Neznámý uživatel | 2015-11-25 18:39:43 | |
---|
Za posledních 10 let jsem na naší škole (SOU) zažila 6 absolventů.
Dva byli během dvou měsíců tak zničeni, že ihned odešli, další absolventku ředitel propustil ve zkušební době pro naprostou neschopnost (=nepřipravenost z VŠ). Po čase jeden absolvent byl s žáky takový kamarád, že nebylo poznat, že v dané třídě vůbec někdo učí, tak po dohodě opustil školu a poslední dva absolventi, tuším po roce odešli za prací rovnou do zahraničí, když zjistili, jaká atmosféra je ve školství a jaká je podpora a zastání státu ohledně učitelské profese. Tak jaképak dvouleté přípravné období, když většina absolventů "uteče". Navíc, jak zde již je psáno, každý začínající má nebo měl uvádějícího učitele a toto funguje, takže někdo vymýšlel totéž (možná dlouho nebyl v žádné škole).
Dokud ale budou "přeplněné třídy" (tzn. větší počet žáků ve třídě než je počet lavic) a dokud bude mizerné finanční ohodnocení učitele, tak se nesmíme divit, že šikovní mladí se svým rozhledem a znalostí jazyků jistě zvolí pro sebe jinou budoucnost, než je kantořina.
|
|
Neznámý uživatel | 2015-11-25 18:39:43 | |
---|
Za posledních 10 let jsem na naší škole (SOU) zažila 6 absolventů.
Dva byli během dvou měsíců tak zničeni, že ihned odešli, další absolventku ředitel propustil ve zkušební době pro naprostou neschopnost (=nepřipravenost z VŠ). Po čase jeden absolvent byl s žáky takový kamarád, že nebylo poznat, že v dané třídě vůbec někdo učí, tak po dohodě opustil školu a poslední dva absolventi, tuším po roce odešli za prací rovnou do zahraničí, když zjistili, jaká atmosféra je ve školství a jaká je podpora a zastání státu ohledně učitelské profese. Tak jaképak dvouleté přípravné období, když většina absolventů "uteče". Navíc, jak zde již je psáno, každý začínající má nebo měl uvádějícího učitele a toto funguje, takže někdo vymýšlel totéž (možná dlouho nebyl v žádné škole).
Dokud ale budou "přeplněné třídy" (tzn. větší počet žáků ve třídě než je počet lavic) a dokud bude mizerné finanční ohodnocení učitele, tak se nesmíme divit, že šikovní mladí se svým rozhledem a znalostí jazyků jistě zvolí pro sebe jinou budoucnost, než je kantořina.
|
|
Neznámý uživatel | 2015-11-25 15:49:12 | |
---|
Než zavádět novinku s dvouletým přípravným obdobím pro začínající učitelé, raději bych zavedla celkovou právní a společenskou ochranu učitele před nesoudnými rodiči a nevychovanými žáky. |
|
Neznámý uživatel | 2015-11-24 19:14:25 | |
---|
I já mívala 1 rok zavádějící učitelku.V mnoha ohledech mi pomohla, poradila.V novém karierním systému je také zaneseno, že po 2 letech bude mladý učitel dělat tzv. zkoušky a když neobstojí, musí školu opustit a začít na jiné opět od začátku.....????
|
|
Neznámý uživatel | 2015-11-24 07:52:35 | |
---|
Je to dobrý nápad. Ale bojím se že to skončí jen větší byrokracií. Na výuku na učilišti není nikdo z absolventů připraven.
Zkušený učitel dnes nestíhá - je zavalen prací(koordinátoři, vedení předmětové komise, třídnictví, projekty). Uvádějící učitel by tedy měl mít nižší úvazek, aby mohl chodit absolventovi do hodin na náslechy. Jinak to bude jen formální a papírová záležitost. |
|
Neznámý uživatel | 2015-11-23 19:00:08 | |
---|
Jde o rozumný počin, protože na pedagogických fakultách budoucí učitele jen ojediněle připraví na skutečnou realitu ve škole. Pozice mentora není ničím novým, status uvádějícího učitele byl, či je dosud užíván. Je ovšem vhodné, aby s touto pozicí opět nepřibyla administrativní agenta řediteli, vedoucímu učiteli i samotnému čerstvému absolventovi.
Čerství absolventi možno umí svůj obor, ale jen ojediněle jsou připraveni na tíhu práce s dokumentací, komunikaci s rodiči, práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami či dokonce i respektování rad zkušenějších kolegů.
|
|
Otakar Jíra | 2015-11-23 14:47:31 | |
---|
Z diskusí s posluchači pedagogického studia často vyplývá, že sami by rádi zpočátku působili pod vedením "uvádějícího pedagoga", protože i během studia pociťují nedostatek praxe. Samozřejmě je nutné vidět i rozdíl mezi jednotlivými profesemi, zejména těmi, které vyžadují kontakt s lidmi,či hlubší praxi, než poskytuje graduální studium (to je např. u pedagogů a lékařů) a profesemi např. ekonomickými, či technickými. Ostatně i tam probíhá nějaký systém dalšího vzdělávání, často povinný. Domnívám se, že ve svém obsahu i struktuře - vyhovuje i vyhláška o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, která by mohla být v tomto smyslu novelizována. |
|
Neznámý uživatel | 2015-11-23 14:36:11 | |
---|
Nastupující absolvent v naší škole má přiděleného tzv. uvádějícího učitele, který mu pomáhá a seznamuje ho s chodem školy. Následně pak hodnotí se zástupcem a předsedou příslušné předmětové komise jeho schopnost samostatně pracovat. Výsledkem je návrh na zařazení do 12. tř., který schválí nebo neschválí ředitel školy. Proběhne to bez zbytečného papírování a většina absolventů to zvládal za 1 rok, výjimečně za 2 roky. Bohužel nyní to vypadá, že přibude byrokracie a výsledek bude spíš horší. |
|
Zdeněk Souček | 2015-11-23 13:22:58 | |
---|
On už se takto skoro nikdo z absolventů do škol nehlásí a ještě je budeme otravovat nějakým adaptačním programem. V jiných profesích nic takového oficiálně není, ale naprosto neoficiálně a se zájmem se jim tam věnují, aby včas vše pochopili. To je ale práce pro ředitele školy. Absolventi mají vystudováno, mají titul, tak bych je nechal v klidu samostatně pracovat a nezpochybňoval bych jejich kvalifikaci.
|
|
Otakar Jíra | 2015-11-23 12:59:34 | |
---|
Nic nového pod sluncem. Pokud si odmyslíme pseudoideologické bláboly a témata poplatná době, stačí se podívat se na projekt Nové vzdělávací soustavy a na navazující metodiku Uvádění do praxe začínajících... Pravda, je to už cca 35 let a požadavky pedagogů, rodičů i dětí jsou o něco jiné, ale i v 80. letech minulého století se dá najít inspirace.Osobně si myslím, že je to velmi dobrý nápad (jen aby byl natolik odolný, aby se nedal byrokraticky zešeredit). |
|
Neznámý uživatel | 2015-11-23 11:24:05 | |
---|
Myslím si, že je to docela zajímavý nápad, a to i přes to, že je poněkud nespravedlivý. Vždyť kdo z nás, stávajících pedagogů by byl rád, kdyby něco obdobného musel zažít. Pokud by se ale jednaloo spíše o mentoring a zaučení pedagoga na konkrétní místo, jednalo by se o posun vpřed. Otázka ale zní, kdo, kdy, kde a jak to bude dělat. |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2015-11-22 20:59:23 | |
---|
V tomto týdnu se Vás ptáme na Váš názor, který se týká nového návrhu kariérního systému pedagogů z pera paní ministryně. Jak hodnotíte situaci, kdy budou muset začínající pedagogičtí pracovníci nejprve projít dvouletým adaptačním obdobím. |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi