Vzdělávací služby

PETR ...Rádi bychom Vás seznámili s působením naší firmy: V začátku jsme fungovali na trhu jako firma montážní....
O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Soukromé školy jako součást vzdělávací soustavy (14.4.2014-20.4.2014)

Richard Havlík2014-05-12 09:18:02
Dobrý den,
v diskusi se ještě pozapomělo na jednu podstatnou věc. Těch 90% dotace je pouze z neinvestičního normativu na žáka, tzn. že za tyto peníze škola nemůže koupit ani učební pomůcku nad 40 000,- Kč. Např. na učilištích (která většinou školné nevybírají)téměř každý stroj stojí víc. Krajské školy tyto peníze získávají od krajů, tj. z veřejných zdrojů. Soukromník investice hradí ze svých zdrojů. Kromě toho "státní" školy dostávají ještě různé mimonormativní prostředky.
Je spočítáno, že soukromá škola od státu obdrží celkově cca 70% dotací školy veřejné. Za tyto peníze musí dodržet nejméně stejnou kvalitu, pokud ji nedodrží je zde hrozba snížení dotace na tzv. základní (60%), což by u většiny škol znamenalo její likvidaci.
Neznámý uživatel2014-04-15 18:20:55
Mám pocit, že tento negativní postoj ke všemu soukromému se neustále objevuje i v dalších odvětvích, ne jen ve školství. A je tomu tak většinou od lidí, kteří dokážou především kritizovat a sami v sobě nikdy nenašli ani kousek odvahy to sami zkusit. Kdyby tomu tak totiž bylo, nikdy by tak mluvit nemohli. Nejen naše školství ustrnulo v období před 25 lety. Je tomu tak především v uvažování některých lidí. Je to vážně škoda.
Neznámý uživatel2014-04-15 14:21:38
Děkuji za podporu, psal jsem příspěvěk v době mezi výukou a konzultacemi, proto se také omlouvám za gramatickou chybu. Ještě jeden takový postřeh - když se někde objeví problém na státní škole, řeší se pouze dotyčná státní škola, pokud se objeví problém na soukromé škole, uvrhne to stín na všechny soukromé škole. Zdá se mi, že pohled na soukromý sektor ve školství se za posledních 25 let moc nezměnil, stále zde existuje spousta předsudků a negativ.
Neznámý uživatel2014-04-15 14:01:22
Také mne mrzí vyjádření pana kolegy, který celou diskuzi degradoval jen díky gramatické chybě. Nechci přilívat olej do ohně, proto se pokusím spíše argumentovat něčím, co mi připadá logické. Mluvit o neefektivitě a nekvalitě soukromých škol mi přijde jako hodno člověka, který nezná legislativu. Soukromé školy, naopak od škol veřejných musí vždy dbát na efektivitu a podléhají také významné kontrole, která je stanovena přímo v zákoně. Oněch zmiňovaných 90 % totiž zdaleka není částkou automatickou a nárokovou, ale musí být podložena efektivním a kvalitním fungováním. Např. zpráva ČŠI je rozhodující v daném procese. Naopak od škol veřejných, které i za předpokladu absolutní nefunkčnosti mohou čerpat 100 %. Existence nekvalitních škol pak mnohdy není vůbec podložena jejich kvalitou, ale spíše známostmi získanými na odpovědných zřizovatelských orgánech (krajský či obecní úřad). Proto si troufám říct, že osoby, které mluví o nefunkčnosti soukromých škol mnohdy nevědí, o čem vlastně mluví. Přeedem se omlouvám, jestli jsem udělal nějakou chybu, opravdu nejsem češtinář.
Neznámý uživatel2014-04-15 13:50:53
Vidím, že zde nejde o konstruktivní diskuzi.
Neznámý uživatel2014-04-15 12:22:20
Jen doufám, že tam neučíte češtinu.
Neznámý uživatel2014-04-15 09:54:22
Dobrý den, učím na soukromé škole skoro již dvacet let, děláme přijímací zkoušky, vybíráme si žáky, přestupují k nám i ze státních škol. Tak jako jsou vynikající školy státní, tak jsou i vynikající školy soukromé. Mám hodně kolegů, kteří učí na státních i soukromých školách a někde ty rozdíly jsou veliké. Naše škola nabízí rozšířenou výuku jazyků se zahraničními lektory, k maturitní zkoušce dojte pouze ten, kdo na to má. Nemůžeme si dovolit, abychom dávali maturitu všem. Co se týče peněz, 90% dotace je nespravedlivá a ani školné ji nevyrovná. Už i na státních školách se platí za pomůcky, sešity, slovníky, na ZŠ kupujeme hygienické potřeby, což se mi zdá dost ostudné. Zřizovatelé musí nahlásit dopředu na MŠMT, jaký budou mít plat a pokud má škola zisk musí ho vložit zpátky do školy (nákup pomůcek, renovace tříd, opravy apod. Pokud si myslíte, že je to tak výhodné podnikání, tak si to vyzkoušejte. Soukromé školy mají svoje místo ve vzdělávacím systému a mnohdy nabízejí lepší podmínky pro vzdělání než školy státní. Poslední slovo mají rodiče, ty naši jsou moc spokojení.
Neznámý uživatel2014-04-15 06:42:21
Já jsem se Vás v žádném případě nechtěl dotknout a urazit Vás. Jen mne mrzí, jakým způsobem někteří lidé mluví o věcech, které sami nezkusili. Ano, v ryze soukromém sektore je obvyklé, že vklad soukromé osoby je 100 % a je to tak správně. Ale my se nebavíme o soukromém sektoru. Představte s, že by na trh supermarketou vstoupil "státní prodejce", který by měl garantovány mzdy zaměstnanců a ceny dodávek vždy o 10 % nižší než konkurence. ak by asi takovýto trh vypadal? Zřejmě všichni tušíme, jak by se zachoval zákazník. Chci tím jen říct, že nelze soukromě podnikat v sektoru, do něhož Vám tak výrazně zasahuje stát. V takovémto případě se vlastně nejedná o trh. Mluvil jsem se spousty řediteli soukromých škol a ti všichni se shodli na tom, že školné by od žáků nevybírali za předpokladu, kdyby jim stát vyrovnal podmínky se školami veřejnými. To by bylo fér, projevilo by se, kdo funguje efektivněji. Z tohoto kroku mají ovšem velký strach právě školy veřejné, nejsou vůbec (neříkám, že všechny) připraveny na konkurenci. Ještě jednou se omlouvám, pokud mé předchozí vyjádření bylo necitlivé, nemyslel jsem to tak.
Neznámý uživatel2014-04-14 22:52:08
Vážený kolego/kolegyně. Asi jste měl/a ve škole problémy v počtech:-) Zatímco skutečný podnikatel musí vložit nebo si jinak obstarat 100 % kapitálu, třeba se kvůli tomu zadlužit u banky, "soukromé" škole tuto službu z 90% obstará stát. Kromě toho by mne zajímalo, odkud berete vědomosti o mém profesním curiculu resp. o tom, kde jsem si válel šunky. Myslel jsem, že tohle má být diskuse o tématech a ne o útocích na virtuální terče.
Neznámý uživatel2014-04-14 22:30:30
S předchozím vyjádřením absolutně nesouhlasím, přijde mi zcela zcestné. Argumentovat tím, že soukromá škola pobírá 90 % dotací jako škola veřejná a tudíž je to absolutní selanka, to může říct vážně jen člověk, který nikdy nepodnikal. Si představte, že jste na počátku svého podnikání a chybí Vám proti konkurenci 10 % kapitálu. Jedinou možností je dělat něco, co je velmi nepopulární a v dnešní době poloprázdných škol takřka ůlikvidační. Za druhé, ukažte mi, které veřejné školy přijímačky dělají. Ti je naprostá demagogie. Je to absolutně naopak. Veřejné školy si zcela v klidu vyžívají ze státních dotací a v podstatě nemusejí předvádět žádný výkon. Jejich zrušení je i tak politicky nemyslitelné. Opravdu se mi nelíbí takovéto hodnocení spatra, zvláště od lidí, kteří si většinu života "váleli šunky" v ryze státem dotovaném sektoru.
Neznámý uživatel2014-04-14 22:08:07
Za a) U nás v podstatě žádné soukromé školy neexistují. Pokud škola dostává až 90% prostředků ze státní kasy, tak co je na ní soukromého? To školné, které slouží většinou jen jako další "kapesné" pro jejich majitele? b) Je to ten nejpohodlnější způsob podnikání. Kde jinde můžete s vloženým kapitálem ve výši 200.000 Kč "hospodařit" bez jakéhokoliv podnikatelského rizika až s desítkami milionů z veřejných prostředků? c) Kvalita jde naprosto stranou. Student pro zřizovatele představuje jen balík peněz, které za něj přijdou od státu a vyberou se na školném. Přijímačky se pro jistotu nedělají, vezme se každý a neudělat na takové škole maturitu je výrazně větší umění, než ji opravdu vystudovat.
Neznámý uživatel2014-04-14 11:13:21
Já soukromým školám velmi fandím. Myslím si, že do českého ustrnulého kounistického systému vnáší tržní prvek, což je jen dobře. I když mají podmínky o něco ztíženy, prokázaly, že své místo zde zcela určitě mají. Minimálně v tom, že zvyšují konkurenci.
Mgr. Dalibor Fusek2014-04-14 07:34:24
Tématem tohoto týdne jsou soukromé školy. Zajímalo by nás, zda jsou vhodným doplňkem škol veřejných a souhlasíte s jejich existencí anebo naopak si myslíte, že jsou zbytečné a českému vzdělávacímu prostoru spíše škodí. Co si myslíte o jejich úrovni kvality? Jaké s nimi máte zkušenosti?
Sobota 23.09.2017, svátek má Berta


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Uplatnil se systém vzdělávacích programů v českém školství?

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí TOPlist

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.