Neznámý uživatel | 2017-01-03 14:09:28 | |
---|
Souhlasím s většinou autorů těchto příspěvků, takže se nebudu opakovat. Přidám jen jedno konstatování. Všimli jste si někdo, že MŠMT někdy zareagovalo akčně a logicky na nějaký pádný argument tak, aby se něco zlepšilo? Většinou se populisticky řeší problémy, které se uměle vytvoří, ale někdo se zviditelní. Např. usiloval snad někdo z pedagogické veřejnosti o to, aby rozdíl mezi 8. a 9. třídou v platových tabulkách (týká se vychovatelek) byl tak propastný? Nevím o nikom. A přeci se to někomu podařilo, čímž zařídil dusno mezi řediteli a vychovatelkami na mnoha pracovištích.
Usiloval snad někdo z pedagogů nebo rodičů o to, že škola musí držet dohled nad žáky i během volných hodin? My, jako pedagogové, kteří často kvůli dohledům nemají čas si ani zajít na WC, nikoli. Kupodivu tento nadstandard nepožadoval ani nikdo z rodičů. A vida. Najednou se to objevilo ve vyhlášce a učitelé už mají zase další práci navíc. Napadlo mě, že když zrovna nepřepisují ŠVP, že by měli dlouhou chvíli??
Tak, jako jsou ped. fakulty odtrženy od učitelské praxe, tak stejným způsobem MŠMT jede po jiné koleji, než koncoví uživatelé jejich produktů.
Veřejnost vidí bohužel jen výsledky nějakých průzkumů a pak to, že my, učitelé, chceme pořád více peněz. A ty nám stát neustále sype. Kolik to je v reálu, už nikoho nezajímá.
|
|
Neznámý uživatel | 2016-12-30 18:50:22 | |
---|
Souhlasím s předchozím uživatelem, tedy - že to nebude. Stát totiž nemá dostatek učitelů, a hned tak nebudou. Mladí absolventi pedagogických fakult nenastupují do škol, a ani se jim nelze divit. Museli by být padlí na hlavu. Jednak kvůli penězům, jednak kvůli tomu, že brzy zjistí, jak jsou nedostatečně připraveni, protože ped. fakulty jedou po jakési vedlejší koleji, než jede současné školství. A proto propad kvality českých žáků se bude prohlubovat. Jenže to není jediná příčina. |
|
Neznámý uživatel | 2016-12-30 10:26:40 | |
---|
Méně dětí na jednoho učitele (asi tak polovinu oproti stavu teď). To vyřeší většinu problémů.
Ale to by stát musel dát prachy, takže to nebude.
P. J. |
|
Neznámý uživatel | 2016-12-30 10:06:45 | |
---|
Každý dům musí mít pevné základy, jinak spadne. Stejné to je s našim školstvím. ŠVP v základních školách byl prvním špatným krokem k propadu českého školství. Je to jako "každý pes jiná ves".Měli bychom se vrátit k jednotnému programu vzdělávání pro základní školy. Experimenty se školními vzdělávacími programy patří na střední školy. Ostatní bylo již zde řečeno.
|
|
Neznámý uživatel | 2016-12-20 12:45:18 | |
---|
Čtení je naprostý základ, jakmile neumí žák číst, jsou vznešené formulace v RVP pro kočku. |
|
Neznámý uživatel | 2016-12-20 12:42:43 | |
---|
Ad 2016-12-20 10:25:31: to je naprostá pravda, dalo by se to snad vyřešit tím, že by v jedné třídě bylo více pedagogických pracovníků. U nás asi nemyslitelné, učitel, který se nemůže neprodyšně zavřít ve třídě, je na mrtvici. Bohužel mě několik let ve vedoucí funkci přesvědčilo o tom, že řada učitelů je typickou ukázkou neochoty se vzdělávat a spolupracovat. Každý tu svoji kuličku valí od kabinetu ke třídě nejlíp. |
|
Neznámý uživatel | 2016-12-20 10:25:31 | |
---|
Bohužel, dnešní třída se dá připodobnit vojenskému konvoji. Ten se pohybuje rychlostí posledního vozidla. Po vyhlášení inkluze se bude učivo přizpůsobovat tomu poslednímu dítěti. Jinak to ani nepůjde, i kdyby byl učitel kouzelník. |
|
Neznámý uživatel | 2016-12-19 19:23:40 | |
---|
Proč nejsme úspěšní v oblasti čtenářské gramotnosti? Každý rok chodím před zápisem do školy do MŠ, jedna z mých otázek na rodiče je, zda dětem čtou. Jen málo rukou se zvedne, zde je počátek. Je jednodušší pustit DVD nebo televizi. Dítě, kterému matka od malička vkládá knihu do ruky získá ke knize vztah. V šesti letech prahne po tom, aby si první knihu dokázalo přečíst. Dalším důvodem je, že se nám do základní školy dostala přemíra jiných "důležitých" informací / etická výchova, finanční gramotnost, informatika, zdravotní výchova, obrana vlasti.../. Co takhle naučit děti na 1. stupni skutečně číst, psát a počítat a nezatěžovat je spoustou informací. No a poslední kapkou je inkluze. Místo abychom se věnovali dětem, které se vzdělávat dokážou, píšeme podpůrná opatření i na děti, které evidentně nezvládnou ani toto základní trivium. Šikovné děti musí pracovat samostatně, protože učitelka se věnuje dětem, které nezvládají a potřebují pomoc. I šikovné děti se přizpůsobují malému tempu. Stačí? Myslím, že by se dalo pokračovat. |
|
Neznámý uživatel | 2016-12-19 10:48:22 | |
---|
Prosím Vás, nic se tak hrozného nestalo. Podávejte se na výsledky jiných států /Spojené státy americké, Švédsko, Rakousko atd./, ale třeba zajímavý výsledek Vietnamu. Zeptejte se někoho, kdo byl v Austrálii nebo Kanadě, jak se tam učí. Budete překvapeni jaký je tam respekt ke vzdělání a učitelům. Evropa spěje se svým neoliberálním přístupem ještě k horším výsledkům. |
|
Neznámý uživatel | 2016-12-19 09:58:09 | |
---|
https://www.facebook.com/Týdeník-Školství-407616222747549
Článek Irská škola očima české učitelky.
Příčina je v tom, že nepracujeme a v Čechách nikdy pracovat nebudeme ani náznakem metod, které jsou popsány v článku. Irsko není jedinou zemí, kde je čím se inspirovat, bohužel to nikoho kompetentního zjevně nezajímá. |
|
Neznámý uživatel | 2016-12-19 07:54:48 | |
---|
Dobrý den,
jsem "starší unavená" učitelka matematiky a jsem přesvědčená, že matematika se dá naučit pouze neustálým procvičováním na spoustě příkladů stupňující se náročností, ale hlavně vlastním počítáním, vlastním myšlením, vlastní prací. Nemyslím, že moderní technologie jsou samospasitelné a nalejou do hlav potřebné znalosti. Jsem možná "konzerva", když místo pracovních sešitů s doplňovačkami, křížovkami a za každou cenu zábavnými úlohami používám hlavně tabuli, křídu, hlavu, staré sbírky příkladů a také příklady vlastní (tvořené ve stylu Urob si sám), které přesně vystihují momentální potřebu jednotlivých žáků. Přiznám, otravuje mě každý, kdo přichází s "dobrým nápadem", který jde proti "dobrému nápadu" předchozímu. Učitelé i žáci si zaslouží a ke své práci potřebují klid a aspoň rok dva bez veletočů, které MŠMT ve spolupráci s občanskými sdruženími a obecně prospěšnými společnostmi předvádějí. |
|
Neznámý uživatel | 2016-12-16 12:22:31 | |
---|
Souhlasím, školství je ve velkém p....., řídí jej diletanti z pohledu politiky, nikoli z pohledu odbornosti. Inkluze byla poslední kapkou.
Bohužel,starších unavených učitelů je 90%, ty již do nových vyučujících metod nepůjdou. Již toho zažili dost. |
|
Neznámý uživatel | 2016-12-16 09:05:39 | |
---|
Vážený neznámý uživateli,
děkuji, že jste mi ušetřil čas, protože s Vaším názorem se 100%ně ztotožňuji.Zejména s tím, že spousta politiků, podnikatelů a amatérů řídí školství. |
|
Neznámý uživatel | 2016-12-15 10:30:12 | |
---|
Výsledky PISA nejsou překvapením pro nikoho, kdo pracuje s dětmi. Spíš se divím, že nejsou horší. Bohužel je to důsledek školské politiky posledních dvaceti let. Podfinancování školského personálu a diletantské reformy. To vede k honbě za penězi s projektů na nejvyšších místech. Ruší se cvičení, aby škola ušetřila. Schopní kantoři prchají, mladí se školství vyhýbají a roste generace, která ke vzdělání má zcestný vztah naočkovaný amatéry v médiích i na ministerstvu.
Špatná čtenářská gramotnost je důsledek všech těchto vlivů a lehké elektronické zábavy. Ke čtení je třeba soustředit pozornost a to dnes není ve školách in. Navíc dřív měly rodiče čas dětem číst a děti četly i ve škole. Musely jsme odpovídat celou větou. Dnes pochybuji, že v záplavě pracovních sešitů mnohdy pochybné úrovně plných doplňovaček někdo takové podstatné drobnosti řeší.
Místo seriozních pedagogických výzkumů se dnes opisují zahraniční zdroje. A spousta politiků, podnikatelů a amatérů řídí školství. |
|
Neznámý uživatel | 2016-12-14 18:35:04 | |
---|
Pan Štěch na tento propad reagoval slovy, více peněz učitelům, dělené hodiny matematiky...podotýkám, že nelze nastavit kvalitní úroveň výuky, když ředitel nemá zpravidla moc šancí zaměstnat kvalitní a zapálené učitele, neboť má plný stav a neochotné, zkostnatělé, pohodlné učitele nemůže vyhodit...jak si vybudovat kvalitní pedagogický sbor bez rizika dlouholetých soudních tahanic v pracovně - právním sporu? |
|
Neznámý uživatel | 2016-12-12 22:28:57 | |
---|
Pěkný den.
Drtivá většina žáků neustále pracuje s moderními technologiemi, které jim nepřináší možnost vlastného přemýšlení. Nemají čas na čtení a stále více jsou živeni dezinformacemi o nutnosti používání mederních technologií. Proč by se měli něčemu učit, když si vše mohou najít na internetu - bojužel jejich přístup. V ČESKU SE ZCELA ZTRATIL OD ROKU 1989 PŘIROZENÝ VÝBĚR.
JZ |
|
Neznámý uživatel | 2016-12-12 10:10:08 | |
---|
Jednou z příčin je určitě postoj naší společnosti ke školnímu vzdělávání. Škola je brána jako příkoří, které není hodno důvěry a je třeba ji hlídat, aby neškodila. Od školy se chce, aby žáky "bavila" ve smyslu povrchní zábavy. Jakmile jde o soustředěné zamyšlení, ruce pryč. Mnoho dětí neví nic o ničem pořádně, slovní zásobu má na úrovni SMS. Od školy se chce, aby tzv. "učila pro život", čímž z ní v našem pojetí děláme pouhý kurz určitých dovedností, nejde o vzdělávání v hlubším smyslu. Vždycky jsem obdivoval Američany (byť jejich vzdělání je taky svérázné), že vystudují dějiny umění a najdou práci v průmyslu. Pochopitelně, že se tam neživí dějinami umění, ale toto studium je vybaví určitým pohledem na trvalé hodnoty, jiným vnímáním sebe sama, schopností hledat analogie atd. To jsme zatím ještě nepochopili, tváříme se, jako bychom věděli, co bude žák potřebovat v příštích padesáti letech. Nevidíme si na špičku nosu. |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2016-12-12 07:23:18 | |
---|
Zajímalo by nás, co podle Vašeho mínění zapříčilo opětovný propad českých žáků v mezinárodním šetření PISA, a to především v oblasti čtenářské gramotnosti? |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi