Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Některé studijní obory jen generují lidi do neziskovek, které parazitují na veřejných penězích (9.1.2017-15.1.2017)

Otakar Jíra2017-02-03 23:46:17
Neznám celé vyjádření a zejména souvislosti, které k němu vedly. V žádném případě však nelze kvalifikovaně diskutovat, neznáme-li, o které neziskovky a které obory se jedná. Měli bychom si i uvědomit fakt, že celá řada absolventů odchází do jiných povolání, než ke kterým jsou svým vzděláním kvalifikováni. A nebývají to vždy neziskovky. Peníze, které mohou poctiví lidé získat v neziskovkách nejsou nikterak ohromující. Tvrzení, že neziskovky jsou div ne plné podvodníků, nemakačenků a parazitů, ukazuje na nepříliš hlubokou znalost ze strany jejich autorů. Volně řečeno, jestliže neziskovka má nějaký příjem, tak je to většinou z darů, grantů nebo členských příspěvků. Domnívám se, že každý donátor si dá pozor, aby jeho peníze někdo nevyužíval pro notné zlepšení vlastní hmotné situace. Tyto peníze bývají (zejména se jedná o dotace) velice přísně sledovány (serznamte se, prosím, například s podmínkami poskytování prostředků na zájmovou činnost dětí a mládeže a na pravidla jejich užití a kontroly). Myslíte si snad, že se zbůhdarma utrácejí peníze a proplácejí násobky průměrných platů například v takových spolcích, jako je například Junák, Pionýr, Linka důvěry, Člověk v tísni, Český červený kříž, řada charitativních spolků, spolky pro podporu handicapovaných, atd., atd. Jistě i mezi nimi můžeme najít osoby, které by spíše zasloužily pobyt ve vězení než třeba na dětském táboře, ale to jsou výjimky, které většinou samočistící mechanismus ve jmenovaných spolcích vymýtí. A pokud se pan Kebert domnívá, že existují obory, které by měly být omezovány, bylo by asi nutné, aby samy vysoké školy naznaly, co nabízet a co omezovat nebo eliminovat. Chce se mi poněkud jedovatě podotknout, že i vysokoškolští pedagogové chtějí být nějak živi. Pohybuji se v oblasti vzdělávání již řadu let, poznal jsem několik školských reforem a několik "konečně už těch pravých" vzdělávacích koncepci,ale domnívám se, že si ještě nějakou dobu počkáme, než bude v rovnováze zájem společnosti, zájem školy, zájem pedagogů a zájem studentů. Zatím se daří jen permanentně probíhající obměna ministrů školství, z nichž jen málo nepřišlo s "tím pravým ořechovým" vzdělávacím konceptem
Vladimír KEBERT2017-01-19 14:53:37
Některé studijní obory jen generují lidi do neziskovek, které parazitují na veřejných penězích. Ano, s tím se dá určitě souhlasit, nutno ale vyvažovat - čím? Jméno oboru ještě nezakládá nutně absolutní nepotřebnost ve společnosti, to spíše počet a kvalita lidí, kteří z takového studia vycházejí ven. Opět nelze generalizovat, ale dotčené obory často vyučují minimum matiky, a jiných exaktních předmětů a od toho se odvíjí schopnosti absolventů. Dalo by se dodat také, že diskutované obory odčerpávají žáky technickým odborným oborům a sekundárně způsobují nedostatek odborných pracovních profesí pro průmysl, tedy pro produktivní část společnosti. Teď jde o to, jak tento fenomén pojmenovat a co s tím. Diskuze a kecání to nespraví a "díra" se stále prohlubuje. Jakmile do toho někdo šlápne, bude jistě označen za dikriminující element ne-li za xenofoba. Proto se musí věc řešit na úrovni vlády, a to minimálně oborovou optimalizací škol. Stávající systém je sice předpisy nastaven, není ale funkční. Škola zavede nový obor, oproti němu musí být jiný obor vyřazen, není však řečeno, které obory se budou nově moci zařadit a které ne. Je čas na to, aby byly preferovány obory technické , přírodovědné, zemědělské a ekonomické ponechány ve stávajícím stavu. Omezovat obory ryze humanitní. Gymnázia pak vrátit jen pro ty nejlepší a motivované žáky s vysokým studijním potenciálem, jako tomu bylo dříve.
Neznámý uživatel2017-01-16 14:48:18
S panem rektorem spíš souhlasím.
https://video.aktualne.cz/dvtv/na-vysokych-skolach-jsou-studenti-kteri-tam-nemaji-co-delat/r~dcb9c490d97a11e6b2390025900fea04/

Neznámý uživatel2017-01-14 22:01:44
Zajímalo by mne, kolik stojí platy 30 lidí v neziskovce. Rád bych to porovnal s platy svého sboru. Úspěšnost jejich akcí - doučování minorit a pod. má úspěšnost tak pod 5 %. Souhlasím s tím, že dvacetileté slečny s ideály nejsou tím pravým materiálem, který by měl něco někam dovést na vyšší úroveň.
Neznámý uživatel2017-01-13 15:43:41
Mninisterstvo to umožňuje - možná, že má někdo svůj zájem....
Neznámý uživatel2017-01-11 09:49:30
Za mne byla VŠ nejen studiem konkrétního oboru, ale především - a to naučila KAŽDÁ dobrá VŠ - naučila kriticky myslet, vyhledávat, třídit a zpracovávat informace, prostě posunula člověka na vyšší level. Člověk mohl vystudovat třeba historii brouků, ale v praxi se uplatnil, protože měl dobré analytické schopnosti, uměl se zaměřit na detail i myslet konceptuálně, cokoli s praxí spojené byl schopen se rychle doučit. Dnešní VŠ - jak pozoruji jejich absolventy - opustily (nebo byly nuceny opustit) systém výuky, který vedl k těmto výsledkům, a studenti VŠ jako by pokračovali v metodách SŠ studia: naučit - zapomenout, nabiflovat - nepřemýšlet, opsat pár zdrojů - nevytvořit žádnou vlastní hypotézu... Člověk s takovým vzděláním bude asi těžko uplatnitelný, i kdyby vystudoval ten aktuálně nejpotřebnější obor (třeba obor "Veřejná správa" :-D). A ano, v neziskovkách se dobře uplatňují lidé bez širšího rozhledu, kteří sice mají spoustu energie a nadšení (mládí...), ale právě ty klapky na očích a nedostatečný vhled do tématu prostě neumožňuje zabývat se nějakou komplexnější činností, než marginálními problémy, které se často řeší právě v neziskovkách. Myslím, že není "nepotřebného" oboru, u každého si dovedu představit nějaké důležité a efektivní využití, ale jsou "nepotřební" absolventi. Chybu vidím spíše ve vzdělávacím systému jako takovém než v těch konkrétních lidech, kteří šli studovat nějaký svůj vysněný obor, který my můžeme třeba považovat za méně potřebný než jiný...
Neznámý uživatel2017-01-11 08:39:06
Ano, je to tak, existuje neskutečně mnoho organizací, které neustále vnucují nějaké školení - a když proškolí republiku, vyrobí se novela zákona, vyhlášky, nařízení, která sice nic nezlepší (spíše zkomplikuje) ale může se jet další kolo školení ... A běda, když by učitelé či vedení školy něco z novely včas nezaregistrovali a porušili. K tomu spousta organizací, které neustále nabádají - až citově vydírají školy k nějaké charitě, sbírce, pomoci - ve věcech, kde by měla samozřejmě zafungovat státní veřejná sociální síť ...
Neznámý uživatel2017-01-10 11:10:28
Naprostý souhlas
Neznámý uživatel2017-01-10 07:23:29
Náš školský systém za 25 let vygeneroval Nespokojené rodiče.
A tak musí reagovat tím, že se vytvoří Spolek Společně k bezpečí a s ním dalších xyz neziskovek, které se budou za státní peníze živit na vygenerovaném antisystému.
A teď se budeme učit jak s nimi jednat!!!
Např.:
Vážení klienti,
dovoluji si pozvat Vás (a příp. i další Vaše kolegy a kolegyně) na seminář Mgr. Michaely Veselé JEDNÁNÍ S NESPOKOJENÝMI RODIČI, který se koná 3. února 2017 v Praze.
Podrobnosti najdete v přiložené pozvánce a přihlášce. Těšíme se na shledanou!
Za Společně k bezpečí
Zdraví MV

Neznámý uživatel2017-01-09 10:15:35
Naprostý souhlas. Zvláště u ženského spektra populace se studují obory, které končí přímo na ÚP. Jsem pro zavedení ěkolného, protože odmítám někomu platit jeho koníčky .....
Mgr. Dalibor Fusek2017-01-09 05:41:23
Příslušnou větu vyslovil v minulém týdnu rektor Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Rozpoutal tím poměrně značnou odbornou diskuzi. Zajímalo by nás, zda sdílíte totožný či obdobný názor případně s vyjádřením nesouhlasíte a proč?
Sobota 20.04.2024, svátek má Marcela


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (5)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.