Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Návrat dílen a pozemků do škol? (26.2.2018-4.3.2018)

Neznámý uživatel2018-03-11 05:33:54
POkud by byl možný návrat pozemků a dílen do výuky v rámci projektových dní či jiným stylem, než hodinou dílen a prodloužené výuky do odpoledne, tak by tento návrat byl velkým přínosem. Jak již níže bylo zmíněno - vše je o pojetí výuky...
Emil Kudrnovský2018-03-10 18:48:39
Bohužel dnes ani venkov tuto situaci nezachrání. 1) většina učitelů do venkovských škol dojíždí z měst, z paneláků a bytovek. 2) kolik z učitelů M, Čj či Aj je manuálně zručných? Učitele s jinou aprobací na klasické devíleté škole o 9 třídách nenaplní úvazek, takže tam nejsou. 3) změna společnosti - společnost zbohatla, lidé si odvykli po práci doma makat, to platí i pro venkov - většina lidí z venkova dojíždí za prací do města, má vyšší výdělky a nemá takovou potřebu dělat něco navíc. A v tom nám vyrůstá další generace. Důsledky jsou patrny zejména nyní, kdy na první stupeň začaly chodit děti rodičů narozených po listopadu 1989. 4) povinná základní vojenská služba již není, ale řád a odpovědnost většině obyvatel chybí. ZŠ je poslední povinnost, kterou nynější děti musí splnit. Pak nemusí nic... podnikatelé si mi stěžují na fluktuaci mladých, stavební firmy stojí na dnešních padesátnících.
Kolegům učitelům vždy opakuji, přistupujte ke vzdělávání žáků naší školy s vědomím toho, že oni pak budou dělat na vaše důchody. Důslednost...
Mgr. Dalibor Fusek2018-03-10 06:43:14
Upozorňujeme, že v souvislosti s touto tématikou jsme pro Vás získali vyjádření dvou významných aktérů, kteří ovlivňují příslušnou problematiku. Rádi bychom Vás upozornili na vyjádření Doc. Karly Havlíčka, předsedy představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (http://www.vzdelavacisluzby.cz/mozaika-dne/blog/blog-105) a Ing. Miloše Rathouského, zástupce ředitelky pro oblast vzdělávání a kohezní politiku Svazu průmyslu a dopravy ČR (http://www.vzdelavacisluzby.cz/mozaika-dne/blog/blog-106).
Neznámý uživatel2018-03-09 08:15:05
Rozhodně jsem pro moderní pracovní vyučování. Jenže o něm rozhodují ti, kteří se živí vyvrhováním papíru u psacího stolu. Za prvé: kdo to bude učit? Ten, kdo řemeslo opravdu umí, se jím živí. Za druhé: kde se to bude učit? V haluzně s levnými ponky a svěráky? Co takhle atraktivně řešené pracoviště, moderní ruční nářadí, malý výukový obráběcí stroj, 3D tiskárny. Že o to není zájem mezi dětmi? Vždyť řada použitelných prvků je zastoupena v různých vzdělávacích centrech, kde se dveře netrhnou, v Plzni Techmania a robotické centrum, vědeckotechnický park ve Vítkovicích a další. Jenže tam to organizují dobře placení odborníci se zázemím, ne učitelé - amatéři za dlouhých zimních večerů a málo peněz. Muselo by se napřed ve školství přestat příštipkařit a začít skutečně šít. Jenže o "prioritě vzdělání" se jen žvaní.
Neznámý uživatel2018-03-09 07:45:12
Ono vždycky záleží na přístupu. Já jsem přesvědčený, že by generace leštičů displejů měla poznat činnosti, kde nefunguje tlačítko zpět. Manuální práce je pomalu sprosté slovo, každý vidí dělníka u pásu, to je nesmysl. Jedná se o tvořivou činnost, která vyžaduje zodpovědnost, které se kdekdo vyhýbá, proto budeme samý politolog a nebude mít kdo řídit trolejbus. A třeba to někoho začne propána i bavit a bude mít náplň volného času, vždyť jaké mají dnes žáci koníčky? To leštění displejů, v lepším případě sport a i tam je hodně věcí, které by být neměly. Pěstování zručnosti přece má pozitivní vliv i na myšlení, já mám za to, že proti "dílnám" brojí hlavně ti, kdo nepoznají, jaký šroubovák na který šroub. U článku, který posílá dílny do pravěku, je fotka pravěkého rezavého nářadí, stažená ze serveru, kde měla úplně jiný smysl. Zajděte do Horbachu a podícejte se, jak vypadá moderní nástroj. Vždyť je to radost vzít ho do ruky. kdejaká škola má dneska 3D tiskárnu - co o ní kdo ví? Vždyť 3D tisk kovových materiálů je rychle se rozvíjející technologie, která stojí vedle obrábění, tváření a dalších. Hodně se toho dá naučit i na školní tiskárně z plastu. Jenže by to chtělo za prvé vedle teoretických keců o inkluzích pořádné odborné vzdělávání učitelů a za ddruihé zájem ze strany učitelů. jenže ono i pro ně je někdy pohodlnější leštit ty displeje.
Neznámý uživatel2018-03-07 06:53:36
Dílny, to byl 99% mých spolužáků nenáviděný předmět a pozemky na tom nebyly o moc líp. A to byla jiná doba. Už tak je balast zbytečností, které žáky učíme dost velký. Chce to vytřídit, a brzy. Ne přidávat další předměty. Chce to činnosti integrovat. Manuálně se mohou žáci učit pracovat i bez zavedení těch nenáviděných předmětů z minulosti.
Neznámý uživatel2018-03-05 08:23:18
Helena Fialová
Je to správný záměr, ale nejprve je potřeba patřičně vyškolit učitele dílen a pozemků. Všichni nejsou z vesnice a i na vesnici se dneska využívají odborné firmy. Průmysl nám také pokročil a je zapotřebí do dílen zapojit i IT techniku apod. Nestačí pouhé zavedení příkazem změnou RVP!
Lucie Bucharová2018-03-03 20:04:38
Práce na čerstvém vzduchu a manuální zručnost dětem přece nemůže uškodit, v současnosti právě naopak!Proč na to mít zvláštní předmět, patří to k přírodovědě, tělocviku, možná i matematice.Nedělejme věci složitější, než jsou. Do budoucna stejně předměty zrušíme a zaměříme se na to, aby si děti spíš uměly pomáhat a aby je to ve škole bavilo...Pojdte tu legislativu zjednodušit a hurá ven.Snad si s těma motyčkama neublíží a snad za to nebude moci učitel.
Neznámý uživatel2018-03-03 07:15:12
Ještě pořád si někdo naivní myslí, že to s touto zemí myslí ANO dobře? Vždyť už to přesahuje absolutně všechny meze vkusu. Jak tohle lze vůbec vysvětlit dětem ve škole? Že osoba, která mlátí někoho obuškem, může kontrolovat policii. Všichni, kdo volili ANO by se teď měli pořádně zamyslet .....
Neznámý uživatel2018-03-03 06:29:27
Neměli bychom se raději vyjádřit ke zvolení šéfa bezpečnostních složek?
Radek Sárközi2018-03-02 16:32:48
Pracovní vyučování ze základních škol nezmizelo

Pedagogická komora, z.s., sleduje s velkými obavami neodborné, nepromyšlené a hlavně nesystémové pokusy o lobbing některých zájmových skupin, jejichž zástupci chtějí zavádět do škol nové vyučovací předměty. Kurikulum není nafukovací hračka pro politiky. Nelze do něj stále cosi přidávat, aniž bychom na druhé straně něco neubrali.

http://www.pedagogicka-komora.cz/2018/02/pracovni-vyucovani-ze-zakladnich-skol.html
Neznámý uživatel2018-03-02 16:22:51
Pozn. k předchozímu příspšvku: Ministerští úředníci nemohou ztratit chuť do práce ani rozum, protože se to už dávno stalo.
Otakar Jíra2018-03-01 19:22:25
Jenom, proboha, nezavádět nějaké další předměty a ponechat původní záměr a smysl RVP - získávání kompetencí. Rozhodně bych se nevracel k původním rukodělným pracím, tak jak jsem je zažil já před šedesátilety. A právě tak školní pozemek o rozloze pěti arů obráběný několika stovkami školáků.
Pracovní návyky - to ano, ale získávat je i jinak, než p o u z e manuální prací. Jsou přece i jiné formy. A propojit i s etickou a občanskou výchovou, a připravit na celý proces vyučující buď dalším vzděláváním nebo rozšířením výuky na školách pedagogického směru. Mnozí z nich mnozí totiž znají tuto výuku pouze z vyprávění bájných pedagogických starců. A připravit se i na vysvětlování a zdůvodňování rodičům. A dovedete si představit to nabobtnání bezpečnostních předpisů? A metodiku financování? A skutečný podíl řemeslných cechů? Co dělaly dosud aby "nalákaly děti na řemeslo?". A základy kterých řemesel zahrnout so těchto dvou oblastí? A jedná se o potřebu akutní, aktuální, nebo perspektivní? A hlavně - nechtít hned všechno najednou a od nového školního roku a pořádně si rozmyslet, co vlastně chceme a jak. Zkušenosti, které jsme udělali před padesáti lety můžeme (až na obecné didaktické postupy) klidně uložit do krabice. Za půl století se změnila společnost, děti, rodiče, učitelé i škola. Mám totiž obavu, že se z novu vyrobí něco tak "dokonalého", jako např. RVP, pravidla inkluze, věk v mateřských školkách a další lahůdky, které nám poskytuje školský zákon po 12 letech své účinnosti v "pouhých" 38 novelách. A když jsem u těch lahůdek i o přestávkách mezi jednotlivými hodinami dílen a pozemků by se děti měly mít možnost občerstvit. Asi by ztratily chuť, kdyby viděly, jak vypadá "pamlsková vyhláška". Upřímně řečeno, byl bych rád, kdyby ministerští úředníci nejen neztratili chuť do práce, ale ani zdravý rozum. Jinak hrozí nebezpečí, že do legislativního procesu s chutí nastoupí i rozdivočelí poslanci a to pak teprve uvidíme věci!
Neznámý uživatel2018-03-01 11:38:42
Naprostý souhlas s předchozím příspěvkem. Na naší ZŠ máme pracovní činnosti - máme vybavené dílny, máme pozemky, vaříme, pleteme. Výsledek?Žák se čtyřkami řekne, že máma říkala, že v každém případě půjdu na jakoukoliv SŠ s maturitou. A ty školy si je vezmou. Na dni otevřených dveří i před dítětem rodičům prozradí, ať se nebojí, že nevadí čtyřky a ani pětka, ani druhý stupeň z chování, že je vezmou na každý pád. Takže děti si naberou,ty to pak nezvládají a pendlují ze školy na školu. SŠ jsou velký kámen úrazu našeho školství, ale prosím NE VŠECHNY. Nechci urážet a ubližovat. Pro politiky je zásah do praktik takovýchto vlastně nepotřebných SŠ, jejichž absolventi jsou nezaměstnatelní nebo vedou líbivou politiku, nepopulární, takže neudělají nic, šli by od válu. Takže nepředpokládám změnu a dopady budou pro tuto zemi fatální. Přesně jak se píše v minulém příspěvku: 15 let pořád stejná písnička ..... Zavádět dílny není třeba, je možné je na základě RVP učit i nyní, záleží na vedení školy a možnostech školy.
Neznámý uživatel2018-02-28 12:39:23
Přesně tak, co chtějí zavádět? Jsou to kašpaři. Kdo chce, tak tyto předměty učí a může dotovat z disponibilní části. Problém přeci není, že by se to nemohlo učit či se to neučí, problém je, že ty děti to později nechtějí dělat, že jsou líné se učit i manuálně pracovat a že prostě na ty učňáky nechodí anebo tam chodí pouze pro nějaký papír. Proč by taky, když je vezmou na maturitní obory i se špatnými známkami ze ZŠ. Pořád už 15 let stejná písnička, všichni odborníci na to poukazují, MŠMT již 15 let tvrdí, jak pracuje na zlepšení situace a výsledek? No ten každý vidí. Je to stále větší problém, výsledek není. Jen se o tom žvaní. Že je třeba zredukovat počet škol, určit jiné stěžejní obory a pořád dokola a nic se neděje. A zástupce MŠMT přes tuto oblast mluví neustále o poptávce, o tom, že když mají žáci o ty obory zájem (i když poté nebudou potřeba a neseženou práci), tak je nejde rušit a naopak, když není zájem o obor LAKÝRNÍK, NATĚRAČ (třeba v Karlovarském kraji), tak je blbost ten obor zavádět. No a o tom to ale přeci je. On prostě ve společnosti není zájem o tyto obory. Tak se asi bude muset MŠMT vykašlat na zájem rodičů a studentů a nějak do toho zasáhnout ve prospěch státu a doby. Nebo to bude rok co rok stejné. Vždy v nějakou dobu během roku se otevře již asi během 15. let toto téma, jako nově objevený šílený problém, média to properou, chvíli se to řeší, pak je rok klid a za rok opět a nic se stále neděje. To je k pláči. A to téma mně už nebaví, když vím, že jediné na co se politici zmůžou je, nějakou banální úpravou patřičně medializovanou a zveličenou, toto vyřešit. A tak to je s mnoha problémy školství. Jen řečičky takzvaných odborníků. Ať jdou všichni tito chytráci k čertu. Pokud se vystaví všem ministrům školství dohromady za posledních 15 let účet, tak musím konstatovat, že pro vyřešení notorického problému s adepty na řemeslo, se smysluplného neudělalo vůbec nic. Současný stav je toho důkazem.
Neznámý uživatel2018-02-27 18:47:37
MŠMZ=MŠMT :-)
Neznámý uživatel2018-02-27 18:46:35
No docela se divím. Všechny školy mají mít v ŠVP obor Člově a svět práce, jehož součástí jsou dílny (práce s technickými materiály) i pozemky (pěstitelství a chovatelství. Takže, co chcete zavádět? Před dvěma roky byl projekt MŠMZ na vybavení dílen. Co chcete zavádět? Nikdo nikdy nic nezrušil. Záleží pouze a jen na vedení školy. Takže co chcete zavádět?
Neznámý uživatel2018-02-27 18:44:29
Dobrý nápad,ale ubrat administrativu, např. tu spojenoou s inkluzí. Nadbytkem nám jí přibude s GDPR.
Emil Kudrnovský2018-02-27 14:49:50
Dílny a pozemky se neměly nikdy rušit, jejich zpětné zavedení je v pořádku. Co není v pořádku, je nestabilita vzdělávácích programů po zrušení učebních osnov. Každé 3-4 roky se "nahoře" probudí, že je něco opomíjeno - nejdříve mediální výchova a etika, cizí jazyky, IT gramotnost, hodina pohybu navíc, matematická a čtenářská gramotnost, a teď zpět k dílnám. To vše musí být ve vzájemné rovnováze.
Lucie Polívková2018-02-27 08:18:53
Není od věci, aby děti rukama něco dělaly, ale.... Kde vzít prostory? Zrušit pracovny PC, zrušit byt učiteli? Opět to je odezdi ke zdi!!! Opravdu si myslíte, že ministr v demisi je člověk na svém místě? Médii také proběhlo, že se do škol má vrátit branná výchova....Jak je vidět, vláda je plná " odborníků"
Neznámý uživatel2018-02-27 07:36:21
Je to rozumné, ale musí někde ubrat.
Neznámý uživatel2018-02-27 06:39:03
Základem žití člověka do doby, než se z nás stanou roboti, je krajina. Počítačová „gramotnost“ pole neoseje. Stále potřebujeme, aby technici a dělníci postavili dům k bydlení i s přípojkami. Děti již neznají cenu práce a ztrácí manuální zručnost. Proto je návrat pozemků a dílen do škol krok rozumný.
Neznámý uživatel2018-02-27 06:01:17
Proruský prezident, stbácký premiér, děti na poli a se srpem a kladivem. Pořád si myslíte, že se vše upíná správným směrem?
Neznámý uživatel2018-02-27 00:46:11
A teď ještě návrat učitelek a učitelů do škol.
A zajistit, aby přece jen měli vyšší plat než je v lidlu či v kauflandu.
Neznámý uživatel2018-02-26 10:16:49
Správný krok.
Mgr. Dalibor Fusek2018-02-25 18:13:22
Na legislativním postupu vedoucímu k zavedení praktické výuky na základních školách, tedy opětovnému povinnému zařazení dílen a pozemků do výuky, se dnes dohodli zástupci Rady řemeslných cechů s předsedou vlády v demisi Andrejem Babišem. Zajímalo by nás, co si o tomto kroku myslíte Vy?
Pátek 19.04.2024, svátek má Rostislav


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (5)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.