Vzdělávací služby

Merida Hradec ...Sanitární zařízení - hygienické potřeby - úklidová technika - profesionální úklidová chemie - prostorová...
O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Současná a budoucí úroveň výše mezd pedagogů (24.2.2014-2.3.2014)

Neznámý uživatel2014-03-03 12:58:01
Za možnou cestu považuji vytvoření nové platové stupnice pedagogů, která by (např. získáním počtu bodů) odrážela počáteční vzdělání, nárůst praxe i další vzdělávání. Měla by nejlépe ohodnotit a motivovat pedagogy, kteří mají odpovídající vzdělání na počátku kariéry,dlouholetou praxi a jsou ochotni si vzdělání v oboru i po letech doplnit o moderní poznatky.
Z praxe si představuji mladou učitelku plnou elánu a kreativity, které však chybí praxe, aby byla schopna se zaměřit na konkrétní potřeby žáka. To zvládne učitelka s delší praxí,ta je však často vyhořelá nebo nemá zájem měnit zaběhlý styl a učit se něčemu novému.
Další studium po letech praxe je podle mého názoru pro profesionála velkým přínosem. Neustrne a zažene pocit své dokonalosti.
Problém vidím i na straně vzdělání pedagogů v předškolním vzdělávání. Paradoxně středoškolsky vzdělaná začínající učitelka mateřské školy je na tom v praxi stejně, mnohdy i lépe, jako absolventka "nějaké" střední školy s následným bakalářským vzděláním v předškolní pedagogice.
To vše by měla tabulka/y zohlednit.
Domnívám se, že úpadek vzdělanosti českých školáků způsobily porevoluční změny v koncepci našeho školství, za které odpovídá ministerstvo určující vzdělávací politiku. Pedagogové se musí (mnohdy - ač neradi) přizpůsobit, proto je nelze v tomto směru obviňovat.
Stejně tak i porevoluční výchova byla ovlivněna slovy odborníků "vychovávejte osobnosti", bohužel část laické veřejnosti to pochopila po svém a nyní jim radí slova odborníků "nevychovávejte eurospratky".
Neznámý uživatel2014-03-01 10:53:52
Vaše debata mi přijde poněkud zvláštní. Jsem lékař a jsem zasazen do nějakého sytému. Vím, že musím projít několika atestacemi, a že je to tak v pořádku. Mé vlastní názory, např. že už jsem dostatečně schopný provést jakoukoliv operaci bez příslušného vzdělání, nikoho nezajímá. Upřímně, kdo z Vás by chtěl být operován někým, kdo není "úplný doktor?" A takto ta otázka stojí. Buďto se učitelé přizpůsobí názoru většiny (schválený zákon), nebo je nebude nikdo akceptovat jako profesionály. Celá věc je o tom, že existuje jakási poptávka, což je absolutně v pořádku. Až si popeláři, hygienici, prodavači a nedej bože doktoři začnou vykládat potřeby zákona po svém, budeme ve skutečně prekérní situaci. Proto Vám, vážení učitelé sděluji, napůlňte zákon, bez ohledu na to, co si myslíte. Je to pořád lepší, než neustále pokřivování demokratického systému. A ruku na srdce, víte o tom už 10 let, kdo tohleto může říct?
Neznámý uživatel2014-02-28 10:20:57
Mám naprosto stejný názor. Jako ředitelka MŠ moc dobře vím a potvrzuji, co jste napsala. A je tu také další věc, která souvisí se mzdovými rozpočty a skutečností v praxi. Po učitelkách MŠ chceme, aby se také dále vzdělávaly, aby dosahovaly na VŠ studium. Ale jak je motivovat, když je pak velmi těžké jejich chuť a snahu a kvalitu práce finančně odlišit od těch, které se "jen vezou". A odměňování je velmi nesnadné, tedy v tom smyslu, že na finanční odměny většinou nezbydou prostředky a to je pak velmi neúčinné.
Neznámý uživatel2014-02-27 18:11:55
Na danou problematiku se dívám z dvojího pohledu. Jednak jako vedoucí pracovník - kde bych si přála mít určitou hromádku peněz, s kterou bych mohla operativně hospodařit a využívat dle zásluh a pracovního výkonu jednotlivých pracovníků. Dále bych byla ráda, kdyby se také vzala v potaz náročná práce učitelek mateřské školy a jejich odpovědnost za děti(vždyť je musejí naučit vše od začátku...). A možná do třetice. Průměrný plat pedagogů dosahuje sice 26 000,- Kč hrubého měsíčně, ale skutečnost je trochu jiná . průměrný plat učitelky MŠ dosahuje přibližně o 6000,- Kč méně.
Neznámý uživatel2014-02-27 09:46:35
Dámy a pánové, učitelé, nezlobte se na me, ale myslím si, že pro navyšování Vašich mezd momentálně není prostor. Pominu finanční stránku věci a zaměřím se na jinou. Myslím si, že důležitým aspektem pro navyšování platů je úspěšnost. A já opravdu nevidím, že by se úroveň českých žáků jakkoliv zlepšovala. Vím, že se to nedá takto paušalizovat, že významnou úlohu v dané věci hrají rodiče a vůbec celá společnost, přesto si myslím, že právě prot by nemělo být navyšování platů plošné. Dobrým učitelům přidejte i výrazně, těm, kteří jen čekají do důchodu, bych osobně nepřidával.
Neznámý uživatel2014-02-25 20:14:23
Nerada bych navazovala na předchozí poměrně zajímavou debatu, přesto se tomu asi nevyhnu. Oba pánové mají ale ve své podstatě pravdu. Dle mého názoru by měla být pravda někde mezi. Zcela určitě si myslím, že současné finanční ohodnocení pedagogů není dostatečné. Na druhou stranu ale chápu, že vzhledem ke stávajícím možnostem státu nemá smysl "tahat kočku za ocas". Osobně bych považovala za řešení symbolické navýšení platu pedagogů o cca 2000 Kč měsíčně. Byl byy to určitý impuls, který by zcela jistě pedagogové po dlouhé době snižování svých platů ocenili.
Neznámý uživatel2014-02-25 13:14:35
Každopádně Vám velmi děkuji za velmi přínosnou diskuzi a přeji si ve školství více takových lidí, kterým tato otázka není lhostejná. Přeji příjemný den a ještě jednou děkuji.
Nečas
Neznámý uživatel2014-02-25 12:41:19
Vážený, na Vaší poslední větě se shodneme, není to nic nového. Shodneme se i na tom, že problém veřejných financí by měly vlády řešit, aby pro všechny rezorty bylo víc nemandatorních výdajů.
Naopak na zvýšení platu učitelům má prostě každý z nás jiný názor. Rozdílně asi vidíme i to, jak velkou prioritou (a či vůbec) bude pro budoucí vlády vzdělávání a školství(a zda do tohoto problému vůbec zvyšování platů učitelům zahrnout). Na závěr svého příspěvku Vám dávám za pravdu i v tom, že další naše diskuze zde na těchto stránkách by bylo už jen "mlácením prázdné slámy". Zdeněk Chaloupka
Neznámý uživatel2014-02-24 19:01:28
Víte, mě prostě pouze vadí ta přímá úměra, kdy je vztahována vzájemná korelace mezi stupněm dosaženého vzdělání a platem. Jsem absolutně pro, aby učitel bral i 100 000 kč, ale ne za současného "rovnostářského" stavu, kdy mnozí zaměstnanci se takříkajíc jen vezou. A argument, že toho má vláda docílit za 4 roky je taky poněkud podivný. Za 4 roky totiž dle mého mínění bude stav veřejných financí ještě v mnohem horším stavu, tudíž se prostor podstatně zúží. Ale vážně bych byl nerad, abychom se tu nějakým způsobem vzájemně přesvědčovali o pravdě. Mám prostě problém v tom, že současné vlády odmítají řešit veřejné finance a důsledkem je nemožnost navyšování platů. Ten problém je prostě mnohem hlubší a přesahuje značně školskou sféru.
Neznámý uživatel2014-02-24 18:17:47
Vážený pane Nečasi, ve svých vyjádřeních jsem netvrdil, že na částku 30 tisíc by měl dosáhnout učitel hned v příštím roce. Vláda na to má čtyři roky. Jde mi o to, že platy učitelů jsou ve srovnání s ostatními vysokoškoláky u nás i v zahraničí podhodnoceny. Pokud jste se pustil do srovnávání s kulturní sférou, jistě v ní nepracuje tak velké procento vysokoškoláků jako v učitelské sféře. Zdeněk Chaloupka
Neznámý uživatel2014-02-24 17:56:52
Dobrá tedy, vyjděme z 80%. Musíte ale zvážit také fakt, že státní rozpočet hospodaří s deficitem 112 mld, což činí právě těch mnou zmiňovaných dalších 10%. Ale přejděme to. Berme tedy čistě návrh paní kolegyně, která by navýšila mzdy o 4000 Kč (z 26 na 30). Tato "marginálie" se nebude jevit marginální, jestliže si na to koukneme makroekonomicky. Počítejte se mnou. 4 000 Kč (měsíční nárůst) x 12 (počet měsíců) x 220 000 (průměrný přepočtený počet pedagogických pracovníků = 10,56 mld Kč. Pro naše účely postačí pouze konstatovat, že se shodou okolností jedná o částku, se kterou hospodaří za celý rok Ministerstvo kultury (včetně těch nepopulárních restitučních nároků). Opravdu nevím, jak by někdo dokázal tohle u vlády vykomunikovat. Ale pokud ano, tak klobouk dolů.
Nečas
Neznámý uživatel2014-02-24 17:10:35
Vážený pane Nečasi,že všechny mzdy zaměstnanců v rozpočtové sféře jsou hrazeny z jednoho balíku peněz, si uvědomuji. Ani se nechci pouštět do debaty o rozumných Němcích, kteří si spoří na důchod. Držme se tématu o současné a budoucí úrovni platů našich učitelů.
Dle mých informací tvoří mandatorní výdaje ze státního rozpočtu ne 90, ale zhruba 80%. Příští roky bude vláda hospodařit s částkou přes 1 bilión Kč ročně. Nemandatorní, tedy "nevázané" výdaje budou tvořit každý rok přes 200 miliard. Je tedy v silách vlády, pokud se vzdělanost a dostatečné ohodnocení učitelské práce stane její prioritou, aby v budoucích čtyřech letech navýšila učitelské platy. Jestliže by se plat učitele měl zvýšit o několik tisíc Kč, "stačí" na to částka v rozpočtu několik miliard, což je jen velmi málo procent z těchto nemandatorních, tedy "nevázaných" výdajů.
Zdeněk Chaloupka
Neznámý uživatel2014-02-24 11:46:31
Nemohu souhlasit. Vázat výši mezd podílem výdajů na hdp státu mi přijde naprosto zavádějící. Musíte si uvědomit, že např. Německo má poloviční výdaje vzhledem k HDp na důchody než ČR. Dávalo by to smysl, jestliže byste připustil zásadní důchodovou reformu, která by uvolnila peníze ze státního rozpočtu. Za současné situace, kdy mandatorní výdaje v ČR dávají až 90 % na státním rozpočtu je to nemožné. Musíte si uvědomit, že vše je placeno z jednoho balíku, my ovšem z toho balíku platíme jako za socialismu vše, rozumní Němci si spoří na důcody a mohou si vyšší mzdy tím pádem dovolit.
Nečas
Neznámý uživatel2014-02-24 11:04:09
Jsem učitelem základní školy a plně souhlasím s kolegyní z mateřské školy. Všude ve statistikách se uvádí, že učitelé jsou z vysokoškolsky vzdělaných lidí nejhůře placeni. Myslím, že ani "společenská prospěšnost" našeho povolání by rozhodně nebyla v žebříčku na posledním místě. I ve srovnání s ostatními vyspělými státy jsou naši učitelé silně podhodnoceni. Poslední naše vlády vynakládaly na školství něco málo přes 4% HDP. Průměr v EU je přes 6%! Kdyby tato vláda vydala na vzdělání tolik financí, kolik je průměr v EU, našla by se jistě nemalá částka i na navýšení mezd pedagogů! Zdeněk Chaloupka
Neznámý uživatel2014-02-24 10:43:30
Zásadně nesouhlasím. Podle mne jsou stávající mzdy pedagogů pouhou almužnou. Včera jsem četla, že učitelé ve Finsku pobírají plat obdobný, jako tamější lékaři. Nechci se našich lékařů nijak dotknout, ale podle mne je stávající nesoulad mezi jejich a našimi platy naprosto nekřesťanský. Osobně si myslím, že by má mzda (jsem učitelkou v MŠ), měla činit alespoň 30 000 Kč.
Marián Novotný2014-02-24 09:32:11
Podle mne by mzdy měly v současnou chvíli zůstat zachovány. Vím, že se mnou velká část kolegů učitelů může nesouhlasit, přesto si myslím, že právě vzhledem ke srovnání s jinými profesmi by učitelé neměli v tuto rozpočtově napjatou chvíli navyšovat své nároky. Mohlo by to být dokonce i kontraproduktivní. A uvědomme si, kolegové, naše mzdy jsou opravdu dostatečné na kvalitní a spokojený život. To velká spousta lidí, a to i stejně vzdělaných a tvrději pracujících, říct nemůže.
Mgr. Dalibor Fusek2014-02-24 09:09:57
Tento týden by nás zajímalo, jak se díváte na problematiku finančního ohodnocení pedagogických pracovníků. Průměrná mzda pedagogů v současnou chvíli dosahuje cca 26 000 Kč hrubého. Zajímalo by nás, zda ji považujete za dostatečnou (vzhledem k ostatním zaměstnáním) anebo ne. Ve druhém zmiňovaném případě bychom od Vás rádi slyšeli, jaká úoveň je dle Vašeho názoru dostatečná, popřípadě optimální?
Sobota 18.11.2017, svátek má Romana


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Která z uvedených osob by podle Vás byla nejlepším ministrem školství?

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí TOPlist

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.