Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Zastavení revizí rámcových vzdělávacích programů (24.6.2019-30.6.2019)

Neznámý uživatel2019-07-05 10:32:55
Na mě to pořád dělá dojem, že pomocí RVP se stát zřekl odpovědnosti za vzdělání svých občanů - prostě za všechno může ředitel, který "blbě" nechal udělat ŠVP. A lejno padá níž - podle mě je i blbost, že koordinátorem ŠVP nemá být člověk z vedení školy, vždyť přece zástupci mají všechny podklady, vize, nástroje, kompetence, řadě učitelů je to úplně jedno, pro ně je to formální papír. Škola nebude fungovat jako firma, kde jsou zaměstnanci zainteresovaní na prosperitě a zisku, řada kantorů prostě jede v zajetých kolejích. Jasně, jak kde. Ale pro mě je nedůvěryhodná ta masa papíru, jak jsem psal níž, čím míň jasnou představu mám, tím víc kecám. Je v tom strašně marné práce, každá změna obtěžuje a komplikuje, uhlídat kontinuitu ŠVP střední školy, která má deset oborů, je takřka nemožné, akorát to otráví život. Kdokoli se do ŠVP podívá (inspektor), může mít výhrady, jiné názory, je to tak vágní, že pravdu mají všichni a inspekce nejvíc. Jak píše pak Kudrnovský - důsledky jsou negativní.
Emil Kudrnovský2019-07-04 09:28:29
Zrušení učebních osnov je (byl) jeden z hřebíčků do rakve českého školství. Když jsem se v roce 2011 po deseti letech vrátil do školství a na místo ředitele školy, nevěřil jsem vlastním očím, co to je za blbost. Kolik člověkohodin nad tím každá škola strávila času...

Na jaře 2012 na konferenci ČŠI tehdy už náměstek Andrys v rámci zprávy ČŠI referoval o negativních výsledcích této změny. Když jsem se ho naivně zeptal, proč ČŠI nedá podnět ke zrušení, odpověděl: my MŠMT pravidelně informujeme, zrušení RVP je záležitost MŠMT. Prostě nebyla politická vůle.

1) zavést učební osnovy jednotné pro celý stát,
2) disponibilní hodiny, volitelné a nepovinné předměty - jejich rozložení škola popíše v rámci učebního plánu, příp. stručně zdůvodní - tj. dokument na 2-4 stránky.
3) ve výjimečných případech povolit výjimky, ať si tvoří vlastní ŠVP, když nějaká škola potřebuje.

Uleví se všem: učitelům, inspektorům ČŠI i dětem, které se občas musí stěhovat.

Zrušení učebních osnov a zavedení RVP má jednoznačně negativní dopad na úroveň vzdělávání v ČR.
Neznámý uživatel2019-06-30 17:54:36
Dobrý den, plně se připojuji k neznámému uživateli, který navrhuje zrušení RVP a návrat k osnovám. Kdo nebyl úplně ...... poradil si s úpravou osnov sám, podle toho jaká byla potřeba třídy i jednotlivců v ní. Miloslav Hons, ředitel Základní školy Chomutov, Na Příkopech
Neznámý uživatel2019-06-28 21:01:23
Proboha, zrušte je úplně! Je to plné vznešených frází, přitom když si vezmete, co chodí na učební obory... Já mám pořád dojem, že to je princip padajícího trusu a nejníž je ředitel. Ne že bych slzel za minulým režimem, ale osnovy dávaly konkrétní představu, dostatečnou volnost, nebyla to hora papíru s ptydepe, a hlavně: krajské pedagogické ústavy a jejich odborné sekce organizovaly vzdělávací akce pro učitele, které zajišťovaly jakýsi styk s praxí, dneska je vzdělávání plné autistů a řešení konfliktů s rodiči, ale odborné vzdělávání veškeré žádné, co si člověk v potu tváře nesežene, to nemá. Firmy nemají kapacity, čas a nechtějí pustit ani pitomý výkres. RVP jsou dokladem toho, že čím míň konkrétních představ a znalostí člověk má, tím víc kecá.
Neznámý uživatel2019-06-27 10:14:27
Vřele s Vámi souhlasím. Revize RVP jsou dobré jen tehdy, když lépe a konkrétně vystihují, co vlastně BY MĚLO dítě umět, např. v MŠ. Ale ty zmíněné "rychlokvašky", které se bleskurychle adaptovaly na "paní učitelky" z pedagogiky znají minimum, v RVP se téměř nevyznají a nedej bože, aby byl v RVP použit odborný pedagogický termín!! To, co kvalifikovaná učitelka MŠ musí studovat 4 roky na SŠ nebo 6 let VOŠ nebo dokonce 3 - 5 let na VŠ, tyhle sfouknou za 1 - 2 roky. A že neumí hrát na žádný nástroj, mají hudební hluch a při tělocviku nezvládnou bubnovat do rytmu, protože rytmus prostě nemají, to považují za "malichernosti". Osobně znám tento typ rádoby učitelky - informace na nástěnce se jí hemžily hrubkami a pojem dyslálie považovala za jméno lokálu pro mladé. Ale papírově je vše v pořádku, protože "vystudovala" akreditovaný studijní program. O RVP věděla tolik, že existuje a že je podle něj vytvořen ŠVP, ale to bylo všechno. Takže revizi RVP PV klidně, pokud to přinese nějaký užitek, ale pokud tyto změny budou chápat jen plnokrevné, poctivě vystudované učitelky, pak je to k ničemu, protože ty výše popsané to stejně nikdy nepochopí.
Neznámý uživatel2019-06-25 16:09:01
Co si myslíme? Snad radši ani nic! RVP otravují všem, které znám , život a neulehčují práci! Ba naopak. Dřiv se od Aše po Ostravu učilo dle osnov a všichni věděli, co má umět prvňák nebo deváťák na konci roku. To stejné v mateřinkách, kde program výchovné práce stačilo lépe přepracovat a ne vytvořit takový paskvil, který stále "vylepšují"- např. místo slovo pedagog v poslední aktualizaci vyměnili za slovo učitel a vše museli všichni přepracovat. Samozřejmě bystré oko z ČŠI si dá velmi záležet na tom, aby našlo, co už mělo být opraveno apod. Vážně by se měl někdo vzpamatovat a nechat nás dýchat a pracovat podle nejlepšího vědomí. Spíš by mě zajímalo, kdo se zaměří na to, jak umí pracovat s RVP ty "rychlokvašky", které si dálkově udělají maturitu na soukromé škole z předškolní a mimoškolní pedagogiky, která získala akreditaci MŠMT na vzdělávání budoucích učitelek a učitelů a po těchto dvou letech jsou velké paní učitelky. Toto degraduje naše povolání. Že za dva roky mají po dálkovém studiu mít dle vrchnosti tolik odbornosti, že málokterý absolvent je schopný vůbec vědět co je to RVP a jak s ním pracovat. O dalším, co neumí se ani nebavím.
Mgr. Dalibor Fusek2019-06-23 21:20:13
Národní ústav pro vzdělávání vytvořil na počátku roku konzultační skupinu složenou z expertů na vzdělávací politiku a kurikulum, která se měla vyjádřit k procesu a harmonogramu probíhajících revizí rámcových vzdělávacích programů (RVP). Členové konzultační skupiny doporučili rozběhnutý proces revizí v tuto chvíli zastavit a soustředit se na vyjasnění střešních otázek ve Strategii vzdělávací politiky 2030 . Zajímalo by nás, co si o tomto kroku myslíte Vy?
Pátek 29.09.2023, svátek má Michal


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jak se stavíte k nástupu umělé inteligence do oblasti vzdělávání?

  1. AI využívám a podporuji (3)
  2. AI využívám, ale nelíbí se mi to (0)
  3. AI nevyužívám (8)
  4. AI nevyužívám a chtěl(a) bych ji zakázat (1)
  5. Nemám na věc názor (0)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.