Markétin blog
autor: Marketa D. - Všechny články autora
Co se týče vzdělání mám zkušenosti z univerzity i VOŠ a vadí mi přezíravý pohled některých lidí z VŠ-že VOŠ jsou zašívárny pro lidi, kterým se nechce pracovat (to přece můžu říct i o VŠ), že je tam všechno podplacený (zajímavé, že zrovna tento problém otřásl státní právnickou fakultou v Plzni) a celkově, že je to vlastně "učňák", protože je tam víc praxe. Přitom právě praxe je pak důležitá i do životopisu.
Každý člověk má různé schopnosti a cíle. Někoho baví být inženýr a vymýšlet projekty a někoho baví ty projekty pak realizovat manuálně. Společnost nepotřebuje jen akademiky, kteří píšou skripta a výzkumy. Na mé VOŠ-cestovní ruch jsme měli předměty z růszných oblastí-v 1. ročníku jsme se hodně zabývali ekonomikou (mikro, makro, podnikovka), poté následovalo účetnictví nebo statistika a do toho předměty typu dějiny kultury (což je vlastně dějepis spojený s učivem o architektuře, výtvarnu a umění), geografii (postupně ČR-Evropa-svět), praktické předměty jako metodika průvodcovské činnosti, kde jsme se učili třeba správně a důrazně vyslovovat a mluvit před lidmi, tři cizí jazyky...absolventskou práci jsem mohla psát jak o lázeňství nebo ekonomice v cestovním ruchu tak o rodu Bathoryů ;-)
Dále se mi líbilo, že si nás naprostá většina učitelů pamatovalajménem a nebyli jsme jen čísla v informačním systému jak na VŠ a byl tam celkově individuální přístup-profesoři na VŠ většinou nemají moc času se vámi zabývat soukromě. O všech těch směrnicích a nařízeních, které u nás vůbec nebyly ani nemluvě.
Prostě všechno má své pro a proti. Jsem ráda, že jsem poznala oboje.
Každý člověk má různé schopnosti a cíle. Někoho baví být inženýr a vymýšlet projekty a někoho baví ty projekty pak realizovat manuálně. Společnost nepotřebuje jen akademiky, kteří píšou skripta a výzkumy. Na mé VOŠ-cestovní ruch jsme měli předměty z růszných oblastí-v 1. ročníku jsme se hodně zabývali ekonomikou (mikro, makro, podnikovka), poté následovalo účetnictví nebo statistika a do toho předměty typu dějiny kultury (což je vlastně dějepis spojený s učivem o architektuře, výtvarnu a umění), geografii (postupně ČR-Evropa-svět), praktické předměty jako metodika průvodcovské činnosti, kde jsme se učili třeba správně a důrazně vyslovovat a mluvit před lidmi, tři cizí jazyky...absolventskou práci jsem mohla psát jak o lázeňství nebo ekonomice v cestovním ruchu tak o rodu Bathoryů ;-)
Dále se mi líbilo, že si nás naprostá většina učitelů pamatovalajménem a nebyli jsme jen čísla v informačním systému jak na VŠ a byl tam celkově individuální přístup-profesoři na VŠ většinou nemají moc času se vámi zabývat soukromě. O všech těch směrnicích a nařízeních, které u nás vůbec nebyly ani nemluvě.
Prostě všechno má své pro a proti. Jsem ráda, že jsem poznala oboje.
05.05.2015 | Karma článku: 5.58
jsme vždy ve spojení s Vámi