Neznámý uživatel | 2018-03-25 08:28:52 |  |
---|
O naší republiku a lidi v ní mám velký strach. Převažuje nenávist, korupce, urážky, závist..... již od MŠ. |
|
Neznámý uživatel | 2018-03-24 16:07:46 |  |
---|
Jestli jsou žáci partnery (na partnerství musejí být dva), záleží především na učiteli a pak na žácích, ne na statutu školy a papírech. On není problém ani tak v "nezvladatelných" dětech, jako v tom počtu, stačilo by ho podstatně snížit. Jen ať si děti zvykají, že "lidé jsou různé", ale v menším počtu. |
|
Lucie Polívková | 2018-03-23 11:26:58 |  |
---|
Školství je potápějící se Titanic!!! paní Valachová a její inkluze školství potopilo dříve, než Titanic vyplul. Snižují se normativy na asistenty, neboť finance zkrátka nejsou. Kdo by chtěl své dítě nechat se učit vedle neovladatelných spolužáků, kteří bez asistenční podpory nejsou schopni žádné akce? Učitel při počtu 30 dětí ve třídě to opravdu nemůže zvládnout. Podporuji soukromé školy!!!! Vím, ne každý má finance na školné. Proč se bojí státní škola konkurence? Protože ví, že se u konkurence učí lépe, radostněji a jsou výsledky. Nelpí se na papírech, žáci jsou partneři, rodiče spolupracovníky. Sám jsem zažil na vlastní kůži. |
|
Neznámý uživatel | 2018-03-22 21:19:01 |  |
---|
Dříve jsem byl proti osmiletým gymplům. Prostě se mě to netýkalo. Dnes se problém inkluze týká vnoučat. A ejhle, jak jsem otočil. Jsem rád, že existují. Vnoučata mohou studovat na soukromém gymplu. Jak jednoduché. |
|
Neznámý uživatel | 2018-03-20 10:18:09 |  |
---|
Rodiče podporuji, dnešní školství jde ke dnu,to co s tím udělala minulá vláda a zejména p. Valachová je děsné. nedivím se,rodičům,že chtějí ,aby jejich děti se něco naučily a něco uměly. To co předvádí inkluze je šílené pro všechny. |
|
Neznámý uživatel | 2018-03-17 16:27:28 |  |
---|
2018-03-16 19:38:08 Přesně tak jsem to myslel, díky. Konkurence po česku je špatně pochopený princip. A stran "dobré víry" - kolik chyb se kdy nadělalo v dobré víře... |
|
Neznámý uživatel | 2018-03-16 19:38:08 |  |
---|
Pane kolego, konkurenci ano, ale za rovných podmínek. Výsledky žáků např. na některých středních školách jsou katastrofální právě proto, že jim na nábor zbyde zbytek žáků z vybrakovaných ZŠ osmiletými a šestiletými gymnázii. Na gymnázia by měli být přijímáni opravdu ti nadaní, ale všichni víme, jaká je skutečnost. Takže na závěr obrazně: Ani truhlář ze shnilého dřeva neudělá kvalitní nábytek. |
|
Neznámý uživatel | 2018-03-16 13:04:48 |  |
---|
Reaguju na kolegu, který zde poměrně vehementně protestuje proti konkurenci a ohání se jejími negativy. Co je negativního na tom, že si může někdo vybrat? To opravdu nechápu. Už někdo zavřel veřejnou školu, když výsledky jejich žáků byly katastrofální? (neplést si např. s vyloučenýma lokalitama). Jde mi o to, že dnes mají rodiče o něco zájem a v dobré víře si myslí, že by to jejich dětem mohlo prospět. Jsou ochotni si za to i zaplatit. Stát jim místo toho řekne, ne, pošlete děti zde, protože tak to bylo a tak to bude. Myslím si, že tohle už jsme někdy zažili .... |
|
Neznámý uživatel | 2018-03-14 15:48:28 |  |
---|
Mám dojem, že jestli ministerstvo něčemu brání, pak především tomu, aby generace leštičů displejů ovládla čtení, psaní, počty a měla slovní zásobu, se kterou by zformulovala gramotnou větu na dané téma. |
|
Neznámý uživatel | 2018-03-14 15:45:10 |  |
---|
Jen abychom se z té konkurence nepo... Konkurence vede k tomu, že se školy přetahují o žáky, zavádějí zbytečné líbivé obory a vzdělání jde do háje. Udělali jsme si z ní pánaboha, ale ona má protipól, který se jmenuje spolupráce, a ten se krčí v koutku. Pořád dřevní kapitalismus. Základní problém je v tom, že tento stát nemá jasno, co je všeobecné vzdělání, jak má vypadat jeho vzdělaný občan, a kromě toho, že podle toho vzdělávání finacuje (ono vzdělání některých našich volených zástupců je opravdu pozoruhodné), hází všechnu odpovědnost na ředitele škol (nesmyslné a alibistické ŠVP - za všechno může ředitel). V základním vzdělávání by měla být jasná dlouhodobá vize, shoda a kontinuita. I v počátečním vzdělávání odborném. Soukromé školy by měly být v základním vzdělávání a ve vzdělávání všeobecném alternativou s rizikem, že se žák bude učit něco jiného, než skutečně potřebuje, a v odborném vzdělávání ve vyšších ročnících, případně ve speciálních oborech ve spolupráci s partnery (kteří by měli za to mít např. nižší daně).
Nejvíc mě štve, že kolem nás jsou země, které to dávno vyřešily. |
|
Neznámý uživatel | 2018-03-14 14:25:38 |  |
---|
Veřejné školy, které vystupují proti školám soukromým povětšinou vůbec ani netuší, co obsahuje slovo konkurence. Ano, je to to, díky čemuž si paní ředitelky mohou vybrat rohlík podle kvality i ceny. Je to to, díky čemuž vše funguje mnohem lépe než tomu bylo za komunismu. Vůbec nechápu, jak tohle může někomu vadit. Teda, pokud se bojí konkurence, tak tomu rozumím, ale tyto časy už jsou snad za námi, ne? Představa, že bych začal podnikat bez podnikatelského rizika, že bych oproti konkurenci nabízel produkty zadarmo, no tahle představa by se mi líbila. |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2018-03-13 07:51:02 |  |
---|
Upozorňujeme, že se nám k dané kauze podařilo získat vyjádření Sdružení soukromých škol Čech, Moravy a Slezska. Článek s názvem Sdružení soukromých škol Čech, Moravy a Slezska odpovídá na otázky Vzdělávacích služeb týkající se nepovolování vzniku nových soukromých škol v rámci rejstříkové řízení naleznete na tomto odkazu (http://www.vzdelavacisluzby.cz/blog/blog-110). |
|
Emil Kudrnovský | 2018-03-12 20:44:30 |  |
---|
Situace popisovaná v předchozím komentáři je předpokládám záležitost Prahy a okolí ve Středočeském kraji. MŠMT posuzuje žádosti o zřízení soukromých škol individálně.
Není možné povolit soukromou školu v místě, kde je naplněnost veřejných ZŠ pod 90 % kapacity. To by bylo neefektivní, za stávajícího financování školství by stát defacto přispíval na jednu školu navíc.
Pokud by do soukromých škol netekla ani koruna ze státní kasy, ať existují, ale tomu tak není.
Pokud jsou rodiče nespokojeni s úrovní spádové ZŠ, ať to řeší s vedením školy a se zřizovatelem.
Pokud nejsou spokojeni s řešením, nezbývá než vozit dítě dále nebo se přestěhovat jinam. Český venkov je krásný a potřebuje mladé lidi. |
|
Michaela Křivánková | 2018-03-12 11:02:35 |  |
---|
nenaplněnost veřejných škol je jen lichý argument, který nemá leckde opodstatnění. A i kdyby měl, alespoň by donutil mnohé veřejné školy zlepšit kvalitu.
Můj syn je momentálně v první třídě, do naší spádové školy a ani druhé nejbližší se nedostal. Jak reagovala městská část? Jako spádovou nám měsíc před zápisy určila školu úplně jinou, kde zrušili družiny a otevřeli pět tříd po 30 dětech. Do školy to máme třičtvrtě hodiny pěšky, přes několik hlavních silnic. Kvalita školy otřesná, za 30 let se tam nic nezměnilo. Sousedovic holčička bydlící o dva vchody dál už ale má za spádovou školu o dalších pět zastávek autobusu dál. Děti z jednoho malého sídliště musí tedy do 4 různých škol. A ty školy by stejně nestačily, protože z naší školky do své spádové školy nenastoupil vůbec nikdo. Raději vozíme děti o pár kilometrů dál, do skvělé školy, která nám umožní děti mít pohromadě v jedné třídě. A je to škola veřejná, byť alternativní.
Dost dalších rodičů našich předškoláků zvolilo školy soukromé a vůbec se jim nedivím (a dětem trochu závidím).
Co by veřejné školy dělaly, kdyby ty soukromé nebyly? Praskaly ve švech s 36 dětmi na třídu, odpoledním vyučováním. Nebo nutily dětem odklad, jak se už děje teď. Ano, takovou radu jsme se synem také dostali. Počkejte další rok, pak přistavíme patro. Že by synovi bylo už osm, nikdo neřešil. |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2018-03-11 20:32:21 |  |
---|
Rodičovské iniciativy, které se snaží zakládat nové soukromé základní školy, narážejí na zamítavá stanoviska ministerstva školství. Úřad při tom často argumentuje ohrožením naplněnosti veřejných škol. Odmítnutí žadatelé však považují námitky ministerstva za scestné a soukromé školy hodlají bránit soudní cestou. Co si o dané kauze myslíte Vy? |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi