Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít


Největší problém českého školství? Učitel ....

autor: Petr Uzel - Všechny články autora

Již mnohokrát jsem se zamýšlel nad problémy českého školství a pokaždé jsem se dobral ke stejnému názoru. Problémy českého školství souvisí především s českými pedagogy. Hned na úvod chci upozornit, že jsem sám pedagog a tudíž tyto problémy beru i na svá bedra. Je také zřejmé, že můj názor není v žádném případě plošným hodnocením každého jednotlivého pedagoga, ale spíše kritikou mnoha jednotlivců.



Celý problém dle mne spočívá v koloběhu tzv. nekvality. Dokážu pochopit, že mí starší kolegové jsou po všech těch létech již unaveni, a to nejen výkonem své profese, ale prostě i věkem, přesto je nic neomlouvá v jejich velmi častém postoji, kdy se vyjadřují ve smyslu, že současná mládež je horší než ta předchozí, že je nevychovaná, a že z ní nic nebude. Jedná se o prostý alibismus a neschopnost naučit něco sebe sama.



Kvalitní pedagog by se měl vzdělávat v průběhu celého života, a to nikoliv ve své odbornosti, ale především v komunikačních dovednostech a dalších kompetencích, které jsou dnes velmi potřebné pro výon jakéhokoliv povolání spočívajícího v práci s lidmi.



Dalším zásadním problémem je ale také mladá generace pedagogů, kteří si profesi učitele nevybírají mnohdy z přesvědčení, ale z prostého důvodu, že se na daný obor dostanou. Jestliže pak nenacházejí práci, zůstávají nemotivovaní na školách, ale jen po dobu, kdy se uvolní jakékoliv jiné pracovní místo. Kvalita uchazečů o profesi pedagogů je také velmi pochybná. Někde jsem četl, že uchazeči o pedagogické studijní obory dosahují na SŠ druhých nejhorších výsledků, a to jen před uchazeči o zemědělské obory.



Celý systém je tedy paralizován a řešení se hledají všude možně, jen ne tak, kde by se hledat měly. Podle mne žádné ministerstvo anebo jiná organizace nenapraví to, že každý pedagog začne především sám u sebe. To je jediná cesta ke zlepšení kvality našich škol.


09.12.2014 | Karma článku: 5.19
Čtvrtek 25.04.2024, svátek má Marek


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (6)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.