Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít


Klasifikační porada



Týká se druhu škol:

ZŠ, SŠ, VOŠ,

Legislativní rámec

  • Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)

Popis řešené oblasti

Klasifikační porada je institut, založený na tzv. zvykovém právu, nemá tudíž žádné legislativní ukotvení. Přesto se jedná o zcela obvyklou záležitost, se kterou se setkáváme prakticky ve všech školách v České republice. Klasifikační porada se koná v cyklických termínech, nejčastěji půlročních, není však výjimkou čtvrtletní interval. Porada je svolána nejčastěji v období zákonné povinnosti hodnotit žáka, tedy v pololetních intervalech. I z tohoto důvodu jsou níže uvedeny ustanovení školského zákona vymezující tuto povinnost. Termín klasifikační porady je povětšinou stanoven v tzv. plánu práce školy. Klasifikační porady se účastní všichni pedagogičtí pracovníci školy. Pokud se jedná o problematiku týkající se např. chování žáků, mohou být na poradu pozváni i vybraní nepedagogičtí pracovníci. Klasifikační porada také velmi často předchází třídním schůzkám, kde jsou rodičům sděleny výstupy z těchto porad.

Doporučené materiály (včetně obecně závazných právních norem podzákonného charakteru)

Tučně jsou zvýrazněny poslední 3 vložené dokumenty

    Vzorové materiály

    Tučně jsou zvýrazněny poslední 3 vložené dokumenty

      Virtuální sborovna

      Virtuální šuplík

      Lexikon pedagogických termínů

      Co vyplývá z legislativy

      Odkaz na ustanovení právního předpisu

      (nejedná se vždy o doslovné znění příslušného ustanovení právního předpisu, ale o jeho zjednodušený význam)
      Každé pololetí se vydává žákovi základní školy vysvědčení, za první pololetí lze místo vysvědčení vydat žákovi výpis z vysvědčeníZ 561/2004, § 51, odst. 1
      Hodnocení výsledků vzdělávání žáka základní školy na vysvědčení je vyjádřeno klasifikačním stupněm, slovně nebo kombinací obou způsobů. O způsobu hodnocení rozhoduje ředitel školy se souhlasem školské radyZ 561/2004, § 51, odst. 2
      Každé pololetí se vydává žákovi střední školy vysvědčení. Za první pololetí lze žákovi vydat místo vysvědčení výpis z vysvědčeníZ 561/2004, § 69, odst. 1
      Hodnocení výsledků vzdělávání žáka střední školy na vysvědčení je vyjádřeno klasifikací nebo slovně nebo kombinací obou způsobů. O způsobu hodnocení rozhoduje ředitel školy se souhlasem školské radyZ 561/2004, § 69, odst. 2
      Studenti vyšší odborné školy jsou hodnoceni vždy za příslušné období. Předměty, popřípadě jiné ucelené části učiva, z nichž student koná zkoušku, a předměty, popřípadě jiné ucelené části učiva, z nichž je student hodnocen jiným způsobem, stanoví akreditovaný vzdělávací program. Zkoušky je možné opakovat dvakrát. V případě členění obsahu vzdělávání do jiných ucelených částí učiva než předmětů se vydává studentovi potvrzení o jejich absolvováníZ 561/2004, § 99, odst. 1

      Diskuzní fórum

      Klasifikační porada

      Poznámka

      Čtvrtek 25.04.2024, svátek má Marek
      

      Přihlášení





      Zapomněli jste heslo?
      Proč se registrovat? Registrovat
      Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

      jsme vždy ve spojení s Vámi

      Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

      Aktuální anketa

      Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

      1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (6)
      2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
      3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
      4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
      5. Nemám na věc jasný názor (2)


      Další ankety Vložit anketu

      Dnešní počasí v krajích ČR

      Počasí

      Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.