Neznámý uživatel | 2015-12-14 10:18:29 |  |
---|
Demografická křivka jde již několik let dolů a stát 2. rokem řeší zvýšení kapacit MŠ? Na potřeby škol se reaguje pozdě. Bylo by lépe předvídat dopředu. |
|
Neznámý uživatel | 2015-12-13 19:42:32 |  |
---|
Dívala jsem se na granty, které jsou určené pro mateřské školy. Velmi mne překvapilo, že se v současnosti řeší zvýšení kapacit mateřských škol. Proboha, copak na ministerstvu nevidí, že boom už skončil???
|
|
Neznámý uživatel | 2015-12-10 14:43:17 |  |
---|
Chtělo by to dlouhodobou vizi od lidí, kteří vydrží v čele MŠMT déle, než 15 měsíců. Od roku 1990 je výpočet průmeru na 1 ministra právě těch 15 měsíců. Co tedy řešit??? |
|
Neznámý uživatel | 2015-12-09 11:13:36 |  |
---|
Koncepční představa ve školství stále chybí, již několik desetiletí, jinak bychom nevyplňovali dotazníky k akčním plánům MAP, kde dotazy souvisí s rozvojem a plánováním, infrastrukturou, stavebními úpravami škol.V době, kdy ani zřizovatel nám sám nedokáže říct, jak dlouho udrží finanční podporu školy, hlavně v obcích..stát by měl především podporovat stávající stav, proč neustále vyplňujeme statistiky, ví někdo jaký je demografický výhled ve městech, obcích??Takže ať žijí plány, tabulky, rozbory a statistiky!!!! |
|
Neznámý uživatel | 2015-12-08 12:16:18 |  |
---|
Takovýchto a podobných názorů se velmi děsím. Přijde mi to podobné, jako když za minulého režimu existovaly plánovací komise. Je samozřejmě nutné, aby měl stát nějakou koncepční představu o vývoji počtu žáků v jednotlivých segmentech školství. Jestliže mají být ovšem zřizovateli škol samosprávné orgány (kraj, obec), dostáváme se do tzv. kompetenčního dvojvládí. To může vést jen k naprostému marasmu. Stát s velkou pompou školu postaví, žáci odejdou a obec bude řešit, jak sanovat budovu, případně, jak ji prodat. Je to neskutečně nezodpovědné. |
|
Neznámý uživatel | 2015-12-08 07:29:30 |  |
---|
V minulých letech se zrušila spousta škol a obce prodaly lukrativní pozemky a budovy soukromým subjektům. Proč by měl stát zřizovat další školy? Pokud ano, tak jen s tou podmínkou, že vrátí všechny školy pod svou správu a s tím souvisí nutnost jasné koncepce školství na řadu let dopředu. Nemyslím ty obecné nicneříkající dokumenty ve stylu bílé knihy. |
|
Otakar Jíra | 2015-12-07 23:22:35 |  |
---|
Ano, jestliže to stát uzná za potřebné. Je tu ovšem celá řada ale. Aby mohl stát odpovědně rozhodnout, měla by existovat konečně stabilní vzdělávací koncepce, fundovaný demografický rozbor, včetně perspektiv, představa materiálních potřeb spojených s touto podporou a koordinované působení státu, krajů i obcí (včetně propojení jednotlivých koncepcí a plánů rozvoje). Rozhodně by se neměla na základě momentálních potřeb opakovat situace z 50. a 70. let, kdy po určitém baby-boomu docházelo k "nenaplněnosti škol", což vyústilo v 90. letech v amatérsky prováděnou "optimalizaci". Může však někdo zaručit, že dojde k funkční spolupráci mezi MF, MŠMT, MMR a kraji? Život od voleb k volbám se mi zdá příliš labilním základem pro úvahy trvalejší platnosti (o četných výměnách ministrů a zastupitelů během volebního období ani nemluvím). |
|
Neznámý uživatel | 2015-12-07 20:16:32 |  |
---|
Já předpokládám, že to souvisí s vyhlášením výzvy fondu rozvoje kapacit mateřských a základních škol. Teda nevím, jak to autor myslel, ale bude to asi toto. Termín vyhodnocení žádosti je březen 2016. Sám osobně si myslím, že se jedná o nesmyslné mrhání penězi daňového poplatníka. |
|
Neznámý uživatel | 2015-12-07 20:09:35 |  |
---|
Proč tato otázka...nyní????? |
|
Neznámý uživatel | 2015-12-07 11:50:30 |  |
---|
Jsem zcela zásadně proti. Jedná se o innost, kterou má zabezpečit zřizovatel. Navíc mi připadá, že v tuto chvíli již by se stejně jednalo o akt s křížkem po funuse. |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2015-12-06 20:14:35 |  |
---|
V souvislosti s pozitivním demografickým vývojem v několika posledních letech, a to především v oblasti mateřského a základního školství, bychom se Vás chtěli dotázat, zda by měl stát i nadále iniciovat výstavbu samotných škol? Nejedná se z Vašeho pohledu spíše o překročení kompetencí v dané oblasti? |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi