Neznámý uživatel | 2016-10-12 17:14:31 |  |
---|
"Změna postavení ředitelů a ředitelek škol" nastala nastavenou záměrnou chybou v systému státní správy a samosprávy, kdy k 31.12.2000 zanikly školské úřady. Od té doby jsme 100 v 1. A není nám pomoci, protože žádný úředník ani politik nemá šajnu o naší pracovní přeplněné pracovní náplni, kterou by si kdekoli "tam" rozdělili mezi několik "odborů" či "výborů" a za mnohem více peněz a proto netuší, že by měl něco měnit..ach jo...nezbývá, než aby nás to bavilo anebo jít od toho. Je snad další řešení? Že by snad v "změně postavení?" |
|
Neznámý uživatel | 2016-10-10 13:09:37 |  |
---|
Nejsem si jistá, co si mám představit pod pojmem "postavení ředitele školy". Mnohdy si připadám spíše jako sekretářka než jako ředitelka. Spousta administrativy, zodpovědnosti za vše, díky které se mnohdy nedá spát. Na nějakou manažerskou práci nezbývá energie. Dokud budou na ředitele vyvíjeny takové tlaky, nelze vůbec mluvit o nějakém "postavení". |
|
Neznámý uživatel | 2016-10-10 08:39:33 |  |
---|
Myslím, že v tuto chvíli nevyřeší nic ani peníze. Schopní učitelé začínají odcházet ze školství. Ani se jim nedivím. Představy, které měli o tom jak budou předávat dětem své znalosti vzaly za své. A ředitelé, o tom snad ani mluvit nemusím. Jedna nesmyslná změna za druhou, neustálé předělávání směrnic. Vyplňování nesmyslných tabulek a výkazů, které stejně nikdo nečte. A postavení ředitelů? To je snad humor. Bez souhlasu zřizovatele nemůže ředitel rozhodnout nic a když rozhodne v nejlepším zájmu dítěte, protože jeho situaci zná, tak to není v souladu se současnou legislativou a má na krku inspekci nebo OSPOD. Nic se nezmění, dokud budou rozhodovat úředníci, kteří si svá rozhodnutí v praxi nikdy nevyzkoušeli. Ono od stolu se to snadno plánuje, ale v praxi je to o něčem jiném. |
|
Neznámý uživatel | 2016-10-09 11:25:30 |  |
---|
2016-10-08 08:45:43 snad neučíte češtinu. Tabulky jsou příšerné, ale ta hrubka ve Vašem komentáři je snad ještě příšernější. |
|
Neznámý uživatel | 2016-10-08 08:45:43 |  |
---|
K předešlému příspěvku - ano, snažit se vydržet do důchodu.Před mnoha lety jsem měla ideály, nyní jen skepsi.Každý rok vykazuji další a další nesmyslné tabulky( letosní sběr dat - to je opravdu lahůtka). Jaký výpovědní charakter mají, když stále chybí místa v MŠ a již i v ZŠ? Hlavně, že víme, kolik PC je mobilních, kolik stálých.... kdo toto vymýšlí? Tak by se dalo diskutovat.... Stejně se to na horní místa nedostane. |
|
Neznámý uživatel | 2016-10-07 10:12:10 |  |
---|
Bohužel administrativa, velmi často nesmyslná. Úkoly z úřadů, přetěžování ředitele. V podstatě nemá čas na smysluplnou práci, což je vzdělávání a řízení pedagogického procesu. Je to čím dál horší a beznadějnější. Blížím se důchodu a snažím se vydržet, smysl už v tom nevidím. |
|
Neznámý uživatel | 2016-10-07 09:09:46 |  |
---|
Současné postavení ředitele vyplývá ze systému řízení školství, stavu vzdělávacího systému a byrokratizace státu. Podstatnou část práce ředitele pak tvoří i naplňování výmyslů vzniklých pod pláštíkem různých "neziskových organizací" a postupně převzatých do systému. K tomu přispívá nutnost zapojit školu do čerpání evropských peněz, protože, tak získá pár korun na vybavení, ke kterému se jinak obvykle nedostane. Počítáme-li práci na celý "cirkus" kolem toho, vyjde tablet minimálně dvacetkrát dráž než při jeho běžném pořízení, nemluvě o tom, že pak nezbývá čas na to hlavní, co by měli ředitel a všichni další zainteresovaní řešit. Neustálý strach a stres z toho, zda je vše dobře vykázáno, ošetřeno, zařazeno, popsáno, publikováno je pak součástí každého, nejen pracovního dne ředitele. Už jsem si řekl dost a "lukrativní" post ředitele přenechám někomu jinému, ať si "užije" inkluzi, IVP, KAP, ŠAP, MAP, RVP, ŠVP ... , ať přesvědčuje třídní učitele, že administrativa v jejich práci je to nejdůležitější v jejich pedagogické profesi, ať shání dobráka, který bude ochoten při zkráceném úvazku o tři hodiny, dělat práci výchovného poradce v džungli inkluze a byrokracie, ať se snaží získat schopné pedagogy pro výuku odborných předmětů nebo dokonce učitele odborného výcviku. Vždyť bude ředitelem školy. Kdo je víc? |
|
Neznámý uživatel | 2016-10-07 07:54:39 |  |
---|
Nedávno byl někde v TV dotaz, zda by problémy českého školství vyřešily pouze navýšené finance. Snažili se nás přesvědčit, že néééé. A já si myslím, že ano. Ano!! Kdyby se do vzdělávání nalily pořádný prachy, ale pořádný!, pak by tato práce určitě přitáhla schopné lidi, posílila by jejich autoritu, bylo by možné od nich více vyžadovat a ředitel by nebyl sám voják v poli. Na to, co musí řešit ředitel (zdatný amatér v mnoha dobře placených profesích, ale to je každý učitel), jsou u firem lidi, nebo dokonce celé týmy lidí. To by tu ovšem muselo zavládnout jiné klima, ne takové, že učitel a ředitel jsou slouhové, na které si kdekdo otevře nevymáchanou hubu. Pětadvacet let je tu nedůvěra ke škole jako k podezřelé instituci, kterou je třeba hlídat, aby neškodila. |
|
Neznámý uživatel | 2016-10-07 07:49:07 |  |
---|
K předchozímu příspěvku - na schizofrenika se nestuduje, této pozice se člověk domáhá dlouholetou praxí, urychlit se to dá požíváním marihuany, jen výjimeční talenti mají tuto diagnózu vrozenou.
Opravdu - ředitel školy je typickým terčem padajícího exkrementu, nejvíc mě mrzí, že tento stát rezignoval na zodpovědnou představu o vzdělaném občanu (RVP jsou směšné, Bílá kniha zapomenuta) a za všechno může ředitel. |
|
Neznámý uživatel | 2016-10-06 17:31:27 |  |
---|
Ředitel dnešních škol a MŠ je živočišný druh vyskytující se pouze v oblasti ČR.Má mnoho podob a dokáže se měnit z minuty na minutu. Učitel, ekonom, personalista, bezpečák, právník,požárník,diplomat,kontrolor,metodik.....schyzofrenik. Na všechny vyjmenované pozice se řádně studuje na SŠ,VŠ. Ten ředitel, to je ale kabrňák!!!!Vším je rád.
Reditel nemá v ruce žádný ochranný mechanizmus, je vystaven na milost zřizovateli i ministerstvu. |
|
Neznámý uživatel | 2016-10-06 10:44:46 |  |
---|
Souhlasím s níže uvedenými názory. Vzhledem k přibývající administrativě a všem povinnostem, které ředitel má, by neměl mít povinnost ještě vyučovat. Je to opravdu pozice manažerská, ale předchozí pedagogická praxe je nezbytná. Je důležitá znalost problematiky školství.
|
|
Neznámý uživatel | 2016-10-06 07:48:38 |  |
---|
PPP, IVP, RVP, ŠVP, vzpomínáte si na písničku Ivana Mládka S OPBH na LVT? DDT na vás, úředníci MŠMT! |
|
Neznámý uživatel | 2016-10-05 12:08:40 |  |
---|
Velmi mě pobavilo a chápu, že většinu těchto pravdivých příspěvků píší neznámí uživatelé. Vždyť my, ředitelé škol, ani nemůžeme přiznat, že mnohdy nevystrčíme ani nos z ředitelny kvůli administrativě. A když se nám to výjimečně podaří, tak jsme rychle zatlačeni zpět k počítači, abychom vyplnili další tabulku, dotazník, report, statistiku, pochopili nový systém inkluze (přesvědčili sebe a učitele, aby se z toho nezbláznili), případně přepsali ŠVP a kdo ví co ještě. Víme totiž dobře, že chyba v číslech, tabulkách, dokumentaci nás může stát místo, zatímco nějaký ten hřích ve výukovém procesu až tak nikoho nezajímá a my na řízení kvality výuky stejně nemáme moc času. Místo toho, abychom na předmětových komisích radostně řešili metody výuky, tak učíme učitele, jak vyplnit PPP, IVP, jak pracovat s novým portálem pro tvorbu ŠVP apod. Spoustu energie také zabere to, abychom za těchto podmínek zbytek učitelů ve školství udrželi. No a ti, kteří vydrží, tak to dobře vědí, že jsou nenahraditelní. Tudíž ředitelům chybí základní manažerský nástroj – rozloučit se s někým, kdo až tak dobře nepracuje. |
|
Neznámý uživatel | 2016-10-05 10:19:49 |  |
---|
Ředitel/ka na malé škole je takový "hodinový manžel/ka". Nejen, že vypomáhá se suplováním, s údržbou školy, s úklidem,s účetními uzávěrkami,aj. - musí být přitom ještě dostatečně reprezentativní, pozitivní, energický a hlavně lidský...na jednu funkci je toho docela dost:-) |
|
Neznámý uživatel | 2016-10-04 11:52:39 |  |
---|
Myslím si a znám různé příklady ze života, že práce ředitele je velmi závislá na zřizovateli, který ani školství nerozumí (ale do školy chodil). Škola by měla být apolitická, ale někteří starostové tlačí školu k propagaci sama sebe. A začalo to zrušením odvětvového řízení. Ve stejné logice by každá pošta měla podléhat starostovi. A těch tabulek a výkazů... |
|
Neznámý uživatel | 2016-10-03 15:21:29 |  |
---|
Řídit školu je mnohdy jako hrát fotbal bez lajn. Nejdřív se musí vystřelit, pak teprve zřizovatel lajnuje a posuzuje, zda byl gól. |
|
Neznámý uživatel | 2016-10-03 15:19:49 |  |
---|
V posledních třech příspěvcích jsou krásně shrnuty důvody, proč jsem nechtěl být ředitelem školy, byť jsem měl tu šanci. Stoprocentně bych se přiklonil k oddělení ředitele manažera a ředitele pro pedagogickou práci. ALE! Někdo mi namítne, že to je řešeno zástupci, ale pak nehledejme ředitele mezi učiteli. V tom případě nás ovšem Komenský chraň (před ekonomickým blbem, který uvidí jen statistiky a výkazy). Vidíte, jak je to složité? Prostě chybí zdravý rozum a soudnost. |
|
Neznámý uživatel | 2016-10-03 11:09:48 |  |
---|
K nezáviděníhodnému postavení ředitelů škol by se dalo napsat mnohé. Krom byrokracie, kterou se musí prodírat, je velmi nepříjemné, že je ředitel odpovědný za všechno (žáky počínaje ě toaletním papírem konče) a přitom se nemá na koho obrátit v případě nutné konzultace. Většinou o přesných pravidlech postupu v určitých situacích neví moc ani úředníci dané gesce na krajs. úřadech, okrese či mšmt. Takže řediteli poraď si, vše je hozeno na jeho bedra.
|
|
Neznámý uživatel | 2016-10-03 09:50:56 |  |
---|
Mgr. Pavel Sapák
Ředitel dnešní doby je přímo zahlcen formuláři, které je nucen prakticky denně vyplňovat, kontrolovat, odesílat. Tato činnost spotřebuje nemalé množství energie, kterou by, podle mého názoru, dokázal smysluplněji využít. Mám na mysli více kontaktu s pedagogy, dalšími pracovišti, kde škola působí, s rodiči i širokou veřejností. Pokud se má zvednout prestiž učitelského stavu ve společnosti a tím i ředitelů těchto institucí, nestane se tak zvyšováním byrokratické zátěže. |
|
Neznámý uživatel | 2016-10-03 09:03:42 |  |
---|
Stále více si myslím, že by od sebe funkce ředitele manažera a ředitele učitele měly být odloučeny. Ačkoliv je mi to velmi líto, ředitel školy již v dnešní době nemá čas na učení, a to především kvůli neskutečné byrokracii, které čelí. Učení je již pouhým koníčkem, kterého se bude muset vzdát. |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2016-10-03 06:41:36 |  |
---|
Zajímal by nás Váš názor týkající se stávajícího postavení ředitelů škol. Pokud byste měli pravomoc věci měnit, odebrali případně přidali byste některé z pravomocí anebo povinností z portfolia činností ředitelů škol? Je podle Vás stávající spektrum povinností a pravomocí ředitele školy vyvážené? |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi