Neznámý uživatel | 2020-01-19 19:54:36 | |
---|
Škoda slov i času se k tomuto vyjadřovat. |
|
Neznámý uživatel | 2020-01-15 12:17:15 | |
---|
Terminologická nejasnost, to je správný pojem. Já myslím, že "zastřešujících" dokumentů máme až běda. To nikoho nenapadne, že normální člověk, ředitel, zástupce, učitel, nemá šanci to ani přečíst, natož akceptovat? Bílá kniha (a platí vůbec?), strategie, národní program, RVP, právní předpisy, to myslíte vážně? Pro mě je to důkaz naprosté bezradnosti tvůrců této literatury. Každý ví, že když člověk není schopen věc vysvětlit, mluví a mluví a mluví. Zatracené počítače, měli byste podobné dokumenty psát v ruce. To by najednou byla stručnost. |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2020-01-14 18:59:20 | |
---|
Málokdy se stane, že bychom do stávajícího diskuzního tématu zasáhli, v tomto případě však takto musíme učinit, a to na základě podnětného upozornění přímo z MŠMT. Celý problém spočívá v tom, že i v odborné veřejnosti existuje terminologická nejasnost, co je míněno Národním programem vzdělávání. U řady lidí je spojován tento název s koncepčním dokumentem Národní program rozvoje vzdělávání v České republice - Bílá kniha (2001), případně dalšími koncepčními dokumenty (Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020, resp. 2030. Dosah uvedených koncepčních materiálů vydávaných ministerstvem školství je tematicky nepoměrně širší (rozvoj celé soustavy, včetně jejího financování, vztahů státní správy a samosprávy, organizace vzdělávání, postavení pracovníků škol, atd.) a zahrnuje často i oblasti mimo tzv. regionální školství, např. vysokoškolské nebo další vzdělávání.
Národní program vzdělávání (v tomto kontextu to není pro svou snadnou zaměnitelnost příliš zdařilý název) je podle § 3 školského zákona v podstatě kurikulárním dokumentem, kterým se mají blíže vymezit hlavní oblasti vzdělávání, obsah vzdělávání, příp. prostředky, které jsou nezbytné k dosahování cílů vzdělávání. Takto koncipovaný Národní program vzdělávání se měl stát podle záměru zákonodárce východiskem pro zpracování rámcových vzdělávacích programů a školních vzdělávacích programů. V současné době pro všechny obory vzdělání (v oblasti základního a středního vzdělávání) a také pro předškolní vzdělávání existují rámcové vzdělávací programy, které kromě obsahu vzdělávání zahrnují rámcové podmínky, za kterých se má RVP realizovat. Poněkud problematicky se pak jeví také princip schválení tohoto kurikulárního dokumentu, viz § 3, odst. 1 školského zákona, který má schválit kromě vlády, ale současně i obě komory Parlamentu ČR. Pro diskutující o tomto tématu je pak důležité to, aby nezaměňovali tvorbu koncepčních dokumentů MŠMT s přípravou NVP jako potencionálního zastřešujícího kurikulárního dokumentu. Děkujeme za pochopení našeho vstupu do diskuze. |
|
Neznámý uživatel | 2020-01-12 08:38:14 | |
---|
Naprostý souhlas s předešlými příspěvky. Školství snad kdysi bývalo na úrovni!!! |
|
Emil Kudrnovský | 2020-01-10 08:37:41 | |
---|
Souhlasím, s ohledem na těsnou spolupráci dotčených "odborných" skupin MŠMT na různé aktivisty bych byl raději, kdyby jeho zpracování řídil Václav Klaus ml. |
|
Neznámý uživatel | 2020-01-10 06:25:51 | |
---|
Možná je ale vlastně dobře, že dokument nevznikl. Když se podíváme, jak se vyvíjí diskuze o Strategii 2030 , bylo by to naprosté fiasko. |
|
Neznámý uživatel | 2020-01-06 18:58:12 | |
---|
Rok 2001: """Národní program vzdělávání ČR (Bílá kniha)
Dokument formuje vládní strategii v oblasti vzdělávání v podobě myšlenkových východisek, obecných záměrů a rozvojových programů směrodatných pro vývoj vzdělávací soustavy. Strategie odráží celospolečenské zájmy a dává konkrétní podněty k práci škol. Zároveň je otevřeným materiálem, který by měl být v pravidelných intervalech kriticky zkoumán a v souladu se změnami společenské situace revidován a obnovován."""
Nějak nám to vyvanulo, aniž by se revidovalo a obnovovalo. Vznikne dalších několik set stran ptydepe? Jako by nestačily bláboly v RVP. Přečtěte si RVP pro učně a pak to porovnejte s tím "materiálem", který by to měl zvládnou... |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2020-01-06 08:45:42 | |
---|
Už 15 let má Ministerstvo školství ze zákona povinnost vypracovat strategický dokument Národní program vzdělávání. Mezitím se v úřadu vystřídalo 14 ministrů. Ani jeden se ale do jeho přípravy nikdy nepustil. Co si o tomto postupu MŠMT myslíte Vy? |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi