Neznámý uživatel | 2017-02-27 12:16:44 | |
---|
Myslím, že kvalitních, renomovaných učitelských organizací/asociací je dost, měly by se ale v případě důležitých jednání o změnách sjednotit a táhnout za jeden provaz ku prospěchu společné věci. (Vznik profesní komory učitelů např. pod vedením pana R. S. by k zvýšení prestiže rozhodně nevedlo.) |
|
Neznámý uživatel | 2017-02-27 09:19:07 | |
---|
Pomohla. Byl by to první krok. Pokud nezačne vítězit ve školstvví rozum nad politikařrním a zvůlí těch, kteří si dokazují moc a dělají opatření pro sebezviditelnění, pokud nebude rozhodovat o životech učitelů a ředitelů odborník a to počínaje státem a konče obcí, tedy zřizovatelem, pak, pokud se nezamyslíme nad tím, že škola není SLUŽBA rodičům, ale státu a zodpovědností je zajistit vzdělanost, pak ....bohužel.
|
|
Neznámý uživatel | 2017-02-27 06:18:00 | |
---|
Pomohla, protože za učitele se nikdo nepostaví. Chtělo by to nějaké bojovné vůdčí osobnosti. Když vidím to zdůvodňování průměrného platu např. učitelky MŠ/kolem 20.000/, že snad by mohla mít přidáno 1.400,-Kč, je mi smutno. Učitelky MŠ měly přibližně stejné platy jako zdravotní sestry. Dnes mají sestry průměrný plat 31.000,-Kč. To jen proto, že za ně někdo bojuje.Je škoda, že se učitelé nedají nikdy dohromady. |
|
Neznámý uživatel | 2017-02-24 11:01:38 | |
---|
Jednoznačně, musí jí vést silná osobnost nebo skupina, která se nebojí MŠMT. Školské odbory řeší pouze mzdy, ale neřeší systémové záležitosti - některá opatření, která "nahoře" vymyslí, nás demotivují daleko více než výše mzdy. Pokud to nechtějí řešit odbory, musí vzniknout nová organizace.
Jsem ředitelem ZŠ 5 let, předtím jsem působil v komerčním i veřejném sektoru. Za hřebíky do rakve českého školství považuji zrušení učebních osnov, inkluzi a pokračující dehonestaci profese učitel v očích veřejnosti. K dehonestaci přispívá i MŠMT, protože nepřijímá podněty z jednotlivých škol a učitelé si zvykli na roli poslušné ovce.
Ministerstvu zdravotnictví by takové bejkárny jako dělá MŠMT nyní neprošly, protože lékařská komora by to nepustila. Ať je MUDr. Rath jakýkoliv člověk, vybudování silné pozice pro Lékařskou komoru ČR mu nelze upřít.
|
|
Neznámý uživatel | 2017-02-21 15:07:13 | |
---|
Určitě ano, ale....
Kdo se ujme tak zdevastovaného školství, kdo bude ten odborník, charizmatický člověk? Kde je záruka, že MŠMT bude názory komory akceptovat? Zatím si dělá, co chce. Sáma učitelská veřejnost - odborníci - řadu připravovaných zákonů připomínkovala, leč marně. Učitelé nikdy nebudou svorni, nebudou držet při sobě.Vždyť nás veřejnost vnímá jako " póvl".
|
|
Neznámý uživatel | 2017-02-21 12:47:44 | |
---|
Taky je důležité, kdo za profesní organizaci mluví a jak. Přece jen je "školství" v povědomí veřejnosti spojeno spíš se skřehotající unavenou učitelkou než s charizmatickou vůdčí osobností s vizí. |
|
Neznámý uživatel | 2017-02-20 13:00:17 | |
---|
Profesní komora je trochu něco jiného než jednota matematiků, to je pro jednání přece jen jiný partner. |
|
Neznámý uživatel | 2017-02-20 11:58:56 | |
---|
Nápad to je a jistě by bylo dobré profesní komoru mít, ale přesně tak, jak již bylo uvedeno, "Kdo se toho ujme?" Nepřipravená inkluze a zbytnělá a stále navyšovaná administrativní práce školství dusí. |
|
Neznámý uživatel | 2017-02-20 11:43:11 | |
---|
Historie již ukázala, že nepomohla. Na připomínky JČMF (Jednota českých matematiků a fyziků) ohledně státní maturity před patnácti lety také nikdo z MŠMT nebral ohled. |
|
Neznámý uživatel | 2017-02-20 07:53:32 | |
---|
Jistěže ano, a jak, absence profesní komory je zcela zásadní chybou, jenže by se toho musel někdo ujmout. Mezi námi, já to taky nebudu. Učitelé se nikdy nedomluví, kdyby toho byli schopni, už by to dávno udělali. |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2017-02-19 20:26:15 | |
---|
Řada učitelů opakovaně připomíná neexistenci učitelské profesní komory jako jeden z velkých problémů pro české školství. Zajímalo by nás, zda byste vznik takovéto komory považovali za přínosný? Myslíte si, že české školství takovýto institut potřebuje? |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi