Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Zrušení známek na školách (25.9.2017-1.10.2017)

Neznámý uživatel2017-10-05 21:40:56
Ano, schizofrenní bordel...a co jsme my...učitelé? My tomu velíme a také jsme první,koho veřejnost kritituje.Jsme poslušné stádo ovcí! Dobře nám tak!
Neznámý uživatel2017-10-05 12:27:19
Mě by zajímalo, jak se daří žákům, kteří nejsou známkováni na středních školách. Já žiji v regionu, kde tím nej, nej vzděláním je studium na středních školách, kde vše jede, jako dřív. Známky, biflování, žádné "mazání se s dětmi", natož "moderní metody výuky" a pod. A proč? No protože na VŠ je to ještě markantnější. Kdo totiž neumí biflovat, tak je na VŠ v haj.... Tak když na ZŠ neznámkovat, tak ale všude, když učit aktivizačně a "moderně" a zajímavě tak aby děti objevovaly, tak všude. Ale to je scifi, to nikdy nebude. Představte si, že to chcete po většině učitelů na VŠ a gymplech. No tomu se usmívám, to prostě nejde. Takže pokud se cokoli "moderního" vsunuje do základního školství, tak to způsobuje schizofrenní bordel (to je i inkluze - na ZŠ se z dětí se SVP zblázníme, no a na SŠ a VŠ se na ně vykašlou). Diskutuje se o slovním hodnocení, ale vždyť není ošetřena ani taková banalita, aby mentálně postižený žák vedle slovního hodnocení nemusel mít ekvivalent známky, která je mu opravdu k ničemu. Promiňte, ale takových banálních debilit je v našem školství tolik a nikdo je nechce, nemíní a nebude nikdy řešit. Ono je lepší řešit velké věci velkými reformami, které stejně dopadnou vždy blbě (ŠVP, financování na žáka, inkluze, kariérní řád,.....). Jenže to by se někdo musel zeptat nás lidí z praxe, kteří známe realitu.
Neznámý uživatel2017-10-04 13:41:11
Teď jsem podíval níže, kde je bagatelizován problém písma Comenia script. Ale on to není banální problém! Dobře psát znamená dobře myslet! Tiskací písmo nebude děti nutit oddělovat slova a vůběc nebudou za chvíli vědět, kde jsou. Myslím si, že mnoho současných problémů pramení z toho, že děti špatně a pomalu píšou, a když to zobecním, neovládají dobře různé rutinní činnosti(počty!) a ztrácejí jimi mnoho energie.
Neznámý uživatel2017-10-04 13:36:55
Střední školy, zejména odborné, jsou plné žáků, kteří nejen že skoro nic neumějí z dřívějšího vzdělávání, ale umět ani nechtějí. Problémy neřeší, ale odsouvají. Pomalu se budu bát je potkat na chodbě, abych je nestresoval tím, že jdu okolo nich...
Neznámý uživatel2017-10-04 08:53:26
školství - to je synonymum práce bez smysluplného ohodnocení, jak žáků v podobě známek, tak učitelů v podobě platů... Kam jsme došli, ach, kdyby Komenský vstal z mrtvých...
Neznámý uživatel2017-10-04 08:23:52
Příspěvek Ing.Vitha je naprosto přesný!!!! Nedej Bože, aby rodič nebo žáci měli nějaké mantinely, zodpovědnost za své konání. Ale co naděláme, když to stát dovolí????
Ilona Martišková2017-10-03 16:14:13
Super- poslední příspěvek!! Plně souhlasím. Přesně vystihuje to/, co někteří rádobyučenci/kteří nestáli nikdy před tabulí/ propagují ve školství již několik let......
Neznámý uživatel2017-10-03 08:27:58
Co všechno by se na škole mělo zrušit:
1) Kázeň. Je to naprostý totalitní přežitek. Žák přeci ví nejlíp, jak se ve škole chovat. Vyvěrá to z jeho vnitřní motivace být slušný, pozorný, pracovitý. Svazování ho jakýmikoliv pravidly chování ho hrubě omezuje a ubíjí jeho přirozenou potřebu být sociálně aktivní a komunikativní. Ukázněný žák ztrácí vlastní osobnost, což brání jeho plnohodnotnému rozvoji.
2) Matematika. Je to fetiš pro ty, kteří potřebují pro myšlení berličky v podobě jasných pravidel, systematičnosti či logiky. Žák má přirozené kreativní myšlení, které nesmí být nijak svazováno, protože je velmi křehké a zranitelné.
3) Známkování. Barbarství, které opět přetahujeme z totalitního režimu. Nástroj brutální diferenciace žáků, pouhá kvantifikace objemu namemorovaných dat. Žák musí být hodnocen správně, motivačně. Každý žák má své kladné stránky. Někteří třeba pravidelně docházejí na výuku. Jak to chcete známkovat?
4) Osnovy. Žáci osnovy nepotřebují. Každý je jiný, každý se přirozeně zajímá o něco jiného. Nelze proto diktovat žákovi, co se má učit a co má umět. Naopak, každý žák má svou potřebu se vzdělávat a učitel a škola mu v tom musí vyjít maximálně vstříc.
Jedině tím, že budeme ve školách dodržovat shora uvedená 4 pravidla, se staneme národem sebevědomým, přirozeně vzdělaným, a postavíme se do čela světového pokroku!
Ing. Lumír Vitha
Neznámý uživatel2017-10-02 12:30:06
Když jsem v roce 1978 začala učit, byli kluci schopní na školní zahradě trhat jablka na stromech, měli jsme záhonky. Stromy jsme porazili, ne proto, že byly staré, ale časem na ně už nikdo nedokázal vylézt. Záhony jsme zrušili, ne proto, že děti nepoznávaly plevel, ale proto, že motyčka v dětských rukách je nebezpečná zbraň. Teď přestaneme známkovat. Budeme snižovat požadavky, budeme hlavně motivovat a chválit. Bude mít učitelské povolání společenské uznání?
Neznámý uživatel2017-10-02 07:10:38
Učím na základní škole téměř 30let a myslím si, že známkování má smysl. Nedokážu si představit jak "slušně" mám nějakému dítětí, které "nechce" a podle svých práv ani "nemusí" pracovat, napsat hodnocení.
Neznámý uživatel2017-10-01 15:24:25
Ať si každý známkuje nebo slovně hodnotí, když to školský zákon umožňuje...ale tvrdit, že známkování degraduje obsah vzdělávání? A není to naopak? Obsah vzdělávání degraduje systém dnešních školních vzdělávacích programů. A pokud k tomu ještě někde na "nové"škole přidají neznámkování??? A ještě tvrdit, že tohle je cesta, která udržuje motivaci žáků a informovanost rodičů...V Praze se podařilo nahradit známkování něčím smysluplnějším? :-) Zkušeného kantora nepřekvapí, že rodičům i jejich dětem, které příliš neprospívají, slovní hodnocení vyhovuje. Škoda, že poslední tři přispěvatelky nenapsaly, kde mají tak úžasně vedené školy...

RE: Neznámý uživatel 2017-09-30 11:51:28
Prosím Vás, mohl/a byste mi odpovědět,čím známkování degraduje obsah a smysl vzdělávání???

Neznámý uživatel2017-10-01 14:24:11
Vaše starosti....bych chtěl mít!!!Raději se zamyslete nad volbami. Nařizování, kontrolování, povinnost, povinnost..... mějte to na paměti u voleb.
Neznámý uživatel2017-10-01 12:33:29
Já bych ke zrušení známek ještě přidal zrušení páteční výuky, co? Nechal bych ho žákům na domácí studium. Žákům by se to líbilo a učitelům jistě také.. Možná ani to vysvědčení by se nemuselo psát, když už nebudou ty známky.. Dnešnímu školství nazdar, zdar.
Neznámý uživatel2017-09-30 11:51:28
Dobrý den, jsme nová základní škola, neznámkujeme, děti, které navštěvovaly dříve jinou školu, kde se známkovalo, vůbec po známkách neprahnou, nepotřebují je, všechny děti se učí ze zvídavosti, rodiče zajímá, co se dítě naučilo, ne, jako dostalo známku. Známkování degraduje obsah vzdělávání a jeho smysl.
Neznámý uživatel2017-09-30 07:38:13
V naší škole se neznámkuje, děti dostávají zpětnou vazbu slovně (zpočátku jen ústně, později písemně) v průběhu celého roku. Díky tomu neubíjíme vlastní zájem a zvídavost dětí a celkem se daří zabraňovat pocitům nepochopení a křivd ze špatné známky (podle mého názoru existuje v ČR jen tříbodová stupnice, jednička, dvojky a je to špatně). Jde to i při 27 dětech ve třídě. Dětem to svědčí, problémem jsou jedině čas od času někteří rodiče, kterým vyhovuje znát jedno číslo a konec. Bez výjimky jsou to rodiče, které nezajímá dění ve škole, rodičovské schůzky a hovory o dětech je obtěžují nebo jsou příliš ambiciózní a své děti vidí jen jak objekt k chlubení.
Neznámý uživatel2017-09-28 12:31:05
Dobrý den, jsme škola, která neznámkuje na druhém i na prvním stupni. Sama jsem byla zapojena v zavádění experimentu slovního hodnocení před 20 lety, jako učitel. Slovní hodnocení přináší do školy jinou atmosféru a jiný vztah mezi učitelem a žákem. Nám ve škole jde o to, co žáka naučíme a méně o to, jakou známku dostane. Pracujeme tak 7 let. Je velký rozdíl mezi slovním hodnocením na v prvních dvou třídách prvního stupně, kde věci plynou automaticky. Pokud máme udržet motivaci žáků a informovanost rodičů je potřeba nejsen přestat známkovat, ale nahradit známky něčím podobně smysluplným - nebo spíše celou strukturou smyslupných komunikačních a motivačních aktivit, aby žáci byly podpořeni. To není jen na příspěvek..... MIrka Adamcová Heřmánek Praha
Neznámý uživatel2017-09-27 22:11:38
K diskusi se určitě připojím.řmš
Mgr. Dalibor Fusek2017-09-27 21:44:41
Děkuju za nabídku, rád jí vyhovím. Po ukončení tohoto tématu využiju Vaší nabídky. Buďte si tímto jistá. Jsem zvědavý, jak se diskuze rozvine. :)
Neznámý uživatel2017-09-27 20:55:52
Chápu, že každý z nás si v tomto "svobodném státě" chrání svůj svobodný názor...V tom případě ráda napovím...obnovte po roce diskusi
Inkluze a další novinky klepou na dveře (27.6.2016-3.7.2016)
ovšem s pozměněným zněním ""Inkluze v praxi" nebo třeba spíše "Konec inkluze?" Vězte, že to bude téma století! :-) - pokud se ještě najdou lidé, kteří budou mít sílu na toto téma se ještě vyjadřovat...stálo nás to(ředitele) a dosud stojí mnoho času,o který nechtěně okrádáme "zdravou populaci"...
Mgr. Dalibor Fusek2017-09-27 20:31:14
Tímto se také omlouvám, jestli jsem reagoval přehnaně. Věřte mi, že přijít s nápadem na týdenní diskuzi je neskutečně těžké. Sám jsem bývalým ředitelem, učitelem, úředníkem. Vždy mne ale šokuje, co lidi zajímá. Dám Vám příklad. Nejvíce příspěvků v našem fóru historicky, bylo v případě umožnění písma Comenia Script na ZŠ. Věřila byste, že se jedná o největší problém? Mnohdy jsem vybral téma, které jsem z pohledu ředitele či učitele považoval za stěžejní. A reakce vágní. Věřte mi, že bych byl velmi rád, kdyby mi někdo s výběrem tématu pomohl. Je to taková trochu loterie, věřte mi. :)
Neznámý uživatel2017-09-27 20:21:05
K níže uvedenému...omlouvám se za svůj mobil:-)a svoji důvěřivost technice...mj.pořád je spolehlivější než min.školství, které svoje chyby úspěšně maskuje...
Vážený pane Fusku, v níže uvedeném příspěvků jsem nekritizovala Váš názor,nýbrž dáné téma. Promiňte,ale jsou důležitější témata, které by si zasloužily pozornost. Proč mám dojem,že vždy, když se naskytne důležité téma,vyrobí naše společnost(nebo vy?) zástupný problém. Již jsem na to upozorňovala v předešlých příspěvcích. Dnes jsme se dověděla(jako ředitelka školy),že máme stop stav od října až do listopadu na integrované žáky resp. na asistenty a další podpůrné prostředky. My,ředitelé se tomu nedivíme...nás se na náš názor nikdo neptal... jsem zvědavá, jak tento problém bude řešit nová vláda... žijeme ve státě "po mně potopa?" ředitelka málotřídní školy
Neznámý uživatel2017-09-27 20:06:51
Vážený pane Fuji, v níže uvedeném příspěvků jsem ne kritizovala Váš názor,nýbrž dá é téma. Promiňte,ale jsou důležitější ttémata, které by si zasluužily pozornost. Proč mám dojem,že vždy, když se naskytne dšité téma,vyrobíte zástúplný pro mém. Již jsem na to
Neznámý uživatel2017-09-27 09:05:26
Učitel, který chce a umí žákovi slovním hodnocením sdělit, jak na tom je, může (a měl by) mu to s sdělit současně i se známkou. Nevím, proč by přitom mělo být známkování zrušeno. Přidání slovního hodnocení ke známce nijak nepřekáží a přitom je pro každého známka důležitou informací - kromě jiného - srozumitelné srovnání vlastní úrovně s úrovní požadovanou a s úrovněmi dosahovanými spolužáky. Výjimku, kdy je důvod známku dítěti zamlčet, vidím snad jen v případech jedinců, kteří jsou psychicky extrémně málo odolní (vyžadující péči psychologa či psychiatra) a špatné známky by jejich stav zhoršovaly.
Mgr. Dalibor Fusek2017-09-26 21:25:16
Vážený, trochu mne mrzí, že si myslíte, že s nějakým postojem souhlasím. Pouze jsem citoval veřejně uvedený názor. Omlouvám se, jestli jsem tímto tématem někoho naštval, nebyl to záměr. Účelem diskuzního panelu je diskutovat, nikolik zosobňovat. Můj názor na danou věc zde nebyl zveřejněn a ani nebude. Toť k danému příspěvku.
Neznámý uživatel2017-09-26 17:41:06
Neznámý uživatel 2017-09-26 08:13:12 Nahlásit
V naší škole neznámkujeme, děti mají potřebu slyšet, jak se zlepšily, jak v daném úkolu uspěly. Často je obtížné napasovat jejich práci do škály 1-5. Hodnotíme slovně, je to svobodné a přesnější.

Chápu slovní hodnocení u žáků se SVP. Ale možná byste nás mohl/a proškolit, jak přesněji ohodnotit než škálou od jedničky do pěti? App... chtěla bych vidět váš školní řád-resp. hodnocení žáků. To musí zajímavé počteníčko...:-)
Neznámý uživatel2017-09-26 17:34:55
Nejeden jsou dva? ....jedna paní povídala? Promiňte, pane Fusku, ale tohle snad ani nemá cenu komentovat. Jsme v předvolebním období, včera jsme měli možnost slyšet předvolební žvásty o školství na čt 24 a teď tohle...????????
Neznámý uživatel2017-09-26 13:54:43
... sorry - bezbranný subjekt ...
Neznámý uživatel2017-09-26 13:52:44
Klidně to známkování zrušte. Naše školství už je tak dodrbané, že mu už nemůže nic uškodit. Jak bylo napsáno níže - kdo se to nudí a nemá co na práci? Bohužel školství (a kultura) je téměř bezbraný subjekt, takže v oblasti hloupých experimentů mají nudící se inovátoři zelenou. Díky jejich činnosti a díky negativně ovlivňované veřejnosti ("přidání" učitelům, prázdniny, úvazky učitelů, "reformy" ...) se někdy opravdu stydím za to, že jsem učitelem!
Neznámý uživatel2017-09-26 08:13:12
V naší škole neznámkujeme, děti mají potřebu slyšet, jak se zlepšily, jak v daném úkolu uspěly. Často je obtížné napasovat jejich práci do škály 1-5. Hodnotíme slovně, je to svobodné a přesnější.
Neznámý uživatel2017-09-25 15:07:59
Proboha, co se to zase děje. Kdo se to nudí a nemá co na práci. Není to tak dlouho, co museli učitelé ZŠ slovně hodnotit vycházející žáky a přikládat toto hodnocení k žádosti o studium na střední škole. Může mi někdo vysvětlit, jak máme v přijímacím řízení číst 240 přihlášek a jak z nich udělat hodnotící kritérium? Pak vložit do excelové tabulky a vygenerovat váhu pro státní část 60% a 40% pro školní část? Nesmysl. Nechte to tak, jak to je!!!
Mgr. Dalibor Fusek2017-09-25 06:14:58
Známky ve školách by se měly zrušit, ale rodiče na to nejsou připraveni, říká nejeden ředitel či učitel školy. Zajímalo by nás, co si o tom myslíte Vy?
Sobota 16.10.2021, svátek má Havel


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Která z uvedených politických stran či uskupení (koalic) má podle Vás nejlepší program v oblasti vzdělávání?

  1. Spolu (0)
  2. PirSTAN (1)
  3. ANO (0)
  4. SPD (0)
  5. Některá jiná (0)
  6. Nedokážu odpovědět (0)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.