Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Zkušenosti ředitelů škol a učitelů s kontrolní činností ČŠI (13.11.2017-19.11.2017)

Neznámý uživatel2017-11-27 11:53:34
Je to tak, diskuse se stočila jinam, omlouvám se. I když už je uzavřena, stejně něco dodám - ono není o čem diskutovat, někdo má zkušenosti dobré, někdo horší, je to spíš o lidech než o instituci. Já jsem se pokusil nahodit téma níže - jak by si inspekce poradila se skutečně moderní výukou, tedy takovou, kde pracují žáci a práce učitele se odehraje před a po hodině? Jak by se vyplňovaly kolonky, zda byl výklad názorný (žádný nebyl, žáci pracovali samostatně), jestli se vyvozovalo (v dané hodině ne, vše bylo vyvozeno), zda se používaly didaktické technologie a interaktivní tabule (nepoužívaly, žáci pracovali na problému, kde je nepotřebovali), zda se uplatnila průřezová témata (žáci řešili třeba statický problém ze stavební mechaniky)... No osvícený inspektor by to měl zvládnout, jde o to, jestli se s něčím takovým vůbec počítá. V zahraničí jsem jinou výuku skoro neviděl, žádné kázání u interaktivní tabule.
Neznámý uživatel2017-11-27 10:00:59
ČŠI nás navštívila minulý týden. Zpočátku jsme se trochu oťukávali, ale záhy jsme zjistili,že nám jde o společnou věc -zajistit bezpečnost dětí (a ochránit učitelky)a plnit RVP PV co nejlépe. Nejsou to fráze, i když to tak možná na první pohled vypadá. S paní inspektorkou jsme rozebrali sporné body, vysvětlila mi, v čem se liší naše chápání některých zákonů. Samozřejmě, že jsem neměla vše podle jejich představ, nicméně taková je jejich práce. Ale setkala jsem se s lidským přístupem a snahou pomoci. Štěpánková
Mgr. Dalibor Fusek2017-11-27 08:02:45
Diskuze byla nahrazena novou. V dalším newsletteru bude o tomto informováni.
Neznámý uživatel2017-11-27 06:49:16
Pane Fusku, nedalo by se změnit téma? Diskuze je někde úplně jinde.
Novotný
Neznámý uživatel2017-11-26 20:11:01
No vidíte, jak je to individuální. A přitom tady všichni paušalizují... Ve škole nejsem rozhodně 8,5 hodiny, pokud nemusím, raději pracuju doma u svého stolu. 31 hodin - na kolika školách proboha? Svoboda práce ve škole mi umožňuje dělat spoustu zajímavých věcí a ve výuce všechno souvisí se vším, všechno se dá uplatnit. No, kdovíjaké peníze to nenese, ale jednak to neberu jako "práci navíc" a jednak to není všechno. Člověk opravdu nutně potřebuje mnohem méně,než si myslí...
Neznámý uživatel2017-11-26 20:01:49
Vážený, nevím, kde berete tak zavádějící informace. Já učím 31 hodin - podle zákona zbytek na přípravu aj. Jsem ve škole 8,5h, jako jiní. Také jsem zkusil OSVČ a bylo to daleko lepší!!!!! Ze školství odcházím k 31.12. Nejste jediný, kdo je OSVČ. Budu opět makat, ale bude to k něčemu.
Neznámý uživatel2017-11-26 17:54:56
2017-11-26 09:27:07 ale zůstanete, víte jak hezké jsou prázdniny? Kdybyste zvažoval/a opravdu vážně, už tam nebudete, to jsou pravděpodobně jen řeči. Víte s kolika blby budete jednat u soukromé firmy? Jako OSVČ na volno zapomeňte, tady máte svobodu - když neučíte, můžete si dělat co chcete:) těžko budete na 21 vyučovacích hodin dělat 19 hodin přípravy... Máme dost času, přiznejme si to.
Neznámý uživatel2017-11-26 17:50:46
Stejně jako narazíte na učitele blba, můžete narazit na inspektora blba. Takový objev nevede nikam, podobně jako tato diskuse. No, tak jsem narazil/a na blba, no a co, příhoda z natáčení. Takových setkání ještě bude. Mně by spíš zajímalo, jak by se inspekce dívala na učitele, který by učil jako v západní Evropě (tedy pokud by na to měl žáky, což asi nehrozí), tam jsem totiž neviděl učitele, který by kázal od tabule, všichni jen řídili a kontrolovali samostatnou práci žáků. Zdánlivě v hodině nedělali nic. Ale divili se, jak u nás může projít žák, ktzerý nechodí do školy a fláká se. Jak může potom sehnat zaměstnání? No, může. I politická funkce se naskytne (už jsem učil leckoho).
Neznámý uživatel2017-11-26 09:27:07
Paní učitelko, držím vám palce!!!! Mám stejné zkušenosti a zvažuji odchod ze školství. Možná by si inspektoři měli uvědomit, že situace ve školství je katastrofální a odchod lidí značný. Svým jednáním lidi utvrzují, že jinde bude lépe.( alespoň si vaší práce budou vážit a ne ji degradovat svým neprofesionálním jednáním)Borek
Neznámý uživatel2017-11-26 09:10:24
Dobrý den,
ráda bych napsala příběh z pozice učitele na ZŠ, konkrétní a nikoliv obecnou zkušenost, proto bez podpisu. Při poslední nedávné inspekci inspektory zajímaly tyto informace: délka praxe, vzdělání a úroveň znalosti anglického jazyka ( nejsem učitelka angličtiny a nikdy jsem ji naučila ). Mám VŠ a DPS pro všeobecné vzděl. předměty na druhém stupni ZŠ a na gymnáziích a absolvovala jsem studium Brána jazyků s úrovní A2, délka praxe 20 let. Protože jsem Ing., ještě před začátkem hodiny mi bylo řečeno, že nejsem oprávněna učit. Ohradila jsem se, že při minulé inspekci mi ( tentýž pán) sdělil, že je vše v pořádku. Odpověděl, že to se ještě uvidí. Pak začala hodina. Během ní narušoval výuku hlasitými pohovory se žáky - např. se ptal žáka, proč na neměl na vysvědčení klasifikovanou TV apod., takže se děti vůbec nesoustředily a pořád se za ním otáčely. Musela jsem sebrat v tu chvíli veškerou svoji pedagogickou profesionalitu a hodinu dokončit. Pak odešel a už mi za celou dobu inspekce neřekl ani slovo. Vedení mi pak sdělilo, že jsme si asi nesedli a že že příště bude na inspekční hodiny docházet společně s tímto panem inspektorem, protože paradoxně, na hodinu mi přišel druhý inspektor. jak dopadla ? V inspekční zprávě byla vyhodnocena jako příklad dobré praxe. Ten první inspektor i přes důchodový věk pracuje dál a budu se muset velmi éobrnit před jeho další návštěvou a využít přítomnost vedení v hodině, kterou si vybere. Mám z jeho docela agresiního jednání strach.
Neznámý uživatel2017-11-26 07:51:30
Děs a běs. Jedna pí. inspektorka si dělá kariéru na židlích....., musí se zcela měnit.
Neznámý uživatel2017-11-24 07:25:28
Hlavně, že u příspěvku 7:05:03 je podpis!!!
Paní Šlachtová je" hrdinka", třeba si toho ČŠI všimne.
Spálený
Neznámý uživatel2017-11-24 07:05:03
Proč tolik zloby a invektiv? Učitelé nejsou kritičtí? Paní Šlachtová nechtěla být anonymní. Dnes se všichni se svou kritiku schováváte a napsat pod kritiku jméno neumíte. A to vychováváte děti? To je mi líto
Neznámý uživatel2017-11-23 15:49:26
Naprosto souhlasím - buzerace škol.
Neznámý uživatel2017-11-23 10:12:00
Inspekci jsem zažila 3x, z toho 2x jako ředitelka, prakticky ve stejném složení. Kromě opodstatněných chyb, které uznávám, např. v ŠVP, řešili interpunkční čárku na razítku a spoustu podobně hodně důležitých věcí. Rozhodně nám s ničím neporadili, jen kritizovali, a to málo, co pochválili, do zprávy nedali. Když si potom přečtete zprávy z jiných škol, kde byli ti stejní lidé, máte chuť vraždit, protože jak je možné, že jinde projde to, co u vás ani náhodou? Kdyby aspoň všem měřili stejným metrem, ale to se nestane. Považuji inspekci za zbytečný teror vůči školám.
Neznámý uživatel2017-11-22 06:56:21
Stejně jako jsou různí učitelé a ředitelé, jsou i různí inspektoři. Hodně záleží na osobnosti hlavního inspektora. Já mám zkušenosti takové, že se inspekce po roce 1989 opravdu proměnila, a je spíše poradním nástrojem. Pro školu by měla být pomocí. Člověk mimo školu může svým úhlem pohledu přispět k dalšímu zlepšování fungování školy. Díky, že jsme to s poslední i předposlední inspekcí mohli zažít a přeji to i vám ostatním.
Neznámý uživatel2017-11-21 18:08:46
Kdo chce psa bít, hůl si najde! To platí pro zřizovatele i pro ČŠI. Paní Šlachtová, pokud za vámi stojí zřizovatel,buďte ráda. Protože inspekce Vám s ničím, kromě papírů, nepomůže. Noste švestičky zřizovateli:-))
Neznámý uživatel2017-11-21 16:29:26
Inspekci jako ředitel jsem zažil poprvé pře týdny. A byl jsem velice mile překvapen přístupem všech inspektorů. Samozřejmě, že hledali co děláme špatně. Ale se vším byli ochotni poradit a spoustu věcí si nechali vysvětlit, proč a jak to dělám. Takže moje zkušenost je velice pozitivní.
Neznámý uživatel2017-11-21 16:19:55
... tady chybí už jen švestičky ze zahrádky :-) Ale je třeba ocenit, že se autorka neopomněla podepsat :-))
Neznámý uživatel2017-11-20 15:09:55
2017-11-19 11:54:42: nikoliv, tedy co se týče práce na ČŠI, jinak chytrý jsem:) Ale taky chápu, že každý dělá svou práci. A za některé kolegy (a kolegyně!) se občas stydím, nevidí si ani na špičku nosu. Anebo mám štěstí - a víte, kdo má štěstí?

Jinak znám práci inspekce z pozice vedení školy i řadového učitele a nestěžuji si na nic. Ono jde často o prd, z něhož někteří učitelé rádi dělají kuličku.
Neznámý uživatel2017-11-19 16:30:08
Potvrdila jsem si, jak jsme my učitelé naivní...moje známá také ředitelka vyhrála výběrové řízení, druhá byla jedna z p.inspektorek.Již při gratulaci na ní sykla, že se brzy potkají ..do 3 měsíců od nastoupení u ní byla na inspekci jako vedoucí týmu a dovedete si představit v jakém duchu vše asi probíhalo. Přijde mi to silně neprofesionální, ale dnes je asi vše možné a mají přece tak málo lidí.
Neznámý uživatel2017-11-19 11:54:42
13:09:45 - nějaký chytrý/á? ,že by pracoval/a na ČŠI?
Neznámý uživatel2017-11-18 19:43:35
ČŠI zajímají jen tabulky a výkazy,nic jiného.
Neznámý uživatel2017-11-17 13:09:45
Ono často platí "jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá"...
Neznámý uživatel2017-11-16 12:55:35
Mám pouze negativní zkušenost - buzerace, slovíčkaření, arogance.
Neznámý uživatel2017-11-16 10:29:26
Jako ředitelka ZŠ mám jednu výbornou zkušenost s kontrolou ČŠI - úžasnou vstřícnost a ochotu pomoci - a jednu spíše špatnou, kdy pracovníci ČŠI slovíčkařili a tvrdili nepravdivé věci. Věřím, že každá další kontrola bude zařaditelná do první skupiny.
Neznámý uživatel2017-11-15 17:32:13
Jako ředitel jsem zažil před prázdninami kontrolu ČŠI, na udání. V předchozích více než deseti letech, byly všechny dosavadní kontroly proti této procházkou rajskou zahradou. Přestože stejně tak, jako drtivá většina všech ostatních ředitelů trávíte ve škole svůj život, neubráníte se chybám, které prostě přehlédnete. Kontrola příjemná rozhodně nebyla, ale byla zcela profesionální a především korektní. Bylo vidět, že jim jde o objektivitu, o nastavení pravidel a především o schopnost poradit i v případech velice citlivých. Nezbývá mi než přiznat, že kontrola na udání byla pro mou práci asi ta doposud nejpřínosnější.
Neznámý uživatel2017-11-14 08:39:10
Ještě v návaznosti na můj předchozí příspěvek. Když o tom tak přemýšlím, nikdy jsem nezažil za strany ČŠI to, čemu by se dalo říci "buzerace" (za minulého režimu bylo možné leccos, ale to už je dávno). Když mě inspektor upozorňoval na jakýsi nedostatek v dokumentaci (navíc mi ho celkem logicky zdůvodnil) a já jsem mu bez problémů kývl na rychlou nápravu, pravil s úlevou? "Děkuji vám, že jste to přijal v klidu a bez emocí..." Taky asi chlapec zažije leccos:))
Neznámý uživatel2017-11-14 08:32:05
Přijít mohou, odejít musí. Jako bývalý člen vedení školy i jako učitel jsem zažil inspektory, na které se člověk mohl kdykoli obrátit s prosbou o radu (nicméně poznal jsem i opak, je to jako všude, ale ten opak nebyl častý:). Pokud obě strany respektují jedna druhou, je to v pohodě. I inspektor je člověk a když učitel/ka po úměrné kritice nevystartuje ke stropu, viditelně se mu uleví. Dvě dávné rady si pamatuju dodnes: 1. Dokumentace musí být vedena nezpochybnitelným způsobem, 2. Je-li nutný právní výklad, musí být veden ve prospěch žáka. Tak nějak mi to ve vedení školy úplně stačilo:)
Mgr. Dalibor Fusek2017-11-13 07:09:11
Zajímalo by nás, jaké jsou Vaše zkušenosti s návštěvou ČŠI na Vaší škole. Podělte se s námi o Vaši zkušenost.
Pátek 26.04.2024, svátek má Oto


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (6)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.