Neznámý uživatel | 2015-06-27 13:47:11 | |
---|
Dobrý den, ráda bych také přispěla k tématu ČŠI. Jak zde mnozí píší, tito lidé by měli být v první řadě poradci, a vlídným slovem uč. povzbudit do další práce...jenže zkušenost je jiná. Zažila jsem je a řeknu Vám, po celou dobu jsem neslyšela jedno jediné pozitivní slovo, samá arogance, ponižování a udělají z vás totální " blbku", která by vůbec ve školství neměla co dělat. Nenechám si ale vzít chuť do práce někým, kdo není vůbec objektivní a kdyby si sám měl před děti stoupnout a uplatňovat vše, co vysypal z rukávu " že mu při hospitaci chybělo "
tak se asi hodně zapotí nebo uteče.Především učitelka by měla nejlépe vědět, co děti potřebují a jak to na třídě nejlépe funguje a né sledovat co je psáno v ŠVP a učit podle jejich šablony.Chytají Vás za každé slovo. Hlavně by měly dbát na to, jak děti zvládají hygienu, samostatnost při oblékání, jídle, apd. Ale co, mě se taky nelíbilo, že do třídy přišla " za dámičku" a když se jí děti na něco zeptaly, tak jim dělal problém i odpovědět. Učitelé - hlavu vzhůru! |
|
Neznámý uživatel | 2015-03-27 22:38:17 | |
---|
https://www.youtube.com/watch?v=vBjQAeJIa30 Summerhill / Demokratická škola - Založeno na skutečnosti - GB, 2008 - český dabing - celý film |
|
Marek Černocký | 2015-03-27 20:53:20 | |
---|
Z posledním příspěvkem, Neznámého uživatele, se naprosto ztotožňuji, bohužel,většina dnešních ředitelů škol, učitelů, zřizovalelů, politiků a rodičů, nerozumí a nebo nechtějí vědět o čem je Váš příspěvek do diskuze. |
|
Neznámý uživatel | 2015-03-27 10:57:18 | |
---|
Role ČŠI by měla zůstat jako odborný poradce, zpětná vazba školám v jejich denodenní náročné práci. Neměla by vůbec trvat na papírech, ve sporech by měla obhajovat kvalifikovaného učitele a ne amatéra rodiče. nelíbí se mi také, že zřizovatelé bez pedag. vzdělání "dusí" ředitele a stále se politizují školy a ČŠI mlčí. Mě vždycky na škole inspekce pomohla, ale buď jsem měla štěstí, nebo už opravdu umím jednat s lidmi (36 let praxe v MŠ). ČŠI by měla být pro učitele kontrolou, poradcem ale i obhájcem před neustálým tlakem amatérů, to se mi opravdu nelíbí. Rodiče by měli být v zaměstnání, dítě se tak ve školce naučí samostatnosti a zvyká si na společnost. Není dobře, když školka musí učit i rodiče. Ti už mají umět se chovat, mluvit a hlavně pracovat. ČŠI by měla přestat tvořit nesmyslené EPISy a jiné nesmysly a vrátit se do škol. Rádi uvitáme odborné poradce. Zvýší i respekt před rodiči, kteří si dnes myslí, že pracovat nemusí, ale rozdávat rozumy ve školách můžou, to bych zamezial, podpořte odbornost a ne učitele stále ponižujete, ač víte, že děti jsou jaké jsou a vybírat si žádný učitel nemůže. V tom hledejte smysl škol a ČŠI. Pojďme se chovat zdravě sebevědomě. |
|
Neznámý uživatel | 2015-03-26 13:35:23 | |
---|
Můj názor po čtyřicetileté praxi ve školství je takový, že vždy se hledaly, když nic jiného, aspoň nepatrné chybičky, nikdy nemohla být kontrola stoprocentně úspěšná! Nemohla přece být ředitelka lepší než inspektorka!Ale dříve se zaměřovala kontrola na spokojenost dětí, klima na škole, ve třídě, zažila jsem i jak inspekce nenápadně sledovala a poslouchala rodiče, když přiváděli děti do MŠ, jak sledovali komunikaci mezi učitelkou, rodiči, dětmi. A nyní jsme dospěli do takového stádia, že je hlavně sledováno, zda jsou vypracované všechny zákazy a příkazy, zda jsou ředitelky znalé zákonů a mají je dobře zapracované do svých dokumentů. Podle mě by ředitelka měla o zákonech a vyhláškách vědět, ale proč je znát? Vždyť si je vždy podle potřeby může kdekoliv vyhledat. A to důležité a nové si postupem času stejně osvojí. Zda je na třídách vše papírově sledované , nejlépe 4x hodnocené, a nejlepší je potom výrok:" Vždyť to dělat nemusíte, hlavně když je to napsané" Tak o co dnes společnosti jde! Odpovězte si samy. |
|
Neznámý uživatel | 2015-03-26 10:08:43 | |
---|
Všechny názory zde už zazněly, ale ještě jedna otázka do diskuze. Pracují u ČŠI opravdu odborníci, kteří dokáží učitelům a ředitelům poradit, nebo jsou zde lidé, kteří školu z různých důvodů opustili a teď ji někdy i s gustem rádi kontrolují. Někdy mám pocit, že na inspekci pracují zkrachovalí učitelů, kteří pouze teoretizují, ale před žáky by se sami už postavit nedokázali. Chtěl bych v ČŠI opravdu vidět fundovaného odborníka a rádce. |
|
Neznámý uživatel | 2015-03-25 15:02:19 | |
---|
Souhlasím se všemi níže uvedenými názory. Jen by mě zajímalo, zda se dostanou i k uším ČŠI. Také ráda uvítam pomocnou ruku, radu, co zlepšit, upozornění na chyby, které se v záplavě povinností ředitele objeví. Myslím, že ČŠI má být partner, ne strašák. |
|
Neznámý uživatel | 2015-03-25 12:43:58 | |
---|
Plně souhlasím, kontrola musí být, vždy jsem kontrolu vítala v očekávání, že mi poradí, pomůže, ale to, co jsem zažila při poslední inspekci bych nepřála nikomu. Arogantní, povýšené,jednání, hledaní jen nepodstatných chyb a na těch bazírovat a deptat ředitelku. Po celou dobu inspekce jsem neslyšela, nic pozitivního. Svou práci jsem měla ráda a bavila mě (bez toho bych ji dělat nemohla), ale inspekce mi ji znechutila. Je to snad úkol naší ČŠI ? Tak nevím jestli je to účelné a potřebné a hlavně pro koho. |
|
Neznámý uživatel | 2015-03-24 13:07:33 | |
---|
Kontrola být musí. Ale v každém případě bychom si měli uvědomit, co je nejdůležitější pro práci pedagoga, ředitele...směrnice a nařízení by nemusely hrát tu roli nejdůležitější. Přístup k dětem, klima školy, výsledky stejně žádná inspekce za tři dny nemůže vyhodnotit. Vždyť přijdou ohlášení, tak se všichni připraví. Kdysi chodila inspekce neohlášeně...a tehdy se ukáže, jak to v tom zařízení vlastně funguje. A pokud se zaměří na výsledky a přístup, musely by tam pobýt delší dobu. Proto se raději zaměřují na papíry...papíry a zase papíry....Ty toho hodně unesou...Vše je o lidech, inspekce v mém případě byla zcela v pohodě...a drobné nedostatky vytkla bez ponižování. V mé práci mi vadí zbytečné papírování, místo toho bych se raději věnovala dětem...ale papír je papír. Bohužel.
|
|
Neznámý uživatel | 2015-03-24 12:17:29 | |
---|
Zažila jsem za léta praxe "kamarádské inspekce". Poslední velmi milá a příjemná - spokojenost. Inspekční zpráva však byla o něčem jiném - proč se přetvářet? Vše je o lidech - inspekce by měla být nápomocná a ne honba na kontrolu a hodnotit jen to, co není v pořádku a 95% je v pořádku a o tom se ve zprávě nezmiňuje !!! |
|
Neznámý uživatel | 2015-03-24 11:29:47 | |
---|
Máte pravdu, je to o lidech.Také jsem zažila inspekci, která byla spíše šikana a řešila nepodstatné drobnosti.Bylo mi z toho smutno, takové inspektorky nemají v insekci vůbec být. Dokáží totiž práci lidem otrávit a ne je motivovat v jejich snažení, což je myslím veliká chyba.Mám kolegyně, které po takové inspekci zvažovaly i ukončení svého působení na škole. Je opravdu "buzerace" ze strany inspekce nutná?? |
|
Neznámý uživatel | 2015-03-24 10:28:34 | |
---|
ČŠI je orgán poradní a kontrolní. Chybou je, že radí až v rámci kontroly. Na víc jí už zřejmě nezbývá kapacita. Souhlasím, že je to o lidech. Jsou výjimky, se kterými velmi ráda jednám. Poslední kontrolu však považuji spíše za šťáru. |
|
Neznámý uživatel | 2015-03-24 08:26:09 | |
---|
Bohužel - tak jako všude - je to jen a jen o lidech. Inspekční činnost je nutná, všichni uznáme, že po letech práce a každodenní rutině může dojít k profesní slepotě. Uvítám radu, pomoc, upozornění, že mi něco chybí. Chci mít všechno v pořádku. Ale zažila jsem inspekci, po které jsem zvažovala stížnost na jejich chování (zesměšňování, upozorňování na každou malichernost, ponižování). Po té jsem si jejich práce přestala vážit. V loňském roce jsem po letech měla další inspekci, která moje názory úplně změnila. Takže se vracím na začátek. Je to o lidech... |
|
Neznámý uživatel | 2015-03-24 07:56:24 | |
---|
ČŠI by měla mít hlavně tak a umět jednat a ne se chovat povýšeně, komisně a jako neomylný orgán, který přijde na školu vyřídit ředitelku. Hledat jenom chyby jako, že není podepsaná směrnice, chybí datum a pak ji peskovat , jak malou. Myslím si , že by měla víc poradit, podpořit a mít pochopení pro nelehkou práci a né jen kritizovat a hrozit sankcemi. |
|
Neznámý uživatel | 2015-03-23 15:41:23 | |
---|
Jistou funkci má - je dobré, aby škola věděla, zda je její činnost a působení v pořádku. Vše by se mělo dít na bázi poradenství, doporučení, prevence.Bohužel, dnes je tomu zcela jinak - další a další dotazníky, kontroly plné příkazů, kritiky, snahy za každou cenu něco najít.... Vlastní názor neni in! |
|
Neznámý uživatel | 2015-03-23 07:54:39 | |
---|
Dle mého mínění svou roli ČŠI zcela jistě má. Jen si myslím, že její význam by měl být mnohem více posunut do oblasti prevence a poradenství než do oblasti represe, jak je tomu dnes. |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2015-03-22 19:29:05 | |
---|
Dnes jsme zvolili otázku poměrně obecnější než obvykle. Zajímalo by nás, jakou roli podle Vašeho mínění zaujímá Česká školní inspekce v české vzdělávací soustavě? Myslíte si, že úlohy, které jsou jí dány, jsou opravdu účelné a potřebné? |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi