Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Bojíte se návratu do škol? (27.4.2020-3.5.2020)

Neznámý uživatel2020-05-18 08:42:15
MŠ vždy byla na posledním místě u všech úředníků MŠMT. Takže nás to nikoho z MŠ nepřekvapuje, že nás opět hodili přes palubu. My totiž vlastně asi do školství vůbec nepatříme. Byť jsme prvním článkem ve vzdělávání. No co už. Rodiče vlastně za to "hlídání" platí, jsme služba rodičům, ale spíš to vypadá, že jsme jen hlídací služba, i dle MŠMT. Potom tedy nechápu, proč máme RVP a následně ŠVP, TVP, když by opět pouze stačil manuál "jak uhlídat 25 rozjívených a nevedených dětátek"! A na to roušky přece nepotřebujeme!!! My jsme totiž odolné vůči všem virům, bakteriím, rýmám, průjmům, neštovicím aj.infektům, tak vlastně asi máme i obranné látky na koronaviru. Jediné vůči čemu nejsme a nechceme být imunní je hloupost a neschopnost vrchnosti.
Neznámý uživatel2020-05-17 21:41:34
Na ZŠ je nošení roušek na rozhodnutí učitele, ale v MŠ je mít nemusí!
Neznámý uživatel2020-05-16 13:25:22
Myslím, že z návratu má největší strach pan ministr Plaga, podle toho, jak neustále kličkuje.
Navíc v září již určitě nenastoupí mnoho důchodců, kteří do teď učili, zvláště na středních školách. To bude teprve strach, co s tím.
Neznámý uživatel2020-05-15 09:48:30
A na učitele se v celém návratovém manuálu úplně zapomíná. Děti nemusí mít roušku, tudíž klidně můžou učitele nakazit ( vždyť je to jen učitel že? ) Hlavně musí být ochráněny děti! Učitel dohlédne na to, aby se žáci vzájemně nenakazili.Učitelé budou hlídat žákovské rozestupy, budou hlídat nasazené roušky na chodbách a záchodech, rozhánět O přestavbách hloučky dětí v rouškách, pravděpodobně i desinfikovat několikrát denně žákovské lavice, kliky, vypínače -vše pro ochranu děti. Něco mi tu ale nehraje: děti musí byt ochráněny a ucitelé ne? Ti můžou být klidně vystaveni i 5 -6 hodin žákům bez roušek v uzavřené místnosti. Jak je to možné, když v celém státě je nařízení, ze ve vnitřních prostorách je povinnost nosit roušky. Chápu, ze by to bylo ve škole nepříjemné, ale to je snad nepříjemné všude. A zase jsme tam, kde jsme byli: učitel opět ohne hřbet a zachrání ekonomiku nejen svým ubohým platem, ale dokonce i svým zdravím!! Počkáme si až budou stoupat křivky nakažených učitelů, kterým budeme moci poděkovat jako hrdinům v první linii
Neznámý uživatel2020-05-15 08:54:56
No,to jste , pane Rodiči , tomu dal korunu! Proč jste nešel dělat pedagoga nebo vychovatele? Určitě byste cele školství vylepšil ! Vaše dítě bych chtěl znát!. Toho negramota, který se nic se nic ve škole nenaučil. Vy pravděpodobně také ne, když vás tak “ čtu” Dal jste si s tím blábolem docela práci, ale určitě se nesetkáte u inteligentních rodičů se souhlasem. Naše děti jsou ve škole spokojené. Vás příspěvek připomíná fejeton do bulváru a ne do seriózní diskuse
Neznámý uživatel2020-05-12 09:54:25
Všimněte si těch debat, nejasností, změn, různosti názorů, chaosu,...Kdyby MŠMT začátkem dubna řeklo "školy se otevřou 1.9. a tečka, co by bylo klidu. Vše by bylo jasné. A hlavně by se vůbec nic nestalo. Je škoda, že se nepřemýšlí. Každoročně jsou debaty o tom, že učitelé ve vyspělých systémech Evropy mají jednou za x let volno od dětí. No a stát mohl využít koronavirové odstávky a dalších 20 let by jakékoli debaty byly zbytečné, protože to volno by pro několik generací proběhlo. I tak se to dalo využít. Tady nejde o to, zda se někdo bojí. Já se nebojím, že se mně děti nakazí, ale do školy nepůjdou, protože dobrovolná škola v červnu, kde se bude opakovat a procvičovat (v lepším případě), tak taková škola je zbytečná, Ale to každý ví. Někdo děti potřebuje prostě pohlídat, tomu rozumím. Tak nechť MŠMT ale netvrdí, že se otvírají školy. Je to komedie. I s tím hodnocením. Všichni vědí, že na tomto vysvědčení nezáleží ani u současných osmáků (u ostatních žáků české známkové vysvědčení je úplně jedno), tak proč se to řeší. Hledat spravedlnost tam, kde najít nelze? Ježíšmarja dejte jim, to co v pololetí (těm co doma něco dělali, dejte pochvalu a vyzdvihněte rodiče) a víc se s tím nepárejte. Vždyť je to směšné, ty Vaše dvojky, trojky. Mé dítě nosí známky a ty ani v běžné výuce moc o ničem nevypovídají. Z Aj má jedničku a neumí vůbec nic a ze zeměpisu má dvojku a umí vše, jen ne podle paní učitelky. Myslím, že každý den a neustále se odkrývají nedokonalosti českého školství (spíš průšvihy), totálně již blikají a zvoní na poplach a lidi řeší takovou kravinu, jako je domácí vzdělávání a známkování. Pořád to jede ve stejných kolejích jako před 30. lety. Kluk dostane za úkol v přírodovědě vybarvit nic neříkající kolečka kolem nějakých brouků a to je celé. Já si ho vezmu do přírody a ty broučky chytáme, prohlížíme a pouštíme. K čemu jsou kolečka paní učitelky? A ty kolečka se pak hodnotí. Ani se již nevztekám, jen se pohrdlivě směji. Mrzí mě, že mé děti se učí stejně nesmyslně jako já na sklonku socialismu. A do toho to vaše konvenční známkové nicneříkající a přihlouplé známkování. Je to trapné. Nebojím se školy v souvislosti s Koronavirem, bojím se české školy jako takové, bojím se celého českého školství a každá minuta, kdy z tohoto systému (nestěžuji si na učitele, ale na systém, ti učitelé v tomto systému moc ani jinak fungovat nemůžou) mé děti vypadnou, je darem.
Neznámý uživatel2020-05-08 10:18:49
Pane kolego, "zkuste si vypustit na zahradu jakákoliv mláďata", když předtím postříkáte zahradu jedovatým postřikem?
Jak dlouho vydrží dovádět?
Neznámý uživatel2020-05-05 09:00:01
Jsem všemi deseti pro obnovení výuky pro celou školu, nevidím důvod, proč žáci 2. stupně mohou chodit od minulého týdne na tréninky, od tohoto týdne do kina a po obchodech, ale jinak sedí doma. Akorát to divadlo s rouškama a rozestupy by už mohlo skončit, protože opravdu si nedovedu představit reálnou situaci. Děti nejsou kuželky ani loutky. Zkuste si vypustit na zahradu jakákoliv mláďata a začněte je rozhánět. Nebo si opravdu myslíte, že děti radostně budou celý den individuálně sedět, samy počítat, číst, kreslit?
Neznámý uživatel2020-05-04 21:42:07
Já jdu učit od příštího týdne. Deváťáci do škol!
Neznámý uživatel2020-05-02 18:51:09
Zajímavý článek. Pokud opravdu informace platí, není důvod mít strach jít učit.
https://www.novinky.cz/veda-skoly/clanek/vedci-nemohou-najit-zadne-dite-pod-10-let-ktere-by-preneslo-koronavirus-na-dospeleho-40322459?fbclid=IwAR1TjHjn44lsI2yJQkEa251PD6ahTLH5RJ9y6Keq7X9ZXst4Z4rnFvOJnJY#seq_no=4
Neznámý uživatel2020-05-02 12:45:08
Já nechápu, proč by se nemohlo v červnu normálně učit, pokud se bude smět do škol, to že se děti poslední týdny školního roku flákají, je tradiční český folklór, který není problém opustit. Na střední škole bych udělal něco jako zkouškové období, kdy by se ověřilo, jak žák pracoval a ti, kteří pracovat nemohli, by mohli úkoly dohonit.
Petr Skulbaševský2020-05-01 14:32:55
2020-04-30 20:57:36 - dovolil bych si odvětit, že já si osobně nic nenamlouvám a u nás o hlídání dětí nemůže být ani řeč. Jak jsem již níže psal. Výuka u nás proběhne v plném režimu, máme na to ty nejlepší podmínky k bezpečnému provozu. Takže v našich podmínkách to určitě přínosné bude! Nevím z čeho čerpáte, ale nemluvte za všechny školy v republice.
Pokud máte stále pochyby, přijeďte se na naše podmínky a styl výuky klidně osobně podívat, beze všeho vás přivítáme.
Petr Skulbaševský, ředitel ZŠ Bohousová (Žamberk)
Neznámý uživatel2020-04-30 20:57:36
Do skoly až v září
Skola plnicí roli hlídání děti nemá nejmenší smysl!
To by asi bylo vhodnější otevřít družiny a není o dále diskutovat. To ještě nikoho nenapadlo ? Asi ne, protože jde čisté o alibismus ministra Plagy a jeho neschopných přisluhovačů. Tak už si konečně všichni Dušínové nalejte čistého vina a nesnažte si Sami sobě namlouvat, jak bude otevřená škola v červnu přínosem pro učitele a jejich žáky.
Neznámý uživatel2020-04-29 17:39:04
2020-04-28 23:13:52 Tedy chci vidět, jak by se navazovalo od 1. září na 11. březen v odborných předmětech maturitního ročníku, který končí v březnu, nicméně ŠVP předstírá, že v červnu, protože bychom se nevešli do počtu hodin předepsaných v RVP. Na tento problém se kdysi upozorňovalo, hledalo se řešení, leč nenašlo se a vše vyhynulo kromě toho problému. Dodnes jsem nepochopil, proč nedošlo k potřebné změně. Nebýt zavřených očí všech zúčastněných včetně inspekce, museli bychom se rituálně zastřelit.
Neznámý uživatel2020-04-29 17:31:49
Přiznám se, že trochu nechápu to "přetěžování žáků". Můj nezdárný syn se přetížit rozhodně nenechá. Žáci by byli ve škole až do odpoledne. Kdyby se doma od 9 do jedné učili, musí stihnout všechno, taková hrůza to zase není. Jenže když se připojí na discord, tam kecají (pokud rovnou nehrají hry), tak toho moc nestihnou.
Neznámý uživatel2020-04-29 17:28:09
Já bych měl několik praktických dotazů, nejsa ředitelem, trochu jiných:
1. Jak hodnotit žáka, který se za celou dobu onlajn výuky ani jednou neozval? Pokud mám být "tolerantní" podle pana ministra, je to za 2, za 3 nebo za 4?... Z těch obecných širokých plků jsem vyrozuměl, že všichni mají prolézt. Jak k tomu přijdou ti, kteří pracovali? Vyfotit popsaný papír a poslat ho mailem snad může opravdu každý.
2. Jak hodnotit žáka, který neodevzdal žádnou práci, protože podle svých slov nemá vybavení na práci s náročným softwarem, který potřebuje v odborné výuce (např. počítačové modelování, CNC programování apod.)? Dodatečná zkouška v září?
3. Co s pitomečkem, který zapomene, nebo ztratí roušku?
4. Jak učit s neustále zamlženými brýlemi? Já v roušce vidím prd.
Petr Skulbaševský2020-04-29 11:37:06
Vážený pane (níže), děkuji Vám za pěknou a reálnou odpověď a velmi si ji vážím. Digitální technika je ve školství dobrý pomocník při běžné prezenční výuce v takové míře, že zaměstná druhou skupinu žáků, nebo pokud jsou ve třídě dva spojené ročníky. Existují velmi pěkné a názorné výukové programy, které děti baví a přitom se učí. Digitální technika, nebo interaktivní tabule jsou proto vhodným doplňkem výuky a mohou velmi pomoci vyučujícímu učivo příjemně podat. Nemělo by to však zcela nahradit výuku, to v žádném případě.
Máte však velkou pravdu o té digitalizaci životů a nedej bože Online výuky přes počítač distanční formou vzdělávání. To rozhodně nemůže nahradit přímý kontakt dítěte s vyučujícím a skupinou vrstevníků při kvalitní prezenční výuce ve třídě. V této situaci se to s určitým pochopením využívá při spojení učitele s žákem, když jsou tak dlouhou dobu odděleni. Distanční vzdělávání nikdy nemůže překonat prezenční formu v kvalitní podobě.
Ještě zmíním k té výuce u nás, jak jsem psal níže a Vaší otázce, co bude dělat těch 10% dětí. Jak jsem psal, určitě budeme těch 90% prezenčně vzdělávat ve třídách s tím, že se bude učivo opravdu spíše opakovat a víceméně vysvětlovat novější učivo, které měly při domácí práci. Učivo zcela nové, ono toho zase tolik není, se může začít probírat jen z úvodu a rozhodně z něj nedávat písemné práce a známkovat. A běžně naplno začít od dalšího školního roku. No a co tedy bude s těmi 10%? Vyučující bude mít trochu více práce s tím, že bude dále zasílat týdenní učivo, které ostatní zvládnou ve škole, dosavadní formou distančního vzdělávání. Nebo se vyučující 1 krát týdně s žákem doma spojí Online vstupem a probere s ním to podstatné. V tom u nás problém nevidím. Rozhodně to ale nebude běžná výuka při povinné školní docházce a od toho by se mělo také odvíjet hodnocení práce žáků (případná forma slovního hodnocení). Nikdo tuto situaci opravdu nečekal a tak se všichni postupně učíme takovou dobu nějak hodnotně a zdárně přežít. Nemyslím, že by tento výpadek nějak výrazně poškodil, nebo znehodnotil dosavadní práci a úsilí běžné prezenční výuky. Jen se v současnosti musí k tomu lidsky přihlédnout a žáky a rodiny nepřetěžovat zbytečnými úkoly. Myslím tím, když jsem četl, jak v jedné škole dostali žáci úkol z tělesné výchovy vypracovat písemné cvičení na určené téma, a když ho někdo neodevzdal včas byl hodnocen nedostatečně. To je solidní úlet a pochybení.
Takže, já jsem velmi rád, že konečně uvidím své žáky alespoň těch 25 dní, i když s omezenými podmínkami a určitě se dobře o všechny postaráme, tedy i o těch 10%, které budou do konce školního roku doma. Ještě jednou Vám děkuji za Vaší zprávu a hlavně správný postoj k alternativní domácí výuce. S úctou a pozdravem …..
Petr Skulbaševský, ředitel ZŠ
Neznámý uživatel2020-04-28 23:13:52
Pane řediteli 90 % žáků, to má smysl otevřít. Ale jak k tomu přijde těch 10%. Je to nepovinné, takže nemůžete ve výuce pokračovat, jak by k tomu přišli ti žáci, kteří nepřijdou. A ti nepřijdou, protože jejich rodiče mají třeba strach. Takže budete mít skvělé, že budete učit, ale mělo by se pouze opakovat a 1.9. navázat tam, kde se 11.3. skončilo. S těmi alternativci máte pravdu a myslím, že celé domácí vzdělávání je kašpařina "alternativců". MŠMT pro to nemělo a nemá právní rámec (domácí vzdělávání je protizákonné) a tak to nechává na školách a ty přeaktivně alternativně blbnou a pomáhají našim ideologům s digitalizací školství (to by mělo dělat MŠMT) a všichni si v tom "čvachtají" a tlučou se v prsa, jaká to je paráda, že se starší kantorsky zkušená generace donutila sáhnout na počítač. No a já to vidím přesně obráceně. Celá koronavirová krize ukazuje, jak je ten globální svět počítačů a celkového růstu zranitelný. Mně je právě z té digitalizace našich životů na zvracení včetně té postupné a velmi chytře prováděné likvidace obyčejné lidské svobody. Pojďme se všichni zdigitalizovat, aby bylo jasné, co děláme, kde se nacházíme a za pár let nás ministerstvo prostřednictvím nějaké technologie bude sledovat, zda si po záchodě myjeme ruce a na zábradlí saháme v rukavicích. A školy zrušme, budeme učit přes počítač, to máte pravdu. A tento marný svět mohl od všech lidí dostat na chvíli kopanec a školství mu tou svou domácí výukou akorát opět s nebývalou, tradiční a aktivní loajalitou (kdo to vlastně chtěl) nahrálo. Já to nechtěl ani jako učitel, ani jako ředitel, ani jako rodič. K čemu to bylo a je? Měl by někdo změřit, jaký to mělo pro děti smysl za těchto podmínek. Je úsměvné, jak se během běžného provozu dbá na zákony, jak jsou z nich všichni strachy bez sebe a jak se pořád všude kryjeme a poté se tu protizákonně provozuje nějaká nesmyslná činnost a nikomu z těch dogmatických dodržovatelů zákonů to nevadí.
Petr Skulbaševský2020-04-28 10:57:14
Dobrý den, jsem rád, že se tady našlo více názorů, od toho je také diskuze. Ovšem každý názor je určitě subjektivní, rozdílný, ale každý má určitě svou pravdu. Také ne každá škola má pro otevření stejné podmínky, za kterých může splnit určité hygienické požadavky. Nemluvím o zajištění pedagogů, z nichž část může být v rizikové skupině a tak se třeba ani nedá zajistit personální obsazení pro skupiny žáků.
Určitě je pravda, že vláda nemá promyšlené řešení, plodí neuvážené a nepodložené kroky, které v mnohém ani nejdou v realitě provést, či zajistit. Školy také mají problémy se zajištěním desinfekčních prostředků, doplněním jednolavic, nebo vůbec bezpečného provozu při nařízení, aby se určené skupiny do 15 žáků oddělovaly a skoro vůbec nemíchaly. To také není snadné zajistit. Další "paskvyl" je nošení - nenošení roušek, kdy si má určit vyučující jak to umožní ve třídě. Žák na ni bude neustále sahat při jejím sundávání a nasazování. Tímto hází vláda odpovědnost na ředitele a učitele a dává od toho ruce pryč. A co když žák roušku zapomene, bude to vícekrát u více případů, nebo to rodiny nechají na škole. Dnes nabízí do škol roušky za 27 Kč za kus. Pokud škola pořídí pro potřebu vyučujících a některých žáků 1 000 kusů roušek, tak to pěkně prohne provozními financemi. Nemluvě o tom, že stát školám určitě nepomůže při nákupu desinfekcí, teploměrů, lavic, nebo roušek. V počtu škol, které to najednou shánějí dochází ke kolapsu v dodávkách a více škol se toho třeba dočká až koncem června, ale mají otevřít 25. května - stát opět ruce pryč a nechá veškerou odpovědnost na ředitelích. Takže vlastně určitou část pravdy mají všechny různé názory.
Výhodu mají obecní základní školy, které toto jsou schopné splnit. Naše škola v Orlických horách je pouze s 1. stupněm ZŠ, ve škole je 50 dětí ve čtyřech třídách. V tomto případě hravě splníme počet do 15 dětí ve skupině a všem máme zajištěnu jednu lavici. Vyučující budou mít dobré podmínky a tak mohou s žáky probrat podstatné a novější učivo, které jim nedávali na domácí práci. Tady si troufám tvrdit, že v našich podmínkách bude probíhat řádná výuka, takže tímto bych částečně nesouhlasil s názorem "hlídárny dětí". Také jsem včas zajistil desinfekce a další potřebné prostředky k bezpečnému chodu školy, samozřejmě za naše provozní finance (náš zřizovatel je úžasný a na rozpočet si nemůžeme vůbec stěžovat, naopak). S ohlasů rodičů (ankety) již vím, že do školy určitě dorazí až 90% dětí, a to již má smysl otevřít školu.
Jak to bude s vývojem nákazy COVID-19 asi nikdo netuší a nedokáže odhadnout, ale myslím, že už opravdu není na co čekat a alespoň dopřát dětem těch 25 dní školního prostředí a u nás určitě řádné výuky a několika bezpečných školních akcí. Takže v našich podmínkách se určitě návratu do školy nebojím, už i z kladného ohlasu dětí a rodičů. Ale je to subjektivní názor a ohlas v rámci části stejných typů škol.
A navíc, jak jsem psal níže (včera), se této situace mohou chopit "alternativci" a budovat půdu pro distanční vzdělávání a hlásat názory, že tato forma výuky vlastně teď již 7 týdnů funguje, tak proč to nezačít ve větším měřítku a třeba jako běžný styl výuky. Tím by školství opět kleslo o pár pater níže a všeobecná vzdělanost a její úroveň by hodně utrpěla na kvalitě. Nikdo jim nebere jejich názory a ať si "altrnativci" vzdělávají své děti jak chtějí, třeba na pohovkách a v režimu co mne zajímá. Ale v našem regionu Orlických hor je zájem o běžný styl prezenční kvalitní výuky ve státních školách a několika kvalitních soukromých školských zařízení.
Závěrem si tedy moc přeju, aby situace dovolila školám minimálně od září vzdělávat běžných stylem výuky.
Petr Skulbaševský, ředitel ZŠ
Neznámý uživatel2020-04-28 09:28:15
Tak s tímto plně souhlasím a klidně se pod to podepíšu!!!! Ano, z otevřených škol a školek budou jen hlídárny. Rozumím a chápu, že se rodič musí vrátit do práce, ale stejně bude muset řešit za měsíc od otevření prázdniny. A nedej bůh, pokud dítko něco koncem června někde chytne, je jisté, že bude mít téměř po prázdninách a s ním celá rodina. Asi tak nějak.
Neznámý uživatel2020-04-28 08:48:37
Není se čeho bát. Bude to hlídání dětí, s kterými již nemohou být rodiče doma. Jiný smysl to mít v červnu nebude. To je realita. Pokud to je dobrovolné, tak je to hlídání a pak je to z hlediska vzdělávání k ničemu. Souhlasím s ředitelem, ale jen za předpokladu, že se otevřou školy. To, co je nachystáno, není otevření škol. To je takový politický prasopes, aby se neřeklo. Ale to všichni víme. Je nám nechána ve všem vlastně naprostá volnost (nám ředitelům). Všechna provolání MŠMT jsou formou "mohlo by se, šlo by to, a pod. Vlastně nikde nebylo vůbec řečeno, zda musíme tu školu 25.5. pro těch pár dětí na hlídání otevřít. Mám pocit, že bylo opět doporučení, že by se mělo otevřít, z čehož mně plyne, že se nemusí. Jen lituji ty děti, které budou trávit čas ve škole. Bude červen (a každý učitel ví, jak fungují děti v červnu), ne náhodou je to školní měsíc, kdy jsou kurzy, výlety, exkurze a mnohé sportovní aktivity. To vše nebude nebo velmi omezeně. Navíc může být 30 stupňů vedro. K tomu roušky, bezpečnostní opatření, nepovinná forma. No lahůdka pro všechny zúčastněné. Myslím, že by se to bez té kašpařiny od 25.5. do 30.6. asi v pohodě obešlo. Dělá se z toho celého (domácího) vzdělávání věda. V září nebude poznat, kdo chodil v červnu do školy, ani kdo doma něco od 11.3. dělal, neboť se naváže tak, kde se 11.3. skončilo. A průměrně inteligentní a vedené dítě, které nic doma nedělalo, se to prostě naučí od září a ti žáci, kteří to již dopředu prošli a něco si budou pamatovat, tak ti budou mít maximálně méně práce. Přijde mně, že mnozí učitelé a ředitelé si nalhávají sami sobě, že věci ve školství fungují jinak než ve skutečnosti fungují. Takže já se nebojím návratu do škol, já se bojím nerozhodnosti MŠMT, nereformovatelnosti zastaralého českého školského systému a všech těch učitelů a ředitelů, kteří v té své hře na nepostradatelnost a nenahraditelnost zapomínají na zdraví selský rozum a logiku věci.
Neznámý uživatel2020-04-27 12:56:01
Ne.
Neznámý uživatel2020-04-27 12:02:05
K předchozímu příspěvku P. Skulbaševského: ve všem souhlasím a podepisuji v plném rozsahu. Možná byl ale záměr diskutovat o obavách z šíření viru a o zdravotním riziku pro učitele a taky o hygienických podmínkách, za kterých budeme učit. Zkuste si několik hodin mluvit nahlas v roušce v prosluněné místnosti, je to lahůdka v tom jenom být a představte si hlučící třídu před vámi. Už vidím, jak budeme neustále honit děti - výměna roušek, mytí rukou, kontakt mezi dětmi, organizované odchody na WC, nedej bože rozestupy 1-2 metry, každý sám v lavici. No ufffffffffff, kdo by o tohle stál ? To je pak těžké rozhodování, když neznáme přesně podmínky, za jakých bude vzdělávání probíhat. Budeme-li to tedy vůbec moci nazývat vzděláváním, protože jak to nyní pro ZŠ chystají, je to jen hlídání, aby rodiče mohli jít do práce, a to ještě dost nedomyšlené hlídání. A tak se stále čeká. Teprve po vypuknutí akce se ukáže, co to přinese. Bude to takový experiment. Jak se zatím ukazuje z toho nepřipraveného zmateného uvolňování, od vlády se asi nedá čekat promyšlené řešení, tak se toho paskvilu docela děsím.
Petr Skulbaševský2020-04-27 11:31:40
Absolutně kvituji postupný návrat do lavic všech typů škol. Necítím žádné obavy z nějakého neřízeného šíření nákazy COVID-19 po jejich otevření. Naopak myslím, že návrat do normálu měl být stanoven o 14 dřív, tedy 11. května 1. stupeň ZŠ MŠ a o týden déle základní školy s 2. stupněm střední školy. Současný model totiž vyřazuje běžný a nejlepší typ vzdělávání, kterým je prezenční výuka přímo ve škole a zatěžuje to také rodiče, kteří se musí postarat o hmotné zabezpečení rodiny, a samotné žáky, kteří nemusí mít vždy přístup k PC, nebo Online výuce. Rádoby řeči pár "alternativců", kteří se vyžívají v domácím vzdělávání, liberální výchově a alternativních metodách se v současné situaci zvýraznily, nemohou však ohrozit "normální" systém výuky formou prezenčního vzdělávání. Protože systém vzdělávání "alternativců" formou, že si dítě stanovuje co se bude učit, kdy se to bude učit a co zkrátka nemusí vědět, je velmi nebezpečný pro zdravý vývoj jedince ve společnosti a pro budoucnost tohoto státu. V zaměstnání si také nemůže člověk volit co bude dělat, kdy to bude dělat, co ho nezajímá, nebo si lehnout vedle stolu na polohovací lehátko a rozjímat.
Takže už jen proto je potřeba co nejdříve vrátit stav vzdělávání ve školách do "normálu" a to formou prezenční výuky. Pokud takto vzdělává kvalitní kantor a řadí do výuky moderní prvky výuky, aby to děti bavilo, tak je nejužitečnější a nejlepší právě prezenční výuka ve státních i některých soukromých školách. Přeci nemohou "alternativci" tvrdit, že jsou mezi nimi jen kvalitní pedagogové.
Takže opravdu se není čeho obávat při návratu do běžného chodu škol. Naopak.
Petr Skulbaševský, ředitel ZŠ.
Neznámý uživatel2020-04-27 09:32:58
Už aby to bylo. Nejprve jsem si myslela, že si to doma budu užívat, opak je pravdou. Chci už do práce, normální život.
Mgr. Dalibor Fusek2020-04-27 06:11:08
V následujících týdnech se má pomaličku navrátit život do našich škol a školských zařízení. Z počátku spíše nepovinně, postupně však do všech úrovní naší vzdělávací soustavy. Nás by pak zajímalo, jak se na tento návrat těšíte, potažmo, jestli necítíte určité obavy z možného dalšího šíření koronaviru a zda stávající harmonogram návratu nepovažujete za příliš předčasný.
Úterý 23.04.2024, svátek má Vojtěch


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (5)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.