Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Jaké kladné stránky vidíte na práci učitele? (8.4.2019-14.4.2019)

Neznámý uživatel2019-04-17 10:24:06
2019-04-16 09:53:14 Pozor na žaludeční vředy:) Tak podobné problémy jsou všude, já když slyším, že nemocnice musí především vydělávat, tak bych brečel. Podle mého naivního názoru by měla především léčit. Nedávno byl v TV rozhovor s izraelským vědcem, který dělá do kosmických technologií, říkal, že jsou malá země a musejí především vymýšlet a tvořit. My jsme malá země a od 90. let děláme především co?...

Já jsem nahodil tohle téma, abychom si uvědomili, co nás vlastně v té škole drží, opravdu jsou tady kladné stránky a není jich málo. No tak jsou nesmyslné projekty - ty jsou všude, není úniku. S tím planetáriem máte pravdu - no a co? Tak to vyřešte:) Je blbé, když se musí psát krkolomné bláboly proto, aby škola získala prostředky, které prostě potřebuje k hlavní činnosti.

Učitel ze Školy:)

Ad pan ředitel (předpokládám) Kudrnovský - jo, máte hodně pravdy, já učím tu techniku téměř od VŠ, byla jiná doba, a pojal jsem to tak, že je na mně, jak se s tím vyrovnám. Tento handicap jsem prostě musel řešit zvýšeným úsilím, studiem, kontakty s praxí a s VŠ a ne se zavřít v kabinetu. Asi taky proto nemám rád ty plané nic neřešící kávové diskuse. On takový kolega, který šel do školy od firmy, kde dělal bůhvíco, proto, že si chce odpočinout od náročného zaměstnání, taky není žádným přínosem. Aby ta praxe byla výhodou, musí jí člověk chtít využít. Po 30 letech je stejně jedno, kde člověk tehdy byl, jde o to, co chce přinést teď.
Emil Kudrnovský2019-04-16 14:17:18
dotace EU - souhlas, místo toho, abychom se věnovali výuce, vymýšlíme někdy až zbytečné projekty a žádáme o dotace, jenom kvůli tomu, abychom lépe vybavili školu. Spoléhat se na ONIVy by bylo živořením.

jiná profese - jsem radši, když kantor má zkušenosti z praxe mimo školství a poté jde učit. Je to nezměřitelná "přidaná hodnota" ve vzdělávání žáků, toto učitelé, kteří učí od VŠ, neznají.

Pro mě osobně další profese znamená svobodu ve vyjadřování, ať už vůči rodičům, zřizovateli či ČŠI. Jsem nezávislý, nemusím hrbit hřbet a říkám, co si myslím, ať se to druhé straně libí nebo ne.
Lucie Polívková2019-04-16 10:08:36
Naprosto souhlasím s pisatelem 9:53:14!!!!
Neznámý uživatel2019-04-16 09:53:14
Návrh na téma:
Mě spíš ve školství štvou takové věci jako systém čerpání EU dotací. Nechápu, že to nikomu nevadí. Dle mě je to velká sprosťárna a neuvěřitelná "pakárna". O tom by se daly napsat tisíce stran, o tom havětismu. Netransparentní výběr projektů, financování nesmyslů, realizace projektů bez alespoň drobného podvádění nelze, buzerace od fluktujících úředníků, kontrola od nekompetentních lidí (kontrola učebních věcí od úředníků), vymýšlení, jak schovat do blbostí věci, které opravdu potřebujete, protože na ty vám peníze nedají) a pod. Vždyť to je hrozné, když škola potřebuje interaktivní tabuli, tak že nemůže říct potřebuji tabuli na běžnou výuku, ale ona se musí vymyslet stavba planetária, abychom mohli poté pozorování prezentovat a pak si tu tabuli můžeme koupit (no pro ten úřad to je inovace), to je k zblití tato kašpařina. Nebo v šablonách. Nějaký osel určí povinnou účast na doučování a čtenářských klubech 75%. Proboha jak asi toho má býti dosaženo, když je to dobrovolná aktivita. Tak se to podvede. Jinak to nelze. A všichni to musí upravit a všichni to vědí, přesto se tomu ouřednickýmu oslovi dovolí, aby nás touto podmínkou obtěžoval. A mě šokuje, že všichni mlčí a pokorně plní tyto zhovadilosti. Ale vlastně hlavně, že z toho něco kápne. Tak třeba návrh dalšího tématu.
Neznámý uživatel2019-04-14 18:44:03
Já se moc omlouvám za to tapetování, měl jsem dojem, že tlačítko nefunguje:) Pokud je to možné, prosím admina, aby přebytky smazal, děkuji.
Neznámý uživatel2019-04-14 18:40:47
Vystrčit nos ze zóny komfortu:) to je hezká formulace, docela výstižná - to je právě ten širší obzor než ten, co sahá od kabinetu ke třídě. Trošku pořád nechápu, proč se od učitelů chce, aby měli ještě "jinou profesi" - jejich profese je přeci učení druhých, chce někdo od lékařů nebo od konstruktérů, technologů, architektů, aby měli ještě "jinou profesi"? Navíc ta "jiná profese" velmi často spočívá v tom, že se kantor někde vrtá v počítačích (lepší varianta), případně je prodává, nebo je realitní agent či dealer s kosmetikou... Výjimkou jsou stavaři. Učitel by se měl trvale vzdělávat v rámci své aprobace, v pedagogice (dnes pomalu i té speciální) a v psychologii, to je přece profesí hned několik. Zejména v technických oborech se učitel musí zabývat neskutečnou šíří - v praxi se odborník živí několika procenty či promily toho, co musí obsáhnout učitel; ten má pár hodin na téma a pak ho čeká jiné. Podpora skoro žádná, kdysi byly sekce na KPÚ, které pořádaly odborné semináře s lidmi z praxe, exkurze apod. Ještě jsem je zažil a bylo to vynikající. Odborný učitel by měl především poznat talent a napojit ho na správné lidi.

Máte pravdu, svobodu pociťuji, ať zavřu dveře kterýmkoli z obou směrů, a ten dar mám nejspíš taky:). Mám-li to říct jednoduše, učím proto, že mi to jde snadno.
Neznámý uživatel2019-04-14 14:26:59
Jinou profesi mám, ale využívám ji při výuce. Jsem odborník s ped. vzděláním a mám dar vysvětlovat a předávat informace, jsem technický typ a nebojím se vystrčit nos ze své zóny komfortu. Učit chci a to bez ohledu na plat, protože je to naplňující pro můj život. Jsem v tom svobodná, když zavřu dveře třídy, je tam prostor pro mou práci.
Neznámý uživatel2019-04-13 15:26:29
Správně, jsem individualista, v Čechách zastřelit! Miluju Británii, tam si vás nikdo zdánlivě nevšímá, dokud nepotřebujete pomoc. Pak se vám nabídnou sami. Tady je to naopak, všichni se o vás "starají" a pak vám zezadu podrazí nohy. To, že jsem individualista, ještě neznamená, že nepomohu, když mohu, je to právě naopak. Ale činnost musí být smysluplná, ne "teambuilding" u kafe. V technických oborech je to tak, že když máte nápad, inspiraci, je jedno, že je devět večer, to není tahání práce domů, prostě to člověku nedá. A jde-li o maturitní práci, kde už hoří termín, rád pomohu. Zaplaťbůh za takové žáky, moc jich není, ale jsou. Další kladná stránka.

Jinou profesi už nemám, nedal bych to. Každý rok nové verze odborných softwarů, jjich neskutečné možnosti dalece přesahující potřeby výuky (kdo by odolal), poměrně široký záběr odborných předmětů, navíc jsem trochu bohém, prostě mám rád svůj čas, taky ta rodina, na niž apelujete:) nebojte se, školu vám svou mrzkou přítomností neznesvětím, zjevně jde o ZŠ a na tu nemám aprobaci:))
Emil Kudrnovský2019-04-13 11:48:57
hlasivky - nikdo nikoho nevyhazuje, pokud problém s hlasivkami je, je třeba ho řešit, pokud je to dlouhodobé, je třeba zvážit změnu profese,
stejně jako u dlouhodobého vyhoření - to je život.

Já také nebudu učit až do důchodu, tj. do 66 let. Mám i jinou profesi a kdykoliv mohu odejít ze školství, totéž doporučuji ostatním - nevažte se na jednu profesi, do důchodu je daleko a je třeba být připraven na případnou změnu zaměstnání a rekvalifikaci.
Emil Kudrnovský2019-04-13 11:38:25
To je zřejmě rozdíl v přístupu mezi venkovskou a městskou školou:
- učitel na venkově není anonymní, všichni se znají, i image učitele patří k dobré pověsti školy, prostě je v danou hodinu v práci,
- učitelům nedoporučuji, aby si tahali práci domů, ať se raději věnují rodině a v nocí spí,
- elektronická konzultace, proč ne. Ale vše má své hranice, ochrana soukromí je důležitější. Naučte se to vyřešit v práci a netahejte to domů.
- na venkově je většina lidí přes den v práci, podíl VŠ obyvatel je menší, konzultace poskytujeme ráno od 7:00 nebo odpoledne po 15:00 hod, protože lidé jsou prostě v práci,
- ředitelská volna nedávám - protože rodiče jsou v práci a to je společensky dobře, protože z jejich daní jsme placeni.

- učitelé si mezi sebou sdílí informace o žácích, táhnou lépe za jeden provaz, teambuilding je i to kafe navíc ve sborovně po skončení výuky v 15:30.

Pane kolego, vy jste individualista, v naší škole by pro Vás nebylo místo.
Neznámý uživatel2019-04-12 22:41:10
BTW To je přesně to, co je mi u zádi - jaký má kolega rozvrh. To jsou ty problémy pod mou rozlišovací schopnost, jak jsem psal níže...
Neznámý uživatel2019-04-12 22:36:21
To Emil Kudrnovský - dnes je v poledne doma více pracujících lidí (zejména tvůrčích pracovníků), než si možná dovedete představit. Ono dřepět v práci ještě neznamená pracovat a práce není jen házení lopatou. Je zajímavé, že jediný, kdo má problém s dřívějším vyzvednutím dítěte ze školy (např. po návratu ze školy v přírodě), je učitel/ka. Protože musí učit. Jinak nějak všichni mají čas.

Vás bych nechtěl mít za ředitele. Myslím, že pracovní výsledky a image učitele nesouvisí s tím, kdy chodí domů. Já jsem vždycky mnohem raději pracoval doma, protože ve škole se pořád někdo chce vykecávat. A pověst flákače při vší skromnosti opravdu nemám, jsou tu jisté výsledky. Se žáky, kteří řeší nějaký problém, se dá komunikovat taky třeba večer od počítače. Vyhazovat učitele, který má problém s hlasivkami, je pozoruhodně dřevně kapitalistické. Jednak zřejmě neposloucháte své kolegy (mě z některých až bolí v krku, jak týrají své hlasivky) a co takhle hlasová rehabilitace a cvičení? Ono to totiž není bůhvíco a většina problémů je řešitelných. Tady právě chybí ta průprava.
Emil Kudrnovský2019-04-12 14:09:12
Pokusím se shrnout pozitiva:
a) stálá mzda benefity (stravování na pracovišti, FKSP, příspěvek na penzijko apod.) – to je vesměs všude ve veřejném sektoru,
b) práce v teple a suchu (kdo má problém z hlasivkami, měl by ve školství skončit),
c) práce s mládeží (kantora by to mělo naplňovat, cítit se stále mladý),
d) dovolené o 15 dní více než ostatní zaměstnanci (byť je její vybírání omezeno na hlavní prázdniny, tj. ty nejdražší měsíce s přeplněnými letovisky),
e) určitá „myšlenková volnost“ při práci.

K předchozímu komentáři dodávám:
1) zrušení učebních osnov a zavedení RVP roztříštilo české školství a je jednou z prvních příčin úpadku základního vzdělávání v ČR - jak sám kolega dodává, učí si podle svého, tj. každý si dělá, co chce a to je podle mě chyba.
2) evidence pracovní doby je povinnost, docházkový systém je nástroj, jak této povinnosti snadněji dostát, 6 hodin na pracovišti je kompromis (7:30-14:00). Pokud na škole nejsou dána pravidla přítomnosti na pracovišti a učitelé si domů chodí, jak chtějí, je to špatně. Škola není holubník, zodpovědnosti a dochvilnosti učíme žáky a měli bychom jít příkladem. Holubníkem přispíváte k negativnímu obrazu kantořiny v očích veřejnosti (který zaměstnanec je v poledne doma?) i špatným vztahům na pracovišti (např. prvostupňoví versus druhostupňoví učitelé, učitel nemůže za to, jaký má zrovna rozvrh).
3) Škola má být pro všechny děti, budiž – Ale kde je ta hranice? My konzervy říkáme, že přizpůsobovat vzdělávání většiny menšině je špatně. Inkluze stejně jako zrušení učebních osnov je jednou z dalších příčin úpadku základního vzdělávání v ČR.
4) Posledním hřebíčkem do rakve českého školství je tlak na školy „shůry“ – zejména snaha vyhovět veřejnosti a „rodiči – stěžovateli“, či aplikace myšlenky „Úspěch pro každého žáka“. Ztrátu této nezávislosti škol vnímám jako největší problém.

Důsledky těchto změn sklízíme již nyní (viz pokles gramotností v ČR), co bude za 10-20 let, si netroufám odhadnout.
Neznámý uživatel2019-04-11 09:52:39
No tak neskutečně kladnou skutečností v práci učitele je 9-10 týdnů prázdnin a pokud nemáte ředitele pitomečka, který se domnívá, že spasí české školství a sebe tím, že budete mimovýukovou činnost provádět do 16:00 v budově školy a píchat si jako ve fabrice, tak pokud nenemáte za šéfa takového blba, tak je to velmi svobodné a úžasné zaměstnání. Oni ani ty RVP nejsou nikterak limitující a můžete si defacto učit, co chcete. A to není lajdáctví, to je úžasné - ta volnost. Nechápu ty stesky v televizi např. nad moderníma dějinama. Kdo mně přikazuje učit starověk a pravěk celý rok? Když tomu budu věnovat deset hodin, mohu učit moderní dějiny do alelua. A tak je to ve většině předmětů. Takže svoboda je veliká a můžete se realizovat dle svých přání. A co jste naučili, tedy výsledek vaší práce je posouditelný pouze vámi samými, jiná míra neexistuje. Ani ten ředitel není schopný objektivně určit, zda jste konali dobře. Tak to prostě je. Ale štve mě, že se to vykládá jinak, že se hledají přihlouplá řešení, že si to nejsou mnozí učitelé schopni přiznat, že oni tu složitost a bídu v učitelském zaměstnání hledají a asi milují ty komplikace. Můj kamarád - ředitel ZŠ mně sdělil, že když se rozhodl ulehčit zaměstnancům práci a něco, co zbytečně celý život dělali po nich přestal chtít, tak se zvedla vlna odporu a ty paní učitelky to dál dělaly a dál na to nadávaly. A to je charakteristické pro práci českého učitele. Hlavně si to komplikovat a pak nad tím brečet. A naříkat nad tím, že oni ti rodiče nás ani neocení. A proč by jako měli? My také nechodíme oceňovat úředníka na stavebním úřadě nebo soustružníka či uklízečku ve fabrice. Ne, práce je to skvělá i s tím vším kolem. Musím se smát, jak české konzervativní učitelstvo láteří nad inkluzí. Proboha proč? Vždyť ta škola by měla mít smysl hlavně pro tyto děti. Nedělejte si iluze, že ty studijní a chytří nás až tak moc potřebují, ty když chtějí, tak se vše naučí víceméně sami. Oni učitelé pořád nad něčím láteří. Takové kverulanty jen tak nepotkáte. Ale kdyby měli stávkovat smysluplně - třeba 14 dní bez platu, tak do toho nepůjdou. Já jsem s prací spokojený, ale stávkovat bych šel (ne pracovat v černém).
Neznámý uživatel2019-04-10 17:24:28
Omlouvám se- příspěvek dokončím později. Omylem se mi odeslal z mobilu nedokončený.
Neznámý uživatel2019-04-10 17:18:28
Opravdu velice pozitivní! I já mám svoji práci opravdu ráda, protože m ráda děti. Učím na prvnímě stupni malotřídní školy - super kolektiv mám radost, když vidím výsledky své práce. Litu
Neznámý uživatel2019-04-09 19:11:19
Mimochodem učitel pracuje v suchu a teple tak, že dlouhodobě a nesprávně namáhá hlasivky v nepřiměřeně suchém vzduchu a v mnohdy přetopené místnosti. Pak stráví dozor na studené chodbě. Ta hlasová průprava tu velmi chybí (další téma do diskuse, protože si učitelé ani neuvědomují, že by ji potřebovali) a mnoho kolegů a kolegyň si stěžuje na hlasovou únavu. Já mám tu výhodu, že po ránu trochu skřehotám, ale rozmluvím se a mohu pak vydržet celkem dlouho. Stačí si uvědomit, že je třeba dýchat "do břicha", v podstatě opřít hlas o orgány, o nichž tu debata rozhodně není:), při napětí a stresu nevytrčit krk dopředu, ale naopak ho stáhnout trochu dozadu, aby se člověk nepřiškrtil a "nerval" to zúženým krkem přes hlasivky, pak má navíc směšně vysoký hlas (to je to učitelské ječení). Není to tak těžké, chce to hlavně nepodléhat emocím - žáci jsou jen materiál:))
Neznámý uživatel2019-04-09 13:33:21
Do školy jsem šel s tím, že na mě bude vidět a budu chud. To první mi nevadí a chud věru nejsem. Pociťuji značnou svobodu, s dobou tzv. nepřímé povinnosti, s níž mohu nakládat podle sebe, si připadám takřka jako ve svobodném povolání. Když je nařízeno tzv. samostudium, nejedu na lyže, jako kolegové, ale opravdu se věnuju tomu, na co nemám jindy tolik času. Od samého počátku jsem v kontaktu s výpočetní technikou, mám k dispozici odborný SW, na který bych jako amatér nedosáhl, 3D tiskárny, na počátku připojení na Internet jsem si mohl v podstatě dělat, co jsem chtěl, i soukromé záležitosti, všechno bylo v rámci "studia nové technologie" (nehonil jsem žádné porno a podobné nesmysly, stejně jako sociální sítě, mě nelákají, fascinují mě kvanta informací týkajících se mých zájmů). Mnoho "problémů", které moji kolegové (a ještě víc kolegyně) řeší jako palčivé, jsou pod moji rozlišovací schopnost. Papíry a šéfové jsou všude (i to šéfování jsem si zkusil, mám pohled z obou stran, a stesky veřejnosti na učitele někdy dost chápu). Necítím žádný velký tlak nějakých termínů, zakázek apod., ve škole jsem v klidu. Protože leccos umím, každou chvíli jsem někomu užitečný, nakonec i to, že ve škole můžu uplatnit cokoli, co umím, je příjemné. Plat mám na českého učitele velmi slušný. Jsme učitelská rodina, takže všichni na jedné lodi, a nouze vypadá opravdu jinak. Učím už hodně dlouho (abyste mě nepodezírali ze začátečnického idealismu).

A propos: o "palčivých tématech" tu čtu často, ale nevšiml jsem si, že by někdo nějaké zformuloval. S platem není spokojen ani manažer, který bere čtvrt milionu. A má nějaký smysl diskuse o tom, že v Čechách nemá vzdělání dostatečnou vážnost?
Neznámý uživatel2019-04-08 20:39:04
Učitel zpravidla pracuje v suchu a v teple, teda pokud není vyslán na nějaký výlet.
Mgr. Dalibor Fusek2019-04-08 17:52:37
Nutné to samozřejmě není, ale byla zde žádost v minulé diskuzi o dané téma, tak jsme jí vyhověli. Témata můžete samozřejmě navrhovat sami. Doposud nikdo s žádným návrhem nepřišel.
Neznámý uživatel2019-04-08 05:46:52
Opravdu je nutné o tomto diskutovat???? K čemu je to dobré? To oblast školství nemá palčivější témata!!
Mgr. Dalibor Fusek2019-04-08 05:25:41
Na základě Vašeho návrhu přicházíme s pozitivním tématem. Podělte se s námi, co považujete za kladné na práci učitele?
Pátek 26.04.2024, svátek má Oto


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (6)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.