Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Inkluze v praxi (9.10.2017-15.10.2017)

Neznámý uživatel2018-01-01 21:24:47
Může mi někdo vysvětlit, jak může děti s různými poruchami učit asistent, který mnohdy nemá ani maturitu, má však kurz v rozsahu 120 hodin. Tímto kurzem si doplní vzdělání a stane se plně kvalifikovaným pedagogickým pracovníkem.
Neznámý uživatel2017-10-23 12:24:52
Reaguji na příspěvek níže, kariérní řád neprošel jen díky Pedagogické komoře. Oprávněně voláte po systémové změně školství. Pojďme tedy sami rozhodovat o smysluplnosti dalších kroků našich politiků, nedovolme jim prosadit další šílené nápady jako byla inkluze. Vstupte (já už tam jsem) do Pedagogické komory, která bude zastupovat skutečné učitele a bude mít tu moc ovlivnit politiky dříve, než něco nevratně schválí. Věřím, že je i revize inkluze stále ještě možná.
Neznámý uživatel2017-10-22 07:57:21
Také by se mi líbil!!!
Neznámý uživatel2017-10-22 07:54:57
A teď konečně rozumného ministra školství.Mě by se líbil pan Klaus,ml. Jen jestli se někomu bude chtít napravit ten neskutečný b...


Neznámý uživatel2017-10-22 07:29:51
A je to. Až budou sociální demokrati řešit svůj volební úspěch, tak ať vzpomenou na kvalitně připravenou inkluzi. V prosinci 2015 nás v Brně přesvědčovali, že je vše dokonale připravené, na vše mají peníze. A teď se ukazuje, jak dokonale to měli připravené. Peníze nejsou, administrativa neskutečná, rodiče zmatení, poradny nevidí rozdíl mezi PO2 a 3, protože, když si člověk čte doporučení, tak jsou skoro jak přes kopírák. Jestli je tak připravená i změna finacování škol, tak nás potěš. Ale to už budou hýkat z opozice, že to ti noví dělají špatně.
Neznámý uživatel2017-10-19 12:39:14
Bude hůř až se speciální školy pro MP zruší (mimochodem podpůrná opatření na těchto školách jsou pochopitelně vyšší, ale jen za některými jdou peníze - ale o tom se nepíše). Rozhodují o nás lidé, kteří speciálnímu školství nerozumí, lžou na veřejnosti, jen aby to hezky vypadalo. A hlavně o děcka se jim jedná až na 8.místě - a to jsem možná přehnal.
Neznámý uživatel2017-10-19 11:24:29
Čím méně budou lidé znát, čím méně budou sami přemýšlet, tím bude mít politik větší radost.
Neznámý uživatel2017-10-18 20:59:40
Opravdu to vypadá, jako bychom se chtěli vrátit o pár set civilizací zpět. Ale možná je pro budoucí vládní strany výhoda, že si nevedou zaměstnanci spočítat mzdy.
Neznámý uživatel2017-10-18 18:48:53
Inkluze je degradace lidstva.
Neznámý uživatel2017-10-17 22:45:38
Pozor!Asistent pedagoga a další pedagog jsou dvě odlišné kategorie. Asistent většinou v 6-8 platové třídě - nerozlišuje se přímá a nepřímá činnost-za dvacet hodin u žáka je hrubá mzda max 10000 Kč. Další pedagog je plně kvalifikovaný učitel-dle zákona by to měl být spec.pedagog- má plný úvazek(22hodin) jako učitel,který učí 32 žáků. Tzn.jeden učitel,který učí 32 žáků,má stejný plat,jako učitel-další pedagog-který učí jednoho žáka!!!Ale vězte,že i k tomuto žákovi je problém sehnat kvalifikovaného učitele!
Neznámý uživatel2017-10-17 22:21:13
Asistent pedagoga musí mít střední ped. školu nebo se musí proškolit. Dříve 250 hodin, dnes stačí 60 hodin. Je zařazen do 10. třídy. Tím se nikdo neuživí, takže tito asistenti musí mít ještě jiný úvazek jinde. Kdo z mšmt by to byl ochoten dělat ? Možná pan Pavlík!
Neznámý uživatel2017-10-17 19:31:49
Revize inkluze? Jak chce někdo revidovat ten chaos! Okamžitě zrušit vše, dokud je čas! Nebo to zase budeme desítku let obcházet jako Rvp, než se vše zase postupně vrátí do starých kolejí...Pokud vůbec ještě cesta zpět existuje. Inkluze degraduje základní školství na pomocnou školu! Nechápu,na co máme ročníkové výstupy a osnovy, když je stejně přizpůsobe na míru každému...a pokud má dítě větší handicap, nastoupí učitel-tzv
další pedagog.
Bratru - půl milionu ročně na výuku 1 učitel 1žák. A na to peníze jsou?



Neznámý uživatel2017-10-17 19:16:25
Působím v předškolním školství již 37 let. To co se děje v poslední době nás doslova ubíjí. A to vidím situaci z pozice učitelky i ředitelky MŠ. Neskutečná administrativa, s inkluzí také nesouhlasím, co můžeme poskytnout dítěti (např. autista, ADHD)i s pomocí AP, který nemá speciální pedagogiku. To nám ještě do plného kolektivu až 26 dětí ve třídě, s dětmi věkově od 3 - 7 let "přidají" děti od 2 let, a poradí požádejte o chůvy, pokud nemáte oddělné prostory je to k ničemu s dětmi s povinnou předškolní docházkou neuděláte nic - protože malí ruší,ať dělá chůva i druhá učitelka co může. A povinná školní docházka, postihla především spolehlivé rodiče, kterým vznikla povinnost děti z neúčasti omlouvat, zatímco "ti" pro něž byla "vytvořena" omluvy neřeší a ředitelky si dělají hlavu s tím, jak situace "nedocházky" řešit, opět administrativa se sociálkou a zdlouuuhavé jednání ... Tak je to!
Neznámý uživatel2017-10-17 15:18:18
Ministerstvo školství by potřebovalo defenestraci.

Neznámý uživatel2017-10-17 15:09:27
Revizi inkluze a ještě další body má na programu Pedagogická komora. Můžete se přihlásit, nebo alespoň sledujte její práci. Díky ní neprošel karierní řád.
Neznámý uživatel2017-10-17 10:09:56
Naše školství by potřebovalo formáty typu Igor Hnízdo.Ale ne do škol, ale na ministerstvo.
Neznámý uživatel2017-10-16 20:06:47
Pedagogové, prosím, vezměte rozum do hrsti!!!! Která strana má na svém vrubu " skvělou inkluzi", dvouleté děti, karierní řád( ještě, že neprošel)EET a jiné "skvělé" nápady. Proč nemají malé sportovní kluby peníze na holou existenci? Proč na peníze z grantu EU čekám cca 8 měsíců? A další a další. Opravdu se bojíme o sobě rozhodovat, nést odpovědnost za své konání? Jak dlouho si necháme líbit - o nás - bez nás? Všichni máme nyní šanci zvolit lépe. Nenadávat, ale konat!!!Nechtějme další 4 roky vyplňovat nesmyslné hlášení, vzdělávat nevzdělavatelné, suplovat malým dětem matku.
Prosím, mějme to na paměti u voleb.
Neznámý uživatel2017-10-16 09:44:18
Tak volte za týden strany, které inkluzi zruší. To je jediná naděje, byť nejistá. Přece to v programu některé mají, ne? Mám známé, kteří děsně nadávají na inkluzi, na připravovaný kariérní řád, na EET, na Zemana a pod. A pak zjistím, že volí a chystají se volit SOCIÁLNÍ DEMOKRACII či ANO a v prezidentské volbě Zemana. Bohužel takových pitomců je kupa.
Neznámý uživatel2017-10-16 07:55:13
To dopadne jednoduše - učitele nebude chtít dělat nikdo, školy budou samý přesluhující důchodce a nakonec všichni pomalu vymřeme. Problém je v tom, že do vzdělávání nemá nikdo odvahu nalejt opravdu velké peníze. Nejde jen o platy, ale jde o ně hodně. Je jasné, že razantním (tj. na 45 tisíc, ne přidáním 1 500) zvýšením se nezačne učit jinak od příštího pondělí, ale tohle povolání a související profese snad začnou přitahovat lidi, kteří by to dělali rádi a dobře. Zteřelé pedagogické fakulty by přestaly vychovávat tiskové mluvčí, i tam by se objevili lidé, kteří mají zájem dělat skutečný pedagogický výzkum, ne papírovou vědu. Ale trvalo by to dlouho,není to záležitost příštího týdne. Na to nemá nikdo odvahu, této zemi je kontinuita cizí.
Neznámý uživatel2017-10-15 18:11:06
Inkluze naprosto selhává. Na vyšetření dítěte se čeká neúměrně dlouho (4 měsíce), poradna má 30 dní na zaslání doporučení, tuto lhůtu zpravidla přetáhne. Pak musím sehnat informovaný souhlas rodiče, což bývá u nespolupracujících rodičů dost veselé. Až seženu podpis rodičů, zažádám o zřízení místa asistenta, opět lhůta 30 dnů. Pokud si připočteme dobu, kdy byl žákovi bez úspěchu poskytován plán pedagogické podpory, krásně nám uběhl školní rok. Dítě má stále stejný problém, paní učitelka opouští školství a z tisku se dovídáme, jak je ta inkluze skvělá. Nevím, zda se tomu smát nebo plakat.
Neznámý uživatel2017-10-15 12:14:44
Inkluze je naprostý horor, který nevymyslel ani mistr hororu pan Hitchcock!!!! Od září mám u 3 letých dětí kluka, který kouše, kope, plive, škrábe, křičí... Mám páky, jak dostat rodiče do poradny, ale co dál? Vyšetření je zdlouhavé, vidím to tak minimálně na 1/2 roku. Peníze na asistenty došly, lidé nejsou k mání. Nyní opravdu již nejde o platy, jde o holou existenci ve třídách. Od září mám na stole 2 výpovědi kvalifikovaných učitelek - kvůli zvěrstvu -inkluze -odchází ze školství.
Neznámý uživatel2017-10-15 00:04:44
Inkluze způsobí další odliv učitelů ze školství. Ti starší to do důchodu nějak vydrží, tak to chvíli bude vypadat, že to všechno funguje.
Ale řekněte mi,koho asi tak může situace ve školství lákat nebo motivovat ? Já už letos mám strach, jak budu učit příští školní rok ve třídě, kde se nachází dokonce několik dětí podobných níže popsanému. Jsou prakticky nevzdělatelní, přemyšlím jak to vůbec ve svém předmětu udělat, když vidím, že jim nemůžou dát v pracovních činnostech do ruky ani koště, aby nepozabíjeli sebe nebo učitelku s asistentkou. Málokdo z lidí si umí představit, co učitelé prožívají. České školství je v troskách !
Neznámý uživatel2017-10-14 20:23:57
Jak je vidět, inkluze je tabu. O ptákovinách se zde vedou dlouhosáhlé diskuse o ničem. Pochybuji,že si zasloužíme zvýšení platů, když dopustíme takovou devastaci školství. Jde nám vůbec ještě o děti nebo o peníze a klid? Stydím se, že jsem článkem tohoto systému školství!
Neznámý uživatel2017-10-13 15:06:04
Děkuji p. ředitelce za svůj příspěvek,jak píše-nejsem sama,kdo na inkluzi doplatil.Ráda se s ní spojím na ak296@seznam.cz
Neznámý uživatel2017-10-11 21:45:01
Rada paní učitelce: Nechte si podepsat od "paní ředitelky" tento záznam, který jste zde popsala. Ať Vám potvrdí(ať Vám dá písemně!), že jste ji informovala o celé situaci a že máte čekat na vyšetření!!! Od tohoto okamžiku je ona zodpovědná! Jedná se o zdraví ostatních dětí!!! Jako rodič bych vás zažalovala! Hlídejte si svoji odpovědnost!!!!
Od čeho máme právní oddělení na školském úřadě? Kde mají učitelé hledat právní pomoc? ODBORY NEFUNGUJÍ!! Právní oddělení(t.j.školské úřady) drží krok se zřizovatelem, potopí klidně ředitele, ale proti zřizovatelům nepůjdou!!! Je to smutné , ale je to fakt!
Neznámý uživatel2017-10-11 20:04:20
Paní učitelko, držte se!Nejste sama,kdo na inkluzi doplatil svým zdravím. Moje kolegyně po inkluzi autisty skončila v dlouhodobé zdra votní neschopnosti. Nechápu vaši ,paní' ředitelku!To je na žalobu! Díky takovým neschopným ředitelům tu máme inkluzi. Jen přikývují, hlavně aby měli klid. Jsem také ředitelka,tohle bych nedopustila! Vážení ředitelé,prosím,buďte lidmi,ne nadřízenými!Jsme tu proto,abychom vytvořili adekvátní pracovní prostředí nejen žákům,ale také učitelům. A to především. Řídím se heslem ,spokojený učitel-spokojený žák!Selský rozum!
Neznámý uživatel2017-10-11 18:08:45


Pracuji jako učitelka mateřské školy už 38 let.Na letošní školní rok jsem se velice těšila,protože jsem nastoupila k nejstarším předškolním dětem.Poslední srpnový týden byl přijat do MŠ nový chlapec s odkladem ŠD,který se s matkou přestěhoval do naší obce.Matka zatajila,že v bývalé MŠ měl asistenta.Teprve 4.9.2017 -1. den škol. roku přinesla matka chlapce zápisový list a ostatní dokumenty,z kterých jsme se dozvěděli o zvláštnostech tohoto dítěte.Ihned jsem informovala ředitelku školy(mateřská škola je součástí základní školy) a výchovnou poradkyni.Chlapec se od druhého dne začal chovat k ostatním dětem velice agresivně-bral jim hračky a házel je po nich,kousal,zalehával děti,štípal,škrábal,škrtil a kopal,kam dosáhl.Dětem jsem vysvětlovala,že chlapec je jiný,musíme mu to odpustit a mít ho rádi jako ostatní kamarády.S matkou jsem hovořila o jeho chování a poprosila jí,aby mu ostříhala nehty,protože podrápal své kamarády do krve.Ona se pouze vyjádřila tak,že ví o tom,že její chlapec je divoký a bude pro ni i manžela problematické ho udržet při stříhíní nehtů.
K většímu útoku na děti došlo 8.9.,to jsem ho musela odtrhávat od dětí a on zkopal a pokousal i mě.Celý incident jsem oznámila opět ředitelce školy a ta reagovala slovy:"to je inkluze,musíte si zvykat.Čekáme na vyšetření chlapce v SPC,který určí,zda má nárok na asistenta."
Má pedagogická práce se změnila v roli "hlídacího psa",protože ataky dítěte byly velmi nečekané a pro děti bolestivé.Rodiče ostatních dětí se začly vyptávat,co se ve třídě děje,protože jim doma děti vypravují neuvěřitelné příběhy ze školky.Odkazovala jsem je na ředitelství školy.Události ve školce se pro mě staly noční můrou-v noci jsem se budila a nemohla dále usnout,nechutnalo mi jíst a pocit úzkosti a napětí z toho,co mne zase čeká ,se stupňoval.
18.9. mi byla zapůjčena asistentka (její dítě ten den nepřišlo do MŠ).Po návratu z vycházky začal chlapec v šatně dětí velkou silou bouchat pěstí okolní děti do hlavy shora,do obličeje,do břicha a přitom kopal do všech stran.V momentě,kdy jsme ho s asistentkou odtrhávaly,kopal do nás obou,kousal a poškrábal nás do krve na rukou.Chytla jsem chlapce ze zadu a vedla ho před sebou a hlavně od ostatních dětí dál.V jídelně utíkal ze svého místa,chaoticky probíhal mezi stoly a koho potkal,toho udeřil nebo nakopl.Nemohla jsem ani pomoci s rozdáváním oběda dětem,protože se mi začly třást ruce a chlapce jsem silou držela na židli.Po obědě jsem rozklepaná a plačící zavola pro vedoucí učitelku MŠ i p. ředitelku s prosbou o pomoc,že již nezvládám chlapce jako agresora.Odpověď zněla stejně-čekat na vyšetření chlapce.Večer na to doma jsem zkolabovala a sousedka mi zavolala záchranku.Dalšího dne jsem navštívila obvodní lékařku a ta mi vystavila pracovní neschopnost,ve které se nacházím i dnes.



Kde se stala chyba ?
Neznámý uživatel2017-10-10 22:55:00
Zajímavé je,že před volbami všichni kritizují předškolní povinnou docházku i inkluzi. Tak kdo to vlastně vymyslel? (viz předvolební debaty)
To máme odborníků na vzdělávání!
Neznámý uživatel2017-10-10 21:23:24
Není čemu se divit. Funkce další pedagog znamená,že jeden učitel učí jedno dítě.A to nepočítám třeba několik asistentů ve třídě.
Neznámý uživatel2017-10-10 13:45:44
Včera na celostátní konferenci bylo řečeno, že peníze na podpůrná opatření došly .Do konce roku nebudou.
MŠMT sděluje: na základě sběru dat z výkazu R44-99 bylo zjištěno, že v nebývalé míře jsou zde zastoupena podpůrná opatření, které vykázaly školy, třídy zřizované podle § 16 odst.9 zákona č. 561/2004!!! JAKÝ DIV????? Zdá se, že systém podpůrných opatření je podstatně dražší, než se původně předpokládalo. Kdo za to může? "Viník se našel" - jsou to školská poradenská zařízení, speciální školy, které čerpají příliš mnoho peněz na PO pro žáky. je to zvláštní, nikde jsem se nedočetla, že děti s postižením jsou jiné ve speciální škole a škole běžné. Jedni nárok mají a jiní ne?
Neznámý uživatel2017-10-10 12:48:46
No jo no. Prostě všichni, co učí, vědí, že před inkluzí ve škole děti se SVP byly a pracovalo se s nimi stejně jako dnes (ale dotovali to sami učitelé) a že děti s mentální retardací a děti autistické do běžné školy nepatří. Ubližuje jim to, neboť jako učitelé je učí lidé, kteří tam mají tu většinu, nemají speciální pedagogické vzdělání, mají asistenta se základním vzděláním a kurzem (proboha co to je, tím asistentem by měl být vysokoškolák)a je jim nadáváno od rodičů těch schopnějších dětí. No prostě je to jako vše ve školství. Možná dobrý nápad, ale naprosto nepřipravený. Já učím a těch dětí si ani nevšimnu, protože nevím, jak si jich všímat. Bohužel PF mě na to nepřipravila a s běžným učením a přípravami mám takový shon, že to ani zjišťovat nemohu. Chudáci ty děti - hlavně ty s problémy.
Mgr. Dalibor Fusek2017-10-09 07:45:22
Na základě Vašeho přání jsme se rozhodli pro tento týden zveřejnit téma inkluze v praxe. Je tomu tak i z důvodu více než ročního fungování této novinky v praxi. Zajímaly by nás Vaše poznatky a nabyté zkušenosti.
Úterý 23.04.2024, svátek má Vojtěch


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (5)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.