Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Zkostnatělost českého školství a frustrace českých dětí (27.2.2017-5.3.2017)

Neznámý uživatel2024-03-07 10:18:41
Dobrý den,
jsem studentkou ČJL/VKZ se zaměřením na vzdělávání na Univerzitě Palackého v Olomouci. V empirické části mé bakalářské práce se věnuji přístupu učitelů českého jazyka k žákům s dysgrafií na 2. stupni základních škol. Proto bych chtěla poprosit učitele českého jazyka, zda by mohli vyplnit níže přiložený dotazník. Za každého respondenta budu vděčná!

odkaz na dotazník: https://www.survio.com/survey/d/S1A2C9X2B7I3N9N8H

Mockrát děkuji a přeji hezký den.
Neznámý uživatel2017-06-01 08:58:28
Vážení, celý problém je v ochotě žáků - ve třídách na 2. stupni je ochotných tak pět, zbytku musíme informace předkládat, jinak se tváří, že ničemu nerozumí.... To, že se děti neučí rády - malé děti ano, nicméně to s věkem a příchodem jiných zájmů a puberty vyprchá. Vzpomeňte si na sebe - do školy jsme většinou chodili rádi, ale rozhodně to nebylo "hurá matematika, hurá výtvarka, hurá tělocvik, hurá fyzika", Každý měl nějaké předměty oblíbené, nějaké méně, ale i ty se snažil dělat - byl k tomu nucen např. tlakem přijímacích zkoušek a zohledňovaného průměru. No a dnešní společnost se snaží neustále a opakovaně podávat pomocnou ruku každému, snaží se o to i u těch, kteří nevyvinou žádnou vlastní aktivitu ke změně. Tento systém vede k celkové pasivitě...
Neznámý uživatel2017-03-09 12:01:54
Jsem ve školství přes 30 let a stále se nestačím divit. Neustále ubíráme učivo, aby náhodou děti nebyly přetěžované, aby nemusely učení věnovat více pozornosti a času. My jsme na základní škole obsáhli mnohem více učiva a bylo nám to jenom ku prospěchu. Ani to na nás nezanechalo žádné negativní důsledky, že jsme museli namáhat mozečky mnohem více než dnešní děti. Můžeme dnes jako učitelé uplatňovat stále nějaké nové a moderní metody, přesto zájem o učení probudíme pouze u menšiny dětí. A pokud navíc nemůžeme používat dril, pak nemůžeme od dětí vyžadovat například úspěšnou komunikaci v cizím jazyce, když nebudou znát slovíčka..... Jde vše od deseti k pěti. Možná je to záměr!!!
Neznámý uživatel2017-03-09 07:38:55
Proč pořád jen dětí, co takhle frustrace učitelů?
Neznámý uživatel2017-03-05 15:50:37
http://milanzeleny.com/cs-CZ/stranky/1/-/0/83/informace-nejsou-znalosti

Neřekl bych, že je chybou zaměřovat se na "znalosti", otázkou je, co si pod pojmem "znalosti" představujeme (viz článek prof. Zeleného). Obávám se, že znalostem v pojetí prof. Zeleného se dnešní žáci aktivně brání - vyžadují co nejjednodušší předložení informací, aby měli pokoj a slušnou známku. Pokud se žák něco naučit nechce, tak se to nenaučí, kdyby se učitel umodernizoval a na hlavu postavil.
Neznámý uživatel2017-03-03 12:44:32
Děti jsou frustrované ze svých rodin, přibývá i lékařů, kteří na nevychovanost dítěte napíší lék Ritalin.Někteří dětští psychologové s praxí 20 let to dokonce přiznávají, že veškeré poruchy chování a učení pramení z rodin!!!Zkostnatělost ve školství je také, nejsou mladí hotoví absolventi, kteří mají co nabídnout...to ale není vina učitelů, ale systému a rybě, která smrdí od hlavy
Neznámý uživatel2017-03-01 08:51:42
"""Při prvním neúspěchu to vzdávají a hledají psychologa, různé berličky"""

To je naprosto výstižně řečeno. Lidi pořád chtějí, aby někdo něco řešil za ně. Momentálně žvaníme v ŠVP na téma "PLPP". Prostě buď se s tím žákem je možno domluvit a pak se domluvím, nebo se s ním není možno domluvit a pak se nedomluvím. To samé ti slavní "mimořádně nadaní", co je kolem toho kecání a papíru. Já takového žáka měl. Ten nepotřeboval žádné plácání v ŠVP, sám mi hezky rychle řekl, co potřebuje. Důležité bylo, abych mu poradil, když potřeboval radu, abych ho napojil na správné lidi a abych mu nepřekážel. Byla to skutečná radost a vzájemné učení učitel-žák. Jednou za X let...
Neznámý uživatel2017-02-28 22:57:27
Jaká je česká společnost, takové má školství. Nemorální postoje zákonodárců jsou tolerovány, poctivě pracující člověk je vysmíván a považován za hlupáka. Je mnoho rodičů, kteří nevědí, jak vychovat své děti, protože sami rozumnou výchovu nepoznali a jsou bezradní v naprosto běžných životních situacích. Při prvním neúspěchu to vzdávají a hledají psychologa, různé berličky ve formě podpůrných opatření vydávaných pedagogicko-psychologickými poradnami, dokonce souhlasí i s předepisováním antidepresiv. Nemají představu, jak vybavit své děti do života a od školního systému vyžadují, aby to udělal za ně. To nikdy nefungovalo a fungovat nebude, protože ve výchově je na prvním místě vždy funkční rodina. Společnost, rodina a pak teprve škola ! Děti jsou frustrované z nefunkčních rodin a nesmyslně fungující společnosti, která neumí řešit efektivně problémy a neví, co vlastně po učitelích chce. Vážení a milí spoluobčané, buďte rádi, že za těchto podmínek ještě vůbec ve škole učíme, protože brzy už budeme jen hlídací instituce. Zkostnatělost celé naší vlasti je důvodem zkostnatělosti školství.Proč myslíte, že máme tak nepřehledné zákonodárství ? Občan často ani nemá šanci pochopit, jestli vlastně dodržuje zákony nebo ne, na čemž se ostatně neshodnou často ani právníci. Jsme tak zatěžováni formalitami, přetěžování tím, co ani není povinnostmi učitelů! Myslím si, že je to proto, aby zůstalo skryto, co nesmí vyplavat na povrch. Ono občas něco vyplave a potom všichni koukáme, jenže už se stalo a není vůle z toho vyvodit důsledky. Hloupé stádo je lépe ovladatelné, takže zkostantělost je vlastně vyhovující a tudíž žádoucí. Frustrované nejsou jen děti, ale všichni slušní lidé v České republice.
Neznámý uživatel2017-02-27 16:22:11
Učím třicet let, během té doby jsem pracoval i ve vedení školy. Poznal jsem desítky, možná stovky učitelů, několik opravdu mělo jakýsi mindrák, někdo kvůli dívkám, někdo měl pocit, že je nedoceněný, ale byli to jednotlivci, kverulanti, kteří se najdou všude. Z učitelek a učitelů, kteří učí mého syna na ZŠ nemohu pokládat za zakomplexovaného nikoho, naopak. Před skoro 40 lety jsme byli jako žáci střední odborné školy nesčetněkrát nazváni idioty, indolenty apod., protože ti staří kantoři na to byli prostě zvyklí. My to nijak nebrali, měli jsme z toho legraci. To se změnilo. Bohužel zmizela i ta legrace. Tak kde jsou ty zástupy zakomplexovaných tyranů? Znalosti? Ale vždyť ti žáci žádné nemají, všechno je pro ně "nové", s ničím nesouvisející, mají tím pádem pocit, že látky je "mnoho", žáci nejen že si nic nepamatují, oni ani nevědí, že se něco dělalo a že se k tomu mohou vrátit! Není možné se s nimi bavit skoro o ničem, maximálně o troubelínech pitvořících se na YouTubu. Škola by se měla především držet systému, protože ten se vytrácí díky úžasným možnostem kombinace formálního a neformálního vzdělávání, ale škola se spíš přizpůsobuje, aby si nikdo nestěžoval, že se po něm nedejbože něco chce. Do škol se tahají lákadla, která se žáci mohou při troše zájmu naučit sami, ale skuteční vzdělání se vytrácí. Pořád si pleteme skutečné vzdělávání s jakýmsi kvalifikačním kurzem.
Máme miliardy informací, ale žádné znalosti, neboť znalost značí něco, co jsem schopen použít.
Neznámý uživatel2017-02-27 11:51:05
Jenomže ono se nějak nehovoří o ničem jiném, podle diskusí to vypadá, že všichni děláme všechno blbě, žáci trpí pod knutou českých učitelů a nikoho nezajímá, kde se co povedlo nebo dělá dobře. Všichni se strašně zajímali o učitelku utýranou na jedné střední škole a nikoho nezajímalo, že je to škola, která je už od revoluce díky tehdejšímu řediteli naprostou odbornou špičkou, a to prosím píšu s tím, že jsem z jiného města a nemám s nimi nic společného. Selhání několika lidí je třeba řešit, ale také je třeba se zajímat o to, co kdo opravdu umí. A té negativní antipopularity máme jako učitelé opravdu příliš. V takovéto diskusi se nedá k ničemu dospět, protože neučitel bude souhlasit, učitel bude odporovat. Každý se jen s odpuštěním vykecá. Já taky.

Já bych ty odborníky poslal na měsíc do třídy plné standardních učňů přijímaných ze základek se čtyřkami a pětkami, protože firmy potřebují síly k mašinám. Možná by po setkání s takovým množstvím primitivismu, sprostoty a neochoty spolupracovat změnili názor na učitele, kteří to nejen přežijí, ale dokonce zvládnou.
Mgr. Dalibor Fusek2017-02-27 11:07:40
Počítám, že se jedná o reakci na mnou zadaný název diskuze. Jestli jsem se někoho dotkl, velice se omlouvám. Je snad ale zřejmé, že se nejedná o mé vyjádření, ale o závěr z odborné diskuze. Považuji za důležité diskutovat i o nepříjemných věcech v našem školství. Naopak od vyjádření "všeci kradnú", je podle mne důležité hovořit o všech názorech a věcech ve školství, i když se mi to nemusí líbit a může mne to urážet.
Neznámý uživatel2017-02-27 10:56:08
Tvrzení, že "děti jsou často frustrované a učitelé si vybíjejí komplexy" mě uráží, zejména na tomto místě, kde by se mělo diskutovat nad věcnými problémy a ne nad takovým, promiňte pane magistře, blábolem. Kdo si kde vybíjí komplexy? Pokud o někom víte, řešte situaci na místě. To je jako když "všeci kradnú". Všeci ne, já nekradu. Místo konkrétní pomoci se na učitele ze všech stran hrnou jen urážky a nekonstruktivní kritika. Bohužel musím napsat, že jako učiteli odborné školy mi chybí podpora, kterou jsem měl jako začátečník ještě za minulého režimu (fujtajbl), kdy Krajský pedagogický ústav pořádal semináře s odborníky, exkurze a vydávala se podpůrná literatura - pro odborné školství, ne obecně plkající. Dnes mám třídy plné žáků neochotných spolupracovat (čest výjimkám, jsou) a cítích se "přetíženými" učivem, které bylo před dvaceti lety pokládáno za elementární.

Co se týče "systémových změn", pak se stačí podívat za hranice do zemí, kde mají naše pseudoproblémy dávno vyřešené. Tady není vůle něco řešit, inspirace není problém.
Neznámý uživatel2017-02-27 10:29:46
No a opět se dostáváme do schizofrenie současného školství. Půlka učitelů řve, ať se změní systém, půlka řve, ať se nic nemění. Vůbec se nedivím politikům, že si s tímto neřešitelným problémem neumějí poradit. Dokud učitělé nepochopí, že nic netrvá věčně, není možné očekávat jakékoliv pozitivnější zprávy z českého školství.
Neznámý uživatel2017-02-27 09:38:07
No ano, hlavně znalosti. Ale já na ZŠ se snažím o modernější aktivní přístup. Ale je tu problém. Nejpreferovanější a nejcennější výběrové vzdělávání v našem regionu probíhá na gymnáziích. A na čem je založena ta výjimečnost a kvalita? No na znalostech, na přísném a stále diktátorském drilu těchto gymnázií (i když ze svých požadavků musely také ustoupit). A proč to ty gymply dělají? No protože to chce veřejnost i VŠ, neboť bez znalostí se na VŠ nedostanete. K čemu vám je pro další studium v našem školském systému dovednost, objevování vlastních postupů, připravenost pro život? Vy se musíte připravit na přijímačky na VŠ a na to, co budete na VŠ celé roky dělat - "šprtat" se na každou zkoušku, na ten momentální výkon a až to vše odšprtáte, tak se to opět vše dohromady musíte opět naučit na státnice. A na toto je třeba dítě připravit. Ono učit se ve škole moderně a poté narazit na tvrdou střední školu, to je náraz, když to dítě se neumí a není zvyklé se "šprtat". Takže byť jsem jako učitel pro moderní vyučování, tak své dítě dám také na to gymnázium, protože si jinak moc v českém systému neškrtne. A tato smutně schizofrenní situace, kdy stát něco vymyslí (i dobrého), ale nemůže to fungovat, protože prostě realita je jiná, tak tato situace je v podstatě ve všech oblastech celého školství. Prostě schizofrenní absurdistán. Ta tvrzení z besedy odborníků jsou pravdivá, ale ten kdo s tím nikdy nic neudělá a nemůže dělat je učitel a školy sami. Pokud se nezmění celý systém. A ten nikdo nemění, takže ve skutečnosti není zájem, aby se moderně učilo.
Neznámý uživatel2017-02-27 08:58:23
No, zcela upřímně je na tom dost pravdy. Naše školství považuju opravdu za nezajímavé pro stávající generaci dětí. Otázkou je, jak dané měnit. Děti se zřejmě nezmění, ale představa, že by se 50letá dáma sama o osobě začala více zajímat o moderní technologie a zájmy dětí mne také nepřipadá zrovna reálná. Zřejmě nezbývá než si počkat na generační obnovu. Zde je ale také nutné změnit výuku na fakultách.
Mgr. Dalibor Fusek2017-02-27 06:05:57
V současné škole jsou děti často frustrované a učitel si na nich vybíjí komplexy. České školství je obecně dosti zkostnatělé, zaměřuje se hlavně na znalosti, děti se v něm příliš neučí s radostí a tak, aby objevovaly vlastní postupy. Škola nestíhá reflektovat ani trendy, mj. v oblasti technologií. Tato a daší slova zazněla na nedávné besedě odborníků z oblasti školství. Souhlasili byste s danými vyjádřeními?
Pátek 19.04.2024, svátek má Rostislav


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (5)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.