Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít


Potřebujeme Národní program vzdělávání?

autor: Mgr. Dalibor Fusek - Všechny články autora

Dlouhodobě se zabývám problematiku kurikulární reformy a nemohl jsem si nevšimnout (stejně jako všechny osoby v dané problematice znalé), že stávající úprava školského zákona v sobě nese poměrně významnou chybu. Jedná se konkrétně o to, že § 3 příslušného zákona předpokládá existenci Národního programu vzdělávání. Není účelem tohoto článku čitatele jakýmsi způsobem "poučovat" o legislativě, jde o to, aby bylo všem čitatelům jasné, o co se v příslušném problému jedná.



Již od roku 2004 zde tedy máme předpokládaný dokument, který by měl být zastřešujícím Vzdělávacím programem pro všechny ostatní vzdělávací programy (myšleno RVP i ŠVP). Laicky by se dalo hovořit o jakémsi základním stavebním kamenu českého školství.



Přeskočme fakt, že pokud by i příslušný střešní program vznikl, byl by zcela jistě vzhledem k nastaveným parametrům schvalování pod zásadním vlivem politiků. Položme si ale jednu otázku. Je takováto strategie potřebná? Bylo by vhodné vytvořit koncepci, která by zastřešovala cíle, které by byly totožné jak pro např. základní, tak i pro střední odborné vzdělávání? Podle mne zcela jistě ano. Současnou neexistenci tohoto programu považuji za zásadní problém nízké akceptace kurikulární reformy odbornou, ale i laickou veřejností. Absence jasného vymezení, co je cílem vzdělávání v české kotlině, kdo za to má nést odpovědnost anebo jak docílit těchto cílů, vytváří prostor pro různé interpretace těchto programů, pro zesložiťování v podstatě jednoduchých věcí apod.



Závěrem tohoto svého krátkého pojednání chci jen vyslovit určité přání. Nebojme se dokončit kurikulární reformu tak, jak byla navržena. Pokud tak neučiníme a zůstaneme tzv. na půli cesty, nikdy se nedozvíme, jestli by se opravdu do českých poměrů hodila. Já říkám ano, je potřeba dát jednotlivým školám a učitelům možnost učit "po svém", ale současně říkám, nastavme jim cíle a prostředky tak, aby je museli naplnit.


24.11.2014 | Karma článku: 5.61
Středa 24.04.2024, svátek má Jiří


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (6)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.