Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Návrh rozpočtu přidává školám výrazně méně (30.5.2016-5.6.2016)

Neznámý uživatel2016-06-05 15:14:30
Souhlasím, severské země mají nejkvalitnější systém ve školství. Každý rok do naší školky jezdí skupina učitelů ze Švédska. Jsou jak v Jiříkově vidění, když jim pravdivě odpovídám na jejich otázky, nechápou.

Řečeno ústy klasika:" Co se chce po mne, trhat si mne na kusy?".....
Neznámý uživatel2016-06-03 10:51:54
Dobrý den,
mám pocit, že Kocourkov je proti školství organizovaná vesnice. Chceme inkluzi, klademe na učitele stále vyšší nároky, ale chce se po nás abychom pracovali za stále méně. Proč se nepoučíme ve Skandinávii? Tam dobře vědí, že inkluze vyžaduje nižší počty dětí ve třídách, prostředky na odbornou pomoc dle handicapu dítěte a také adekvátní prostředky na ohodnocení pedagoga. Mám osobní zkušenost ze stáže ve Finsku a mohu říci, že tam je učitel vážený odborník. Neexistuje tam žádná ČŠI ani jiná kontrola, která by neustále lustrovala pedagogy a vyslovovala jim nedůvěru vůči jejich kvalitě a kvalifikaci. Za vzdělání tam odpovídá ředitel. Také tam ve školách nepapírují, jak u nás, jediné, co tam pečlivě vedou jsou portfolia dětí. Ano, zaveďme inkluzi a cokoliv, co bude pro naše děti a studenty prospěšné, ale udělejme to tak, jak to má být a ne zase nějaký paskvil stylem: "Chceme kvalitní inkluzivní školství, ale za méně peněz, než do teď". Používejme selský rozum a uvědomme si, že každá kvalita něco stojí.
Neznámý uživatel2016-06-03 08:41:15
To je ten problém. Odbory jsou neschopné. Většině učitelek na ZŠ to asi vyhovuje. Pokud mají děti, jsou brzy doma. Rodinu živí muž podnikatel. Ale pokud má ve školství dělat chlap a uživit rodinu, musí mít o půl úvazku někde jinde. Pak je lepší rovnou jít pryč. Je také rozdíl učit 15 dětí na ZŠ nebo 30 na učilišti. Velké rozdíly jsou i mezi aprobacemi. Čím chce vláda nalákat lidi do škol? Už teď je školství v katastrofálním stavu. Začal to Pilip a ostatní ministři jen šetřili a šetřili. Dva měsíce dovolené o prázdninách už přestávají stačit k tomu, aby se kantor, který to nefláká psychicky srovnal. Takže zapomeňte na kvalitní školství. Nepřehánět pracovitost je nutná podmínka přežití. Místo učení se dnes cení papírování a projektování.
P.S. Nevěřím, že to přidání bude reálné. Možná papírově zvednou tabulky, ale určitě najdou způsob, jak to kompenzovat na osobním nebo jiným způsobem. Už s tím máme dlouhodobou zkušenost.
Neznámý uživatel2016-06-02 15:30:20
Stoprocentně podepisuji uživatele 8 .56 .56
Mluvit nestačí, je nutné konat!!!! Bohužel, kantoři se nesjednotí ani na stávce.....
Neznámý uživatel2016-06-02 08:56:56
Není se čemu divit. V roce 1989 bylo naše školství ve výborné formě - a cizina záviděla. Stačilo odbourat politiku a mohlo vše perfektně fungovat. A také to fungovalo. Zhruba do roku 2000. Pak se přišlo (někde, někdo) na geniální myšlenku - udělat z nás národ hlupáků. Tedy snížit kvalitu školství. Na to byly potřeba dvě věci - u žáků odbourat snahu a co nejlepší výsledky a zbavit se dobrých učitelů. První "problém" byl vyřešen nárůstem kapacity škol. Proč se má žák snažit o dobré výsledky (a tím i znalosti)? I kdyby ho vyhodili, vedle ho rádi vezmou. Dnes je to dovedeno takřka k "dokonalosti". Katastrofálně předimenzované kapacity středních škol(především u dnes výhradně humanitně zaměřených gymnázií). A vysoké? Berou každého hlupáčka (dokonce i bez maturity - i když to odporuje zákonu). Proč by se děti připravovali například na maturitu? Na "potřetí" to snad vyjde i bez učení. A i kdyby - až budu mít VŠ diplom, tak se na maturitní vysvědčení nikdo ptát nebude. A učitelé? Jejich platy byly na úrovni ostatních vysokoškoláků - dnes jsou poloviční (i menší). Takže učí ti, kteří tomu zasvětili celý život a pak ti, kteří momentálně nic lepšího nenašli. Třeba v odborných školách a učilištích je situace již katastrofální - do pěti let u nás střední odborné školství skončí, nebude mít kdo učit odborné předměty. Nebo je budou učit takoví, které z pěti míst vyhodili pro neschopnost. Co mohou děti naučit? Když k tomu přidáme bláznivé nápady EU (proč například nestačí zdravotní sestře, nebo učitelce mat.školy maturita na příslušné odborné škole?), je vymalováno. Pravda, vždy se najde pár omezenců, kteří tomu ještě tleskají. Budou tomu tleskat za deset či dvacet let, až budou všude jen "produkty" současného školství a velké firmy půjdou jinam?
Když něco udělá špatně chirurg, pozná se to za pár vteřin. Když stavař tak za pár měsíců či let. Ve školství se to pozná tak za dvacet let. Společnost donedávna žila z kvalitního školství předchozích dob. Teď se začínají projevovat vlivy nesmyslných rozhodnutí kolem roku 2000. Jenže to byl teprve počátek. Jestli se nezačne něco dělat (ale dělat, ne jen mluvit), bude za pár let hůř, mnohem hůř.
Neznámý uživatel2016-06-01 23:03:51
K 17:38 - no, já nevím, ale opravdu mám na učitelství rád prázdniny a relativní svobodu, není to řehole, ze školy jdu klidně v jednu, práci si nesu domů, cestou se projdu po městě, doma si udělám kafe a klidně se připravuju a opravuju, třeba i něco studuju... Jo, je to někdy víc než 8 hodin denně vcelku a práce o sobotách a nedělích, ale tak trochu "devatero řemesel", není to pás. Co prudí mě, je generace přihlouplých facebookářů, kteří mají vypatlané hlavy, nic v nich neudrží, věci se jim nespojují v souvislostech a všechno jim připadá "těžké". Když něčemu nerozumí, začnou se tlemit, místo aby třeba dostali obyčejný normální zdravý strach jako my kdysi.
Neznámý uživatel2016-06-01 17:38:57
Jak se zdá, stačí jeden šťoura neznalý situace ve školství a je oheň na střeše. Radím ignorovat " vtipné postřehy" uživatele 1.6. - 9:23:54 i 31.5. - 11:10:55. asi mají svá lukrativní zaměstnání a nudí se. Proto prudí.
Neznámý uživatel2016-06-01 13:24:35
odpověď na příspěvek 09:16: Věřím, že plat učitele v Praze je v porovnání s platy ostatních profesí směšný a tím pádem není učitelů (učitelek) dostatek. Ale já, jako učitelka první třídy v regionu s vysokou nezaměstnaností, si na práci, pracovní podmínky ani plat nestěžuji.
Neznámý uživatel2016-06-01 12:46:56
Diskuse se zase točí jen kolem platů, ale ono jde taky o vybavení škol, o pracovní prostředí, o pracovní podmínky a jistý stupeň komfortu. Když přijde rodič, který pracuje v moderní kanceláři do kabinetu, kde se tísní tři omlácené prastaré stoly a pár sektorových skříněk z minulého století, vypadá to blbě.
Neznámý uživatel2016-06-01 12:44:26
Na poznámky typu "Pokud někomu leží v žaludku nízký plat, ať jde dělat jinou práci" jsem už alergický. Proč má být vysokoškolsky vzdělaný učitel výrazně hůře placený než jiný vysokoškolák? A ještě s tím musí být spokojený? Zřejmě jsou tu i jiné hodnoty než peníze, jinak by to nikdo nedělal, ale to je povinné, být spokojen naprosto se vším?
Neznámý uživatel2016-06-01 09:23:54
Poznámka k příspěvku 13:44:40. Nevěřím tomu, že je paní učitelka ve školce 10,5 hodiny denně. To by jaksi paní ředitelka hrubě porušovala zákoník práce.

Příspěvek 20:36:59. Pokud někomu leží v žaludku nízký plat, ať jde dělat jinou práci.

Příspěvek 9:16:00. U nás ve škole paní učitelky na OČR běžně bývají.Jinak souhlas.



Neznámý uživatel2016-06-01 09:16:00
Re: 2016-05-31 13:10:55
Ty kladné stránky kantořiny jsou poněkud na vodě.
Je pravda, že mnohé učitelky odcházejí domů ve 13 nebo 14 hodin. Sebou si ale nesou haldu domácích sešitů, příprav a písemných prací. Jan zřídka věnují práci méně času než osm hodin denně a to nepočítám soboty a neděle.
Je pravda, že učitelky nemusí shánět hlídání pro své děti v době prázdnin. Naopak je shánějí v době školního roku, kdy jim dítě onemocní a ony mají dalších 25-30 ve třídě za ktaré jsou odpovědné právě teď. Tak že jejich dítě je nemocné a hlídá je cizí paní, kterou ze svého mizerného platu musí zaplatit.
Je pravda, že učitelé mají více volna (dovolené) než pracovníci v jiných oborech, ale po deseti měsících setrvalého pobytu mezi 25-30 dětmi jsou na tom tak, že kdyby to mělo pokračovat ještě další jeden den tak se psychicky složí. A to mluvím o ZŠ.
Jestlipak ta neznámá paní musí ve své práci být po celou pracovní dobu v neustálém střehu, protože pokud nebude, tak se jí nějaké dítě zraní. Učitelé si během doby vyučování nemají čas dát ani kafe. Skončí jednu hodinu, nadechnose a připrvují další.

Je zajímavé, že když je tak výhodné být učitelem tak nejméně 10 škol z Prahy a okolí marně schání kvalifikovanou učitelku na první stupeň.

Kantořina není špatně placené zaměstnání, ale dobře placený koníček. Pokud to totiž není koníček, tak to nikdo dělat nemůže. A který koníček, kromě profesionálního sportu, vám někdo zaplatí.
Neznámý uživatel2016-05-31 20:36:59
Re: 2016-05-31 07:25:57
Ano, proč by si dělala vláda díru do rozpočtu...kantorů je dost a kdyby náhodou došli, dáme zase na pár let výjimku do zákona a vygenerujeme pár rychlokvašek...taková je realita!
Re:2016-05-31 11:10:55
Neznám nikoho, kdo by šel do školství pracovat kvůli 4 týdnům dovolené navíc. A pokud to někomu leží v žaludku, může rozšířit naše veselé zástupy:-)
Neznámý uživatel2016-05-31 13:44:40
Poznámka k příspěvku 11:10:55
Očividně není obeznámen s praxí MŠ. Žádná ředitelská volna, žádné další prázdniny, žádná práce řízená z domova.Provoz 6.30 - 17.00h.Naopak, provoz i o hl. prázdninách, z čehož vyplývá, že ani 8 týdnů dovolené.Kritika chce znalost situace, vážená!!!!
Neznámý uživatel2016-05-31 11:10:55
Možná by bylo na tomto místě dobré si připomenout i kladné stránky kantořiny: 8 týdnů placených prázdnin ostatní školní prázdniny a ředitelská volna během roku, nepřímá pedagogická činnost, kterou lze vykonávat i v teple domova. Upřímně závidím učitelkám, které ve 13 hodin odchází z práce a o prázdninách nemusí horko-těžko shánět hlídání pro své malé děti. Je potřeba si dát na jednu misku vah "plusy" a na druhou "mínusy". A pak teprve vážit ....
Neznámý uživatel2016-05-31 11:01:48
Mnoho peněz " snědí" neziskové organizace parazující na činnosti MŠMT. Samozřejmě se souhlasem ministerstva. Kolik peněz slupne nesmyslná inkluze??Peníze jsou potřeba na platy i správních zaměstnanců. Do MŠ nelze za tak nízké peníze sehnat uklízečku, kuchařky odchází za lepším výdělkem aj.Jak bylo psáno " veselá bída", ale obávám se, že slovo veselá by se dalo nahradit slovem zdecimovaná.Co ještě český kantor vydrží??????
Neznámý uživatel2016-05-31 08:27:52
Možná by stačilo, aby si kraje tolik nenechávaly. Podívejte se jaký normativ odchází z ministerstva. My jsme si spočítali, že si kraj nechává skoro polovinu.....
Neznámý uživatel2016-05-31 07:33:46
Paní Valachová zatím prosadila spoustu nesmyslů a schovává se za politická rozhodnutí. Rozpočet je také politické rozhodnutí, tak za nic nemůže. Já věřím v navýšení platů a o kolik procent, když jsou peníze na účtu. Nezapomínat kolik peněz sežerou neziskovky při mšmt. Zbyde něco z navýšení?
Neznámý uživatel2016-05-31 07:25:57
Když si hlavu postaví doktoři, tak jdou do toho všichni, když šoféři, tak všichni, kantoři se nikdy na žádné pořádné akci nedomluvili ("co by tomu řekli rodiče", "záleží nám na dětech" - jasně, že záleží, ale bez bouchnutí do stolu budeme veselá bída natrvalo ...), tak proč by si vlády dělaly díry do rozpočtu, když těch kantorů je tolik ...
Neznámý uživatel2016-05-30 22:13:01
"Kantořina je veselá bída",jak říká vysloužilý učitel(96let). Pochází z Vysočiny a prožil už v životě lecos. Prý se životu na Vysočině říkavalo "veselá bída". Život tam byl těžký, ale lidé byli veselí, laskaví a družní:-) Bez lásky k dětem, entuziasmu a altruismu se tohle povolání dělat opravdu nedá. A je zjevné, že výrazného finančního přilepšení se hned tak nedočkáme.
Přeji všem hodně pevného zdraví, optimismu a blížící se pohodové "Veselé prázdniny!"
Neznámý uživatel2016-05-30 11:23:59
Stačí se podívat na vzdělání těch, kdo o něm rozhodují, a je tu jasná beznaděj.
Neznámý uživatel2016-05-30 11:10:45
Jedná se o klasickou ostudu všech vlád. Kde jsou ta vznosná slova o potřebě vzdělání, o podfinancování pedagogů. Je zjevné, že tato vláda má opět jiné priority.
Mgr. Dalibor Fusek2016-05-29 21:05:26
Ministerstvo financí zatím navrhuje přidat v roce 2017 na školství a sport celkem 5,45 miliardy korun. Ze současných více než 142 miliard by se měly výdaje ministerstva školství zvýšit na 147,8 miliardy korun. Je to výrazně méně, než žádala ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD). Zajímalo by nás, jak se na danou situaci díváte Vy?
Sobota 20.04.2024, svátek má Marcela


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (5)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.