Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Učitelé by po 15 letech měli dostat půlroční volno (6.2.2017-12.2.2017)

Neznámý uživatel2017-02-19 11:28:10
Pevně věřit, že se s volbami v této zakleté zemi něco změní, může jen ten, kdo píše "birokracie" (asi vláda propisek) a "nesmysli" ("Nesmysli si, Mařenko, nesmysly..."). V celé civilizované Evropě mají problémy, o kterých se tu hlubokonesmyslně diskutuje, dávno vyřešené, čili z toho plyne, že u nás není vůle něco řešit. Inspirace by bylo neurekom.

1. Neberte si problémy osobně, žáci nejsou vaše děti, je to v podstatě "materiál", pracovní předmět, jak se dříve říkalo. To neznamená, že vám budou lhostejní, ale vymezte si hranice, myslím, že to řada učitelů neumí. To je příčina toho začarovaného kruhu "tahání problémů domů". Učitel matematiky, kterého obor baví a chce se jím zabývat nad rámec povinnosti, by se měl ve volné chvíli věnovat matematice a ne Vonáskovi z 8.B, který z ní propadá.

2. Horší problém je, že v povědomí veřejnosti je škola instituce, která nemá vzdělání UMOŽNIT, ale VNUTIT. Zejména na střední škole je to neřešitelná situace.
Neznámý uživatel2017-02-19 08:40:42
Pracuji ve školství 36 roků. 25 roků jsem ředitelkou malotřídní školy. V současné době je práce ve školství vyčerpávající, demotivující a velmi složitá, ale já to nevzdávám. Mám děti velmi ráda a myslím, že jsem stále výborná učitelka a mám dětem co nabídnout. Letos na podzim jsem byla u syna v Londýně. Moje vnučka chodí do MŠ, na 50 dětí je 25 zaměstnanců. Tři vedou účetnictví MŠ, tři ve vedení a zbytek jsou pedagogové a asistenti. Starší vnuk chodí do školy. Neexistuje, aby mimo školních prázdnin byl doma, či na horách... Učitelské povolání tam má prestiž a učitel má vždy pravdu. Mimochodem učitelé v Anglii odcházejí do důchodu o 10 let dříve než ostatní a těchto profesí je tam víc. Mám pocit, že syn říkal hasiči a zdravotní sestry. Já bych si přála výsluhu, bude mi brzy 55 roků a můžu přijít o práci kdykoli. Celý život jsem na poradách ředitelů slyšela z úst pohlavářů, že učitelství je přeci poslání a navíc máme ty prázdniny. Nic se prostě nezměnilo. Rodiče nezvládají svoje dvě děti a nám všem by chtěli kázat ,jak máme učit. Ale s tím musí počítat každý pedagog a VŠ by měly budoucí kantory na rodiče a co vše je mlže potkat ve škole.
Neznámý uživatel2017-02-18 13:35:49
Birokracie ve školství bují, jsou vymýšleny naprosté nesmysli a k těm nesmyslům " papír". Každý, kdo chodil do školy, je "odborníkem".Pevně věřím, že s volbami se vymění ministr školství, který bude z řad pedagogů.
Neznámý uživatel2017-02-18 10:49:52
Hezký den, tato diskuze ukázala několik zajímavých věcí. 1) Lidé, kteří pracovali jinde než ve školství si uvědomují obrovské sociální výhody učitelské profese a vadí jim většinou jen nízké platy 2) Učitelé, kteří nikde jinde nepracovali, žijí v "akváriu", kdy si myslí, že pracují více než všichni ostatní a překvapivě nepotřebují až tolik zvýšit plat, ale spíše ještě více volna. 3) Ani jednou tady nezazněl příspěvek, který by se na to podíval prakticky a řekl by, že školu by likvidovala nepřítomnost např. dvou učitelů na půlroční dovolené ... Učitel je dle mého názoru nejdůležitější profese na světě, protože může z člověka udělat lékaře, elektrikáře, zedníka ... nebo ho pošle na úřad práce. Naprosto souhlasím s pánem, že jeden z problémů učitelů je jejich pracovní doba. Pokud by museli zůstat na pracovišti a přípravy, opravy písemek ... by si udělali v práci, tak by nepotřebovali půlroční dovolenou, ale byli by daleko spokojenější i bez dovolené. Pokud by to někdo nestíhal v pracovní době, tak by dostal zaplaceno přesčas, ale nenosil by si práci domů. Celý ten nesmysl s dovolenou je jen výmysl populisticko-socialistické vlády, která vládne v konjunktuře a vlastně nemá co lidem nabídnout, tak nabídne takovou hloupost. Je milion důležitějších problémů ve školství. Jak správně poznamenal další přispívající, všichni by chtěli půlroční dovolenou, ale např. lékaři, kteří pracují daleko více by si ji zasloužili také. A bez narovnání pracovního prostředí ve školství to bude působit stále jenom zášť mezi učiteli a neučiteli, protože při současném prostředí opravdu společnost nerozliší mezi učitelem, který pracuje na plný výkon a dává do toho srdce (ale doma v obýváku) mezi učitelem, který také je doma v obýváku, ale kouká na televizi ... (abych některým komentářům vzal téma ke kritice byl a jsem 17 let učitelem na učilišti, střední odborné škole, gymnáziu, vysoké škole, úředníkem na MŠMT, ředitelem ve škole i úspěšné společnosti v soukromé sféře).
Neznámý uživatel2017-02-17 18:28:21
TAK TOHLE MNE OPRAVDU ROZESMÁLO
Lidé ve školství se musí naučit odreagovávat, nenosit si práci a problémy domů, nemyslet si, že oni spasí svět a každého všechno naučí. Kdo nechce, ten se nebude učit a pracovat pak taky nebude. Často je tak veden i z rodiny.
PROTOŽE:
1)JESTLIŽE MÁ UČITEL ZODPOVĚDNĚ A KVALITNĚ PŘIPRAVIT VYUČOVACÍ HODINU A TO NEJEN PRO SVŮJ DOBRÝ POCIT Z DOBŘE VYKONANÉ PRÁCE, ALE I Z DŮVODU MOŽNÉ KONTROLY VE VYČOVÁNÍ ZE STRANY ŘEDITELE, ČŠI, SPOKOJENOSTI RODIČŮ S VÝUKOU ATD.(staré známé KDO CHCE PSA BÍT, HŮL SI VŽDYCKY NAJDE), NEMŮŽE PROSTĚ JEN TAK PO ODCHODU ZE ŠKOLNÍ BUDOVY VYPNOUT HLAVU, PONĚVADŽ TAKÉ ŽIVÍ RODINU. Prodavač zamkne kasu, úředník vypne počítač, lékař nebo sestra předají službu, kuchařka uvede prostor kuchyni i potraviny do pořádku s koncem své pracovní směny a jdou domů s čistou hlavou. Riskují pouze to, že na ně zaměstnavatel bude koukat skrz prsty. Následující den přebere kasu jiná prodavačka a ručí za ni , v práci lékaře či sestry pokračují ti, jímž začíná směna po nich atd. Viděli jste ale někdy hasiče, který by přerušil hašení, protože mu padla nebo policistu, který by čerstvě chyceného zločince pustil, protože mu skončila pracovní směna a on ho přece nebude do vazby odvádět , protože mu to nikdo jako přesčas nenařídil? Ani učitel to udělat nemůže, protože ručí za kvalitu odučené i té příští a každé další hodiny (ve svém předmětu po celý školní rok) svou vlastní hlavou. Samozřejmě nelze srovnávat odpovědnost hasiče, policisty a jiných za škody na lidských životech s odpovědností učitele ( no, vlastně ten je také odpovědný za škodu na zdraví nebo životě žáka , a když vidí, že žák napadl jiného spolužáka nebo i pracovníka školy, nemůže se otočit, neřešit to a jít domů opět s čistou hlavou relaxovat a odpočívat, protože jeho pracovní směna zkráceného úvazku právě skončila). Pokud by se lidé v příkladu uvedení takto chovali, asi by bylo něco špatně , ne?

2)Souhlasím naopak vřele s druhou částí textu, že kdo se nechce učit, učit se prostě nebude atd.ale to nevyřeší milion dalších vyhlášek,nařízení, jak je má škola donutit. Možná by to vyřešila natolik jasná a striktní úprava zákona, která jasně určuje povinnosti rodičům a konkrétní důsledky porušování této povinnosti ze strany rodičů, kterých se rodiče opravdu leknou, ne jen takovéto ty, ty, ty. Máte pravdu v tom, že škola ani učitel svět opravdu nespasí, ale nezapomeňme, že učitelé a ředitelé jsou jen pěšáci v bitvě této školy, kteří to mají vytrhnout, protože se to po nich jednoduše shora chce(koneckonců výsledek boje neovlivní jenom počet vojáků a jejich přítomnost na bojišti, ale i jejich vyzbrojenost a strategie boje) a bojují, aniž by jim někdo dal přesný konkrétní rozkaz, co-jak-kdy udělat a navíc k tomu nemají podle dnešní legislativy ani nástroje čili zbraně. Ve většině případů jsou vysláni na bojiště (viz inkluze) a až se značným zpožděním jim na bojiště dodají zbraně-nástroje k boji a jasný pokyn na jaký cíl zaměřit, v jaké síle a jakým způsobem atd.

Může mít pak učitel či ředitel čistou hlavu???? Jestli ano, tak je to učitel, kterému na výsledcích jeho práce až tak nezáleží a nabízí se otázka, zda je takový učitel pro vzdělávací proces žádoucí? Jestli je takový učitel přínosem pro kvalitní vzdělávací proces, pak nemůže být kvalita vzdělávání nikdy dobrá a už vůbec se nemůže posunovat směrem dopředu v souladu s novými trendy. Proto by si měli zákonodárci uvědomit, že nestačí klást požadavky na školy ve smyslu zvýšení kvality vzdělávání, ale dát jim k tomu konkrétní, účelné a efektivní nástroje včas, aby škola mohla vizi zákonodárců naplnit. Pak by nemusel učitel nástroje k naplnění kvalitního vzdělávání ve svých hodinách hledat sám, mohl by po pracovní době odpočívat, relaxovat a nevymýšlet to za lidi, kteří jsou k tomu určeni na místech ve vyšších řídících orgánech.
Nedej bože, aby musel ještě hledat způsob , jak se vypořádat s paskvilem některých nařízení a nejasnou formulací právních předpisů.
Netvrdím, že můj názor je jediný správný. Jen chci sdělit, co ve mně jako řediteli školy, na začátku příspěvku uvedené vyjádření vzbuzuje za pocity. Jistě dovodit, že stejně jako já , jsou pedagogové rozladěni a unaveni z toho nekonečného obhajování učitelské profese. Pokud chceme mít kvalitní pokrm a chutný, musíme koupit kvalitní suroviny a dát je dobrému kuchaři . Chybí-li něco z toho, jednoduše se dobře nenajíte ačkoliv jste za pokrm zaplatili. Podobně to vidím ve školství -chci kvalitní vzdělávání, musím zajistit pomůcky, peníze, legislativu a dát je dobrému a odpočatému řediteli či učiteli a pak mohu začít vařit s nadějí, že to bude kvalitní a chutné. Současnou situaci lze označit jako poživatelné.
Neznámý uživatel2017-02-17 12:45:40
Zcela souhlasím, po 15 letech je učitel vyčerpán, ztrácí chu´t, nápady, potřebuje se dostat do jiného prostředí a na sobě jinak pracovat, sebevzdělat se, načerpat opět energii...myslím, že efekt by to přineslo a ne malý!!! Ten psychický nápor je ohromný až devastující, a přitom jsou stále mezi námi kantoři, kteří svou profesi považují za smysl svého profesního života. Děkuji.
Neznámý uživatel2017-02-17 11:47:29
Když si zpětně pročtu všechny příspěvky, vidím jediné: závist, závist, závist ... Učitelé závidí serfování na internetu a kafe, neučitelé zase prázdniny. A přitom zapomínáme, že nic není černobílé a vše má své pro a proti. Jediný, kdo by to mohl zhodnotit, je ten, kdo pracoval ve firmě i ve škole. Ale bylo by to objektivní? Na základce je učení jiné než na gymplu, učňáku ...Práce na úřadu je jiná než práce ve firmě, v nemocnici či v armádě. Půl roku prázdnin by brali všichni, ať už dělají tam nebo tam. A když ho jedni mít budou a druzí ne, vždy to bude vyvolávat vlny nepokojů. Tečka.
Neznámý uživatel2017-02-17 10:57:17
Pan kolega, který se vrátil po 16 letech do školství nám radí, jak máme pracovat a odpočívat:-)) Mně by stačilo kvalitní platové ohodnocení-třeba ve formě 13 platu(na konci školního roku), abych nemusel během roku a o "prázdninách" shánět brigády u soukromníků "na ruku" a mohl vzít rodinu na pořádnou dovolenou.
Neznámý uživatel2017-02-16 20:01:21
Určitě by to pomohlo učitelům si odpočinout a načerpat sílu a chuť zase se vrhnout zpět s novými nápady do práce.
Mgr. Dalibor Fusek2017-02-16 18:29:34
V neděli bude téma vyměněno, nebojte se. :)
Neznámý uživatel2017-02-16 18:27:23
Proboha, změňte konečně téma!!!
Neznámý uživatel2017-02-16 16:38:58
Nechápu, proč zde někteří pořád srovnávají soukromý a státní sektor. Bavíme se o učitelské profesi. Pokud jste pracoval 16 let v soukromém sektoru, stěží můžete pochopit, co prožívá učitel, který má odpracováno nepřetržitě 33 let a dalších 10 ho čeká! Jak můžete napsat, že máte pracovní dobu od 7.30 do 14.00??? pominu všechny další nesmysly...
Nepotřebuji si nic u soukromníků zkoušet, je to vaše - s prominutím- blbost, že jste tam tak dlouho vydržel. Já platím daně poctivě už 33let!
Neznámý uživatel2017-02-16 14:36:51
Pracoval jsem 16 let v soukromém sektoru a pak se do školsví vrátil. Pracovní doba a počet dnů volna (prázdniny, počet dnů ŘD a samostudia, ředitelská volna, všechny volné víkendy, pracovní doba od 7:30 do 14:00 atd.) ve školství na rozdíl od soukromníka, kde se pracuje prakticky pořád, svátky nesvátky, dovolená max. týden v kuse a někdy ani to ne. Zákoník práce neexistuje, FKSP není. Podmínky jsou nesrovnatelné. Nemluvím o finanční stránce. Státní sektor má výhody "jisté pravidelné měsíční výplaty" na rozdíl od soukromníka, kde když není dostatečný obrat/zisk či dodavatelé neplatí, na peníze se běžně čeká. Další kapitolou jsou běžně vyplacené peníze načerno, v době nemoci prakticky nic. Je to jen pro silné a absolutně zdravé nátury. Kdo nevěří, ať si to u soukromníků v pozici zaměstnance vyzkouší. Co se týká půl roku volna po 15 letech, je to jednoznačně nesmysl. Lidé ve školství se musí naučit odreagovávat, nenosit si práci a problémy domů, nemyslet si, že oni spasí svět a každého všechno naučí. Kdo nechce, ten se nebude učit a pracovat pak taky nebude. Často je tak veden i z rodiny.
Neznámý uživatel2017-02-16 08:33:22
Někdo se baví? Tak to asi jo. Ale ti co odpovídají se také přeci baví, ne? Jinak si myslím, že vše, co zde (níže) bylo řečeno ti kteří o tom rozhodují, vědí, že je to obecně známo lidem ze školství. Ale bohužel se stejně nic nestane. Proč? Co musí být splněno, aby se školství někam posunulo? No vhodná koalice se silným mandátem, vhodné politické prostředí a doba, stabilní vláda a potom ještě maličkost - rozumní lidé, kteří chtějí něco změnit a rozumějí tomu a nemají jiné zištné motivy. A to je problém. Můj sen jako učitelky učící 20 let je schopný ministr školství a ministerští úředníci, kteří v životě učili na všech typech škol, vědí oč jde a nemají postranní zájmy. A za kterými bude opravdu změna vidět a dopadne dobře. To je naivita, co. Já nechápu, jak je možné, že hlouposti vzniklé během uplynulých 20 let, které se jasně ukázaly jako nedokonalé až špatné dále existují. Jasně ŠVP jednotlivých škol - dobrá myšlenka, ale skutečnost = zrůdnost a podvod na nás učitelích, z kterého jsem se ještě nevzpamatovala. Celá tvorba neskutečná šaškárna. A nic. Čerpání EU peněz = neskutečné svinstvo na všech úrovních s jediným pozitivem, že když máte štěstí, tak sosáte s ostatními. Jsem pokrytecká, raději sosám také. Nyní inkluze, zatím se nedá hodnotit, ale opět myšlenka dobrá. Ale jak to dopadne? Nevěřím, že dobře. Nehledě na to, že to nic nového není. Děti s poruchami ve školách byly už dřív, jen na práci s nimi nešly peníze. Nemusela se s velkou pompou dělat inkluze, stačilo školám pouze ty peníze dát - jednoduché a hotovo. Ale to není cílem - jednoduchost. Musí to být složité, aby to zaměstnalo co nejvíce úředníků, aby byla administrativní zátěž co největší (i když politici tvrdí, že ji chtějí snížit). No a to je jedna věc vedle druhé. A je to celé a bude k pláči. Jen jedno zůstává pravda - práce s dětmi je skvělá a bohužel nám ji trvale kazí a komplikují ti lidé z míst nejvyšších. A nedá se nic dělat, neboť nikdo z těch žvanilů nenabízí alternativu. Ach jo.
Neznámý uživatel2017-02-16 07:39:33
Dobrý den, po 20letech ve školství jsem se rozhodla věnovat podnikání, protože z učitelského platu bych neuživila dceru na VŠ a nemohla důstojně žít (tedy nejen jíst, ale zajít si do sauny, do divadla, jet na hory, na dovolenou na kola aj.). Myslím, že jen díky této pauze jsem se mohla po 2 letech opět vrátit a pokračovat v práci učitelky na 1.stupni a ZUŠ,protože tato práce mne naplňuje daleko více než "vydělávání peněz". Také proto jsem měla souběžně skoro dva celé úvazky (ZŠ a ZUŠ). Práce učitele není jen o tom, že s dětmi ve třídě pracujete a opravujete sešity. Je to o přístupu k dětem, o přemýšlení cestou na kopec, v autě při řízení, dalším vzdělávání, hledání materiálů, kterými byste děti zaujali - a ti, kteří to dělají, ví, že je to stále těžší i u těch nejmenších. Nyní jsem ředitelkou ZŠ a MŠ na malotřídní škole, bez možnosti mít zázemí v podobě sekretářky, ekonomky, výchovného poradce, které jsou na větších školách běžné. A tak trávím v práci 10-12hodin denně, beru si práci domů a na víkendy. Množství administrativy, vyplňování dotazníků - téměř každý týden min. jeden, personální práce aj. za 1 ředitelský plat. A to se nezmiňuji o odpovědnosti za vše, co by mělo být v pořádku a v termínu. Vím, že se to nedá dlouho vydržet, protože pokud člověk chce žít, nemůže v práci trávit celý svůj život. A zkušenosti ze zahraničí? Mám spoustu známých, kteří se účastnili v rámci čerpání evropských peněz stáží ve Finsku, v Německu, ve Švédsku, v Anglii... V Kanadě mají po 7 letech roční "volno", kdy mohou psychicky odpočívat a věnovat se jiné práci. Neřeší tedy syndrom vyhoření, který nevidíme jen ve školství. Rozdíl? Ve všem.Především v přístupu rodin ke vzdělání, v motivaci se učit - vzdělaní lidé mají vyšší příjem, děti jsou zvyklé pracovat - nikoli hledat důvody, proč něco neudál, celý systém financování škol je úplně "jinde" - tam učitelé nemusí během víkendu vystřihovat šablonky a za své peníze kupovat či vyrábět pomůcky pro děti. Proč se bavíme o školství? Bavme se o celé naší společnosti a vzorech v ní...
Neznámý uživatel2017-02-15 17:45:50
Jen se pousměji nad všemi příspěvky těch rádoby" znalců" našeho školství. Mám o tom také své mínění, kotrmelce jaké se v něm poslední dobou dějí mne už ani nepřekvapují.
Už je něco uzákoněné a není domyšlené. Inkluzi se vyhnu. Počty dětí ve třídách a snížení jejich počtu při integrovaném dítěti - sliby, ale skutek utek , snížíš počty dětí - viz. sniž úvazek učitelce a zajisti chod MŠ. Teď nás zásobují na podnět rodičovské veřejnosti dvouletými dětmi, výborné pro smíšené třídy - kam při 2 učitelkách a 25 dětech jde vzdělávací činnost předškoláků, do ....Teď ještě povinný poslední ročník MŠ, více administrativy a odpovědnosti. Od září 2,5 hodiny denně se překrývat - poraďte jak v jednotřídní MŠ, učitelka 31 hodin, ředitelka 20 hodin - provoz skoro 10 hodin denně...opravdu nevím, kam naše školství spěje.
Neznámý uživatel2017-02-15 15:13:21
K příspěvku ohledně metodických činností učitele-např. vých.poradce, metodik ICT atd.:opravdu to tak není ani náhodou.Snížení úvazku u těchto
učitelů se promítne do týdne max. 1 hodinou, příplatek dostane pouze ten , který je tento obor vystudoval jako specializační studium až po absolvování PdF, pak je jeho činnost ohodnocena i ve vyšší platové třídě. a jsme zase u toho, kod toto specializační studioum může absolvovat, když to obnáší opět suplování za něj atd.Dále ne každá škola má na to, aby takového učitele zaplatila. Ať už má škola podmínky jakékoliv , musí ale tyto činnosti provádět, tudíž se rozdělí mezi učitele, kterým sice ubude 1 hod. týdně, ale příplatek =0. Nehledě na to, že 1 hodina sníž. úvazku zdaleka nestačí na to, aby dotyčný pracovník zvládl za tuto dobu všechny práce příslušející dané funkci.
Na tomto příspěvku je opravdu vidět,jak jednoduše se dá zhodnotit práce a podmínky práce učitele, aniž bychom opravdu znali přesné informace o tom, k čemu se vyjadřujeme. A pozor, na většině škol si učitelé prázdniny jarní, podzimní a další nadpracovávají, aby si mohli vybrat o těchto vedlejších prázdninách náhradní volno a být doma s dětmi(ostatně stejně jako lidé v jiných oborech). Ale to lidé zvenku neví. Kámen úrazu je tedy opravdu jen v tom , že učitel se může připravovat na další den na jiném místě než je jeho pracoviště a to mnoha lidem prostě vadí. Když ale úředník, řemeslník a jiní mají určeno konkrétní budovu jako pracoviště a občas jedou nakoupit materiál (stavební, kancelářský i jiný,pokud ho zaměstnavatel nebyl schopen obstarat) jež potřebují pro svou práci, jedou toto učinit také ve své pracovní době a ještě jim zaměstnavatel proplatí cesťák. Učitel, který je aktivní a tvořivý ve své práci potřebuje občas i jiný materiál, pomůcku , literaturu než jsou běžně ve škole k dispozici a musí si jej sehnat, koupit, dojet pro ně, často i zaplatit ze svého platu(když vedení usoudí, že materiál nepatří mezi základ. mat. pro výuku. Když je vedení rozumné, materiál mu proplatí, ale to nemluvím o propiskách, gumách, časopisech a běžném kancel. mat. , který si většina učitelů kupuje ze svých platů-chtěla bych vidět montéra, který bude pro zaměstnavatele vykonávat nařízenou práci např. svou vlastní vrtačkou. Ten prostě řekne, že nemá čím dělat a hotovo)V jiných oborech máte každou hodinu navíc zaplacenou, pokud se ale učitel věnuje práci mimo pracoviště více času než je jeho prac. doba tzn. cca do 16,00, je to obecně jeho věc a nikdo mu nic navíc nezaplatí. Samozřejmě že se nejedná o každý den, ale kdo z Vás pracovníků v jiném oboru než školství pro zaměstnavatel ochotně pracuje zadarmo navíc byť by to bylo jen 1x týdně či měsíčně?????
Čert vem nějaké půlroční volno, ale neúcta a znevažování práce učitelů je na pováženou.
Neznámý uživatel2017-02-15 14:36:35
Někdo položil otázku a nyní se ohromě baví, jak se hádáme.
Neznámý uživatel2017-02-15 12:21:15
Mě jenom stále překvapuje, jak všichni neučitelé vidí jen ty učitele, co chodí v jednu domů a již odpoledne nepracují. Viděno touto optikou mohu říct, že lidé pracující obecně v jakémkoli oboru s počítačem mají čas "serfovat" na internetu (mnozí moji známí mě neustále zásobují kravskými vtipy - na to já čas nemám - já učím), mají prostor "žvanit" hodinu u kafe nebo si dělat cokoli pro soukromé záležitosti, celkově v každém oboru lidské činnosti jsou prostě ti, kteří pracují na 100%, někteří na 75 a jiní hold reprezentují český líný hnus. Tak přece nebudeme posuzovat obory podle toho líného, vyčuraného člověka. Vždyť ten "šlendrián" je úplně všude. Jinak je tu ještě další věc. Každý, kdo nikdy neučil je děsný chytrák a rozumí tomu, jak to ve školství chodí (vždyť do toho vidí nééé, má přeci děti a kdysi do školy chodil). Jako třeba ta osoba, co níže tvrdí, že studijní volno je nárokové a ty zbylé žvásty (i když jsem jako dozor na kurzu s instruktorem nebo na škole v přírodě, tak tam ale musím být a hlavně mimo domov odpoledne a v noci - když tam dítě v noci něco vyvede, když deváťáci do jedné ráno otravují a blbnou, tak to má dle vás asi také odpovědnost cestovka, že jo). Nebo ten člověk, co vypočítává ty hodiny (asi praktik učitel, že to tak ví - šokuje mě, že má chuť ve svém volnu se tímto zabývat, mě by jeho pracovní dobu nebavilo vypočítávat a ani mě to nezajímá). Prosím neztrapňujte se. Většina slušných lidí se nikdy nevyjadřuje k pracím, o kterých nic neví, protože to vždy končí trapně, tak se prosím neučitelé (mnozí takoví, kteří ani nezvládnete své děti)nevyjadřujte k učitelské profesi, protože vše zakládáte pouze na vašich domněnkách. Tady přeci nejde o nějaké studijní volno, tady jde o princip, o pohled a přístup k učitelské profesi a bohužel stát a jeho pravidla a také doba naučila národ být odborníkem na školství a naučila, aby do toho všichni laici zasahovali. A ještě jedna věc. Já osobně lidem v jiných státních i soukromých profesích přeji zlepšení pracovních podmínek, já osobně budu ráda, když z peněz daňových poplatníků bude přidáno např. na platy sester a doktorů a v soukromé sféře fandím i těm prodavačkám v marketech, nechť mají ve svátek volno (a smířím se s tím, že nemohu nakupovat). A je tu obecně známá pravda, mnoha způsoby dokázaná, že platové ohodnocení ve školství a prestiž povolání jsou nízké. O tom není pochyb. Přesto valná část laické společnosti to zlepšení učitelstvu prostě nepřeje. Tomu nerozumím. Opravdu demagogické debaty o prospěšnosti toho či onoho zaměstnání a o pracovním zatížení v tom či onom, nikam nevedou. Zameťte si před vlastním prahem a zjistíte, že tak poctiví a vytížení jako byste chtěli, aby byli učitelé, tak tak poctiví často nejste. Já se setkávám se šlendriánem na každém kroku. A kvůli tomu jsou všichni výrobce špatní, když mnozí vyrábí krámy, které vydrží chvíli? Ptám se odpůrců změn ve školství. Co má tedy stát dělat, aby zlepšil nedobrý stav školství? Vypadá to, dle reakcí (ve spoustě debat), že nic, že je vše OK. Půlroční (logičtější by bylo roční) studijní volno je pouze střípek, ale možná pro úroveň práce učitele efektivnější než zdvojnásobit platy. A nejlepší pro školství by bylo udělat oboje. Mějte se.
Neznámý uživatel2017-02-15 07:26:35
Možná by stálo zamyšlení, jaké rozdíly najdeme v práci učitele a ředitele za minulého režimu a dnes. Mohu posoudit z pohledu ředitelky MŠ. Dříve měly učitelky vše dané osnovami, dětí bylo hodně, tak mezi sebou školky nestrhávaly bitvu o děti, peníze měli všichni téměř stejné. Žádné projekty, hromada spolupráce s různými institucemi. Ani základní školy nespolupracovaly jako dnes protože nepotřebovaly získávat malé školáky. Ředitelka měla na všechno Okresní výbor, takže žádné pracovní smlouvy, platové výměry, energie, správa budovy, školní vzdělávací program, různé projekty, správní řízení, a to není zdaleka všechno. Pokud chce dneska vykonávat práci učitele či ředitele, musí počítat s hromadou volného času, který padne ne na rekreaci, ale zase na jeho zaměstnání. Je to jako všude, kdo neokusí, nepochopí. Já mohu znevažovat třeba práci úředníka, protože papír snese všechno a počítač se dá kdykoliv vypnout, ale děti nevypnete. Je to povolání krásné, ale velmi, velmi náročné. Dětem totiž pořád něco předáváte, odevzdáváte, ale přijímáte minimum.
Neznámý uživatel2017-02-15 06:39:20
Ne!!!Myslím si, že je to povolání jako každé jiné a dotyčný si toto povolání zvolil sám.Učitel není jediný kdo si nosí práci i domů a má volna pouze 20-25 dní a jestli někdo chce volno mimo prázdniny může si vzít volno neplacené.
Neznámý uživatel2017-02-14 22:55:41
Vážení,
ráda bych přispěla do diskuse. Za totáče jsem se bála jít studovat PF, i když jsem si přála být učitelkou. Nechtěla jsem psát posudky na žáky a být poplatna režimu, tak jsem svůj oblíbený obor vystudovala na VŠCHT. Poté jsem pracovala jako chemik těch 8 hodin denně,odpoledne volno, víkendy volné, čistá hlava. Po mateřské jsem se rozhodla, že po revoluci si můžu své přání splnit, že bude líp. Učila jsem na chemické průmyslovce, doplnila si vzdělání na PF a nyní učím velmi ráda na ZŠ chemii a matematiku. Nepotřebuji půlroční volno, ale zvládla jsem trochu angličtinu a ráda bych cestovala za menší peníz, což nejde v době, kdy mám povinnuo dovolenou - červenec a srpen, kvůli vysokým cenám. Stačilo by mi, kdybych měla nějakou možnost jediného pohyblivého týdne a to oficiálně, a mohla ho čerpat mimo sezónu. Už jenom jaký mám stres, když budu mít střevní chřipku a musím kvůli jednomu či dvěma dnům na neschopenku, protože nedisponuji téměř žádným dnem volna, protože to mám přece v létě! Nemám nárok. Operace psa ? Řemeslník v bytě ? Vše, co si mnoho profesí může nějak zařídit - využít svou dovolenou, já nemohu, a stresuje mě už jen ta představa, jak to asi zařídím. K čemu je mi volno, které defakto nepotřebuji, protože si ho musím čerpat ve stanovené době jakýchkoliv prázdnin ! A dále:jediný den, kdy nepracuji a to proto, že jsem si to stanovila, abych si čistila mysl, je sobota. V neděli už celé odpoledne plánuji a chystám přípravy. Nakonec mohu po více jak 20 letech říci, že dnes bych už s dvěma dětmi, studiem a PF a 22 hodinami a třídnictvím skončila na psychiatrii, nebo bych to začala flákat, což nedokážu, takže možnost první je u mne jasná. Rozhodla jsem se, že ač oblíbena dětmi i rodiči, zvládnu poslední třídnictví a pak s tím seknu, abych do 65 vydržela alespoň učit a nešla rovnou do penálu. Jestli to nějaká vláda myslí s učiteli a kýmkoliv v jakékoliv profesi dobře, ať odbourá nesmyslnou administrativní zátěž, aby ulevila poctivým lidem a dala jim šanci dělat poctivě podstatu své práce - v mém případě prosím: nechte mi prostor, aby děti byli na prvním místě a abych se mohla v pohodovém režimu věnovat práci pro ně a ne pro úředníky na ministerstvech a dalších úřadech. Karierní řád je paskvil a pozdravuji kolegu z VŠCHT Petra Pavlíka.
K.Novotná
Neznámý uživatel2017-02-14 19:37:31
Zajímavá diskuze, pokusím se být věcný. Souhlasím s tím, že učitel, který se plně věnuje práci naplní 8 hodin a možná ještě někdy více, ale to je věc ředitele, aby ho ohodnotil. Na druhou stranu velká část učitelů se na hodiny nepřipravuje, protože to již mají naučené ... nebo se připravují jen na malou část hodin. ICT metodik, metodik prevence, výchovný poradce - mimo metodika prevence mají vyhláškou snížený úvazek a příplatek za práci. Tzn. starají se např. 8h/týdně o počítače, mají plnou mzdu, celkový úvazek 40h týdně (výuku jen 17 hodin) plus 1000 Kč k tomu. Běžný učitel, který nemá výše uvedené funkce dělá tuto administrativu - zapisuje do třídnice a píše známky, pokud jede s dětmi na výlet vyplní BOZ a cesťák. Studijní volno je nárokové, pouze ho závažné provozní důvody mohou snížit. Není problém sehnat učitele, na trhu je jich dostatek, pouze je problém sehnat např. matematikáře, fyzikáře apod. Nemocnost je u učitelů úplně stejná jako jinde. Školy v přírodě většina škol kupuje jako zájezdy, učitel se věnuje dětem pouze dopoledne při výuce, odpoledne za žáky přebírá odpovědnost cestovka a jejich lidi a vytváří jim program a hlídají je. Ano někdy je výlet i v sobotu, neděli, ale i v jiných zaměstnáních občas musíte do práce v neděli nebo v sobotu. Abych to uzavřel. Udělejme si zde anketu, kolik z Vás by vyměnilo současný systém práce za: 8 hodinovou pracovní dobu na pracovišti, 5 týdnů dovolené a prázdniny strávené ve škole kontrolovanou přípravou na vyučování a samostudiem. Zároveň si spočítejte, kolik odučíte hodin vy :-).
Neznámý uživatel2017-02-14 17:39:27
Nerozčilujte se, oni to stejně nepochopí. Problém je v tom, že rozdělení pracovní doby na přímou a nepřímou povinnost není schopen správně vysvětlit ani leckterý učitel. Už od věků jsou nám záviděny prázdniny a pak také to, že prostě nemusíme být stále na pracovišti. Ano, jsou flákající se učitelé, ale trnem v oku je, že se flákají doma. Kdyby se flákali na pracovišti, nikomu by to nevadilo. Opravdu je zvláštní, že je problém sehnat učitele, když je to taková ulejvárna...
Neznámý uživatel2017-02-13 16:35:51
Re:14.06.48
Pokud je to Vaše osobní zkušenost, pak se nedivím, že to ve Vás vzbudilo takovou hořkost.Je zjevné, že následky si nesete až do dospělosti.
Neznámý uživatel2017-02-13 16:29:24
UČITELÉ SICE ODUČÍ SVŮJ ROZVRHEM HODIN URČENÝ POČET HODIN, ALE NEZAPOMEŇTE, ŽE OPRAVY ŽÁKOVSKÝCH PRACÍ A PŘÍPRAVA NA DALŠÍ VYUČOVACÍ DEN ZABERE OPRAVDU DOST ČASU A TO NEPOČÍTÁM NÁVŠTĚVY KNIHOVEN ATD. PÍŠETE , ŽE ČÁST UČITELŮ ODUČÍ A TÍM SKONČÍ.TĚŽKO NA 1.I 2.STUPNI ZŠ,ZEJMÉNA NA 1.STUPNI MUSÍTE DĚTEM DO HLAVY VŠE OPRAVDU NALÍT BEZ OHLEDU NA JEJICH NADÁNÍ A RODINNÉ ZÁZEMÍ, PROTOŽE BEZ ZÁKLADU SE V ŽIVOTĚ PROSTĚ NEOBEJDOU. A TI MÉNĚ NADANÍ NĚKDY POCHOPÍ UČIVO OPRAVDU AŽ KDYŽ VYZKOUŠÍTE BEZPOČET VARIANT VÝKLADU , METOD ATD.NEHLEDĚ NA INKLUZI.....TO JE JINÁ KAPITOLA. JESTLIŽE PŘIDÁM ADMINISTRATIVU, KTERÁ SE VÁŽE SNAD KE VŠEMU- ICT, METODIK PREVENCE, VÝCH. PORADENSTVÍ TŘÍDNICTVÍ, INKLUZE, PEDAG.ASISTENCE, EVIDENCE ŠKOLNÍ MLÉKO, EVIDENCE OVOCE DO ŠKOL ATD. NEVÍM, KTERÝ UČITEL SI MŮŽE DOVOLIT ZAPOMENOUT NA SVOU PRÁCI PO POSLEDNÍ ODUČENÉ HODINĚ DNE. A POKUD TO TAK JE, PAK TENTO UČITEL TĚŽKO NA NĚJAKÉ ŠKOLE DLOUHO VYDRŽÍ. TO UŽ JE VĚC ŘEDITELE.
A POZOR STUDIJNÍ VOLNO NENÍ NÁROKOVÉ, NEMOCNOST NEPŘIPADÁ V ÚVAHU, PROTOŽE NA SUPLOVÁNÍ ZA NEMOCNÉ PROSTĚ NEJSOU PENÍZE, TAKŽE VĚTŠINA UČITELŮ ONEMOCNĚNÍ PŘECHÁZÍ, ABY NEKOMPLIKOVALO CHOD ŠKOLY A NEPŘIDÁVALI PRÁCI SVÝM KOLEGŮM. KDYŽ SE ZAMYSLÍM NAD PŘEDEŠLÝM PŘÍSPĚVKEM PAK NEROZUMÍM TOMU, PROČ, KDYŽ JE UČITELSKÉ POVOLÁNÍ TAK PLNÉ BONUSŮ A VÝHOD, PROČ JE UČITELŮ MÁLO A NEJSOU K SEHNÁNÍ NA ZÁSTUP ZA NEMOC, ZA MATEŘSKOU ANI NA PLNÝ ÚVAZEK NA DOBU NEURČITOU. TO MI HLAVA NEBERE..... A TO NEUVÁDÍM PŘÍPRAVU A ÚČAST UČITELŮ NA MIMOŠKOLNÍCH AKCÍCH A ŠKOLENÍCH NAPŘ.KARNEVAL, ODPOLEDNÍ VYSTOUPENÍ PRO RODIČE,PRO DŮCHODCE, PRO HANDICAPOVANÉ, SBĚROVÉ AKCE,VÝJEZDOVÉ EXKURZE, ŠKOLY V PŘÍRODĚ, ADAPTAČNÍ POBYTY PRO ŽÁKY A MŮŽU POKRAČOVAT DONEKONEČNA. TO VŠE SE DĚJE PO ODPOLEDNÍCH, SOBOTÁCH, NEDĚLÍCH.....
Neznámý uživatel2017-02-13 16:23:26
A už je to tu zas - učitel pracuje jen pět hodin, už tu zase někdo opět směšuje "pobývat na pracovišti" a "pracovat". Dejte se k nám, zkusíte si to, jaké je to pracovat pět hodin denně. |Anebo si učte děti sám. V Čechách je za pořádnou práci považováno pořád jen to házení lopatou.
Neznámý uživatel2017-02-13 14:06:48
Omlouvám se, ale je to totální nesmysl. Učitel má již teď zákonem určeno skoro 11 týdnů dovolené (8 týdnu dovolené 12 dní studijního volna). Přibližně je v práci 148 dní (když jsou odečteny prázdniny, nemocnost apod. - průměrná odučenost je cca 75 %) Tzn. že je v práci cca jen 40 % roku, tzn. že to půlroční volno již má teď ... Žádné jiné povolání nemá takové výhody. A to již nepočítám, že číst učitelů pracuje opravdu jen 5 hodin denně z těch 148 dní a pak je to jen 92 dnů po 8 hodinách ...
Neznámý uživatel2017-02-11 13:18:27
Pokud budou na ministerstvu " odborníci", kteří to vidí " tak nějak politicky" nebojím se nějaké změny.
Neznámý uživatel2017-02-10 14:08:44
Utopie - nereálné.
Neznámý uživatel2017-02-10 13:36:42
Proč by museli být učitelé "jednotní" tím způsobem, že někdo něco navrhne a všichni začnou kývat? Ten problém je formulován jako možnost zůstat doma - nemusí to být povinnost. Já jsem třeba s oborem daleko víc v kontaktu přes školu a že by mě půlrok nějak "nabil" na patnáct let dopředu, to nevím, tak "vybitý" zase nejsem. Ona je asi jiná situace, když člověk učí češtinu na základce, než když je učitelem technických odborných předmětů, 3D tiskárnu třeba doma nemám a nejen to. Mě ve vzdělávání a školství vadí a chybí jiné věci než třešnička na dortu. Já bych si dovedl představit situaci, že dostanu volno ke zpracování sady učebnic pro odborný předmět, jenže ty by nikdo nevydal, protože to není rentabilní a byly by hrozně drahé. Takhle nějak to dělali v Holandsku, ale nevím, jestli za základní plat... Já jsem totiž placen dosti slušně, neb ve škole leccos dělám a navíc je to zajímavé, takže tím kompenzuji těch pár prudících žáků. Stejně za rok ani nevím, jak se jmenovali.
Neznámý uživatel2017-02-10 13:33:45
No jo, máte pravdu. Jdu koukat na Biathon. Zdarec
Neznámý uživatel2017-02-10 13:33:45
No jo, máte pravdu. Jdu koukat na Biathon. Zdarec
Neznámý uživatel2017-02-10 13:27:13
jejeje, to še nám pan kolega naštval:)) zachovejte klid, taky vyhoříte:)) Koukám, že rodina si vás opravdu užije. A těch peněz!
Neznámý uživatel2017-02-10 10:33:32
Tak o těch předmětech je to trochu mimo, ne. To snad nemůžete myslet vážně. Tak proč se vůbec Tv učí? Ale téma je jiné. A mě pokaždé šokuje, jak jsou učitelé nejednotní. Vždyť dle té diskuze by se dalo soudit, že je spousta z nich, kteří by ten půl rok po patnácti letech ani nebrali. Asi jsou flinkové, kteří chodí v jednu domů. Já jsem učitel, který málo kdy skončí práci dřív, než po devíti až deseti hod. za den a takový půl rok nutně potřebuji k nastartování, nové motivaci, ale i tomu vzdělávání (můj obor je Čj a dějepis a celý život se sám vzdělávám - čtu historické práce i periodika). Za ten půl rok bych toho opravdu hodně načetl a nového zjistil a začlenil to do svých příprav a defakto se připravoval na další kariéru (mám výhodu - je to můj koníček). A těch deset hodin práce denně dělám, protože např. opravit 500 slohových prací za rok, pokud se to dělá poctivě, to trvá dobrých 300 hodin (a to je jedna věc). Pokud studijní půlrok nějaký učitel nepotřebuje, je to divné. Ale je pravda, že otázka studijního půlročního volna není tak zásadní, jako jiné velké problémy českého školství, které nikdo neřeší a už nevěřím, že někdo řešit bude. Ale jinak tato diskuze cenu nemá, neboť názory lidí z praxe stejně úředníky nezajímají. Když se např. dočtu, že kariérní řád přijali učitelé v rámci kulatých stolů příznivě, tak mám pocit, že žiju v jiném světě. Kolem mě se pohybuje a stýkám se možná se stovkou kolegů - učitelů (mimo jiné kamarádi z VŠ z různých koutů republiky) a neznám nikoho, kdo by nový kariérní řád přijal příznivě (ba naopak). Jo vlastně jeden kolega je tím nadšen. Nezvládá děti, jsou na něho drzé, dokonce ho šikanují, učit neumí a nenávidí. A nyní má prostor se realizovat. Již dává do kupy portfolio a hlásí se na semináře - bude mentor. A těší se, jak povede méně zkušené učitele a bude jim radit jak učit. Já se také těším, až mně jemu podobný pitomec s nejvyšším stupněm kar.řádu bude pomáhat. Hurá. A podobně to dopadne a dopadá se vším (i s případným studijním volnem). Myslím, že kdyby byl někdy zaveden, tak budou muset psát učitelé každý den zprávu, jak studují a najme se 1000 úředníků, aby ty zprávy kontrolovali. Ach jo. Nejhorší je, že mezi politickými stranami není vůbec nikdo, kdo má rozumné nápady, jak věci řešit. Všichni vlastně žvaní to samé v daných mantinelech současného systému. Je ubohé, jak se leta pojmenovávají správně problémy, MŠMT je zná a on ten problém stále trvá (přes deset let) a když trvá, tak to znamená, že se nevyřešil. A to je školství již 25 let prioritou každé vlády. Kocourkov, s kterým se nedá nic dělat. A za 30 let se opět a stále budou všichni divit, že ve školství chybí muži (jak je to možné, taková genderová nevyváženost v době, kdy vadí básnička v čítance), že je mnoho učitelů psychicky narušených a že mají velké osobní problémy, že při přechodu žáka z jedné školy na druhou díky různým ŠVP vypadne žákovi půl roku nějaké látky, že asistence není na dobré úrovni a proč ji dělají prodavačky s kurzem, že PF vypouští absolventy, kteří nechtějí nebo neumějí učit, že si škola koupí na konci roku 500 učebnic, které nepotřebuje, protože již všechno má a ty peníze přece nebude vracet, že jsou děti líné, tlusté a nesportují, že učitelé mají mzdu pod celostátním průměrem atd, atd, atd. Celá tato kašpařina je na román. Takže zbývá jediné, dobře učit, mít rád práci, radovat se ze života a z vysoka kašlat a obcházet všechny kraviny, které "ti chytří" úředníci vymýšlejí.
Neznámý uživatel2017-02-10 08:01:06
Podle mé zkušenosti ve vedoucí funkci je málokdo tak zabedněný a neochotný na sobě pracovat, jako někteří učitelé. Já jsem nikdy nechápal, proč je zcela stejně hodnocen učitel tělocviku (a nakonec i té matematiky, ta je od Newtona pořád stejná) jako učitel odborných předmětů, jehož obor se neustále vyvíjí. Třeba jen software. U tělocvikáře asi nehrozí výmyk verze 2016 a za rok verze 2017.
Neznámý uživatel2017-02-10 07:55:47
Ono je to mimo téma, ale jestli máte pocit, že současní žáci jsou nějak zdatní v oblasti IT, tak se jenom směju. Snažím se je odnaučit všechno ukládat na plochu, zkopírování složky a nasdílení souborů na cloudu je nebetyčný problém, o správné syntaxi jednoduchého vztahu v kalkulátoru a správném formátování v textovém editoru nemluvě. A hlavně je tu strašlivá neschopnost pracovat podle jakéhokoli systému, jsou programy, kde nelze nahodile klikat jako s Parkinsonovou chorobou. Pokud se domníváte, že natočit přihlouplé video, stříhnout a publikovat je na nějaké sociální síti, je kdovíjaká dovednost, pak toho mnoho nevíte. To je strašně jednoduché... Nadaných žáků v oblasti IT je stejně jako nadaných hudebníků, matematiků a já nevím čeho, ničím se tato oblast nevymyká.
Neznámý uživatel2017-02-10 07:31:49
Je mi nás - učitelů - líto. Touto otázkou nás dostali!!! Opravdu tato diskuze nemá cenu.

Neznámý uživatel2017-02-09 14:30:02
A jejda, tak proč to ve spoustě zemí v Evropě existuje a funguje? No jo, tam jsou blbci a dělají nesmysly. Tak nechme školství jaké je, lepší nic neměnit, vždyť to takto vyhovuje, ne? Bavíme se o školství, já v něm dělám, zdravotnictví nerozumím (ale jejich 48 hod. směny a porušování zákoníku práce mně vadí, ale proč jim to měnit, vždyť každý má pocit nedostatku volna), práci v ústavech nerozumím, tam jsem také nedělal, ani ve věznici, u hasičů, ani jiné psychicky náročné zaměstnání, tak nemohu soudit, neprošel jsem toho tolik. Jinak 12 dní samostudia je nenárokových a ve spoustě škol musí učitel do práce i o prázdninách. A s tou prací na pc je to jako jinde. Všude je spousta těch, co to neovládají. A propo skvělý učitel nemusí umět počítač ani zapnout, o tom to vůbec není. A současná generace základy jazyka umí a ta starší základy toho jazyka, který se učila. Berete si vzorek lidí špatných, uvažujte o těch, co to vše ovládají. Ve vašem oboru jistě nejsou také všichni tak schopní jako tvrdíte.
Neznámý uživatel2017-02-09 13:47:03
A jaké volno zaplatíme lékařům, pracovníkům psychiatrických ústavů, věznic, hasičům, záchranářům a všem ostatním, kteří mají psychicky náročnou práci????????? A co učitelky v mateřských školách? Tam ti zloduši chodí dřív než se dostanou do škol a tam tak ničí učitele uáá. Ukažte mi někoho, kdo má pocit, že má dostatek volna? Tak už s tím přestaňte.
Neznámý uživatel2017-02-09 13:41:54
Nestačím se divit, proč si někdo myslí, že učitelé mají málo volna. 40 dnů dovolené, 12 dnů studijního volna a to si ještě stěžují, že 40 dnů v létě je najednou moc, že by to chtěli kdykoliv v průběhu roku. To už jsou zase málo všechny prázdniny co mají jako žáci, stále si ne a ne odpočinout. Studijní volno mají na vzdělávání sebe sama a přitom neumějí základy práce na pc. Word, excel, outlook jsou pro ně sprostá slova. Každý se zasekl v té svojí aprobaci a na ostatní kašle. Neumějí ani základy cizího jazyka, jak potom může škola v dnešním světě připravovat žáky, neúčastní se projektů, nejsou schopni přijmout ani zahraniční návštěvu, na jazykové bariéře vázne velké množství činností. Toto platí i o ředitelích.
A nikdo je neprověří, zda jsou stále "použitelní", jejich sebevzdělávání na které mají ještě vyměřených oněch 12 dnů nestojí za řeč. Vyjma učitele IT, ten kdyby usnul jako všichni ostatní, to by ho žáci roznesli na kopytech. Závěrem asi tak: každý má možnost volby povolání, všichni neodejdou, nebojím se, nikdo neodejde, protože přes všechno brblání dobře cítí, že má super bydlo. A kdyby přece odešel, brzy by škrábal v ředitelně na dveře. Ono v podnikatelské sféře to totiž není žádný med. Tam se s neschopama nikdo nemazlí a každý si na ně rychle posvítí, což ve školství neplatí!
Neznámý uživatel2017-02-09 13:32:01
nnn
Neznámý uživatel2017-02-09 12:34:31
Já myslím, že správnost takového volna je neoddiskutovatelná a když to jde organizačně zajistit v jiných zemích (i v "chudém " Polsku), tak by to u nás šlo také. Ale ti zákonodárci raději zvýší prestiž povolání přidáním almužny 1.500 Kč hrubého na osobu nebo zavedením kariérního řádu pro ty, kteří neumí nebo nechtějí učit (normální solidní učitel na ZŠ a SŠ chce a měl by učit děti a ne mentorovat dospělé a lítat po všech čertech)nebo prosazováním zákonů, které si protiřečí a vlastně je nelze dodržet (jak je možné, že jsou dost často tři výklady - MŠMT, SOUD, OMB). No těch věcí a absurdit vycházejících z MŠMT je tolik, že je to k pláči. A nevěřím, že by školství něčím slušným MŠMT pomohlo. A to studijní půlroční volno by šlo v pohodě realizovat v rámci širších změn. Ale to by se musel někdo dotknou pedagogických fakult, jejichž nefunkčnost v té nejdůležitější oblasti a sice výkonu učitelské praxe musejí suplovat velmi často trapné jednodenní kurzy a bezcenná osvědčení (budou bezcenná dál i po zavedení kariérního řádu. Proč by např. nemohli za "studijně odpočívající" kantory učit v rámci studia VŠ praktikanti (aby si zkusili celý úvazek po dobu jednoho roku i s dozory a se vším, co souvisí s prací učitele)přísně vedení praktiky z PF (možná, že tam i nějací jsou, ale nejsou vidět). Tito studenti za sníženou mzdu nebo i zadarmo (vždyť je to příprava na povolání a tak by vlastně půlrok volna odpočívajících kantorů nic nestál)by získali praxi, ukázalo by se, kteří na to prostě nemají, zjistili by, že to třeba nechtějí dělat a nejsou schopni vlastně vzhledem k neumětelství ani ten těžký (muselo by to být to nejdůležitější na PF) zápočet z praxe získat. Zároveň by to odradilo všechny "vejžírky", kteří studují na PF jen proto, že je to lehké, ale učiteli být nechtějí. A to vše by se dalo vetknout do smysluplného kariérního řádu (vždyť učitelé ve trojce by mohli být klidně praktiky na těch PF a udělovat tam tu nejdůležitější zkoušku a zápočet, když je součas. kar. řád směrován tak, aby vlastně již moc na zákl. a stř. škol. neučili). Proč by první stupeň KŘ nemohl být ještě součástí studia? A v souvislosti s tím vytvořit smysluplný vzdělávací systém DVPP. Metody výuky nechť se učí již v základním studiu (ty jsou nejdůležitější). Ale mně chybí v DVPP erudované vzdělávání (nemyslím od kolegů učitelů)v oblasti teorie oboru a udržování znalostí oboru společně s novými trendy. A na to jsou PF kvalitní - tak ať to dělají. Proč mají toto dělat učitelé - kolegové - mentoři často na horší úrovni než posluchači. Toto vše by ale vyžadovalo velmi široce pojaté změny a to se nestane. Bez těchto a dalších širších změn dávat půl roku studijního volna bude pouze "debilní" paskvil s původním dobrým nápadem (stejně jako inkluze nebo šíleně zvrhlý systém čerpání EU dotací - z toho je mnohým vůbec do pláče - cha, cha - třeba tvorba jedněch neodborných skript za 3 milióny KČ nebo budování hvězdáren, zoologických zahrad či elektráren ve školních areálech či jiných inovativních kravin, které neznámí "chytráci" vyberou z došlých žádostí). No nechť žije české školství dál hlavně pro dobro našich úředníků (ať se mají dál oni dobře a je jich dost na buzerování dělníků - učitelů) .
Neznámý uživatel2017-02-09 12:29:01
Tak povedený vtip jsem už dlouho neslyšela. Učitelská práce je náročná, to víme všichni. Po letech učitelování se cítí být vyhoření. Odpočinek na 1/2 roku by se určitě vyplatil. Ale je zde mnoho ale... Kdo bude učit, co ředitel, který má nejen vzdělávací povinnost, ale hlavně manažerskou práci? Já jsem na postu ředitelky 8 let a můžu říct, že tolik nesmyslných nařízení, pokynů a výplodů z různých institucí včetně MŠMT, jako za poslední 2 roky, jsem předtím nemusela řešit. Leckdy mně přepadá bezmoc a v poslední době častěji i vztek. To již není o učitelích a jejich poslání. To, co současný učitel a ředitel musí zvládnout, už je na několik dalších zaměstnanců. Skutečně uvažuji o odchodu, protože duševní zdraví máme jen jedno. A nevím, jestli bych si ho za 1/2 roku mimo školu vůbec dala do pořádku.
Neznámý uživatel2017-02-09 07:50:24
A to volno bychom měli, abychom si odpočinuli od žáků, nebo od nesmyslností, kterých je plný náš vzdělávací systém? A jak by to vzdělávání vypadalo, kdo by ho zajišťoval? Jak znám své kolegy, pochybuju, že budou viset na internetu "samostudovavše" několik hodin denně. V některých oborech takřka žádné soustavné další vzdělávání neexistuje. Jednou mi jeden vševědoucí podnikatel řekl: "Škola je služba a má sloužit". Ano, pane podnikateli, sloužit, ale ne posluhovat. Nebylo by rozumnější dělat něco s tímhle? Máme pracovní dobu 40 hodin týdně. Myslím, že nepřímá pedagogická činnost by nemusela nutně být vyplněna blbostmi, ale právě třeba vzděláváním. Volno není nutné.
Neznámý uživatel2017-02-08 20:37:23
Nemáte pocit, že si z nás - učitelů a ředitelů - někdo dělá legraci? Položená otázka je v naší společnosti naprosto absurdní.
Neznámý uživatel2017-02-08 17:35:40
Ad komentář výše...též pracuji ve školství více než 25 let, na pozici ředitele jsem 7 let. Práce je to skutečně velmi psychicky vyčerpávající, současně dnes nebezpečná, odpovědná, spíš na mém postu manažerská než učitelská..cvičená opička by přibývající počet hlášení a formulářů vyplnila stejně dobře...jenže ta je zavřená a opečovávaná v zoo. Post učitele dnes platí za toho, kdo nemá autoritu, supluje rodiče, kterým dítě udělalo naposled asi radost 9měs. před narozením, od té doby ta sociální chudinka bez lásky jde od tety k tetě...pak z náruče do náruče. Něco se tu vytratilo!!! Nejsou to jen odměny za práci. Zcela souhlasím s tím, že učitelé jsou po NĚKOLIKA MÁLO letech vyhořelí a klidně i psychicky labilní...a naše společnost se tomu ještě směje... Zdá se, že není z toho bludiště cesta ven. Návrh na doživotní rentu po 15 letech praxe nárok, stejně jako mají policisté, je v tomto zřízení nereálný, ale věřím, že potom by určitě byli učitelé nabití energií a možná by se alespoň část smyslu učitelského řemesla vrátila. Možná by to těm váhavým usnadnilo volbu povolání, protože by měli alespoň nějaké jistoty. A naše české děti by dostaly opravdu dobré vzdělání spolu s ostatními přirozenými životními hodnotami, na které při plnění norem a zákonů už ani běžnému smrtelníkovi nezbývá síla.
Neznámý uživatel2017-02-08 07:50:00
Buďte v klidu, to vyvane jako vyvane celý kariérní řád. Budou volby, pak další volby... Někteří poslanci se jen chtějí na chvilku zviditelnit, aby bylo vidět, že existují, že si je nevymysleli novináři.
Neznámý uživatel2017-02-08 07:44:43
Nic ve zlém, ale vynálezy profesora Orfanika z Tajemství hradu v Karpatech také byly postoupeny kompetentním místům. Ale k věci - žádné volno nechci. Za prvé základní plat stojí za prd, takže bych na "výjezd do zahraničí" stejně neměl a rodina by na mě koukala skrz prsty. Za další podle mé zkušenosti jede většina učitelů včetně vedení v době zákonného studijního volna na hory a ani se tím netají. Chtěl bych vidět, jak všichni půl roku studují. Za třetí bych nechtěl vidět ten bordel po suplujících kolezích, který bych musel dávat po půlroce do pořádku. Za čtvrté by se kolem toho rozpoutalo asministrativní peklo horší než evropské projekty. Já bych jako učitel odborné školy přivítal buď odbornou stáž (i když si dovedu představit to nadšení ve firmě, která se musí starat o jednoho překážejícího stážistu), nebo systém odborného vzdělávání jako byl za minulého režimu (bohužel ho tady musím vzpomenout) v gesci KPÚ (krajské ped. ústavy); byly to několikadenní semináře s odborníky a exkurze do podniků. Chytl jsem to ještě jako začínající učitel a hodně mi to dalo.
V této zemi je bohužel učitel placen podle toho, jak si tato země váží vzdělání. Celý národ si myslí, že se jen flákáme, pracujeme dvacet hodin týdně a máme pořád volno. Na změně myšlení se pokud vím nijak nepracuje.
Neznámý uživatel2017-02-07 11:38:02
Dobrý den, pracuji ve školství více než 25 let, na pozici ředitele jsem 13 let. Práce je to skutečně velmi psychicky vyčerpávající,dnes již i nebezpečná, vzhledem k malým pravomocem učitelů a proto bych navrhla, aby měli učitelé po 15 letech praxe nárok na doživotní rentu, stejně jako mají policisté. Možná by to těm váhavým usnadnilo volbu povolání, protože by měli alespoň nějaké jistoty.
Mgr. Dalibor Fusek2017-02-07 09:25:06
Vaše názory nejsou zbytečné. Odpovědné osoby se o ně zajímají, i když samy nechtějí vstoupit do diskuze. Již jsme dostali několik emailů, týkajících se Vaší diskuze. Nemusíte se bát, že by Vaše vyjádření bylo zbytečné. Budou postoupeny tam, kam patří. :)
Neznámý uživatel2017-02-07 08:49:58
Vážení, tato možnost již existuje v řadě vyspělých států. Domnívám se, že myšlenka je to výborná, leč neslučitelná s myšlením našich zákonodárců.
Jak již bylo napsáno níže - stejně naše názory nikam nepostoupí, nikdo se o nich nic nedozví.
Věra Semotánová2017-02-06 18:37:40
Možná bych půlroční volno využila na hledání jiné práce. Proto bych raději volila variantu dřívějšího odchodu do důchodu. Pracuji v mateřské škole a těžko si představit jak 65letá učitelka stačí na vycházkách 5-6letým dětem a to ani nemluvím o náročnosti smíšených tříd s dvouletými i šestiletými dětmi a úvazkem 31hodin týdně. Semotánová V.
Neznámý uživatel2017-02-06 16:37:07
Milí kolegové,
všichni co jste vložili příspěvek přede mnou, jste báječní a pravdiví. Nemám již co dodat, než to, že názory zde napsané zřejmě nikdo nevezme v potaz :-(
L. Bartková
Neznámý uživatel2017-02-06 15:35:53
Opravuji předešlý komentář-vypadlo mi slovo sice a učitele. Mohlo by se tedy zdát, že práce horníků se nedá s obyčejnou fyzickou prací srovnat a to by byl holý nesmysl a ještě skoro výsměch hornické práci. Věta měl znít správně takto:
Jejich nadměrně neskutečně fyzicky náročná práce se sice s fyzickou prací učitele absolutně nedá srovnávat, ale co psychický aspekt práce učitele
Neznámý uživatel2017-02-06 15:32:15
Vzhledem k návrhu níže ohledně asistenta pedagoga, který by učil za odpočívajícího pedagoga-to by asi nebylo dost dobře možné, protože každý z nich patří do jiné platové třídy a vykonává jiný druh práce, tudíž by se mohlo zdát, že výuka není kvalitně zajištěna.
A jak by se řešil pracovní poměr na dobu určitou, který je nyní podle ZP nejméně na 1 rok. To by každá škola vyplácela po půl roce zatupujícímu pedagogovi odstupné nebo by se tato výjimka brala jako normální zástup na dobu určitou? A který kvalifikovaný pedagog by na půl roku takovou práci přijal, když už nyní je potíž sehnat "dobrého" učitele i na dobu neurčitou. Na dobu určitou a ještě takto krátkou-nadlidský úkol. Já bych byla buď pro kratší volno (3 měsíce) nebo dřívější odchod do důchodu. Horníci také chodili do penze tuším v 50-55 letech podle provozu, kde pracovali. Jejich nadměrně neskutečně fyzicky náročná práce se s fyzickou prací absolutně nedá srovnávat, ale co psychický aspekt práce učitele. Myslím, že učitel patří mezi psychicky nejnáročnější povolání. Zvláště dnes při zavedené inkluzi, přemrštěné administrativě, věčně nespokojených rodičích, nevychovaných žácích a mnohdy náročném vedení.......Také by záleželo na tom, k čemu konkrétně by bylo volno určeno. Těžko někdo, kdo živí 4 člennou rodinu z učitelského platu, vyjede do zahraničí na půl roku. Kde by na to asi vzal?
Neznámý uživatel2017-02-06 15:30:09
Odpověď k předchozímu:
Proč si lámat hlavu? Protože existuje ještě ředitel školy, který bere jen o něco málo více než pedagog, ale naopak od něj odpovídá ve škole za vše. Dokonce i za kvalitu pedagoga, který se tak neustále vzteká. Proto si lámat hlavu a přemýšlet nad tím. Každému pedagogu bych přál si stoupnout na pozici ředitele, to by pak musel být zlý i sám na sebe. Zvláště když je mnoho pedagogů neochotných k jakékoliv součinnosti.
Lucie Bucharová2017-02-06 15:00:57
Až rok volno po sedmi letech odučené praxe, pokud učitel chce a potřebuje si odpočinout, jako to je v jiných zemích, takto konkretně v Polsku... Proč si český učitel dělá hlavu, kdo to za něho udělá? Proč být pořád ve stresu? Proč to nevzít za přirozenou věc, proč se ohlížet na názor veřejnosti, která nikdy před dětmi nestála, neměla tu zodpovědnost a nemůže tuto situaci objektivně hodnotit, i když se o to pokouší. A my na to slyšíme, nemůžeme mít sebevědomí zadupané do země, ale věřit tomu, že se český učitelbude mít líp.I když jsme nyní ve všem na chvostu, jak s platy učitelů, tak se spokojeností s profesí. Smutné.
Neznámý uživatel2017-02-06 11:36:08
Nápad dobrý, jen realizace není promyšlená...to by pak bylo potřebné, aby na každé třídě byl povinný asistent pedagoga, který by tuto funkci plnil jako povinný rok praxe studenta vysoké školy pedagogické....a nástupem "letitého pedagoga na zasloužený půlroční odpočinek", by pak vykonával samostatnou praxi v dané třídě...hmmmm ....hezký sen:-)
Neznámý uživatel2017-02-06 10:18:16
jen by mě zajímalo, kdo to bude za mě toho půlroku dělat...
Neznámý uživatel2017-02-06 08:42:58
...a po třiceti letech permanentku k psychiatrovi...
Žádná novinka. Náš "učitel národů" navrhoval dva roky v cizině! Ale to by se asi nikdo už zpátky do školství nevrátil:-)
Mgr. Dalibor Fusek2017-02-05 19:59:42
Poslanci ve školském výboru projednávají návrh kariérního řádu a navrhují i další novinky. Poslankyně Anna Putnová například navrhuje, aby měli učitelé po 15 letech praxe možnost dostat půlroční volno k dalšímu vzdělávání, studiu, nebo výjezdu do zahraničí, kde by načerpali další zkušenosti. Po tu dobu by dostávali základní plat. Zajímalo by nás, co si o daném návrhu myslíte? Souhlasili byste s ním?
Čtvrtek 25.04.2024, svátek má Marek


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (6)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.