Neznámý uživatel | 2015-11-05 14:22:22 |  |
---|
Stát nemá dost peněz, aby si mohl dovolit ve školství vyrábět zmetky.
Navážu na tuto větu z předchozího příspěvku a jen bych ráda dodala, dokud si stát neuvědomí, že je nutné podpořit finančně pedagogy, dokud nesníží počty dětí ve třídách, nezvětší prostory ve třídách ZŠ, pak ať neočekává, že bude vzdělávání v naší republice mít nějakou úroveň!!!
Je to krátkozraké, ale generace dnešních vystresovaných dětí sama v budoucnu ukáže, kam tento postup vede...je to kpláči. |
|
Neznámý uživatel | 2015-11-04 11:48:28 |  |
---|
Jéžíšmarjá, my jsme skončili u gulagů:))) Tak zaprvé jsem coby "neznámý uživatel" pouze reagoval na osmero en jiného uživatele, zadruhé to měl být pouhý bonmot:)), zatřetí z toho plyne, že se každý musí všemu naučit sám, já mu mohu pouze ukázat CO a JAK se má naučit a za čtvrté to je opravdu letitá zkušenost moje a jednoho mého starého profesora, jako mladý nezkušený bych si naopak myslel, že to jde:))) Zase mimo téma, ale vždyť to nemá smysl, stejně se nic nezmění. |
|
Neznámý uživatel | 2015-11-04 09:19:29 |  |
---|
Musím říci - zlatá slova!!!! Bohužel, v mediích se řeklo A a již nezaznělo B.Veřejnost slyšela o pouhém navýšení mezd. To, že se ve skutečnosti o žádné navýšení nejedná,neví.
|
|
Neznámý uživatel | 2015-11-03 08:45:14 |  |
---|
Co se týká platů je navýšení směšné. Vše stejně rozhodne limit mezd a přidělené peníze. Jaké bude navýžení ve skutečnosti nikdo neví. Řada škol když zvedne tabulky sníží osobní. Dost častou zkušeností je po navyšování tarifů méně peněz na pásce.
Pro schopného učitele, který dělá vše a plní všechny často nesmyslné povinnosti je mzda směšná. Řada schopných žáků má vyšší nástupní plat.
Mzda vůbec nerozlišuje co kantor ve skutečnosti dělá. Osobní ohodnocení je zanedbatelné takže spokojeni mohou být jen ti co dělají jen nutné minimum za základní plat na všechno kašlou a neničí si zdraví.
Kdyby všichni ti, kteří ví jak se má učit učili, tak budeme mít tolik učitelů, že nebudeme vědět co s nimi.
K diskuzní odbočce učni kontra vzdělanost. Kvantita neznamená kvalitu. Dřívější učni byli na úrovni dnešních úspěšných maturantů a kvůli jejich kvalitě zde zahraniční firmy stavěly fabriky.
Pokud nebudou žáci mít konkurenci a nebudou nuceni o svou kariéru usilovat je veškerá motivace ve školství jen pouhým snem.
Stát nemá dost peněz, aby si mohl dovolit ve školství vyrábět zmetky. |
|
Neznámý uživatel | 2015-11-03 00:20:46 |  |
---|
Vážení kolegové, prosím, držte se tématu.
Televize, noviny, internet mluví o navýšení platů. Ale je třeba si uvědomit, že na školách, kde kromě snížení platů o 10 procent ještě navíc zmizelo i osobní ohodnocení, toto přismrkávání peněz ještě nepřekonalo plat, který tam původně pedagogové měli. Tak jaképak navyšování, je to sotva dorovnání. (Pozn.: např. policisté to otevřeně řekli na kameru - nejsme v tom sami)
Plat pedagoga by měl být srovnatelný s ostatními vysokoškoláky ve společnosti, aby o učitelství byl skutečný zájem. Zdroje by se našly. Stačilo by např. zrušit zbytečné a předražené projekty ve společnosti a normálně, rozumně hospodařit. Ale to by se pak nedalo rozkrádat, že?
Nedokážu pochopit, když škola (i jiné subjekty) hospodaří tak, že ke konci roku něco našetří, musí finance vracet nebo rychle utratit za nesmysly, místo aby to mohla převést do dalšího roku. Je to naprosto demotivační. Od vládnutí bolševika se toto nezměnilo.
Zkrátka, pořád si lžeme, jak to děláme dobře a tato prolhanost nás stahuje do propasti, jak už v jiných tématech bylo zmíněno. |
|
Neznámý uživatel | 2015-11-02 23:39:55 |  |
---|
Předchozímu uživateli:
Pane mladý nezkušený kolego! Nevíte, co je skutečná negativní motivace. Přečtěte si od Solženicyna "Souostroví gulag" a už nikdy nenapíšete takový nesmysl. |
|
Neznámý uživatel | 2015-11-02 21:47:06 |  |
---|
nnnnnnnn = Nikdo Nikdy Nikoho Nikde Nemůže Násilím Ničemu Naučit? |
|
Neznámý uživatel | 2015-11-02 17:46:10 |  |
---|
nnnnnnnn |
|
Neznámý uživatel | 2015-11-02 17:08:29 |  |
---|
Mělo by se říci:" Lepší neco, než nic"....., alespoň jsou peníze v základním tarifu.
Ano, je to málo. Bez učitelů to nikdy nešlo a nikdy nepůjde, vzdělávají naši budoucnost!!!! Bohužel,prestiž tohoto povolání je mizivá, na pedagogickou VŠ se chodí - když mne jinam nevezmou..Společnost to tak vnímá. Zamyslel se někdy někdo, že MŠ je prvním vzdělávacím krokem? Patří do vzdělávací soustavy. Proč tedy ředitelka školky s titulem Mgr. má plat nižší, nežli učitel v ZŠ také s titulem Mgr?
|
|
Neznámý uživatel | 2015-11-02 15:43:06 |  |
---|
Ano, problém je v tom, že se vše mění tzv. as hoc. Po vzniku Bílé knihy, která mimo jiné deklarovala jakožto cíl 40% gymnazistů, 30% SOŠ s maturitou a 30% s výuč. listem (mimochodem v té době byl vzájemný vztah 20:40:40) se rozpoutal boj škol o tzv. gympláka. Ten byl navíc živen rodiči, kteří sami nemohli tohoto vzdělání docílit. Stalo se tedy, že středoškoláci vznikali jakožtou houby po dešti, byli ovšem odkázání k VŠ vzdělání, neboť z gymplem prostě nic nemají (myšleno odbornost). Problém ovšem tkví především v tom, že tito žáci (mnohdy bez studijních předpokladů) si na VŠ vybírali obory, které by byli schopni tak nějak vystudovat, tedy ty méně náročné (myšleno biflovací než pochopitelné) a tedy spíše humanitní. Je také potřeba vidět obrovský nárůst počtu žen ve VŠ vzdělání. A dostáváme se k meritu věci. Je v podstatě jedno, jestli tyto děti skončí s krumpáčem v ruce anebo s 4 semestry na VŠ bez výrazné odbornosti. Jedná se totiž z velké části o žáky bez studijních předpokladů. Já osobně necítím problém v tom, zda budou anebo nebudou mít VŠ. Spíče cítím problém v tom, že naše ekonomika je nějak postavena a náš vzdělávací systém to absolutně nereflektuje. To je podobné asi tomu, kdyby si nemocnice vychovávaly klempíře. Na jednu stranu chápu strach, že děti budou končit na učňácích, na stranu druhou si říkám. Bude lepší, když skončí s VŠ diplomem, ovšem bez ambicí a schopností, na druhou stranu však s vysokými požadavky na svoji mzdu? Problém nemá řešení, ovšem není možné jej vidět černobíle. Podpora přírodních věd neznamená podporu učňákům. Krumpáč totič není přírodní (i když je složen ze dřeva), on je spíše humanitní (protože jej umí ovládat kdokoliv, kdo nic jiného neumí - tedy nemá odbornost). Každopádně to celé považuji za velmi přínosnou diskuzi. Myslím si ovšem, že bychom se měli raději vrátit k tématu, tedy ke mzdám. :D |
|
Neznámý uživatel | 2015-11-02 15:07:28 |  |
---|
Tak už asi mluvíme každý o něčem jiném. Jedna paní ministryně chtěla, aby všichni měli gymnázium, teď zase chybí řemeslníci, tak hurá do akce. A ti "velmičastovysokoškoláci" mají nějakou výraznou podporu? Já ji nějak nevidím, všude slyším jen o podpoře tzv. učňovských oborů (správně oborů, poskytujících střední vzdělání s výučním listem). Děti na základce se učí v projektech držet kladivo, aby se nebály manuální práce. To už jsem zažil kdysi na VŠ pod pseudonymem "letní aktivita". Ze základních škol odchází značné procento dětí jednak s prachbídným vzděláním a jednak s odporem ke vzdělávání vůbec. Učit se nechtějí, chovat se neumí. A ti končí na učilištích. Chybí tu jednak důkladné základní vzdělání, jednak vyváženost a jednak vztah ke vzdělávání a vážnost vzdělání (viz humbuk kolem těch několika stovek). Ti vyučenci mají před sebou 50-60 let aktivního života, během něhož některé jejich obory možná zaniknou. Pak s takovým vztahem ke vzdělávání dopadnou jako horníci. Ta enormní potřeba řemeslníků svědčí o tom, že se u nás opravdu jen montuje. Know how vzniká jinde. Ale to už jsme zcela mimo téma, takže končím s omluvou. |
|
Neznámý uživatel | 2015-11-02 14:33:14 |  |
---|
A já chci zase říci, že lidé vzdělaní technicky a přírodovědně nejsou v žádném případě pouze učni, ale naopak, jsou to velmi často vysokoškoláci s mnohem vyšší mírou uplatnění než osoby se všeobecným vzděláním. |
|
Neznámý uživatel | 2015-11-02 14:20:02 |  |
---|
Jestli stále konverzuji s tímtéž přispěvatelem, možná došlo k nedorozumění - já nepropaguji filology a divadlology:), ale lidi VZDĚLANÉ, tedy v kontexku oné podpory technicky vzdělané, tvořivé, schopné něco vymyslet. To učni rozhodně nejsou. Ti s bídou dodělali základku a chtějí jen stát u ponku a dělat, co se jim řekne. |
|
Neznámý uživatel | 2015-11-02 13:23:25 |  |
---|
Asi bude nejlepší, když v této zemi bude působit 20% filologů a pak ještě teatrologů. Sice budou mít VŠ, kam ale s nimi???? |
|
Neznámý uživatel | 2015-11-02 12:48:37 |  |
---|
Ad předchozí: ale rovná, rovná, firmy potřebují obsadit ponky a mašiny, a to nejpozdějí včera. Pomalu se v oblasti průmyslu stáváme zemí výrobních dělníků, montérů a skladníků. |
|
Neznámý uživatel | 2015-11-02 11:02:28 |  |
---|
Krajně nesouhlasím s předchozím vyjádřením. Podpora technického vzdělávání nerovná se podpora učilišť. Právě naopak. Veškeré průzkumy naznačují, že současný stav, kdy dětí volí raději jednodušší cestu, tedy obory společenské, umělecké, filozofické, se absolutně míjejí s poptávkou na trhu práce. Není podle mne podstatné nějaké obory podporovat, ale naopak, některé obory zpřísnit anebo zrušit. Někdo namítne, že by se mělo jednat o volnou soutěž na trhu škol, potažmo oborů. Není tomu ovšem tak. Už sám princip "neplaceného" školství je pokřivením trhu samo o sobě. Pokud chce být stát dobrým hospodářem, nemůže vynakládat obrovské částky na podporu škol, které vychovávají někoho, koho nikdo nechce. |
|
Neznámý uživatel | 2015-11-02 10:33:46 |  |
---|
Především je nutno vzít v potaz postavení vzdělávání ve společnosti, která jako nejvyšší hodnotu uznává "mít", namísto "být". Když se prostý člověk podívá na vzdělání některých "volených představitelů" a "majetných vzorů", nabude dojmu, že vzdělání vůbec není důležité. To za prvé. Za druhé první, co si běžný občan vybaví pod pojmem "učitel", není vzdělávání, ale prázdniny. A to se v rodné zemi závisti neodpouští. Tož i těch legračních pár stovek nabude v tomto kontextu obřích rozměrů ("Zase dostali přidáno!!"). Za třetí se jaksi předpokládá, že učitel umí sám od sebe všechno, ať už se jedná o rozvoj vlastního oboru (není všechno tělocvik-matika), cizí jazyky, nebo třeba styk s jinými kulturami. To všechno má zvládnout za dlouhých zimních večerů bez nároku na uznání vyšší kvalifikace. No a za poslední - výchova početné "dělnické třídy" v rámci tzv. podpory technického vzdělávání taky vzdělání zrovna nepomáhá. Číňan s námi a zlý pryč. Myslící mozky si tu vždycky musely poradit samy. Hlavně, aby tu aspoň některé zůstaly. |
|
Neznámý uživatel | 2015-11-02 06:56:05 |  |
---|
Podle mne je daný nárůst naprosto nedostatečný. Především u začínajících pedagogů se zdá být spíše směšný. Nárůst platu o pár stovek nevidím vzhledem k inflaci jako nijak dostatečný. Myslím si, že vyšší míra progresivity rozdělení (platba ne podle tabulek, ale podle výkonu) by byla zcela určitě dobrá a především motivační cesta. |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2015-11-01 21:24:50 |  |
---|
Zajímalo by nás, jak se díváte na zvýšení pedagogických platů od tohoto týdne, a to o cca 3 %. Považujete je za dostatečné? Pokud ne, jak byste si optimální plat představovali? Případně by nás zajímaly zdroje, ze kterých byste na tyto platy čerpali. |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi