Vzdělávací služby

Merida Hradec ...Sanitární zařízení - hygienické potřeby - úklidová technika - profesionální úklidová chemie - prostorová...
O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.



MŠMT odpovídá na otázky Vzdělávacích služeb týkající se návrhu programového prohlášení vlády

autor: Mgr. Dalibor Fusek

Oslovili jsme MŠMT ve věci návrhu programového prohlášení vlády, kdy nás zaujaly dvě z pasáží, které nám připadaly poněkud vágní a možná i nesystémové.



1.) Jeden z bodů zmiňovaného návrhu zní: „Omezíme nadbytečnou byrokratizaci regionálního školství a posílíme postavení ředitele školy jako manažera.“ Nejen nás, ale především naše čtenáře, kterými jsou převážně ředitelé škol a další vedoucí pracovníci ve školství, by zajímalo, co si pod daným prohlášením máme představit. Jedná se totiž o velmi strohé vyjádření, které lze chápat mnoha různými směry. Především pak omezení byrokratizace je velmi obecné.

Jako první se zaměříme na debyrokratizaci společného vzdělávání, to bude nyní prioritou. Jedním z kroků na snížení administrativní zátěže bude také sjednocení databází se školskými statistikami. Nový Resortní informační systém MŠMT (RIS) umožní sdílení dat včetně školských statistik mezi MŠMT, kraji, školami a dalšími subjekty. Více informací viz http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/msmt-zahajilo-realizaci-projektu-resortniho-informacniho



2.) Jiný z bodů pak zní: „Provedeme úpravy Rámcových vzdělávacích programů tak, aby  byla posílena výuka jazyků, ICT a technického vzdělávání.“ V případě tohoto bodu by nás zajímalo, jak tento cíl souvisí s již probíhající revizí RVP z pera NÚV. Nejedná se ve své podstatě o „konkurenční“ aktivitu? Uvedený projekt totiž již probíhá a doposud nijak nespecifikuje dané oblasti jakožto prioritní. Spíše se odvolává na zpětnou vazbu od pedagogických pracovníků napříč jednotlivými stupni vzdělání, která může dopadnout jakkoliv. Budou tedy tyto aktivity ve vzájemném souladu anebo se nakonec „politicky“ rozhodne ve prospěch výše uvedených priorit, pokud nebudou vzájemně v souladu?



Podpora digitálního vzdělávání bude jednou z priorit pro nadcházející období. V rámci připravovaných revizí RVP bude posílena i vzdělávací oblast Informatika a ICT. Ve spolupráci s pedagogickými fakultami také vzniknou materiály, učebnice, metodiky a kurzy, které školy, žáci a učitelé budou moci využít k učení podle těchto nových RVP. Je jasné, že k tomu, aby se žáci naučili s technologiemi pracovat, budou je muset mít ve škole k dispozici. Připravíme proto programy, které školám umožní si změny naplánovat a podle těchto plánů se vybavit. Podporu digitálního vzdělávání budeme dále řešit v rámci České národní koalice pro digitální pracovní místa.


21.12.2017 | Karma článku: 4.63 | přečteno: 513x
Neděle 23.09.2018, svátek má Berta


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Letošní školní rok očekávám ....

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí TOPlist

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.