Neznámý uživatel | 2020-02-28 10:33:36 | |
---|
2020-02-27 12:48:50 Máte hodně pravdy, ale taky se bojím, že právě takového dnes neseženete. S určitým skepticismem se obávám, že se do škol nahrnou zakomplexované existence, který se jinde nedaří, nebo které chtějí mít nad někým moc. Znáte ten vtip, jaký je rozdíl mezi učitelem a pedofilem... |
|
Neznámý uživatel | 2020-02-27 12:48:50 | |
---|
Myslím si, že školy potřebují především lidí, kteří chtějí učit a mají zápal a především rádi děti. Takový člověk nepotřebuje peďák, protože se sám bude vzdělávat cíleně, tak aby u žáků i sám u sebe obstál. Myslím si, že to co potřebuje dobrý učitel se neučí na škole, ale je to hlavně sebeosobnostní růst, hodnoty, pokora a přirozená autorita. Studium pedagogiky mi u vysokoškolsky vzdělaného člověka přijde již ztráta času. Který by se dal využít smysluplněji. Čas je to nejcennější co člověk má, a pokud má co dětem předat a ví jak , tak to má dělat a né trávit čas nad teorií. |
|
Neznámý uživatel | 2020-02-26 09:24:43 | |
---|
Myslím, že zákonná úprava tohoto problému je nadbytečná. Ve školách stejně na výjimku učí kde kdo, ale pokud chce mít jistotu stálého místa, musí si doplnit kvalifikaci. Tady je to postavené podobně, jen lze systémem více proplouvat. Proč řešit již vyřešené? |
|
Neznámý uživatel | 2020-02-25 08:20:52 | |
---|
Ono je problém, co z toho nakonec vypadne. Na odborných školách je samozřejmé, že odborné předměty učí absolventi jiných VŠ, než pedagogických (musí se jednat o VŠ odpovídajícího odborného zaměření, ne o jakoukoliv). A chce se po nich, aby si (obvykle do tří let) doplnili pedagogické vzdělání dálkově (dříve se tomu říkalo DPS, dnes je to formálně bakalář). Pokud to bude něco na tento způsob, proč ne. Tam je problémem jen to, aby učit nešel ten, kterého před tím z pěti míst vyhodili pro neschopnost (o úrovni absolventů některých současných VŠ je asi zbytečné psát). Nejhorší by bylo pokud se to bude brát stylem - máš nějakou VŠ, můžeš jít učit kamkoliv a cokoliv. To bude hrůza. |
|
Neznámý uživatel | 2020-02-23 17:56:59 | |
---|
2020-02-20 17:29:56 Velmi dobrá připomínka! Ovšem pokud bychom nahnali docenty a přescenty do učňovských tříd, nastal by problém s kapacitou lůžkových oddělení kardiologií:D Jinak samozřejmě ano, ten tlak na učitele "bez kvalifikace" mám v živé paměti. Od pangejtu k pangejtu.
Osobně jsem kdysi znal jednoho věhlasného metodika z PeF, který odvážně nastoupil do třídy plné učňů (dnes "žáků vzdělávaných v oborech poskytujících střední vzdělání s výučním listem"), představil se a pravil, že bude nějakou dobu učit český jazyk. "Můžeeeeš!" zařvalo jedno vzdělávané hovado s nohama na stole. A v tomto duchu se odvíjela výuka. |
|
Neznámý uživatel | 2020-02-20 17:29:56 | |
---|
Jak je to dlouho, co bylo mnoho učitelů, kteří měli více než 10 či 15 let praxe, doslova vyhnáno ze školství, že jsou "bez kvalifikace"? Za to by se měl někdo nejdříve omluvit a vyvodit z toho důsledky (pro sebe či svou stranu). Kdo sleduje dění ve školství, tak ví ihned, o koho jde. A pak je třeba vyvolat větší diskusi, jak tento stav řešit, jinak za pár let nastane velký problém. Teoretici z ped. fakult by měli působit přímo ve školách (ZŠ a SŠ), aby nepřednášeli bludy odpoutané od dnešní praxe, ale sami si zkusili učit nepřetržitě pár týdnů např. v učňovských třídách, a aby byli přímo "při ruce" novým učitelům, které je třeba nějakým způsobem do škol přivést. Ale zřejmě to bude velmi obtížné. A kdo toto zavinil, tak toho příště nevolit, nevolit, nevolit, nevolit. Všem kolegům i kolegyním přeji hezký zbytek dne. |
|
Neznámý uživatel | 2020-02-20 13:22:47 | |
---|
Dovedete si představit, jakou formální autoritu bude mít nekvalifikovaný učitel? Buď bude s dětmi kamarád s rizikem, že je nic nenaučí, nebo přiostří požadavky a pak na něho půjde jedna stížnost za druhou s tím, že přece není kvalifikovaný odborník. Rodič si hůl na psa najde velmi snadno. Najmě v zemi, kde vzdělání nemá žádnou váhu. Stačí střední zahradnická a je tu kariéra. Já bych do toho nešel. |
|
Neznámý uživatel | 2020-02-20 13:19:48 | |
---|
Já bych to s tím vzděláváním nepřeháněl, ono víme, jak vypadá. Nějaké určitě ano. Celá psychologie spočívá v tom, že jeden druhému naslouchá a vnímá, co je mu sdělováno, ne že se snaží toho druhého nacpat do nějaké tabulky. Podobně pedagogika od docenta, který učením dětí v podstatě opovrhuje, nemá valné ceny. Odborné vzdělávání ano, jenže ono žádné není, zato kurzů, jak jednat s rodiči a nenaštvat autistu je neurekom. Na to taky stačí trocha empatie. |
|
Neznámý uživatel | 2020-02-20 10:01:12 | |
---|
Naše pedagogické fakulty neprodukují obvykle dobré učitele, často produkují absolventy, kteří nikdy nejdou učit. Jejich reforma je v nedohlednu. Nekvalifikované pedagogy ano, ale na poloviční úvazek, zbytek úvazku doplnit studiem pedagogiky a psychologie, náslechy, dalším odborným vzděláváním,... Po několika letech složit zkoušku způsobilosti k učitelství. |
|
Neznámý uživatel | 2020-02-19 21:47:25 | |
---|
......ano,jak říkáte, dobrého učitele ped. fakulta neudělá, vždyď to vidíme všade kolem, premiérovi, většině poslancům, senátorům, soudcům aj. stačí VUML,nebo zkušenosti nabyté v KSČ, popř. STB tak nač nějaké ped. fakulty |
|
Neznámý uživatel | 2020-02-19 20:16:02 | |
---|
Je naprostý mýtus, že dobrého učitele z Vás udělá pedagogická fakulta. Dobrý učitel může být kdokoliv, kdo má vztah k předmětu, který učí a koho práce s posluchači baví. Tomu se naučit nedá, to musíte mít prostě v sobě. Je škoda, že množství talentovaných lidí dnes jít učit nemůže. |
|
Neznámý uživatel | 2020-02-18 09:27:32 | |
---|
Tak nějakým vzděláváním by asi ti lidé projít měli, aby nebyli úplně nedotčení, sice mohou mít nadání pro výuku, ale přece jen každá práce má svá specifika. Já taky nemám pedagogickou fakultu, mám DPS (doplňkové pedagogické studium) a rozhodně to nebylo na škodu. Navíc jsem taky 3. generace učitelů v rodě:) Ten člověk bude muset nejen něco plkat před třídou, ale taky žáky nějak motivovat, pracovat s nimi a s jejich rodiči, měl by mít povědomí o nějakých právních předpisech, žáky bude taky testovat a ověřovat jejich znalosti, to nebude jen "zkoušení u tabule". Rozhodně by měl na začátku mít nějakého mentora, aby se v tom neplácal sám.
Mám jen obavu, že tento stát je na tom tak, že bych se takových lidí skoro bál. Nemyslím na pedofily:), ale neznám moc lidí, kteří by se z jiné profese chtěli ve škole realizovat, spíš se jedná o dožití do penze, nebo touhu po klídku. |
|
Neznámý uživatel | 2020-02-18 07:37:26 | |
---|
Podle mne je to po dlouhé době konečně nový nápad. Už teď nemůžu do naší malé školy nikoho sehnat. Myslet si naivvně, že zvýšení platů Tomu zásadně pomůže, to si opravdu nemyslím. Nabízíme i služební plat, jednorázový bonus, velmi nadstandartní plat, přesto se nikdo nehlásí. Hold, všichni chtějí být ve městech, na vesnici nechce nikdo. |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2020-02-16 18:54:00 | |
---|
Poslanci v prvním čtení podpořili novelu zákona, která otevře dveře českých škol dalším učitelům bez odpovídající kvalifikace. Česká společnost se v dané otázce rozdělila na dva nesmiřitelné názory. Jak se na potenciální novinku díváte Vy? |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi