Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Výuka islámu v českých školách (9.11.2015-15.11.2015)

Neznámý uživatel2015-11-13 18:45:05
Název tématu zavání manipulací. Naštěstí diskutující pochopili, že nejde o "výuku" ve smyslu dalšího vyučovacího předmětu. Ve jménu rovného přístupu bychom pak ve školách měli výuku všech druhů náboženství a na to, co by jednou žáky mělo živit, už nezbude čas. Nejsem učitel, ale i tak sleduji, jak učitelé ZSV zápasí s časem a obrovským množstvím informací, které musí (a chtějí) žákům předat během těch pár hodin, které na to mají. Když půjdeme do detailu, pak výuku náboženství by musel zajišťovat duchovní atd. Česky řečeno "neblbněme lidem hlavu" a dávejme slovům správný význam. V době, kdy probíhá odluka církve od státu a církve dolují miliardy ze státního rozpočtu, je jistě nutné informovat o jakémkoli náboženství a zejména rizicích, která přinášejí. Zejména pro ty, kdo nejsou připraveni na cílenou manipulaci. Stačí trochu nahlédnout do historie nejen křesťanské církve, aby člověk zjistil, že nejde je o pomoc bližnímu, ale zejména o podíl na moci a ovládání mas. Romantický pohled v duchu knížek Karla Václava Raise nelze praktikovat v době, kdy dochází k islamizaci Evropy a z druhé strany oceánu i podporovaného stěhování národů. Vlastně nám tak Islám vrací středověké křížové výpravy (jak je vidět islamisté mají trpělivost a dovedou si počkat). A tzv. nezávislá média zase nejsou tak nezávislá, aby nám podala skutečně pravdivé informace. Bohužel, na to jsme my obyčejní občané malí páni.
Neznámý uživatel2015-11-13 12:39:35
Celá kauza obecně poukazuje na českou malost. Ve své podstatě se nejedná o problém výuky islámu jako takového, ale spíše o dlouhodobý neduh, kdy se pedagogové neradi přizpůsobují čemukoliv novému (za vše postačí přechod na ŠVP). Myslím si, že každý pedagog by měl mít alespoň určitý přehled o stávajícím dění, a to i nad rámec ŠVP či osnov a následně o tom žáky informovat. Bohužel, komunismem prorostlý moloch se tomu přízpůsobí asi jen velmi těžce.
Neznámý uživatel2015-11-11 07:58:44
Výuka islámu? To je titulek jak z bulváru. Pokud budou žáci chtít a ředitel zavede nepovinný předmět, proč ne. Ale bude to spíš raritní věc.
Informace o islámu. V tom nevidím problém. Do ON(ZSV)to patří. Tak jako základy filozofie a náboženství. Je povinností rozumného učitele seznámit žáky s rozmanitostí kultur a náboženství.
Neznámý uživatel2015-11-10 16:51:26
Mějte zdravý rozum, přátelé!!!!!!! Učíme o všem možném, tak proč neinformovat i o tomto druhu náboženství? Jak říkám - zdravý rozum.
Neznámý uživatel2015-11-10 10:45:47
Myslím si, že se daná problematika spíše velmi medializuje než prakticky řeší. Je zřejmé, že stávající pedagogové (mnohdy učeni k nenávisti i ke křesťanství a k náboženství vůbec), mají zcela určitě velký problém. Osobně si myslím, že nějaká forma metodického doporušení anebo podobně vydaná MŠMT by danému problému značně prospěla.
Otakar Jíra2015-11-09 10:37:18
Není třeba dlouho bádat. Stačí respektovat dva zákonné předpisy:
Úmluvu o právech dítěte, čl. 29, c) a d)
a školský zákon , § 2, odst.1,pís.c a odst.2, pís.e,f.
A pak už jen používat zdravý rozum a používat alespoň minimum pedagogických dovedností. RVP buďtež vodítkem.Souhlasím s uživatelem 08:29:55
Neznámý uživatel2015-11-09 08:29:55
Ale vždyť nejde o výuku s cílem vychovávat muslimy, ale normální informace. Ve společenských vědách (SŠ) učíme o všech hlavních náboženstvích, tak proč se vyhýbat právě islámu? Lidé se obvykle bojí toho, co neznají, takže tomu takhle můžeme předcházet.
Neznámý uživatel2015-11-09 08:21:00
Jednoduché. Když nechci pro své dítě výuku náboženství, tak přeci mým dětem nebude někdo vnucovat islám...To začneme do tříd nosit relikvie, kříže? Ať si paní učitelka udělá dobrovolně nad rámec výuky kroužek islámu a učí ty, kteří se dobrovolně přihlásí. Zdraví MV
Mgr. Dalibor Fusek2015-11-08 20:06:59
Nedávný případ učitelky, která do školy při výuce o islámu přinesla ukázat nikáb a sklidila za to kritiku, rozpoutal debatu o tom, jak o těchto věcech mluvit s dětmi. Někteří učitelé o vyhrocených tématech, jako jsou například uprchlíci, raději nechtějí učit. Zajímalo by nás, jak se k dané problematice stavíte Vy?
Sobota 16.10.2021, svátek má Havel


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Která z uvedených politických stran či uskupení (koalic) má podle Vás nejlepší program v oblasti vzdělávání?

  1. Spolu (0)
  2. PirSTAN (1)
  3. ANO (0)
  4. SPD (0)
  5. Některá jiná (0)
  6. Nedokážu odpovědět (0)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.