| Emil Kudrnovský | 2025-03-23 18:15:55 |  |
|---|
"Není objektivní systém bez čísel".
Jinak bych v tom nechal volnost - na dohodě s učiteli a rodiči. |
|
| Neznámý uživatel | 2025-03-22 11:46:58 |  |
|---|
| 2025-03-21 07:44:31Pokud někomu připadají známky jednodušší, zavání to střelbou od boku bez velkého rozmyslu. Je to naopak, okecání pomůže v situaci, kdy nemám jasnou představu, kterou hsem schopen zdůvodnit. Důkazem jsou nesmyslné tlustospisy zvané rámcové vzdělávací programy. Mimochodem s programem nemají nic společného, program je sled úkonů s úkolem dosáhnout vytčeného cíle. Cílem RVP je nadčlověk, ale sled kroků se nedostavil. |
|
| Neznámý uživatel | 2025-03-22 11:41:47 |  |
|---|
| 2025-03-20 10:34:46 :)) Jakmile je něčeho definic celá řada, nejsou to definice, ale názory. Nejvíc neobjektivní je právě ta "shoda se skutečností". Místo snahy vyhnout se odpovědnosti žvaněním by se měli někteří učitelé naučit jasně zdůvodnit své vždycky víceméně subjektivní rozhodnutí. |
|
| Ivo Mlejnecký | 2025-03-21 11:14:50 |  |
|---|
V naší škole panuje spokojnost rodičů s tím, že si mohou vybrat, zda chtějí známky nebo slovní hodnocení. Dvě třídy mají slovní hodnocení a ve dvou se známkuje. Oba způsoby hodnocení mají své klady i zápory. Máme to tak spoustu let. Aniž bych chtěl vnucovat nějakou zavádějící intepretaci, ukazuje se, že žáci ze tříd se slovním hodnocením mívají obvykle ve srovnávacích testech v průměru nižší úspěšnost než ti, kteří byli od 1. třídy hodnoceni známkami.
A myslím, že bychom neměli přehlížet názor učitelů, kteří zvolený způsob hodnocení musí aplikovat.
|
|
| Neznámý uživatel | 2025-03-21 07:44:31 |  |
|---|
| Za mě známky už nejsou delší dobu "objektivní". Jsou pouze jednodušší a znamenají méně práce v rámci hodnocení. Přestali jsme dávat známky v 1. - 3. ročníku a děti se o známky nezajímají. Žádné dotazy, jestli to mají na jedničku nebo na dvojku. Více se zajímají, jestli je úkol dobře vyřešen. Celá problematika je složitější a nevejde se do diskuzního fóra. |
|
| Ivo Mlejnecký | 2025-03-20 10:34:46 |  |
|---|
| Definic slova objektivní je celá řada, nabízím třeba tuto:týkající se objektu, věcný, předmětný, shodující se se skutečností |
|
| Neznámý uživatel | 2025-03-19 13:17:51 |  |
|---|
| A mami, mám teda jedničku, nebo nemám? Tovíš, že máš, Vašíku/Andulko. A, mami, jak to, že ty ji na tom vysvědčení máš a já ne. Já ji chci taky! |
|
| Neznámý uživatel | 2025-03-19 13:14:30 |  |
|---|
| Můžete definovat pojem "objektivní"? |
|
| Neznámý uživatel | 2025-03-19 13:13:34 |  |
|---|
| Hlavně ať není slovní hodnocení psáno jazykem RVP, to by mu nerozuměl ani vysokoškolák, natož dítě. Známka je jasná, jednoznačná a je na zodpovědnosti (že by tady byl problém?) učitele, aby rozhodl. Samozřejmostí je srozumitelné zdůvodnění. Daleko větší a neřešený problém je, kolik dětí má problém se čtením, psaním a počty a necvičenou pamětí. |
|
| Ivo Mlejnecký | 2025-03-19 10:01:17 |  |
|---|
Klasifikace známkami objektivní relativně je, a to přinejmenším v rámci třídy, většinou i školy. Pokud učitel zvládá alespoň průměrně svoji práci, známka ukazuje nejen míru zvládnutí učiva, ale umožňuje též srovnání se spolužáky. To jsou pro žáka i jeho rodiče potřebné informace, které podporují žákovo správné sebehodnocení a ve slovním hodnocení se hledají obtížně. Pro méně psychicky odolné jedince může být zatajování informace, jak si stojí ve srovnání s ostatními, přínosem. Chrání je před stresem, pocitem méněcennosti nebo naopak nadřazenosti, před „nezdravým“ soutěžením apod.
Pokud stále hovoříme o alespoň průměrném učiteli, je pro něj samozřejmé ke známce přidat také verbální sdělení, co žák zvládl, v čem chyboval a na co se má zaměřit, aby se zlepšil. Slabinou je, že toto sdělení žák často netlumočí rodičům moc přesně a může být časem zapomenuto.
Ani písemné slovní hodnocení nemusí však být dostatečně výstižné, pro učitele je nepochybně časově dosti náročné a proto časem nutně přejde na opakování stejných frází. Pro méně gramotné rodiče může být slovní hodnocení málo srozumitelné.
V naší škole se osvědčilo dát rodičům při zápisu do 1. třídy vybrat a podle jejich volby vytvořit třídy, kde se žáci hodnotí známkami a třídy kde se naopak žáci hodnotí slovně.
|
|
| Mgr. Dalibor Fusek | 2025-03-09 08:37:15 |  |
|---|
| U nejmenších dětí má slovní hodnocení nahradit známky od roku 2027. Podporuje to ale jen 31 procent lidí, ukázal průzkum agentury Ipsos pro Seznam Zprávy. Odborníci upozorňují, že známky nemusí být objektivní ani příliš motivační. Co si o tomto myslíte Vy? |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi