Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Dělení hodin matematiky (9.5.2016-15.5.2016)

Neznámý uživatel2016-05-15 16:16:24
Dělení hodin nic nevyřeší. Pokud si děti a jejich rodiče neuvědomí, že děti se také musí učit doma a rodiče se jim musí věnovat, nenastane žádná změna. Pro generaci dnešních rodičů je nejjednodušší odstavit děti k PC, protože oni sami u nich často sedí celé odpoledne a večer a na děti nemají nebo nechtějí mít čas. Proto se to hemží diskusemi, že nemají být domácí úkoly a děti mají všechno naučit učitelé ve škole, protože rodiče to obtěžuje!!!. Také jsem chodila do školy, na základní, střední a na vysokou, a pokud jsem něco chtěla opravdu umět a zapamatovat si, musela jsem se doma učit. Nic zvláštního na tom nevidím. Dnešní rodiče jsou líní, děti rozmazlené, nemají žádný respekt a řád, znají jen svá práva, ale žádné povinnosti. Pokud se nezmění tohle, i kdyby se dělily třídy na třetiny, nebude to mít žádný efekt.:-(
Neznámý uživatel2016-05-15 14:43:20
Dělení matematiky je stejně ošemetné jako vše okolo povinné maturity, což jsem vždy vnímal dost vzdáleně, v matematice jsem asi ztracený případ, ale vždycky mě fascinovala ta skrytá tajuplnost ležaté osmičky (jakýpak konec dějin Fukuyamo?), nebo krása množin, které se vzájemně prolínají (multikulturalita), moje připomínky proto prosím vnímejte jako nekompetentní glosu. Nedávno jsem se ptal kolegy matikáře v čem spočívá přidaná hodnota povinné maturity z matematiky, odpovědět mi nedokázal, prý nad tím takhle nepřemýšlel. Asi na to jdu špatně, vím že humanitní vědy ztratily svůj primát po druhé světové válce tak co řešit, ale když o tu povinnost tak usilujeme tak to přeci nějaký ten skrytý, přidaný bonus musí mýt, alespoň moje dcera by se takhle ptala. Určitě už se na to někde fundovaně odpovědělo a já to zase schválně přehlédl. Každopádně mě vůbec netrápí hledání odpovědi na otázku k čemu ta matematika studentům bude - když se jakýkoliv předměf dělá poctivě, když se snažíme rozvíjet myšlení tak to prostě stojí za to. Ale proč to nakonec musím povinně umět? Co takhle povinně maturovat z dějepisu, kdo je pro? Migrační krize a jednoduchá řešení, historické paralely, které často více uškodí než prospějí, solidarita včera, dnes a zítra, revoluce, anarchie a tzv. slušný občan? I to jsou velká témata, všichni přeci chceme připravovat na ten svět zítřejší a ne dnešní. A plakat nad tim, že se to tak nedělá a neučí a že ten dějepis je ve většině stále jen o faktech a že ta matika se taky poctivě často nedělá, ale povinná musí být, že jí to sluší, protože umí odpovědět na otázku kolik je jedna a jedna? To humanitní vědy jsou jinší borci a borky (genderová korektnost) - tam se tvrdí, že to může být vždycky různé a co je pak tedy pravda? Už ta sociolingvistická funkce oficiálního jazyka, který determinuje vlastníka takového jazyka jako úspěšného a co ti ostatní? Ale dost relativní postmoderny - souhlasím s kolegou Janatou i Lessnerem, když to nebude o tom, že bez matiky hlady umru tak mi ani ta povinná matika vadit nebude. Jenže uvědomujeme si co takovou “mocnou” povinností způsobíme v teoriích věd, jak nasměrujeme způsob přemýšlení o světě. Studenti si chválí debaty v mediální výchově o všeličem aktuálním, ale sorry čas na to nemají, musí dělat matiku. A poslední věc: co mít maturitu z informatického myšlení a řešit problém využitím matiky, češtiny, cizího jazyka a filosofie/historie…?
A to jsem původně chtěl složit antimatematickou báseň, nezlobte se prosím na učitele dějáku a mediální výchovy:))))
Neznámý uživatel2016-05-13 11:19:26
Je to o financích a o kontrole výstupů výuky.
Řada škol zrušila cvičení z matematiky, protože na to nemá peníze.
Jediná kontrola výstupů(a ještě nedokonalá) je státní maturita, ale vstupy nikdo nekontroluje. Dokud nebude kontrola vstupů a výstupů vzdělávacího procesu tak se nic nezmění. Je to komplexní problém. Když žáci koukají na videa(moderní metoda)ve většině předmětů, tak osamocený učitel matematiky, který je nutí počítat dopadne špatně.
Mizerná domácí příprava žáků je další klíčový faktor.
Chce to komplexní analýzu opravdových odborníků z praxe(ne úředníků a teoretiků. Řadu let ovlivňují školství křiklouni a ideologové.
Neznámý uživatel2016-05-13 11:02:49
Domnívám se, že podstatně účinnější by bylo celkové snížení hranice počtu dětí ve třídě zvlášť s ohledem na očekávanou inkluzi. Dělíme AJ, budeme dělit matematiku, pak český jazyk ,... Snižme počet dětí a je po problémech.
Neznámý uživatel2016-05-13 10:31:32
Když se děti nebudou učit, což v případě matematiky znamená, že si nebudou počítat, nepomůže žádné dělení hodin. Noviny, časopisy jsou plné různých doplňovaček, křížovek, sudoku, nebylo by lepší, kdyby si rodiče s dětmi sedli a řešili tyto rébusy než aby je odstavovali k počítačům? Už mě nebaví číst, že učitelé neumí matematiku učit!
Neznámý uživatel2016-05-11 11:44:08
Stále se zabýváme tím, jak učitelé ve škole ideálně zvládnou naučit děti to, co potřebují a děláme tím medvědí službu dětem i rodičům. Rodiče jsou zodpovědni za svoje děti a pokud si je pořídili, měli by se jim věnovat. Opak je ale pravdou. Děti jsou od malička co nejvíce odstavovány do různých kroužků, družin apod., jsou přeorganizované, ztrácejí motivaci. Bohužel, dětem je odepíráno dětství a proto se nám to vrací.
Magda Nogová2016-05-11 07:22:05
Dobrý den,
většina otázek inkluze by se dala vyřešit novelou vyhlášky o počtech žáků ve třídách a skupinách. Už teď každé dítě na 25 ve třídě je citelně znát. Pokud by počty šly výrazně dolů, například na max 20, tak nepotřebujeme dělit a nepotřebujeme ani tolik asistentů pedagoga. Finance určené na inkluzivní tunel v podobě nárůstu vzdělávacích agentur by se určitě využily na nové úvazky učitelů v menších třídách.
Neznámý uživatel2016-05-11 07:18:02
Takový nápad měl někdo, kdo nezná české školy. Nebo ten dotyčný ví, kde nabrat další učitele matematiky? Raději hledejme řešení ve zkvalitnění výuky a důstojných platech učitelů. Kvalita výuky s tím velmi souvisí. (Citace: "Co se budu za těch pár šupů namáhat a dělat na sobě uzly.")
Neznámý uživatel2016-05-10 09:55:29
Po večerech počítat, ale jen, co mi to vynese....
Neznámý uživatel2016-05-10 09:18:46
A co takhle si doma po večerech počítat?
Neznámý uživatel2016-05-09 11:49:05
Kdo nezvládne matematiku střední školy v normální třídě, nemá na střední škole co dělat!!!
Neznámý uživatel2016-05-09 10:14:01
Přijímačky z matematiky nedopadly, tak budeme dělit????? Co si vymyslí příště?
Neznámý uživatel2016-05-09 08:24:57
Dělení je úžasná věc, jen se nesmí sledovat počet žáka na učitele a podobné "ekonomické ukazatele". Díky nim totiž např. zanikají některé obory na SOŠ. Proč dělit zrovna matematiku? Proč ne současně jazyky, informatiku, odborné předměty? Proč prostě nesnížit počet žáků ve třídách? Rád bych se dožil doby, kdy se přestaneme tvářit, že žáci touží po vzdělání a ti hloupí učitelé jim ho nedokážou poskytnout, a začneme řešit problém, že máme třídy plné žáků, kteří dělají všechno proto, aby se nemuseli učit. Protože na tu matiku si prostě musí sednout a začít o ní přemýšlet. Možná se při případném dělení budou slušněji chovat, protože na ně bude víc vidět.
Neznámý uživatel2016-05-09 06:46:11
Nebyly dělené hodiny již používány? Že by někdo vydal ma mšmt nový metodický poky? Je to zabezpečeno finančně a pedagogicky? Budou se třídy dělit podle nadání, nebo podle inkluze? Souhlasím s dělením, ale je mnoho nevyřešených otázek. Pepa
Mgr. Dalibor Fusek2016-05-09 01:11:19
Zajímal by nás Váš názor ohledně potenciálního dělení hodin výuky matematiky. Nově by se matematika mohla na středních školách dělit na skupiny. Co Vy na to?
Čtvrtek 25.04.2024, svátek má Marek


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (6)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.