Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Jaký máte názor na vyhlášenou stávku? Zúčastníte se jí? (4.11.2019-10.11.2019)

Neznámý uživatel2019-11-10 12:09:07
Ad p. Kudrnovský: to je moc hezké shrnutí. Kéž by to četl - co četl - zvážil někdo kompetentní. Ale to nejspíš nehrozí. Jedna věc je dostat do školství kompetentní lidi a druhá nechtít po nich voloviny. Tento stát nemá jasnou představu o vzdělání, má-li vůbec nějakou (ono vzdělání některých volených zástupců je taky zajímavé - všichni ti zahradníci a rychlokvašky), hází to dolů a výsledkem je parodie na erotický sen - furt nás někdo jebe.
Emil Kudrnovský2019-11-09 10:18:21
Rodičům naší školy jsem včera napsal poděkování s tímto komentářem:

Když jsem se v prosinci 2011 vrátil do školství, zaskočila mě jeho bída. Škola vypadala zevnitř (až na novější typ lavic) stejně jako v roce 1990, když jsem ji jako žák opouštěl. Navíc za tu dobu ztratila prostory – budovu národní školy (nyní zdravotní středisko) a větší jídelnu. Za těch 8 let se podařilo mnohé dohnat a dostavbou nového pavilonu ZŠ v roce 2020 bude ukončena 1. etapa „Návrat ke konkurenceschopnosti“.

Jsem schopen vymyslet řadu investičních a neinvestičních projektů na zlepšení zázemí a vybavenost školy, na další služby (příměstské tábory) a díky podpoře obce je i realizovat. Ale co nedokáži já ani obec, je sehnat peníze na platy učitelů – to může jedině vláda ČR. Proto jsem stávku podpořil.

Ministerstvo školství uvádí průměrný měsíční plat učitelů cca 37 tis. Kč hrubého. Tato částka činí 61 % průměrné mzdy vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců, což z učitelské profese činí jednu z nejhůře placených zaměstnání, na které je potřeba VŠ. A Česká republika je v tomto poslední mezi státy OECD.

Kolik by tedy měl brát učitel? Můj názor: takový, aby žil důstojný život - aby uživil rodinu, aby dosáhl aspoň na 3-4 mil. hypotéku, aby nemusel po víkendech dělat „melouchy“ a aby se v klidu duše věnoval své profesi – vzdělávání a výchově dětí.

Dle platových tabulek a částky, která do naší školy „zhůry“ doputuje, většina pedagogů naší školy je pod průměrnou mzdou učitelů publikovanou MŠMT. Stále je to nízká mzda. Podobnou výši platu, co mají nyní učitelé, jsem měl před 12ti lety jako zaměstnanec firmy a poté i městského úřadu.

Z ohledem na uvedené a míru zodpovědnosti učitele by výše částky jeho platu k dnešnímu dni měla odpovídat 100 % průměrné mzdy vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců, tj. cca 60 tis. Kč měsíčně hrubého. To je výše platu, při které by řada mých spolužáků z VŠ začala uvažovat o návratu do školství.

A věřte mi, že by to bylo na školství a výsledcích vzdělávání do 10ti let poznat.

Ještě jednou děkuji za podporu a těším se na další spolupráci.
Neznámý uživatel2019-11-09 10:14:26
Stávky jsem ze zúčastnila. Každý projev nespokojenosti má smysl. Bohužel to odbory nezvládly organizačně ani prezentací. Média plnila svůj úkol daný vládou, ukazovala, jak jsou na tom učitelé skvěle. V této společnosti má učitel cenu vypsané fixy. A dokud nezvedneme hlavy všichni a neukážeme, že to bez nás nejde, nic se nezmění.
Emil Kudrnovský2019-11-09 10:13:44
Stávky jsme se zúčastnili - ZŠ i MŠ uzavřeny. Tato symbolická stávka otevřela na veřejnosti diskuzi nad stavem českého školství a o to nám šlo.

Diskuze ohledně 2 % - jako ředitel jsem raději za větší podíl pohyblivé složy, ale vzhledem ke zkušenostem z minula a reformě financování se domnívám, že k nám ty 2 % finančních prostředků ani nedoputují.

Místo toho, abychom využili situace, že do toho odbory v čele s Dobšíkem konečně jdou, postavili se někteří na zadní (např. Asociace ředitelů ZŠ) a rozdělili nás.

Učitelé nikdy nedosáhnou toho, co před lety dosáhli lékaři, dokud nebudou jednotní. Pohybuji se i v komerčním sektoru, vidím, jak se nůžky rozevírají, čím dál více.
Neznámý uživatel2019-11-07 21:48:52
Hlavně ne filmy o učitelích. Za minulého režimu ve filmu co učitel, to blbec. Dnes by to nebylo lepší. Bohémští scénáristé určitě strašně trpěli.
Děsí mě Národní program rozvoje vzdělávání do roku 2020. Má 78 osm stran. Kolik jich budu muset poslintat já?

Kdysi platilo, že projektu, který nejde popsat jednou stranou A4, nikdo nevěnuje pozornost...
Neznámý uživatel2019-11-07 11:04:29
Stávka byla ukvapená, šitá horkou jehlou. Stávkovat mělo smysl, když MŠMT opustilo od navýšení platů o 15%.
Pod tlakem médií nás veřejnost vidí, jako nevděčnou, nespokojenou, línou, ničeho si nevážící skupinu lidí, která má spoustu volna.
Jen zasvěcený ví, že opak je pravdou. V MŠ nejsou žádné další prázdniny, učí se o jarních, velikonočních, vánočních a i o hlavních prázdninách.
Podle zákona je to tak, i když MŠ je součástí školního vzdělávání a poslední ročník je povinný. Učitelky mají VŠ vzdělání- 5 let studia s titulem Mgr., přesto jsou zařazeny do 9 platové třídy.
Pro rodiče je učitel póvl, kterého trpí, protože se jeho dítko musí vzdělávat.
Papírování je neúnosné - vyplň, napiš, pošli, tabulky, grafy....
Chceš -li peníze, napiš si grant a možná nějaké budou... Situace ve školství je všeobecně špatná!!!! Za 40 let praxe jsem již zažila mnohé,
po roce 1989 svitla naděje...., ale. Když stávkovat, tak za zlepšení situace ve školství, peníze to nezachrání.
Neznámý uživatel2019-11-06 13:08:30
Jsme znechuceni hlavně přístupem médií, která hlavně prezentují, že učitelům jde zejména o platy. O ty jim sice jde, ale hlavně už nejsou schopni pracovat v podmínkách, které jim stát nastavil-papírování, inkluze atd.
Také od odborů jsme čekali, že se více položí do sdělování všech důvodů stávky veřejnosti a využijí k tomu všechny dostupné cesty včetně masáže medií.Nestačí pouze poslat dopisy do škol, ať informují samy. Takto je veřejnost akorát naštvaná ve smyslu"Co zase ti učitelé chtějí? Mají dost nato, že mají každou chvíli prázdniny. Vždyť chodí z práce kolem poledne!!"
Ocenili bychom hlavně , kdyby byla veřejnost informována o tom, jaké povinnosti čekají učitele po skončení vyučování.O tom se nikde nemluví a ani jsem si nevšimla, že by nám v tom pomohl stát. Pak je těžké někomu , kdo nepracuje ve školství něco vysvětlovat.
Jen úsměvná poznámka:
Je spousta filmů a seriálů o lékařích, hasičích, vojácích. Tím se nenásilně dostává do povědomí veřejnosti alespoň částečný přehled o tom, co tato práce obnáší. O učitelích a jejich práci nic. Naše povolání je tedy všeobecně nezajímavé ? To je smutné.
Neznámý uživatel2019-11-06 06:22:46
Tento mediální trapas, který pedagogům vůbec nepomáhá, nepodporuji a je mi z něj smutno. Můj názor je totožný s názorem, který v rozhovoru vyjadřuje pan Robert Čapek: https://video.aktualne.cz/dvtv/stavka-ucitele-poskodi-je-to-naschval-vuci-rodicum-sef-odbor/r~0a5b547aff2211e98d520cc47ab5f122/?utm_source=centrumHP
Neznámý uživatel2019-11-05 20:12:48
Podle mne je tato stávka zcela nesmyslná.
Mgr. Dalibor Fusek2019-11-04 16:29:09
Školské odbory vyhlásily na středu 6.11.2019 stávku. Zajímalo by nás, co si o tomto myslíte Vy a zda stávku podporujete, případně se jí zúčastníte?
Sobota 20.04.2024, svátek má Marcela


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (5)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.