Neznámý uživatel | 2019-12-29 16:24:38 | |
---|
Ještě se někdo diví, proč absolventi nejdou učit? Když si dají pět k pěti, vychází jim, že naše školství je naprostá tragédie ve všech úhlech pohledu. |
|
Neznámý uživatel | 2019-12-29 09:23:30 | |
---|
To, co vydáváme za inkluzi, je jen parodie na společné vzdělávání. Žáci, kteří nikdy neměli být v běžných základních školách, narušují vzdělávací proces tak, že již nelze mluvit o vzdělávání, ale o krocení. Co pomůže dítěti s těžkou poruchou řeči péče speciálního pedagoga 2 hodiny týdně ve skupince až 4 žáků s naprosto odlišnými potřebami? Hrajeme si na začleňování všech, ale je to naprostý nesmysl. Ty děti jsou stejně vyčleněné, musí být neustále pod dozorem, protože se stávají obětí šikany nebo naopak agresory. A učitel to prostě sám zvládnout nemůže, není superman, je to jen obyčejný člověk, který za pár let vyhoří. Pak v lepším případě odejde, v horším zůstane a bude vzteklý, neurvalý, bez špetky empatie. |
|
Neznámý uživatel | 2019-12-27 08:50:12 | |
---|
Rozhodně jsem proti inkluzi zejména u žáků s IQ nižším než 80 a u žáků s poruchami chování. Nevadí mi třída s 30 žáky pokud ovšem mezi nimi nejsou výše uvedení.
|
|
Neznámý uživatel | 2019-12-20 08:29:07 | |
---|
Já mám dojem, že kdyby na základní škole bylo ve třídě od prvního ročníku 15 žáků, mnoho problémů by se vyřešilo samo. Výzkumné ústavy zabývající se vzděláváním by měly přestat vymýšlet elaboráty plné ptydepe a začít se opravdu seriózně zabývat jak základním, tak aplikovaným výzkumem. Školám by měla být dána možnost vybavit se moderními pomůckami a nemuset široce zdůvodňovat, proč potřebuji vyměnit pět let starý počítač s Windows 7, případně psát nesmyslné projekty, z nichž je stejně problém ten počítač pořídit, tedy to chce trochu velkorysosti. Měli bychom se vrátit od nesmyslného vzývání interaktivních tabulí a přeplácaných učebnic rozpatlaných do mnoha sešitů, v nichž myš, krysa a potkan vypadají úplně stejně, k výkladu učitele a systematickému a přehlednému zápisu do sešitů. Místy se výuka zvrhla na promítání prezentací, zhusta jen stažených z netu, místo aby učitel hovořil, psal, kreslil a tak pěstoval koncentraci, grafický projev A TÍM I MYŠLENÍ svých žáků. Prezentace má být doplněk, ne základ. Čímžtopádem se vracím ke staré dobré pozornosti a kázni. Bez toho to opravdu nejde. |
|
Neznámý uživatel | 2019-12-20 06:09:06 | |
---|
Všeho moc škodí. Péče věnovaná inkludovaným se nevrátí zdaleka tolik, jak se vracela péče o ně ve speciálních školách. Nadprůměrně nadaní mají možnost gymnázií od 6. ročníku, tak proč ji nevyužít. Co takhle se začít konečně věnovat normálnímu průměrnému žákovi? A potřebujeme také zlepšení podmínek, ve třicetihlavém stádu se fakt špatně dramatizuje a vyvozuje apod. Místo nesmyslů, která měly zůstat v kompetenci rodiny bychom se zase měli zaměřit na lepší zvládnutí základního učiva - jazyky a matematiku. |
|
Neznámý uživatel | 2019-12-19 09:20:53 | |
---|
"Věnovat se pouze žákům nadprůměrným"... A ty ostatní co? Zastřelit? A nadprůměrným v čem? V matematice, kreslení, hudbě, pletení, sportu, střelbě? To jsou nesmyslné otázky. Nespočívá náhodou celá "inkluze" v tom, že se inkludovanému dá jednička za to, za co by ten "normální" dostal trojku? Jaký to má smysl? Pořád se píše o neschopnosti vyhledávat talenty, o "měkkých dovednostech", to bych řešil. Možná by tak mohl být některý "inkludovaný" pro budoucí společnost přínosnější, než slizký šestnáctiletý "manažer", který s nosem nahoru a v botách na tři tisíce pohrdá svým okolím a snaží se očůrat koho může. |
|
Neznámý uživatel | 2019-12-17 00:13:28 | |
---|
Plně souhlasím s předchozím přispěvatelem. A moc prosím, při zpracovávání teoretických východisek, nezapomínat na pedagogickou realitu a při pedagogickém působení si dopřát přepych revize vědomostí získaných při vysokoškolském studiu a spolu s kreativním přístupem k dnešní realitě oprášit témata z pedagogiky, sociální a vývojové psychologie i sociologie a podívat se, zda v těchto disciplínách nebylo v poslední době dosaženo nějakého pokroku. A hlavně se z toho - nezbláznit. |
|
Neznámý uživatel | 2019-12-16 12:44:37 | |
---|
Použít zdravý rozum a poskytnout každému, co potřebuje. Tj. nemít nabouchané třídy a přehuštěné osnovy (ŠVP plné vznešených frází) a mít prostor se žákům věnovat, plus příslušné prostředky. Nadaný žák potřebuje především učitele, který mu nebude překážet, zodpoví mu základní otázky a spojí ho se správnými lidmi. Ti slabí zase potřebují individuální konzultace, popř. asistenci a hlavně rodiče, kteří se nesnaží sehnat za každou cenu papír pro dítě, kterému to holt jde pomaleji. Jednou to dítě s "přiznaným uzpůsobením podmínek" taky bude hledat práci a tam bude mít podmínky jako ostatní. |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2019-12-16 06:47:31 | |
---|
Před pár dny byly zveřejněny výsledky mezinárodího testování žáků PISA 2018. Češi v něj nijak nepropadli, současně ani nezazářili. Na základě zveřejněných výsledků pak v médiích proběhla poměrně zajímavá diskuze, která spočívala v nastolení otázky, zda má stát raději investovat do inkluze žáků, či se má věnovat pouze žákům nadprůměrným. Co si o tomto myslíte Vy? |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi