Neznámý uživatel | 2015-02-07 10:23:04 | |
---|
Za jakékoliv smysluplné a dobře míněné aktivity buďme rádi. Soukromé školy mají svoje nezastupitelné místo, uvědomme si ale velký rozdíl mezi anonymitou metropole a čitelností na malém městě či obci. Tam je vše vidět! A peníze musí chodit na žáka a rodič musí mít právo si vybrat školu a kam tyto peníze půjdou. |
|
Neznámý uživatel | 2015-02-06 10:34:55 | |
---|
Vše mi začíná zapadat a domnívám se, že je to dobře "naprogramováno". Poradenská školská zařízení pod tlakem neplní svou funkci, žáci, kteří by měli být zařazeni do speciální školství zůstávají v základních školách, dochází k umělé redukci speciálních škol, v té chvíli se objevují neziskové organizace a iniciativy rodičů s požadavkem společného vzdělávání (chcete-li inkluzi) a v roce 2014 jako houby po dešti začínají vznikat komunitní a rodičovské soukromé školy, do kterých, kromě žáků, kteří je již navštěvují, budou odcházet ti žáci, jejichž rodiče nebudou spokojeni se společným vzděláváním na státních školách. Vždyť přeci stačí, abychom vytvořili sadu podpůrných opatření a standard asistenta pedagoga. Ano, konkurence je určitě dobrá věc, to souhlasím z předcházejícím příspěvkem. Ale podobné argumenty jsem slyšel, když začaly v 90. létech vznikat soukromé střední školy a už víme, jaké to přineslo problémy :-). Spíš mi to však přijde jako pokračující totální destrukce našeho školství. Jak říká Jarek Nohavica:" Možná, že se mýlím, možná, že se mýlím, snad nám /mi) to dojde léty....
|
|
Neznámý uživatel | 2015-02-05 09:12:33 | |
---|
Mně se samotná myšlenka velmi líbí. Nechci se nijak dotknout učitelek a ředitelek ve veřejných školách, ale myslím si, že trocha konkurence nikdy nikomu nijak neuškodila. |
|
Neznámý uživatel | 2015-02-04 12:27:41 | |
---|
Autorka článku z 3. 2. Omlouvám se, jsem matka a učitelka a ředitelka soukromé školy a nikdy bych se neodvážila volat po zrušení RVP a SVP. Je to to nejlepší,co naše školství má. RVP a ŠVP je nástroj pedagogického plánování. Jak se může odborník a pedagog takto vyjádřit? Naší soukromé škole ŠVP popisuje cestu, kterou jsme si pro školu zvolili. Je to mapa, bez které bychom se ztratili. Jak jinak navrátit respekt profesi, než tím, že jí budeme chápat. Ano, je třeba investovat do vzdělání, ale jen do bezpečného vzdělání s úctou k dětem a rodičům. |
|
Neznámý uživatel | 2015-02-04 11:52:42 | |
---|
Každý chodil do školy, tak rozumí školství. Počínaje poslanci a konče rádoby chytrými rodiči. Je třeba investovat do vzdělávání našich dětí.Zrušte nesmyslné RVP a ŠVP, posilte prestiž učitelského povolání, autoritu učitele. Dejte slovo odborníkům-učitelům, kteří dnes a denně vyučují. Učí žáky, kteří se neumí chovat, rodiče na ně nemají čas a lásku nahrazují kapesným. To je paradoxně mnohonásobně vyšší než plat učitele. A tady to zase začíná. Jakou může mít pedagog autoritu, když jej žák uráží, směje se mu do očí a sděluje mu výši jeho platu! Dost bylo experimentů! Vrátí se to této společnosti i s úroky. |
|
Neznámý uživatel | 2015-02-03 13:59:32 | |
---|
Dobrý den, ne všechny matky jsou jen maminky, ale mají také svoji profesi. A velmi mnoho matek je také profesionálních učitelek. Na domácím vzdělávání jsem se setkala v mnoha profesionálními pedagogy, kteří učili svoje děti doma a po této fázi, stejně jako já se vracejí do školství. Já sama jsem, jako profesní pedagog a zároveń matka založila fungující soukromou školu, která má výbornou pověst a je na velmi dobré odborné úrovni. Myslím, že náš vklad do školství může také výrazně ovlivnit stávájící školskou kulturu velmi pozitivně a naše škola se inspiruje i v zahraničí i u nejlepších učitelů v Čechách. Mohou to být učitelé soukromých škol či státních škol. A na závěr pokus o vtip pro neznámé uživatele: I z pohledu alternativ nejsou všichni učitelé státních škol špatní. A na závěr: Já osobně se snažím o respekt a nechci stavět zbytečné hranice. |
|
Neznámý uživatel | 2015-02-03 12:49:38 | |
---|
Zakládání komunitních a rodičovských škol je zcela přirozené. Vždy se budou nacházet lidé,jejichž obraz světa a vzdělávání nenachází uspokojivé prostředí. A tak si jej chtějí tvořit sami.A mělo by to být bráno jako výzva k vytváření různorodosti a k tvůrčímu obohacování světa.Každá mince má dvě strany.To však neznamená, že se jí vyhneme. |
|
Neznámý uživatel | 2015-02-03 12:14:42 | |
---|
Trend koreluje se stavem v "západních" evropských státech. Komunitní centra mohou být vhodné pro žáky, kteří se ze závažných důvodů nemohou přizpůsobit chodu běžných škol a dosáhnout vzdělávací cíle stanovené pro běžnou školu. Česko se neumí rozhodnout, co je cílem školy. Pokud převážně výchova (tak je tomu ve světě), pak proč by nemohl být integrován zdravotně znevýhodněný žáky do běžné třídy za finanční a personální podpory ze strany státu.
Pokud je cílem dosažení vzdělávací standardu daného souborem vědomostí (cíl převažující ve státních školách), pak pro integrovaného žáka je toto často nenaplnitelný nesmyslný cíl. Navíc ostatní děti nemusí pochopit, že hodnocení tohoto žáka je diametrálně jiné, že žák má stejnou známku i když nedosahuje stejné vědomosti jako oni protože je postižen, že je hodnocen jen za snahu.
Komunitní centra založené na filozofii výchovy mají cíl jasněji vymezen (je ním přednostně výchova a postupný rozvoj dítěte jen v rámci jeho možností), proto více odpovídají klidnému vývoji znevýhodněných dětí a jsou rodiči vyhledávány. Plní tedy potřebu dítěte, tak proč jejich existenci zakazovat.
Jsou tedy možné obě formy vzdělávání dle potřeb dítěte.
|
|
Neznámý uživatel | 2015-02-03 07:07:14 | |
---|
Ne, jde o pokračující rozklad školství, které kdysi vychovalo flexibilní osobnosti schopné prosadit se ve světě. Po zrušení centrálních vzdělávacích programů nahrazených ŠVP další důkaz, že stát na úroveň vzdělávání rezignuje.Ale do školy chodil každý a každý si myslí, že tomu rozumí a že ví,jak to dělat nejlépe. Všeobecně nejvíce v médiích jsou slyšet neziskové organizace štědře dotované z našich daní, jako poslední je zájem o hlas učitelů. |
|
Neznámý uživatel | 2015-02-02 14:11:58 | |
---|
Podle mne je to hloupost. Je sice pěkné, že se "chce maminka starat o své děti" i mimo domov, kvalita takové školy však je většinou mizerná a může ovlivnit vzdělání dětí do budoucna. |
|
Neznámý uživatel | 2015-02-02 07:37:24 | |
---|
Já jsem zcela pro. Jestliže klasické školy nedokáží nabídnout to, co je dnes považováno za prospěšné, tyto rodiče chápu. |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2015-02-01 17:09:00 | |
---|
V roce 2014 se naplno projevil nový trend v pojetí české vzdělávací soustavy. Zatímco doposud jsme byli svědky vzniku soukromých škol pouze na úrovni SŠ, v současné době přibývá mateřských a základních škol, které zřizují aktivní rodiče, případně vznikají na komunitní platformě. Tento trend má společný motiv: stále více rodičů nechce, aby jejich děti navštěvovaly veřejné školy, protože vzdělávání, které v nich probíhá, nepovažují za vhodně pojaté, ať už způsobem, jakým je dětem předáváno, nebo obsahově. Souhlasíte s tímto trendem? |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi