Neznámý uživatel | 2024-02-17 18:34:55 | |
---|
... jak jsem někde četl a souhlasím:
KONEČNĚ SE PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA SŠ VYHRABÁVÁ ZE STŘEDOVĚKU |
|
Emil Kudrnovský | 2024-02-05 13:05:18 | |
---|
systém - domnívám se, že nový systém situaci zpřehlední, budou přesnější odhady a odpadnou zmatky okolo toho, kam to dítě nakonec umístit. Nevyřeší se problém s navýšením kapacit - hold větší procento půjde na učební obory, to je přece dobře - maturitu si příp. dodělá později (s tím se musí rodiče smířit).
kvalita výuky na ZŠ - bohužel do jisté míry máte pravdu, šlo to fest dolu (neříkám všude). Stát od roku 2003:
a) zrušil jednotné učební osnovy a rozevřel nůžky (RVP ZV snižuje požadavky na žáky),
b) podcenil financování mezd učitelů (50% absolventů nejde učit, ze zbylé poloviny na to má 1 z 10ti),
c) zrušil odvětvové řízení a hodil to na bedra zřizovatelům - obcím a krajům - ty většinou řeší budovy, ale také zasahují do kompetencí školy - "Tytyty řediteli, běda ti, když některý rodič-volič si bude bude na školu stěžovat."
d) stát, ČŠI, veřejnost tlačí na učitele, aby se ve škole žáci citíli v pohodě, aby nebyly domácí úkoly, abychom nezatěžovali, nestresovali, neznámkovali.... tak se pak nedivte, někteří s jedničkami se nedostanou za střední školu nebo v prváku propadají.
A hlavně, že jsou děcka na antidepresivech, když jim tu cestičku vyšlapáváme téměř až do dospělosti. |
|
Neznámý uživatel | 2024-01-26 09:49:10 | |
---|
2024-01-21 09:09:22 Máte naprostou pravdu, že u těch "dálkařů" je to naprostá blbost. To jsou lidé, kteří už vědí, proč se do školy hlásí a to vzdělání opravdu potřebují, nedělají to z plezíru, že to "jenom zkusí". |
|
Neznámý uživatel | 2024-01-26 09:46:23 | |
---|
Já si myslím, že celý, dnes těžko řešitelný problém vznikl před 30 lety, kdy se z pochopitelných důvodů vyrojila celá řada škol s poněkud obskurními obory, kterou (opět z pochopitelných důvodů) nikdo neměl odvahu omezit, a pak se zjistilo, že se neví, co s nimi. Tak se začalo s překopáváním maturit a přijímacích zkoušek v zájmu jakéhosi "zvýšení kvality". Že ta kvalita tragicky klesla na základních školách, nikdo nechce vidět. Předstíráme, že děti jsou vzdělané, vědění chtivé, nesystémovými víceletými gymnázii je pečlivě selektujeme. Tradiční gymnázium nebo průmyslovka žádné problémy s kvalitou absolventů a přijímáním žáků mít nemusí, žádné krkolomné přijímací a maturitní testy tyto školy nepotřebují, profesní čest tu nevymřela. Na střední školy se tak přijímají žáci, kteří sice trefí výpočet krmení pro koně, ale neporadí si s jednoduchou rovnicí, zlomkem, netuší, že existují goniometrické funkce a logaritmy, což je na technických oborech dost problém. Řada základních škol vůbec děti nepřipravuje. Když si vzpomenu na ten dril za mých mladých let... Kdyby se pořádně učilo na ZŠ, budoucí umělci a zdravotní sestry by toho z matematiky uměli dost a nemuseli by to nikde dokazovat. |
|
Neznámý uživatel | 2024-01-21 09:09:22 | |
---|
Pěkný den. Především neřeší zásadní nesmysl, aby zdravotní setry, umělecké obory absolvovaly přijímací zkoušku z MAT. Dle mého názoru je pouze cílem zasahovat do autonomie škol se 100% kontrolou státu. Dalším nesmyslem je aby uchazeči o dálkové studium museli podstupovat testování, když očekávám, že se chtějí vzdělávat a zvyšovat svou kvalifikaci. Totální blbost je, že právě z tohoto důvodu mohou podávat přihlášky až ve 3 kole. Ve výsledku to bude stejný výsledek jako minulé přijímací zkoušky. Cermat se potřebuje udržet a zaměstnávat lidi. Nikdo se zatím nezabýval tím, kolik nás ta sranda stojí a tak jako státní maturity ještě bude stát. |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2024-01-14 17:09:13 | |
---|
Zajímalo by nás, zda si myslíte, že nově schválený systém přijímání do SŠ napomůže zlepšit vyhrocenou situaci z loňského roku. |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi