Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Je současná podoba modelu zřizování škol optimální? (6.4.2015-12.4.2015)

Neznámý uživatel2015-04-13 09:40:22
Pracuji už od roku 1989 jako ředitelka školy, právní subjektivita od roku 1994. Vzpomínám na ty krásné časy. Dnes je to o něčem jiném, proč nenechají školám tu "volnost" co byla v 90 letech a šlapalo to, dnes jdeme dolu ve všem a učitel je to poslední co veřejnost zajímá o ministerstvu nemluvím ...
Neznámý uživatel2015-04-10 19:42:13
ne
Neznámý uživatel2015-04-10 10:08:05
Působím v roli ředitele školy už 20 let a kraj, jako zřizovatel je tou nejhorší formou, kterou jsem zažil. Školství a vzdělávání je řešeno izolovaně každým krajským úřadem. Naprosto chybí koncepce a systém. Kraje berou školám pravomoci i autoritu. Školy opět začínají být nástrojem politické moci těch, kdo o nich rozhodují. ŠKOLSTVÍ MUSÍ BÝT ŘÍZENO Z CENTRA. Je mi smutno, když se dívám dopředu. Spoušť přede mnou mi bere chuť, motivaci a přesvědčení, že by to ještě mohlo dobře skončit.
Neznámý uživatel2015-04-10 07:14:44
Jedou dva ministerští úředníci metrem. Mladý úředník povídá tomu staršímu: "Musíme udělat REFORMU v řízení škol, systémově nastavit financování, zlepšit kvalitu vzdělávání, nastavit nově zřizování škol...". Starší mu odpoví:" Když vrátíte současný model řízení školství do roku 1989, 10 let nic nebudete dělat, pak máte reformu školství hotovou. S pozdravem MV
Neznámý uživatel2015-04-09 22:26:24
Jsme rukojmí politiky, přestože často nejme členy žádné politické strany. Záleží, která strana vás do vedení školy zvolila. Můžete školu vytáhnout z nejhoršího, snažit se, dělat všechno možné pro děti, rodiče i kantory, ale po výměně zastupitelstva jste jen figura zvolená opozicí a tak čekáte, za jakého kámoše vás vymění....
Neznámý uživatel2015-04-09 14:37:27
Tak se mi, přátelé, trochu ulevilo. Myslela jsem si, že jsem rozzlobená pouze já. Souhlasím s Vámi, že o nás rozhodují pouze peníze a neznalí politici. Zrovna to prožívám /sloučení MŠ/a je mi z toho hodně smutno. A není, kdo by pomohl. Děkuji za Vaše příspěvky, díky nim vidím, že můj pohled na věc není ojedinělý. O děti jde opravdu až v poslední řadě.
Neznámý uživatel2015-04-09 08:21:23
Souhlasím s uvedenými příspěvky. Ale ve školství nejsou jen pedagogové, ale také provozní zaměstnanci-nepedagogičtí pracovníci a těch se, bohužel, týká vždy na l. místě snižování úvazků a tím i platu.
Proč ředitelé uvádějí ve výkazech zapsané žáky k září a stravování až k říjnu? Jestliže se pro děti nevařilo, tak ani nebyly ve škole, ne?Na tuto skutečnost upozorňujeme, BOHUŽEL, již léta a stále nic.
vedoucí ŠJ-Pardubice
Neznámý uživatel2015-04-09 08:15:06
Politici (spolu s justicí největší ostuda této země) dostali školy tam kam potřebovali - v současném systému je ředitel loutkou zřizovatele (jeho vedení jsou většinou členové politických stran) a záleží na osvícenosti zřizovatele, jak s ředitelem (potažmo školou) naloží. Ačkoliv máme školy na papíře "apolitické", v praxi to tak není a ředitel plní přání zřizovatele. Když to dělat nebude, bude to dělat jiná loutka. V příspěvcích níže to bylo řečeno: ředitelé mají velkou zodpovědnost, praktické pravomoci mizivé. Přes to je současný systém zřizovaní asi nejlepší možný, ovšem je nutno posílit nezávislost ředitelů. V současné právní úpravě může ředitele odvolat v podstatě kdokoliv kdykoliv. Ale tak to politici chtěli...
Neznámý uživatel2015-04-09 07:23:31
Souhlasím s předešlými názory, smutný příběh, o školy, žáka, fungující systém jde až v poslední řadě. Co by udělal jiný systém se stejnými lidmi? Vytratil se zdravý rozum, konstruktivní spolupráce..., vracíme s e zpět -zákazy, příkazy sankce.
Neznámý uživatel2015-04-09 06:53:03
Souhlasím s předešlými názory. Smutná tragédie!!!! Zřizovatel se řídí hlavně svými politickými ambicemi, dítě - žák je jen číslo. Jednání s nadřízenými orgány je naprosto vyčerpávající a k ničemu. vytratila se morálka, lidský přístup a hlavně se vůbec nebere zřetel na dlouholetou zkušenost některých pedagogů. Hlavně, že všichni budeme OK.
Neznámý uživatel2015-04-08 21:52:47
Obrovská odpovědnost ředitele, ale řízení z nadřízených orgánů bez jakékoliv odpovědnosti k čemukoliv u středních a obecních škol - školy řídí politici krajské či obecní rady. Jen soukromé školy řídí ředitel- postavení zřizovatele je obvykle okrajové.
Neznámý uživatel2015-04-08 00:33:36
Souhlasím s předchozím příspěvkem. Jeden trafikant vedle druhého.
Vše začíná již tím,že při jakémkoli výběrovém řízení nedostane funkci vítěz (=ten, kdo je podle nastavených kritérií nejlepší a tedy první), ale někdo z dalšího místa, koho určí komise, čili trafikant. Vše je tragédií nejen pro školy jako subjekty, ale pro celý vzdělávací systém, pro respekt k morálce i slušnosti. A ministerstvo i se svojí inspekcí k tomu slepě a lhostejně přihlíží a nedělá pro změnu k lepšímu stavu nic.
V budoucnosti za tento přístup ke vzdělávání tvrdě doplatíme.
Marek Černocký2015-04-07 21:56:23
V žádném případě, velmi mnoho škol dnes řídí kámoši zřizovatelů, kteří nemají potřebné vzdělání, ani neznají pracovat na počítači, vzpomínají jen na zlaté dobré časy a Ministerstvo školství bude zřejmě ještě dalších min. 20 let hledat optimální model řízení škol.
Neznámý uživatel2015-04-07 19:40:10
Souhlasím s dvěma předchozími příspěvky.
Neznámý uživatel2015-04-07 17:40:45
Stávající model je pro mnohé školy tragedií...Zřizovatel zasahuje i do věcí,ke kterým nemá kompetence!!! Řediteli školy pak zůstává maximální zodpovědnost s minimální pravomocí.Než se s nimi soudit, je lepší se vzdát funkce a zachovat si alespoň zbytek zdraví.
Neznámý uživatel2015-04-07 12:37:22
Nepovažuji stávající model za vhodný. Je směšné, že jakožto ředitelka školy musím mít alespoň 2 vysoké školy a osoba, která mne řídí, poskytuje mi finance a poradenství má mnohdy pouze základní vzdělání. Přijde mi to poměrně postavené na hlavu.
Neznámý uživatel2015-04-07 07:47:50
Je sice pravda, že v současnou chvíli vstupuje finanční a ekonomická stránka do vše lidských činností možná až příliš, je to ovšem nutná daň. Společnost by měla opravdu žít pouze ze zdrojů, které má k dispozici. Otázka pak zní především, jak dané zdroje správně a účelně přerozdělovat. Toliko k předchozímu příspěvku. Podle mne je nastavený princip správný, protože se jedná o značnou decentralizaci státní správy. Existuje sice velká spousta argumentů proti, přesto se mi tento posun zamlouvá. Konečně se problémy řeší v místech, kde tyto konkrétní problémy jsou.
Neznámý uživatel2015-04-07 07:20:48
Dokud bude školství řízeno pouze pohledem ekonomů, je úplně jedno, jestli budou školské úřady na obcích nebo na krajích ...
Mgr. Dalibor Fusek2015-04-06 10:44:10
Se vznikem nového správního uspořádání a současně s příchodem nového školského zákona v roce 2004 byl zásadně změněn do té doby fungující model zřizování a řízení škol. Tzv. školské úřady byly nahrazeny krajskými a obecními úřady. Zajímaly by nás Vaše postřehy, které se příslušné problematiky týkají.
Čtvrtek 25.04.2024, svátek má Marek


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (6)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.