Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Podpora technického a přírodovědného vzdělávání (21.9.2015-27.9.2015)

Neznámý uživatel2015-09-25 11:49:32
K tomu všemu, co už bylo řečeno v předchozích příspěvcích a s čím souhlasím, přijde navíc inkluze a odrovná ještě zbytek toho dobrého, co ve školách zůstalo a hlavně psychicky zničí ještě schopné učitele, protože nevím, kdo by v jedné vyučovací hodině zvládl tolik rozmanitých činností jako věnovat se talentovaným, chytrým, průměrným, podprůměrným a ještě včleněným inkluzí. Asistenti to nevyřeší - podívejme se na jejich úroveň. Učitel je vysokoškolsky vzdělán ve své aprobaci a ne ve speciální pedagogice - ta přísluší jiným školám. Jsem na sklonku své pedagogické kariéry a to, kam jsme to dopracovali, je to nejhorší, s čím se člověk za 34 let ve školství setkal. Místo abychom si ponechali to nejlepší, co naší předkové měli ověřeno, posloucháme nesmyslné příkazy z EU a nejen ve školství. Kdy to skončí ?
Neznámý uživatel2015-09-25 08:35:53
Na prvním místě by se mělo podporovat vzdělání jako takové. Dnes sice "chybí" vyučení v technických oborech, ale ne proto, že nejsou. Končí na ÚP, protože jsem nepoužitelní. Více učňů = více nepoužitelných vyučených. Stačí si ověřit data.
Přírodovědné vzdělávání se týká i gymnázií, to se trošku opomíjí. Odborné technické školství má nedostatek žáků ne proto, že jsou na gymnáziích, ale proto, že jsou v odborném, netechnickém školství.
Takže podpora technickému a přírodovědnému vzdělávání ANO, ale musí být vedena racionálně, ne pocitem odtaženým od reality.
Neznámý uživatel2015-09-25 07:35:41
Přírodovědné a technické vzdělávání potřebuje podporu. Tyto obory jsou mnohem náročnější na finance i úsilí studentů. Dnes školy chrlí nezaměstnané absolventy humanitních oborů a firmy marně shání řemeslníka.
Z gymnázia operátor CNC strojů ani zedník nevyleze. Bohužel na řemesla jdou stále především žáci z nižší inteligencí a podle toho to vypadá.
Řemesla a odborníci schopní obsluhovat techniku budou ještě řadu let potřeba. Doba, kdy starý dům srovná robot se zemí a druhý jako 3D tiskárna vytiskne nový je ještě daleko. A i tak tu bude spousta sociologických, politických i filosofických překážek.
Neznámý uživatel2015-09-24 08:23:16
Technické a přírodovědné vzdělávání se podporovat má. Ale hlavně to terciární. Přesun žáků gymnázií do učňovských škol je chybným krokem. Hlavně proto, že jde o podporu oborů, které za 10-20 let přestanou existovat. Nedávají životní perspektivu žákům, ale jen krátkodobou pomoc montážním a stavebním firmám. Zdeněk Bergman
Neznámý uživatel2015-09-23 07:55:24
Ono to s tím zdánlivě nesouvisí, ale zajímavý je výsledek ankety o kurikulární reformě. A není to jen tím, že by učitelé byli zabednění. Oni vidí tu realitu, která je v rozporu s honosnými frázemi v RVP. Školy jsou plné dětí, které se mnohdy v podstatě nechtějí učit, řešíme to tím, že jim uhýbáme a snažíme se "učit zábavně". Co s tím, když v naší společnosti zjevně není vzdělání podmínkou plného a výživného korýtka, když to napíšu kulantně? A děti to vidí, nejsou blbé. Zodpovědnost za vzdělanost národa spadla na ředitele škol, tj. nejníž, kam mohla. "Podpora technického vzdělávání" vypadá tak, že se snažíme plnit učiliště čtyřkaři z devítek (že jich ale je!), aby firmy, kterým chybějí lidi, měly knechty k ponkům, zatímco na prvním stupni zatajujeme dětem, že technika je přirozenou součástí naší společnosti. Učitelky jí nerozumějí a učebnice jsou plné zvířátek ze statku. Pořád to vypadá, že nejdůležitější pro vzdělání dítěte je znát život na vesnici. Já se třeba prostřednictvím dítěte dověděl, že pšenice má pochvu... Určitě strašně důležitá informace.
Neznámý uživatel2015-09-22 13:09:48
Myslím, že by stát měl podporovat především VZDĚLÁVÁNÍ. Zatím to vypadá, že připravujeme "dělnickou třídu" pro Číňany, kteří brzy přestanou kopírovat a nekvalitně vyrábět a začnou vymýšlet, protože vyhmátnou myslící mozky a plně využijí jejich potenciál. U nás učni vpřed a chytré hlavy si tu vždycky nějak pomohly samy. Na základní škole zcela pros... dobu, kdy si děti rády a snadno pamatují a staráme se hlavně o to, aby se bavily. U maturity pak zápasí se zlomkem, rovnicí a trojčlenkou. Zejména na technických školách, kde jsou potřeba rychlé rutinní počty, je to katastrofa.
Neznámý uživatel2015-09-22 11:00:15
Osobně si myslím, že je to dobrý nápad. Ekonika, která je postavená na technických produktech, nemůže dlouhodobě fungovat na základě mas ekonomů a socio(patů), které naše školství dnes chrlí jako na běžícím páse. Především ženy by se měly zamyslet nad tím, co budou studovat, protože stávající stav je takový, že je expres rekomando posílá na úřad práce. Jako čest státu chci ale poznamenet, že to dělá dobře.
Mgr. Dalibor Fusek2015-09-21 13:56:10
Myslíte si, že by stát měl podporovat přírodovědecké a technické vzdělávání? Jedná se o systémový krok anebo spíše o zoufalý počin?
Pátek 19.04.2024, svátek má Rostislav


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (5)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.