Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Povinná maturita z matematiky (25.4.2016-1.5.2016)

Neznámý uživatel2016-04-29 16:38:20
Souhlas se vším předchozím, ale jednu poznámku k tomu.
Povinná maturita z matematiky nezabrání dalšímu propadu ve vzdělávání, který je způsoben demotivací všech zůčastněných, žáků, učitelů i rodičů žáků. Až se zlikvidují faktory toto způsobující (víme, kdo je zavedl), pak nastane obrat.
Hezký víkend všem.
Neznámý uživatel2016-04-28 08:00:57
Otakaru Jírovi: Máte svatou pravdu, jen bych doplnil, že "lépe didakticky vybaveni" byli i žáci... Dnes může být učitel sebezajímavější, ale jakmile žák zjistí, že mu to nikdo do hlavy nenaleje trychtýřem, že si musí nakonec sednout a těch rovnic spočítat sto, aby je uměl, je po zajímavosti, Facebook je jednodušší. Ono totiž v podstatě nejde "něco někoho naučit", člověk může žákovi jen ukázat, co a jak se učit, ale naučit se to musí on sám. Na klavír se taky člověk nenaučí pozorováním a posloucháním učitele, ale tím, že si k tomu sedne a začne cvičit.
Otakar Jíra2016-04-26 15:34:44
Naprosto souhlasím s uživatelem v 08:40. Navíc to není tak dlouho (relativně), kdy se z matematiky povinně maturovalo (jsem maturitní ročník 1963 na SVVŠ). Jak latina (nepovinná), tak matematika mi daly základy logického uvažování, které mi byly užitečné v další profesní kariéře. Latina byla užitečná jak při chápání jazykových jevů (a to nejen v češtině a v ruštině, ale i v němčině a angličtině, kdy pomohla pochopit strukturu jazyka a vedla i k přesnějšímu vyjadřování. Matematika pak zejména v době, kdy jsem se musel zabývat statistikou a sociologickým výzkumem včetně analýzy a interpretace dat. Byla to nutnost, neboť složitější kalkulačky a PC nebyly k dispozici. "Mozkocviku" není nikdy dost. Fakt ale je, že (alespoň v mém případě) byli kantoři lépe didakticky vybaveni a až na jeden případ učitelky v osmiletce uměli zaujmout, vést a neotrávit. Tím pochopitelně naznačuji, že vztah k matematice a učivu si žák vytváří už na základní škole.
Neznámý uživatel2016-04-26 08:40:06
Za první republiky matematika a latina učily děti myslet. Do dneška přežila jen matematika a ta je dehonestována neskutečným způsobem. Nedá se totiž okecat. Dnešní maturita z matematiky je na úrovní přijímacích zkoušek na gymnázium před třiceti lety. Tak o čem diskutujeme.
Já bych takovou matematiku dal povinně všem. Jedná se o základy mozkového tělocviku a když má mít někdo maturitu, měl by být v alespoň minimální mozkové kondici.
Neznámý uživatel2016-04-26 07:13:48
Přátelé. Nemám maturitní zkoušku z Matematiky. Absolvoval jsem ještě za komančů VŠ strojírenskou, po revoluci VŠ ekonomickou a nemám pocit, že by mě spasila maturita z matematiky. Daleko potřebnější je učit děti logickému myšlení.
Neznámý uživatel2016-04-25 18:25:22
K příspěvku v 9:03 - ...který může zapadnout stejně rychle, jako se objevil. Čechy a kontinuita...
Neznámý uživatel2016-04-25 10:17:31
Já bych nedělal vybrannnné obory, já bych nasypal maturitu z matematiky povinně. Aspoň by ji neměl každý b.b a měla by nějakou váhu. Trocha matematického (a geometrického) myšlení je v dnešním světě nutná.
Neznámý uživatel2016-04-25 10:14:56
Jednoznačně ano. Matematika je spjata s vývojem lidského myšlení jak rodu, tak jednotlivce. Pochybují o ní ti, kteří sami mají s myšlením a vzděláním problém. Argumenty typu "nikdy jsem nepotřeboval řešit kvadratickou rovnici" jsou nesmyslné. Zaprvé má škola funkci nejen informativní (není to rychlokurz čehosi, co se vydává za vzdělání, jak tomu zhusta bývá), ale také formativní, a za druhé nikdo neví, co bude dnešní žák potřebovat příštích 50-60 let svého aktivního života. Stejně tak by každý měl projít nějakým hudebním, nebo chcete-li obecně estetickým vzděláváním, i když nebude výkonný umělec.
Neznámý uživatel2016-04-25 09:03:34
Už bylo konečně načase. Po dlouhé době jeden z mála rozumných nápadů.
Mgr. Dalibor Fusek2016-04-24 21:31:05
Zajímal by nás Váš názor ohledně povinnosti maturitní zkoušky z matematiky u vybranných maturitních oborů.
Pátek 19.04.2024, svátek má Rostislav


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (5)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.