Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Návrat povinných dílen do ZŠ (28.11.2016-4.12.2016)

Neznámý uživatel2016-12-06 18:48:06
Nemůže se do škol vracet něco, co třeba z naší školy nikdy nezmizelo. To jen několik pedagogických chytrolínů v roce 2007 zařadilo do RVP ZV mimo klasické dílny, pozemky a vaření také "Využití digitálních technologií". A bylo to, některé školy zavřely dílny a vrhly se na nákup počítačů. My máme mimo dílny i volitelný předmět Technické činnosti a nikdy jsme neměli problém s jeho naplněním. Ne všichni chtějí chodit do angličtiny a informatiky. Možná, že praktická výuka přiláká žáky k technickým oborům, já dávám přednost tomu, že budou umět uřezat desku, zatlouct hřebík nebo se o to alespoň pokusí. Jsme mistři světa v rušení toho, co funguje (školky, dílny), abychom to potom s velkou slávou zaváděli zpět.
Neznámý uživatel2016-12-01 08:44:18
Dobrý den,
paní ministryně objevila asi Ameriku. Dílny, pozemky ani vaření jsme ve škole nikdy nezrušili. Okolní školy mají přinejmenším dílny. Navíl loni byla výzva na vybavení dílen za 200 tisíc a spousta škol si dílny skutečne dovybavila.
Neznámý uživatel2016-11-29 14:42:30
Nevím, co se přesně skrývá za pojmem "technicky vzdělaný pracovník". Jestli je to inženýr nebo vědec v technických vědách, pak se mi zdá, že na technických fakultách je studentů poměrně dost. Spíš se bojím, že zaměstnavatelům chybí takové profese, pro které stačí zaškolení nebo rekvalifikační kurz a ne bůhvíjaké vzdělávání. Opravdu je naším cílem produkovat levnou pracovní sílu pro zahraniční společnosti? Jsme malá země, měli bychom být především zdraví a vzdělaní a místo námezdní práce vytvářet přidanou hodnotu. Tam ale, obávám se, proklamovaná podpora moc nemíří.
Neznámý uživatel2016-11-29 14:30:59
Hlavně by se měla vrátit výuka slušného chování a měli bychom se přestat bát říci gaunerovi, že je gauner, někteří firmami žádaní frekventanti "technického vzdělávání", tj. učni, se chovají jako zvěř. Těch pár žáků, kteří chtěji spolupracovat s učitelem, jako zvěř akorát trpí v takovém kolektivu. Je to degradace učitele, navíc nevím, jestli řada absolventů učebních oborů bude vůbec schopna plnit náročnější úkoly (a jestli bude chtít...).
Neznámý uživatel2016-11-29 07:59:59
Mně se nezdá podle toho co slyším, že by byl nedostatek "technicky vzdělaných pracovníků", mně připadá, že spíš potřebujeme dělníky a skladníky, skutečné studium technických oborů je obecně pokládáno za obtížné, protože žáci ze základních škol jsou pro ně mizerně připraveni. "Dílny" by měly být normální součástí výuky bez kdovíjakého humbuku vyvolaného firmami, protože umět udělat něco jednoduchého rukama pěstuje nejen vztah k technice, ale hlavně rozvíjí tvůrčí myšlení a odpovědnost za výsledek, u něhož neexistuje tlačítko "zpět". Jestli někdo nemá vztah k technice, pak jsou to učitelky základních škol, čili ten problém je opět u motivace pro tuto práci a financí.
Neznámý uživatel2016-11-28 21:56:12
... a proto jsou v upraveném Učebním plánu RVP ZV od 1.9.2016 pouze 3 hodiny praktického vyučování za týden pro 6. až 9. ročník - tj. 3 hodiny pro 4 ročníky. To je podpora praktického vyučování ... Bohužel tento učební plán platí i pro tzv. ZŠ praktické, takže naši žáci budou mít místo Pv 2 hodiny Fy, 2 hodiny Ch atd. Jako vždycky MŠMT něco jiného hlásá a něco jiného dělá.
Neznámý uživatel2016-11-28 08:18:45
Další z věcí, která mi navání odér minulých časů. Přece, když v 18. století museli všichni chodit do kostela, tak tam nezačneme chodit zase. Doba se změnila, lidé se chtějí profilovat jinak. Pokud pak nenaleznou uplatnění, je to jejich problém. Stát by měl spíše motivovat lidi k výběru potřebných profesí, a to např. formou stipendií či znevýhodněním humanitních oborů, zavádět ale plošně "dílny", to mám spíše strach nejen o zdraví našich dětí, ale i o zdraví pedagogů.
Mgr. Dalibor Fusek2016-11-28 05:57:32
Výuka manuální zručnosti lidově zvaná „dílny“ se zřejmě vrátí zpět do základních škol. Praktická výuka má žáky přilákat ke studiu technických oborů. Snahu asociace živnostníků i mnohých učitelů podporuje i ministerstvo, protože technicky vzdělaných pracovníků je v Česku dlouhodobě nedostatek. Zajímalo by nás, co si o daném kroku MŠMT myslíte Vy?
Úterý 23.04.2024, svátek má Vojtěch


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (5)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.