Neznámý uživatel | 2014-05-01 14:09:06 | |
---|
Více mužů do škol - ano - mužský vzor je pro dítě stejně důležitý, jako ženský. Od miminka přes předškolní věk,mladší školní věk....,pečující jsou převážně ženy. Je to tak dané od nepaměti. Z vlastní zkušenosti vím, že od určitého věku jsou pro dítě mužské " hry" zajímavější. Stejně tak přístup muže - pedagoga- k dané látce ve výuce je poněkud jiný. Zkrátka - muž si nezapomněl " hrát", i když učí. Bohužel, ve školách najdete převážně svobodného učitele, jakmile má zabezpečit rodinu, odchází. Proč asi???? |
|
Neznámý uživatel | 2014-04-23 14:10:00 | |
---|
Dobrý den, s pánem bezesporu souhlasím. Jenom mi nedává úplně smysl, do jaké míry jeho vyjádření souvisí s přílišným feminismem v českém školství anebo se situací v tomto školství obecně. |
|
Neznámý uživatel | 2014-04-22 12:39:06 | |
---|
Přílišná feminizace školství? Podívejme se na finanční ohodnocení vysokoškoláků ve školství a v jiných oborech. Je zde určité nepsané pravidlo, že muž je živitel rodiny. Ok. Muž - učitel: velmi vysoké nároky na jeho výkon (výuka, výchova, administrativa spojená s evidencí žáků, vytváření projektů, správcování kabinetů, práce v předmětových komisích, psychologicko - pedagogická diagnostika, komunikace s veřejností, odpovědnost za zdraví dětí, včetně umění první pomoci, vymýšlení interaktivních pomůcek na výuku, boj s absolutním nezájmem dětí o vzdělávání, zejména u dětí z II. stupně a absolutní výsměch dětí 9. tříd učitelům k jejich snaze je něco naučit - jsou přece již dávno bez přijímacích pohovorů, a se čtyřkami, přijati na střední školy s maturitou, naprosto nedostatečná vymahatelnost povinností žáků a zákonných zástupců vyplývající ze školského zákona č. 561/2004 Sb., velmi alibistický postoj OSPODu k hlášeným výchovným problémům, to samé se týká Policie ČR - např. 150 neomluvených hodin je kvalifikováno pouze jako přestupek, atd atd. atd.). Prioritou všech vlád od sametové revoluce bylo školství. Jakou část HDP vydává náš stát na školství? Jaké pravomoce má tedy běžný učitel? Vždyť obecně učitelé jsou dnes rukojmími žáků a jejich zákonných zástupců. Žáci mají práva... Jaká práva má učitel? Že dá nějakému žákovi třídní důtku, ředitelskou důtku či sníženou známku z chování? Směšné. Dnešní děti se tím chlubí. Takže muži, chcete pracovat tam, kde nemáte žádná práva, pouze povinnosti? Chcete pracovat tam, kde na školení jezdíte za své peníze, nakupujete si často pomůcky za své peníze, nemáte služební auto, nemáte služební telefon, na dovolenou jezdíte vlastně pouze v červenci a srpnu, kdy jsou všechny zájezdy a pobyty nejdražší...? Nástupní plat učitele je dnes nějakých 20 000,- Kč hrubého a po cca 30 letech praxe zhruba 25 000,- Kč hrubého základního platu. To je ale pro vysokoškolsky vzdělaného muže určitě velmi motivující... Jak vidíte tento problém je složitý. Dle mého názoru musí být ale ve školství daleko více mužů. Ideálně 50% žen a 50% mužů, ta jako to má být v rodině. Tam, kde jeden "článek" chybí vždy dochází určité disproporci problémům. To samé platí i o chybějících učitelích - mužích. Přeji této české společnosti více dobrých politiků, aby si toto uvědomili a dokázali s tímto stavem hodně rychle něco udělat. A nejednotné osnovy? RVP, potažmo ŠVP? Vždyť nám politici rozbili jednotné školství, které obdivoval "svět".Srovnávacími testy to určitě nespravíme. Přeji vám všem opravdu a upřímně hodně úspěchů. Mgr. Aleš Žák. |
|
Neznámý uživatel | 2014-04-22 11:22:48 | |
---|
Myslím si, že současný stav svědčí o tom, že muži dávají prakticky vždy přednost svému osobnímu zájmu před zájmem celospolečenským. Možná je tomu tak i dobře, nemyslím si, že by muži dokázali naučit české děti něco, co ženy ne. |
|
Neznámý uživatel | 2014-04-21 12:53:09 | |
---|
Jakožto muž samozřejmě nemám vůbec nic proti ženám jako takovým. Přesto si myslím, že stávající stav v našich školách neprospívá našim dětem ani z hlediska vzdělávacího, ale ani z hlediska výchovného. Osobně si myslím, že to, že naše děti jsou vzdělávány a vychovávány převážně ženami značně ochuzuje tyto žáky o jiný pohled k řešeným problémům. Věřím že se stávající stav ve školách začne alespoň pozvolna měnit ke stavu, který odpovídá zastoupení obou pohlaví ve společnosti. |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2014-04-20 21:39:41 | |
---|
Zajímalo by nás, jak hodnotíte strukturu českých pedagogů, kdy poměrně zásadním způsobem této struktuře dominují ženy. Je daný stav dlouhodobě únosný? Anebo se naopak jedná o přirozený stav věcí? Jestliže máte jakékoliv vyjádření k danému tématu, budeme rádi, pokud se o něj s námi podělíte. |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi