Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Financování českého školství podle počtu pedagogů (12.10.2015-18.10.2015)

Neznámý uživatel2015-10-18 15:52:33
Ředitel se zase bude msuet snažit přizpůsobit: Má 3 třídy s celkem 80 žáky. Po změně bude mít 4 třídy s 80ti žáky. O učitele víc. A tak to udělá v každém ročníku. Počátkem října třídy zase sloučí, ve zkušebce pár učitelů vyhodí a bude mít i na osobní příplatky a odměny pro učitele, co mají "plné třídy".... A máme tu nový systém ...
Neznámý uživatel2015-10-16 15:38:12
Stávající pravidla financování jsou spoluviníkem poklesu úrovně vzdělávání. Velkou systémovou chybou je pravomoc krajů stanovovat normativy, a to jak pro "své školy" (střední, speciální, ZUŠ...), tak i pro cizí školy (základní a mateřské) a kraje se chovají jako máma, která kojí dvě děti, to své a to cizí. Vzhledem k politickému zadání zachovat stávající síť škol pak celý systém "sponzorují" velké základní školy, o čemž se může každý porovnáním normativů přesvědčit. Řešení stavu spatřuji ve vcelku jednoduchém výpočtu vyučovacích hodin v závislosti na počtu žáků v jednotlivých ročnících (např. při 34 žácích v 6. ročníku bude dotace 2x26=56 hodin, zatímco při 30 žácích 1x34 hodin pro možnost dělení, neboť nároky hodin nerostou lineárně)a tyto vypočtené hodiny lze převést na počty pedagogů.
Neznámý uživatel2015-10-16 14:39:02
Chápu, že malé školy, jediné v obci, souhlasí s novým návrhem na financování podle počtu tříd=pedagogů. Proč by ale měla dostávat na třídu stejné finance škola městská, která má průměrně 18 žáků ve třídě a další hned vedle má průměrně 24 žáků ve třídě. Každých 6 žáků navíc je přece poznat!
Neznámý uživatel2015-10-16 13:26:38
Nikdy nebude systém ideální, protože pracuje lidský faktor zisku a chtivosti. Je potřeba zachovávat základní školy tam, kde ubývá populace, zohlednit důležitost ZŠ v tom daném místě. Proč se nešetří na školách, které vznikly jen pro zisk? Myslím tím spoustu soukromých škol, které dotuje stát na platy a chrlí středoškoláky a vysokoškoláky s nesmyslný oborem, ve kterém nenajdou žádné uplatnění. Viz obory na pedagogických fakultách. Vznikají studijní obory, které nikdo nepotřebuje ale fakulty vykazují spousty studentů o středních soukromých školách nemluvě. Tam je možná úspora. Taky by se někdo mohl pozastavit nad situací ,,bývalých sekretářek,, ze kterých udělali referentky s velkou zodpovědností za peníze, majetek, personalistiku atd atd. ale platově zůstávají na téměř stejné pozici jako kdysi.
Neznámý uživatel2015-10-16 10:43:33
Souhlasím s financováním na učitele, protože v malých obcích musí ZŠ zůstat.Život by tu pak nebyl a počty žáků by se plnily ve větších městech.Rozumné by bylo najít něco mezi tím.
Neznámý uživatel2015-10-15 14:26:20
Podle kterého pedagoga budeme financovat? Začínajícího? Podle návrhu má mít 12 třídu, stupeň 1 (21 530 korun). Zkušeného? Podle návrhu má mít 12 třídu, stupeň 6 (27 940). Rozdíl 6 400. Kdo dá peníze na starší ped. sbor? Nebo začínající budou mít velké odměny? Jak ohodnotit kvalitního mladého učitele, když starší je horší, ale má tabulkově o 6 400 měsíčně více. Je spousta nápádů, ale najde někdo ten spravedlivý? Pepa
Neznámý uživatel2015-10-15 06:43:23
Plně souhlasím s nevyhaslým pedagogem. Současný systém školství téměř zlikvidoval. Nový systém je třeba prodiskutovat a ošetřit tak, aby zas nebyl jen dalším rýžovištěm některých zájmových skupin. Žádný systém nebude fungovat sám o sobě. Vždycky bude potřeba nekdo zodpovědný, kdo bude vychytávat a korigovat nedostatky. Školská realita je složitější a jiná než ideál. A neustále se mění. Odborníků idealistů máme hromady.
Neznámý uživatel2015-10-15 00:18:14
Ano, o novém systému financování nelze ani diskutovat, protože vlastně nebyl pořádně představen. Ale ten současný (=hlavní destruktivní faktor vzdělávacího systému) zničil motivaci žáků, motivaci nastupujících i současných pedagogů, spolupráci mezi školami, atd. (Ředitelé se často už ani navzájem nepozdraví, protože jeden druhému převzal pár "kusů" do lavic.)
A když přidáme další destruktivní faktory jako např. "opakování ročníku ze strany žáka, dá se říci, kolikrát chce", přeplněné třídy (zase kvůli penězům), možnost opravných zkoušek ze dvou předmětů (byla kdysi přece jen jedna), neustálé přecházení žáků z jedné školy do druhé, k tomu všemu ještě prolhané "projekty" (pomocí kterých často parazitují na školství ti, co nemají se vzděláváním nic společného), musí nutně vzniknout přesně stav, v němž se nyní nacházíme. "Státní" maturity jasně ukazují, že jsme na okraji hluboké propasti, tak si už konečně přestaňme lhát.
Symbolicky řečeno, kdyby např. truhlář tvořil dvacet procent zmetků, tak svoje řemeslo může zabalit. Ale ze shnilého dřeva zkrátka dobrý nábytek udělat nelze.
Ostatní kolegy zdraví ještě nevyhaslý pedagog.
Neznámý uživatel2015-10-14 09:46:09
Rovněž si neumím dost dobře představit, jak bude nový systém fungovat prakticky, ale podle mého názoru peníze na žáka vedly k současné devastaci školství, kdy školy se o žáky přetahují (a žáci to dobře vědí ...), zřizovatelé školy slučují a tím dochází k dalšímu snížení úrovně vzdělávání.
Neznámý uživatel2015-10-14 09:18:21
Financování škol podle pedagogů může znamenat, že budou třídy prázdné. Co bude s těmi, co jaksi nechodí do školy a odevšad je vyhodí? Jakým způsobem budou financováni nepedagogičtí pracovníci?
Osobně si myslím, stávající normativní systém je ze všech špatných systémů nejpraktičtější. Raději by se měl snížit max. počet žáků ve třídách na 20 (třídy by se pak nemusely dělit), u 1. stupně ZŠ na 15. Odchod 2-3 žáků by se pak nemusel řešit a výpočet dotace by mohl jít podle průměrného počtu žáků na třídu.
Je mi líto, že p. ministryně nemá praktickou představu o fungování školství a bohužel ani spolupracovníky, kteří by jí racionálně pomohli.....
Neznámý uživatel2015-10-14 09:00:33
Jsem opravdu zvědavá, co z tohoto nápadu vyleze ....
Neznámý uživatel2015-10-12 07:52:45
Stávající systém sice není v žádném případě vhodný, přesto se jedná o mnohem rozumnější variantu než tu, co chystá paní ministryně. To zase budou kamarádi přijímat kamarády jen proto, aby si přerozdělili peníze? Tak nějak mi to zavání bývalými časy ....
Mgr. Dalibor Fusek2015-10-11 20:31:31
Co říkáte návrhu paní ministryně Valachové, kdy by měl být stávající systém normativního financování na žáka zjednodušeně nahrazen novým systémem financování podle počtu pedagogů ve škole?
Pátek 26.04.2024, svátek má Oto


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (6)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.