Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Jak hodnotíte postup vlády a MŠMT při současné koronavirové krizi? (16.3.2020-22.3.2020)

Neznámý uživatel2020-04-02 09:03:32
Bohužel se mýlíte. Nezvládají. Lžou, jak když tiskne a mnozí nedělají vůbec nic. Co například důležitého pro žáky a učitele udělalo MŠMT? Vůbec nic. Miliardy lítají, ale respirátorů a ochranných pomůcek je stále málo. Ministr zdravotnictví dokazuje to, co platí již dávno - je to takový Babišův politický Kašpáreček, který se upapouškuje k smrti. Ale pro národ to je sympatický mladík. Copak nevidíte, jak se v tom plácá? Chudák. Kdo zvládá, to jsou akční nižší instituce od KRAJŮ dolů. A běžní lidé.
Neznámý uživatel2020-04-01 12:23:35
Zvládají to velmi dobře. Přenositelnost klesá k 1, možná se dostane i pod (jedna osoba už nenakazí skoro nikoho). Kdyby vyhlásila vláda tvrdá opatření dříve, profesionální popichovači pánové Fiala a Bartoš by ji sežrali a podnikatelé by se vzbouřili. Vláda velmi rychle pochopila, že náš inteligentní národ vychlastá do 20 h, co může, proto zavřela hospody úplně. Tak se chlastá před nimi. Proto zákaz shromažďování. Kdyby nařídili roušky podle zdravého rozumu, nebude je mít nikdo. Proto jsou všude přihlouple svědomití osamělí cyklisté a běžci se zaplivaným hadrem na puse, kdepak čerstvý vzduch, ten se nesmí.
Neznámý uživatel2020-03-31 12:58:10
Postup naší vlády je dejme tomu relativně dobrý, ale kdo totálně zklamal a selhal, jsou představitelé EU. Pryč s takovým spolkem.
Neznámý uživatel2020-03-29 23:40:46
Jak to tedy bude s přijímacím řízením na SŠ, pokud se školy do konce června neotevřou (myslím, že je to v tuto chvíli jasná věc a jestli je otevřou na červen a s nošením roušek, tak to je idiotismus)? V jakékoli debatě v médiích kdykoliv padla tato otázka, vždy se jí diskutéři vyhnuli a redaktor už tuto otázku neopakoval. Nechápe, že varianta v případě maturit je vyřčena (to jsou dospělí lidé), ale varianta v případě chudáků - dětí z 9.tř. ZŠ sdělena nebyla. Tomu nerozumím.
A druhá otázka, nevíte náhodou, jak děti známkovat? Je dovoleno jim vůbec za práci doma dávat známky (kolem DÚ byla nedávno pěkná aféra)? Je to relevantní? A na základě těchto známek těm dětem poté namastíme na konci června vysvědčení? Jak je možné, že žáci ani učitelé nevědí postup v případě takto závažných věcí? Vždyť od těch odpovědí se přeci má odvíjet to, jak ty děti doma vzdělávat. Jak si to má člověk naplánovat? Ať mně nikdo nevykládá, že pustíme děti (vzhledem k situaci) na konci května do školy. Já vím, že nikdo neví, jak se to bude vyvíjet, ale v jiných oblastech se předpovídá úplně vše a neustále se o tom "mele". Jen školství opět mlčí. A aby toho nebylo málo, tak bylo potřeba v médiích naprosto mimo všechna zásadní témata upozornit rychle na to, jak rostl učitelům za poslední rok plat. To je k nevíře.
Neznámý uživatel2020-03-27 15:29:04
Náraz také bude, až nějací učitelé po nástupu do školy budou nemocní nebo v karanténě. Počítá s tím MŠMT? To se pak budou dělat maturity nebo závěrečné zkoušky, že? O tom zatím nevypadlo z těch "kompetentů" ani slovo.
Neznámý uživatel2020-03-26 10:47:52
Kde je vůle, je i cesta. Pokud rodičům nebude jedno, zda z jejich ratolestí vyrostou tupci, bude vše v pořádku. Učitelé učí - i když jinak než obvykle - a kdo chce, zařídí se podle toho.
Neznámý uživatel2020-03-26 10:33:01
Největší náraz ve škole bude, až se do ZŠ vrátí jedna polovina žáků = těch co úkoly jakž takž dělali (a někteří víc než to) a budou mít "před-učeno" a druhá polovina žáků = těch, kteří nejenom že žádné úkoly nedělají, ale statečně stihnou zapomenout i to málo, co se jim učiteli podařil před Koronem dostat do hlav. ...
Neznámý uživatel2020-03-24 13:19:32
Ad pan Kudrnovský: podepisuji. Akorát středoškolák na to může kašlat bez ohledu na sociálně právní ochranu dítěte... Chtěl bych vidět, kolik učňů visí na Teams a učí se matiku...
Emil Kudrnovský2020-03-24 10:34:53
Dobrý den, už jsem tu dlouho nebyl.

1) UčíTelka a zmatek okolo učiva - snad rodičům a těm "nahoře" po 17ti letech dojde, jaký dopad má zrušení učebních osnov.

2) realita na ZŠ, o které se nepíše: cca třetina žáků jede dle plánu, druhá třetina občas, zbytek na to kašle (a to doslova) – pokud bychom hodnotili žáky dle jejich práce doma, třetina žáků by prostě propadla. Upozorňujeme rodiče, voláme, píšeme - nemáme na ně žádné páky. OSPOD nemá žádné instrukce a nechodí do rodin (jen v případě ohrožení života).
Neznámý uživatel2020-03-24 08:26:15
Chtěl bych být v příštím životě tělocvikářem...
Neznámý uživatel2020-03-24 08:23:22
2020-03-24 07:45:49 Tak to zkuste vysvětlit inspeci, uděláte záslužnou práci, ta uděluje modré rady, jak nemůžeme hodnotit žáky jako ve škole, protože nemají srovnatelné podmínky blablabla, není povinností mít počítač a komunikační prostředky, zkuste vyloučit žáka za to, že nekomunikoval. Opře se o to, že je chudej a nemá na počítač a je vymalováno. Např. by mě zajímalo, jak učit "online" odborný výcvik. Učit "klasicky" je myslím šílenost, je to neproduktivní, "samostatné" práce žáci suverénně sdílejí přes discord. Myslím, že by se měli naučit učit samostatně na základě přehledu, který jim dá třeba učitel online a konzultovat problémy.
Zdeňka Dočekalová2020-03-24 07:45:49
Od 16.3. realizujeme výuku on-line - máme nastavený běžný rozvrh a v době výuky konkrétního předmětu jsou připojeni žáci a příslušný učitel a společně pracují. Pro učitele to sice znamená velmi náročnou přípravu, časově náročné je i opravování výsledků práce žáků. Nicméně sledujeme, že většina žáků pracuje zodpovědně (a doufáme, že jim to vydrží). Nepracují a vymlouvají se jen ti, kteří chyběli a flákali i prezenční výuku. Na takové ve finále zabere jen vyloučení ze školy - ale domnívám se, že to by měl být až poslední krok, protože naším cílem je ne někoho "vyhazovat", ale něčemu naučit - třeba i tomu, že důležitá v životě je pomoc a že všechno má nějaké hranice.
Neznámý uživatel2020-03-23 17:19:27
Mě by zajímala jiná věc. Jak řešit žáky, kteří prostě nekomunikují? Jsou to zejména učni, těm je nějaké "onlíně" vzděávání naprosto u zadku. Nakonec se vymluví, že nemají počítač, případně se jim rozbil, mají špatné připojení apod. O tom nikdo nemluví. Pořád se všichni tváří, jako by žáci lačnili po vzdělávání a ti blbí učitelé jim ho nebyli schopni poskytnout. Jakmile žák komunikuje, není problém se domluvit. No tak nějaké úlohy opíše, a co má být. I tak se může něco naučit.
Zdeňka Dočekalová2020-03-22 22:14:31
Domnívám se, že portál je určený pedagogům, tedy vysokoškolsky vzdělaným lidem, kteří mají vychovávat budoucí generaci. Po přečtení většiny předcházejících příspěvků mám však obavu, že jsem se zmýlila (nechci se nikoho dotknout).
1. Postup vlády si netroufám hodnotit, protože chápu, že situace je velmi vážná a nikdy jsme nemuseli takovou situaci řešit, takže nezbývá než věřit, že vláda to se všemi občany ČR myslí dobře. Neznamená to, že souhlasím s chaotickým, paniku podněcujícím a občany naprosto dezorientujícím přístupem některých členů vlády v čele s p. Babišem.
2. Nechápu přístup MŠMT, které se chová,jako když neexistuje: v době, kdy žáky čekají přijímací zkoušky na SŠ a na středních školách se maturanti obávají, že neodmaturují. Je mi jasné, že není jednoduché vydat jasné stanovisko v této době a pro cokoliv stanovit jakýkoliv termín, ale přijímací zkoušky a maturity jsou pro určité skupiny obyvatel velmi závažnou otázkou, která se prostě neřeší...
3. Proč např. nezrušíme státní přijímací zkoušky a s ohledem na aktuální situaci výjimečně nenecháme přijímání žáků na SŠ pro příští školní rok jen na na středních školách? Přihlášky uchazečů pro příští školní rok střední školy přece už mají a výjimečně může být jen na nich, koho přijmou a koho ne - a to jde i ve vyhlášeném nouzovém stavu. Ale je třeba udělat to co nejdřív, aby rodiče a žáci nebyli v napětí - už takhle je napětí ve společnosti dost!
4. Proč jednoznačně nepřesuneme konání maturitních zkoušek na podzimní termín? Vysoké školy určitě rády s přijímáním studentů počkají a maturanti i učitelé na středních školách, kteří žáky nově připravují na maturitu on-line, budou mít dostatek času a klidu na práci.

Neznámý uživatel2020-03-20 08:10:13
Opravdu zajímavý článek, vysvětlující, proč se některé evropské země ve věci koronaviru chovají jinak my, např. Británie. Stojí za přečtení
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/meli-jsme-s-koronavirem-jeste-stesti-mohlo-byt-hur-britanie/r~cbfa980069c811eab408ac1f6b220ee8/
Neznámý uživatel2020-03-19 12:32:58
Viz Japonsko: https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/prvni-vlnu-koronaviru-japonci-zvladli-jsou-velmi-ukazneni-ri/r~b710204469a611eab115ac1f6b220ee8/
Neznámý uživatel2020-03-19 12:31:22
Ale ony to ty totalitní režimy opravdu vyřeší. Druhou možností je vzdělanostní, zodpovědná a ukázněná společnost. My nejsme ani jedno. My jsme švejkové, kverulanti, kteří mají svou hlavu, která je přece nejchytřejší, a jsme od 90. let národ egoistů, který se mylně domnívá, že se všichni budou mít lépe, když se každý bude starat jen o sebe. O tom, že jsme montovna, nádeníci Evropy a sklad, byť s plnou zaměstnaností, netřeba hovořit. Tohle nejsou vytopené Troubky, kam stačilo poslat pár korun a člověk se cítil jako filantrop, který soucítí s druhými.
Neznámý uživatel2020-03-19 11:13:16
Pane kolego či kolegyně, nenapadejte nikoho z obhajoby totalitních režimů, určitě to tak nebylo myšleno. Ale chce to opravdu trošku hledět dopředu, viz např. článek
https://www.novinky.cz/zahranicni/koronavirus/clanek/novopacke-sdruzeni-melo-na-sklade-trikrat-vice-rousek-nez-stat-40317218
Neznámý uživatel2020-03-19 08:56:26
Je to prostě jako naschvál. Souhrou náhod teď budou na koni všichni přívrženci totalitních a restriktivních režimů. Ono to přitom spolu vůbec nesouvisí. To, že lidé nejsou jako ovce, ještě neznamená, že nedokáží být ohleduplní a solidární. Paradoxně model, kdy ten, co měl sedět teď uzavřel celou republiku, vypadá, jako samurajská cesta Jánošíka. Prosím, nepodléhejte omylu, že jen totalitní vládci dokáží stávající problém vyřešit. To už bychom tu tu karanténu mohli rovnou nechat. Do práce, nakoupi a domů. Nakoupit u nejmenované firmy nejmenovaného vůdce.
Neznámý uživatel2020-03-18 19:22:20
Je velmi smutné, že naše společnost, a vlastně i evropská, je závislá na tom, jestli se nad námi slituje nšjaká Čína, jejíž zřízení odsuzujeme a kritizujeme. Takovéto demokracie včele s jejími vládami i představiteli celé EU se jeví poněkud trapnými a jejich negramotnost aspoň trochu předvídat je neobhajitelná.
Mgr. Dalibor Fusek2020-03-18 16:29:57
Zdravím za naši redakci nejen všechny diskutující, ale i všechny osoby, které v tuto nelehkou dobu neztratili zájem o vzdělávání a školství. Jelikož jsme, stejně jako Vy, v podstatě uvězněni ve svých domovech, snažíme se z toho nezbláznit. Pozitivním efektem pak je, že jsme díky tomu prakticky 24 hodin on-line a sledujeme vše, co se kolem nás děje. Veškeré užitečné informace pak sbíráme a třídíme. Pro účel stávající situace jsme pak vytvořili speciální kartu, ve které naleznete vše, co se koronaviru ve vztahu ke školám týká. Příslušnou kartu naleznete v sekci Komunikace-Vzdělávání Věc veřejná-Problematické body vzdělávací soustavy. Obsah můžete spoluvytvářet s námi také Vy.
Neznámý uživatel2020-03-17 21:16:39
Ne, díky, šlo jen o jeden překlep:)
Mgr. Dalibor Fusek2020-03-17 09:16:42
Neznámý uživatel 2020-03-17 09:05:37 Napište příspěvek znovu, starý smažeme, i následný dotaz.
Neznámý uživatel2020-03-17 09:05:37
vyjmenovaná... škoda, že tu nelze opravit příspěvek.
Neznámý uživatel2020-03-17 09:04:13
2020-03-16 20:20:29 Ještěže učím takové předměty, pro něž když chci učebnici, musím si ji napsat. Nikdo nechce nikomu "pomoci", je snaha pouze vydělat a přežít. I České televizi jde primárně o sledovanost, jestli někoho vzdělá, je šumák. Mimochodem bych chtěl vidět, jestli po roce děti ta vyjmenované slova ještě umí, znám vyjadřovací schopnosti středoškoláků. A schopnosti učitelů? Většinou končí u poslání e-mailu. Kdyby před rokem nějaká vzdělávací instituce vypsala smysluplné téma "jak vzdělávat žáky v případě pandemie nebo karantény", nikdo se nepřihlásí, zato blábolů, jak hovořit s rodiči, jsou desítky.
Neznámý uživatel2020-03-17 08:58:44
2020-03-16 18:51:55 PO bitvě je, ale ne po válce. Bude hůř.
Neznámý uživatel2020-03-16 20:20:29
Re: Neznámý uživatel 2020-03-16 17:22:44 Pokračování...
Dezinformace - ČT1 vyučuje a určuje výstupy pro 1.stupeň?
Toto se děje na ČT1 Učí Telka. Prosím všechny, kdo mohou, aby zarazili dezinformaci rodičů na Učí Telce!/ Znalost vyjmenovaných slov patří do výstupu 1.vzdělávacího období t.j. 3.ročníku!!!!

Toto jsou reakce na diskusi k pořadu vysílané dnes na ČT 1, učenému pro 4.ročník. Rodiče se diví, proč se ve 4.ročníku vyučují vyjmenovaná slova.

Začátek citace:
Alena16. 3. 2020 11:07Reagovat31
opravdu jsou vyjmenovaná slova pro 4. třídu?
Děkujeme za tento počin. Čekaly jsme na 4. třídu, ale vyjmenovaná slova se dcera učila ve 3. třídě. Teď mají jako hlavní náplň vzory podstatných jmen, přiřazení osoby, čísla, času atd. Je možné, že je to na různých školách takto odlišné?

zobrazit reakce (2)
Škola16. 3. 2020 11:13Reagovat20
Ano je.

Simona Svobodová16. 3. 2020 11:23Reagovat11
Ano, i u nás se děti učí ve 4. třídě vzory podstatných jmen. Každá škola má svůj ŠVP a podle něj vyučuje. Školy také mohou vyučovat podle různých učebnic. My máme všechny učebnice od Nové školy. Někdo používá Fraus, či u nás dříve učebnice od Alter. Obsah učiva na jednotlivých školách a ve třídách se tedy může lišit. K procvičování a výkladu učiva teď můžete použít spoustu online zdrojů. ČT zmiňuje v tomto pořadu i na webu. konec citace

Budeme za blbce? Co na to pan min. Plaga? Nemělo by to min. školství cenzurovat? Vím, že jsou teď k řešení důležitější věci, ale od toho máme resort ministerstva školství!
Je to jen další degradace učitelského povolání:-( Zastavte paniku, že školy na výuku nestačí!
Neznámý uživatel2020-03-16 18:51:55
Re: Neznámý uživatel 2020-03-16 18:40:53
Ještě není po bitvě:-) Potencionální zdroj nákazy je všude kolem nás...
a největším nepřítelem je lidská blbost a nerespektování doporučení.
Neznámý uživatel2020-03-16 18:40:53
Dobrý den všem, jak už někdo poznamenal, po bitvě každý generál. Jsem vděčná za pana Prymulu - přesvědčit pana Babiše, že je třeba jednat v rozporu s ekonomickými zájmy, to musel být oříšek. A pokud to nebyl pan Prymula, tak ten dík patří někomu jinému. Doufám, že se to někdy dozvíme. A úcta všem, kteří musí pracovat s rouškou nebo bez v přímém kontaktu s potenciálními zdroji nákazy.
Mgr. Dalibor Fusek2020-03-16 17:47:01
Nemáte za co, to je podle nás samozřejmost. :) I když by člověk nejraději někdy zasáhl. :D
Neznámý uživatel2020-03-16 17:22:44
Česká televize vysílá pořad UčíTelka. Oceňuji, ale vítají hlavně asi rodiče.
Z mého hlediska...spousta chyb v metodických postupech, nevhodně zařazené učivo dle RVP pro ZV, nerespektovány výstupy učiva atd. ....nechci zdržovat. Když jsem chtěla upozornit na chyby nebo odpovědět na dotazy rodičů, příspěvky mi byly smazány. Zkrátka cenzura tento pořad znehodnotila. Jen chvála projde! A máte omezené příspěvky a reakce. To jsem v žádné diskusi nezažila. A to ještě při zveřejnění příspěvku musíte souhlasit s tím, že vám cokoli může být smazáno či upraveno!!! Kam ta naše demokracie spěje...
To se mi v této diskusi nikdy nestalo. Děkuji, pane Fusku!
PS:Vulgárně jsem nikdy nemluvila a nikoho jsem neurážela.
Neznámý uživatel2020-03-16 14:54:11
Moudrá slova s nadhledem:
https://www.rodicevitani.cz/koronavirus/ondrej-steffl-ucitele-klid-nehori-to-nechte-deti-a-rodice-aby-se-zkonsolidovali-pak-muzete-v-klidu-resit-jak-ucit/
Děkuji za tento názor a vřele doporučuji.
Neznámý uživatel2020-03-16 14:13:49
Hlavně by už měli být v povinné izolaci doma všichni učitelé. Snad už všichni rozumní ředitelé nařídili home office, aby po návratu dětí do školy nezůstaly školy bez kantorů!!!!!
Neznámý uživatel2020-03-16 13:56:17
To zase bude generálů po bitvě.
Mgr. Dalibor Fusek2020-03-15 09:49:06
Od 12.3.2020 zažíváme v České republice doposud nepoznaný stav, a to vyhlášení nouzového stavu. Při této příležitosti byla mimo jiné uzavřena většina českých škol a školských zařízení. Zajímalo by nás, jak postup vlády a MŠMT, případně dalších aktérů hodnotíte Vy? Zvládá stát současnou situaci?
Pátek 19.04.2024, svátek má Rostislav


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (5)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.