Neznámý uživatel | 2016-01-08 16:08:01 |  |
---|
Dobrý den, mš má statut školy jen když se to týká ŠVP PV, všech možných i nemožných změn ohledně vzdělávání (např. nás čeká povinný poslední rok předškolní docházky - naprostý nesmysl a zbytečné zatěžování všech zúčastněných stran....).Ale když jde o LP nebo jarní prázdniny, tak najednou se z mš stane instituce jiná... Ptám se PROČ? Jsme vzdělávací instituce, neposkytujeme hlídaní dětí, ale vzdělávání a troufám si říct, že ho poskytujeme velice svědomitě - mnohdy nahrazuejeme rodinnou výchovu ve všech směrech... Myslím si, že i předškolní děti by měly mít nárok na 2 měsíce prázdnin stejně jako děti v zš. A paní učitelky si také zaslouží stejnou dobu k načerpání sil do nového školního roku, jako kantoři na zš... |
|
Neznámý uživatel | 2016-01-08 07:37:31 |  |
---|
Mateřská škola je bohužel jako součást vzdělávací soustavy chápána pouze pedagogy a zákony a osvícenou částí veřejnosti. Čáat veřejnosti ji vnímá často spíš jako odkladiště, kde se uspokojují základní fyziologické potřeby dětí. Jsem přesvědčena, že by dny volna měly korespondovat s dny volna v základním školství. Často se stává, že starší sourozenec ze ZŠ je doma na prázdninách, mladší je v MŠ od rána do večera. |
|
Neznámý uživatel | 2016-01-07 13:50:31 |  |
---|
Nevím, nejsem si zcela jistý, že se jedná o dobrou věc. Naprosto chápu argumentaci, že mnohdy vycházejí svátky a volna tak nešťastně, že je v podstatě nesmyslné, aby se vůbec kvyučovalo. Proč bych posílal dítě na internát, když by se učilo jen v ponděli a úterý. V této logice ale můžeme vlastně tvrdit, že jakýkoliv zkrácený týden nemá smysl apod. Děti by měly být připravovány na budoucí povolání, jednou z důležitých vlastností a zohledňovaných ctností je pak pravidelná docházka. Myslím si, že by žáci měli chodit do škol ve všechny "učební dny", institut možného volna by pak měl mít spíše zřizovatel, a to v případech, kdy se ve škole přestavuje anebo je nějaká havárie. |
|
Neznámý uživatel | 2016-01-06 08:23:55 |  |
---|
Příspěvek pana Jíry je podle mě přesný a není třeba víc dodávat. |
|
Neznámý uživatel | 2016-01-05 14:16:23 |  |
---|
Ztotožňuji se s názorem pana Jíry a pana Hrušky. Statut MŠ je nyní statutem školy a vzdělávací institucí, měla by mít proto nejen povinnosti, ale i určité pravomoci, jak vzdělávání zodpovědně zajišťovat. Provoz školy, kdy je většina dětí nemocná nebo se starším sourozencem na prázdninách, je rozhodně nerentabilní, ale to se dá opatřit směrnicí. Zbývá otázka, jak potom s "volnem" zaměstnanců - nařízená domácí příprava? Pokud ředitel jedná uváženě, rozhodne nebude volno čerpat zbytečně, ale ve chvíli, kdy to je pro prospěch dětí i dobro školy smysluplné. Pokud např. stavební firma nedodrží časový harmonogram prací, je nutno mít asi smluvní pokutu takovou, aby bylo možno zajistit náhradní objekt nebo aby byla účinným nástrojem pro dodržení smlouvy. Každopádně souhlasím s tím, že někdy by 5 dní bylo opravdu úlevou (např.kvůli termínům celoživotního vzdělávání) a v některém školním roce by tyto dny vůbec nebyly třeba. Veronika Vaněčková |
|
Neznámý uživatel | 2016-01-05 12:46:34 |  |
---|
5 dní musí stačit na neočekávané situace, vedlejších prázdnin je celkem dost, takže stavební úpravy je třeba plánovat o prázdninách, případně s ředitelským volnem spojit. Většinou se ale 5 dní využívá na vyplnění volna mezi svátky, protože mnoho děti stejně do školy nejde, rodiče je omluví. Proč však nemá ředitelské volno i MŠ? Je to také škola. |
|
Neznámý uživatel | 2016-01-05 08:18:48 |  |
---|
Myslím, že 5 dnů stačí. K zamyšlení by bylo, proč se to také netýká MŠ, uměleckých škol aj. Předškolní vzdělávání bylo uznáno, jako první stupeň vzdělávání - bohužel, s jinými pravidly, které jsou platné pro vzdělávání, jako takové. Na MŠ je stále pohlíženo, jako na službu, ale za školské platy. |
|
Neznámý uživatel | 2016-01-04 14:42:22 |  |
---|
Dobrý den. Vše souvisí se vším. Jsou roky, kdy postačí den jeden či dva. Ale v některých letech by i deset dnů bylo málo :-). Hlavně souvisí se stavebními úpravami a plněnými harmonogramy. Za komunistů bývaly uhelné prázdniny a nikdo se neptal, co bude s dětmi
Jiří Hruška |
|
Otakar Jíra | 2016-01-04 10:38:04 |  |
---|
Domnívám se, že počet dní, kterými disponuje ředitel školy, je přiměřený. Během školního roku se vyskytne řada situací, kdy je tato pravomoc přínosem (neočekávané události v místě působení školy, návaznost dnů pracovního volna, kdy školy takřka zejí prázdnotou a zvyšuje se počet omluvenek - což ovšem nezbavuje ředitel školy povinnosti pracovat s rodiči, aby tento institut nebyl zneužíván, dny mimořádně významné pro školu nebo pro obec). Předpokládejme, že ředitelé škol jsou lidé rozumní a uvážliví. Je ovšem třeba i vnímat situaci, kdy rodiče nemají možnost jednorázově se uvolnit z práce, případně čerpat dovolenou v dané dny a po konzultaci s nimi zajistit řešení. |
|
Neznámý uživatel | 2016-01-04 10:00:10 |  |
---|
Nevím. Připadá mi ale, že v současné době děti snad ani do školy nechodí. Tolik volna jsme zcela jistě nikdy neměli. |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2016-01-04 07:17:45 |  |
---|
V současné době má ředitel školy k dispozici 5 dní, kdy může žákům školy udělit tzv. ředitelské volno. Jedná se z Vašeho pohledu o dostatečný anebo přebytečný institut jeho pravomocí? |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi