Neznámý uživatel | 2015-06-20 14:04:49 | |
---|
Kvalifikační řad je k ničemu, protože je pro pár vyvolených. Jsem učitel 15 let a neznám nikoho, kdo by si skutečně stěžoval na svůj plat. I kdyby se platy snížili o pár procent, tak učitelé ze škol neodejdou. Peníze navíc jsou vhodné jen jako pohyblivá složka pro ty, co dělají skutečně nad rámec svých povinností. Jenže případné prémie (pokud na školách jsou) rozděluje ředitel, takže ve výsledku se často dostanou někam jinam.
Co se týče zlepšení kvality výuky, tak každý učitel ví, že ten hlavní problém v ČR je nadbytek škol a logická absence motivace žáka k učení (protože na SŠ i VŠ se zkrátka dostane). Na ZŠ se v 9. třídě už nic neděje, SŠ se o žáky rvou. Na SŠ se žáky poté snaží udržet co to jen jde, nejlépe přetáhnout nějakého z jiné školy. Poté je tlak, aby u maturity uspělo (jakkoliv) co nejvíce žáků, protože zájemce ze ZŠ se logicky ptá, kolik lidí neudělalo maturitu. Rovněž školy, kde je velké procento neúspěšných žáků jsou první na ráně, aby je někdo zkontroloval, nebo sloučil. Ano, ze školství se stal už jen obchod. A učitel to nespasí, ani když se mu přidá 5 tisíc, protože z žáků co patří v reálu na učňák, vysokoškolák zkrátka nebude.
Věřím, že k učení bude motivovat žáky alespoň povinná maturita z matematiky, popř. zpřísnění ostatních maturitních zkoušek (jak se tomu letos alespoň mírně stalo z ČJ). Pokud maturant neumí ani procenta (a že jich je hodně), tak si tu maturitu skutečně nezaslouží. Tím nechci říkat, že za vše mohou žáci, oni jen plavou v systému, který je velkoryse nastaven a platy učitelů s tím opravdu nemají nic společného (když žák moc dobře ví, že se na SŠ dostane i s reparátem v srpnu a na VŠ s maturitou na podzim, tak je asi něco skutečně špatně). Jenže rušit školy si nikdo netroufne, jde o desítky tisíc míst... To by nebylo za 600 milionů, jako důl Packov. Učitelé by rádi měli žáky, kteří mají zájem o studium, jenže těžko je motivovat, když se o ně SŠ a VŠ rvou. |
|
Neznámý uživatel | 2015-06-19 18:18:01 | |
---|
Odchod malého Napoleona byl jen logickým vyústěním věcí. Nová ministrině - pouze politický post pro mladou právničku.Co ta ví o školství? Jen to, že sama někdy chodila do MŠ, ZŠ, střední školy.
5 miliard školství nespasí ani nikam neposune, jen se peníze opět utratí za nesmyslné studie, Cermaty aj.Zamyslel se někdo nad platy provozních zaměstanců, bez kterých to opravdu nejde? Nejedná se jen o uklízečky, ale také o odborné posty ve školním stravování. |
|
Neznámý uživatel | 2015-06-18 15:16:54 | |
---|
Před několika lety byly připravovány standardy učitele, které padly protože bylo potřeba 8 miliard navíc. Dnes chce ministerstvo zavádět kvalifikační řád a reformovat školství a 5 miliard by mělo stačit?
Peníze jsou jen jedna podstatná podmínka na zlepšení školství. Další je odvaha dělat nepopulární opatření(omezit počty a zlepšit kvalitu gymnázií a vysokých škol a sáhnout na peníze podnikatelům ve školství a chtít po žácích a učitelích výsledky aj.). Ministr Chládek odvahu měl a pokusil se sice pozdě, ale přece zachránit české školství. Bohužel poslední příležitost zůstane nevyužita. Teď chybí kvalitní absolventi škol a za pár let nebudou ani kvalitní učitelé.
5 miliard by měl být začátek. Ale důležitější bude jak budou utraceny. |
|
Neznámý uživatel | 2015-06-18 14:34:45 | |
---|
Myslím, že odchod pana ministra Chládka byl naprosto v pořádku. Vždyť si dovolil otevřeně kritizovat systém financování školství, kritikou nešetřil ani k výsledkům maturitních testů z matematiky, protože tvrzení, že ona čtvrtina studentů, kteří neuspěli u maturitních zkoušek z matematiky, nemá na střední škole co dělat, se přece nahlas neříká, pane ministře, všichni to vědí, ale vy jste to řekl nahlas a proto jste se stal nepopulárním, stejně jako by bylo nepopulární snížení počtu míst na středních školách. Jestliže na střední školu mohou být přijati uchazeči se třemi dostatečnými, co si o úrovni takové střední školy můžu myslet? V lepším případě takový student odejde v prvním ročníku, až za něj škola v září vyinkasuje dotaci "na hlavu" a v tom horším si ho podrží do ročníku čtvrtého a "pouze" nebude připuštěn k maturitě. Systém je nastaven špatně, všichni to vědí, ale ten kdo něco začne systematicky měnit, je nepohodlný. A utvrzuje mě v tom postoj ministerstva školství, je přece třeba hledat vhodnější (lehčí) model maturitní zkoušky, aby i ti slabší studenti uspěli. |
|
Neznámý uživatel | 2015-06-18 13:54:41 | |
---|
VELKÉ MNOŽSTVÍ ŠKOL - TO JE TEN UDRŽITELNÝ ROZVOJ. |
|
Neznámý uživatel | 2015-06-18 09:51:36 | |
---|
Tragédií je systém placení za žáka - školy se mění v tržiště, žáci ve zboží. Stačí se podívat na burzy středních škol, kde jejich zástupci doslova tahají žáky ZŠ ke svým stánkům a přemlouvají, aby šli k nim. A pak se na školách drží žáci za každou cenu... Ten systém je třeba změnit! |
|
Neznámý uživatel | 2015-06-18 09:48:55 | |
---|
Neustále se omýlají jen platy pro učitele, ale jsou také nepedagogičtí pracovníci, kteří jsou tragicky placení. |
|
Neznámý uživatel | 2015-06-18 00:42:39 | |
---|
Je otázkou, zda je peněz nedostatek, či zda jsou správně přerozdělovány. |
|
Neznámý uživatel | 2015-06-17 15:28:28 | |
---|
No jo, jiné státy ale tvoří naopak od ČR důchody na základě více pilířů a výdaje na ně tudíž ani zdaleka nedosahují výče běžné v ČR. Jen pro příklad, výdaje na důchody dosahují počně cca 40 % výdajů ze státního rozpočtu a každým rokem narůstají. Je to makroekonomický problém. Bez důchodové reformy nebude brzy vůbec na nic. Tak jsem zvědavý, jak si s tímto dokáže vůbec někdo poradit. |
|
Neznámý uživatel | 2015-06-17 14:53:23 | |
---|
Podle mých informací vydává eský stát na školství necelélá 4% HDP, ale evropský průměr je 6,1% HDP ..... Co dodat? |
|
Neznámý uživatel | 2015-06-17 13:55:31 | |
---|
No nevím nevím, když tak poslouchám pana Babiše. Chtít v současnou chvíli 5 miliard, to chce buďto velký kus odvahy anebo ještě větší kus šílenství. |
|
Neznámý uživatel | 2015-06-16 15:28:24 | |
---|
Myslím si, že oba názory mají něco do sebe. Zcela jistě je potřebné rozpočet resortu nařídit, současně si ale myslím, že existuje spousta činností, které by resort vůbec činit nemusel. Tím by mohla vzniknout značná úspora. |
|
Neznámý uživatel | 2015-06-16 06:22:16 | |
---|
Dokud budou třídy naplněny po 25 a více žáků a školy financovány podle počtu žáků, tak nemůžeme hovořit o kvalitě. V našem regionu se zastoupením polských škol, kde má učitel 10 -14 žáků vypadá výuka úplně jinak a také není divu,že polské školy doslova drtí ty české v matematických, anglických a přírodovědných soutěžích. Tam i ti méně nadání jsou doslova taženi svým malým kolektivem s maximální individuální péčí. Ve třídě nad 25 žáků, kde máte 3 žáky s poruchou, 2 mentálně na hraně a další ještě jinak potřebné trpí slabší i talentovaní, kteří základní školu prostě jenom prosedí. |
|
Neznámý uživatel | 2015-06-15 09:06:13 | |
---|
Osobně si myslím, že v resortu je peněz dost (cca 140 mld.), hledání úspor v provozu by nebylo zcela od věci. |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2015-06-15 07:46:28 | |
---|
V tomto týdnu by nás zajímalo, zda je předpokládaných pět miliard korun, které požaduje nová paní ministryně od pana Babiše, dostatečným balíkem peněz, který povede ke zlepšení kvality české vzdělávací soustavy. |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi