Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Návrh Kariérního systému pedagogických pracovníků (20.4.2015-26.4.2015)

Neznámý uživatel2015-05-07 14:01:04
Toto nemůže nikdo přici myslet vážně... Po 35 letech praxe u předškolních dětí budeme mít plat 15000 hrubého???? To je úcta k práci nás, kteří pracujeme poctivě, vysoce nad rámec svých pracovních povinností, o víkendech, po své prac.době - přeci je to pro děti a my jsem takové druhé mámy... K čemu nám to bude- proč se to musí týkat i mateřinek? Kdy už nás nechá tento stát žít a klidně pracovat??? Za svoji kariéru jsem prošla tolika změnami, že už opravdu nemám chuť ani sílu přemýšlet o tom, že po celoživotní práci, pár let před odchodem do důchodu budu brát takovou almužnu za tak náročnou práci. Neskutečné, opravdu...
Neznámý uživatel2015-04-24 11:11:21
Jdeme téměř stejnou cestou jako bratři/setry na Slovensku. Zeptejte se jich na výsledky.
Neznámý uživatel2015-04-22 17:33:54
Měla jsem možnost absolvovat školení na dané téma.V materiálech byly barevné tabulky, grafy... Přednášející viděl vše velice optimisticky až do momentu, kdy padla otázka výše finanční odměny za splněný kariérní stupeň.Na otázku, kdo a kdy bude suplovat ve třídě MŠ, když kolegyně půjde za kariérou...., odpověď nepadla vůbec. Návrh vzdělávacích okruhů je sice zajímavý, a však pro MŠ naprosto zbytečný ( drogy, počítače aj)Ředitel - ze zákona - bude muset umožnit zájemci další vzdělávání, i když zvolený okruh škola nevyužije.
Co mne opravdu " dostalo"byl krok č. 1 Začínající učitel po 2 letech budě dělat tzv. atestační zkoušky ( přísedící ředitel vedoucí učitel. Pokud je na stávající škole neudělá, musí školu opustit a zkusit štěstí jinde.Tak se tato situace může opakovat a opakovat.....
Nejlépe je na tom tzv. lídr - jezdí po okolních školách a radí.
Neznámý uživatel2015-04-22 11:24:59
Já bych zase tak skeptický nebyl. Současný stav, kdy pedagog vlastně nemůže nijak růst ..... a to doživotně (pokud se nerozhodne jít do pozice ředitele, což ale nikomu nedoporučuji), je neskutečně demotivující. V podstatě vyhovuje pouze starším pedagogům, kterých je ovšem ve stávajícím školství až příliš. Celkově tato absence kariéry vede k neustále se snižující kvalitě v našich školách. Obětmi jsou pak především žáci.
Neznámý uživatel2015-04-21 15:29:29
Vzhledem k doposud dostupným informacím další nesmysl z MŠMT. Pokud má být Kar. systém realizován bez nároku na zvýšení financí do školství ze státního rozpočtu, tak současný počet učitelů bude brát přibližně stejné peníze. Až ovšem část učitelů půjde po kariéře (=místo práce bude studovat) - ti, kteří za ně budou zastupovat, po letech budou brát méně, protože pokud se při stejném celku někomu plat navýší, jinému se musí snížit. Podobné je to s realizací reformy financování regionálního školství: uvědomují si vůbec kolegové na ZŠ, jaký se na ně chystá tunel? Všeobecně v ČR je nejméně žáků na 2.st.ZŠ-ti budou odcházet na SŠ, ZŠ se budou plnit početnějšími ročníky. Místo toho, aby podle stávajícího systému dostaly ZŠ více peněz, dostanou podle nového na učitele stejně a budou učit početné třídy, zatímco na SŠ budou učitelé brát stejně za méně početné třídy. Navíc se ředitelé začnou chovat podle pravidel nového systému a začnou nabírat nové učitele (když budou finance podle jejich počtu) Ve finále bude větší počet učitelů ze stejného celku brát ještě méně peněz. Tak to chceme? Ať MŠMT nedělá nic a nechá nás pracovat, v lepším případě nás vrátí do stavu cca před 10 lety. Jsou příspěvky na tomto diskuzním fóru k něčemu - je z nich nějaký výstup? Na mnoha otázkách z minulosti jsme se s kolegy shodli,ale odpovědní dělají vše naopak.
Neznámý uživatel2015-04-21 10:37:11
Na druhou stranu, není přesně tohle potřeba? V soukromé firmě jsou také lidé diverzifikováni na základě svých výsledků a jejich platy mohou být klidně dvoj i vícenásobné. Myslím si, že věčného rovnostářství jsme si již ve školách užili dost.
Neznámý uživatel2015-04-20 13:03:15
Vím, že plat má mít 3 složky, základní 15 000 (hrubého). Nárokovou, což je pro druhou kategorii 0 10% za každou atestaci. A pak nenárokovou, kterou dává obec/kraj. Takže když si vezmeme učitele, který učí přes 30 let a nemá žádnou atestaci a předpoklad je takový, že si ji ani nebude dodělávat. Tak dostane 15 000 Kč plus něco málo jako nenárokovou složku. To znamená, že spadne na půlku toho, co bere teď. Nastanou velké rozdíly mezi jednou a druhou školou, a to podle toho jak se každý starosta o svoje učitele dokáže postarat. Případně pro učitele, když se nebudou líbit řediteli, tak dostanou základ a nic víc.
Neznámý uživatel2015-04-20 12:33:14
Mě by hrozně zajímalo, kolik by bral učitel po spuštění kariérního řádu. To se nikde nedočteme. Známy jsou jen nějaká čísla, ale nikdo si je dohromady nedá.
Neznámý uživatel2015-04-20 11:04:39
Ptám se čistě prakticky. Čí je to lobby? Kdo na tom vydělá? Poctivý a pracovitý učitel určitě ne. V podstatě se budeme honit za získáváním nesmyslných papírů s razítky a výuka půjde stranou. Kdo na tom získá? Mne napadá jen ten, kdo bude daná razítka bouchat.
I v jiných oborech je to tak, že existuje pár vyvolených s razítky a ostatní za nimi chodí a tučné platí za potřebný papír.
Pozitiva nenacházím. Řekne mi je někdo?
Neznámý uživatel2015-04-20 10:47:09
Podobný návrh jsme už viděli. Ale vážně.... nedostáváme se opět do doby posuzování výkonů podle počtu vyplněných formulářů? Vyplníme, splníme, nastudujeme- jen na samotnou přípravu na hodiny zbude zkrátka méně času...
Neznámý uživatel2015-04-20 09:48:19
Tak nevím, kde na to chce pan ministr sehnat peníze .....
Neznámý uživatel2015-04-20 07:42:47
Krok správným směrem to opět není, zase někdo spíš střílí než míří.
Neznámý uživatel2015-04-20 07:09:11
Myšlenka to určitě není špatná. Jen mne tak napadá, kdo bude ve školách učit, když budou všichni učitelé studovat? Dost dobře si to neumím představit. :)
Mgr. Dalibor Fusek2015-04-19 21:22:26
Na základě Vašeho zájmu a v souvislosti se zveřejněním nárhu Kariérního systému pedagogických pracovníků ze strany NIDV by nás zajímal Váš názor na danou problematiku. Zaujal Vás tento návrh? Považujete jej za krok správným směrem? Necítíte v tomto návrhu případné komplikace? Velmi Vám již předem děkujeme za Vaše poznatky.
Sobota 20.04.2024, svátek má Marcela


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (5)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.