Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Maturity, závěrečné a přijímací zkoušky letos v nouzovém módu (30.3.2020-5.4.2020)

Neznámý uživatel2020-04-09 22:16:36
2020-04-09 09:21:19 Děkuji, já už myslel, že jsem osamocen. Všichni se tváří, jako by jediný český žák byl dychtivý gymnazista ležící v knihách. Víte, kolik učňů vůbec nereaguje na nějaké online učení? A co s nimi uděláte? Řeknou vám, že nemají na počítač a je hotovo.
Neznámý uživatel2020-04-09 13:22:22
Předch. uživ. - TREFA. Před čtvrtstoletím (možná to je ještě déle, i v 80. létech jsme se děsili toho, jít třeba v Praze na praxi na některá učiliště) se učební obory hodily přes palubu, a nyní MŠMT svým jednáním dokazuje, že ani netuší, jak to v učebních oborech vypadá.
Neznámý uživatel2020-04-09 09:21:19
Je naprostý nesmysl, pořádat závěrečné zkoušky v učebních oborech ještě v červnu. Žáci byli ve škole naposledy 10. 3. a potom doma na "samostudiu". Pokud někdo věří, že žáci se doma sami inciativně připravují na ZZ, je naprostý fantasta a svědčí to o naprosté neznalosti poměrů na školách s tříletými učebními obory.
Neznámý uživatel2020-04-09 08:11:48
Kdo to nesledoval, má smůlu. Nezvládne tyto testy :-(
Neznámý uživatel2020-04-09 08:10:55
Učí Telka má asi doložku MŠMT :-)
Neznámý uživatel2020-04-09 08:09:48
"Česká školní inspekce připravila opakovací a procvičovací testy k výuce v pořadu UčíTelka"
Tak tohle už je vážně k smíchu - ČŠI vyučuje!
Neznámý uživatel2020-04-08 10:55:41
Souhlasím.Také se přimlouvám za doložku druhé pololetí nehodnoceno. Co žák umí se projeví v dalším školním roce, přece celé učivo není izolované. Opravdu by to bylo nejjednodušší řešení.Uzavřít na Nehodnoceno- postupuje do vyššího ročníku.Potom se při, doufejme standardní výuce snadno odhalí, kdo distanční výuku bral vážně a kdo ne...Maturita z průměru je podle mého rozumné řešení.Přece museli studenti pracovat průběžně celé čtyři roky. Nechcete snad tvrdit, že je maturita k tomu aby student pod tlakem dohnal co se dá... a na pomaturitním večírku všechno vesele pustil z hlavy. Pokud půjde do praxe,firma si absolventa vyškolí po svém.Na vysoké už je to každého jeho vlastní boj.
Neznámý uživatel2020-04-06 10:30:53
Já se přimlouvám za doložku druhé pololetí nehodnoceno. Co žák umí se projeví v dalším školním roce, přece celé učivo není izolované. Opravdu by to bylo nejjednodušší řešení.
Neznámý uživatel2020-04-06 10:28:12
Zatím je ticho po pěšině, po tzv. podpoře technického vzdělávání je veta. Co odborný výcvik a závěrečné zkoušky? Taky podle průměru? Já vím, jak to skončí - trus padne nejníž, jak může, tj. na ředitele. "Ředitel rozhodne". A pak bude zhodnocen...
Neznámý uživatel2020-04-06 10:24:27
Osobně si nedovedu představit na naší odborné škole zvládnout za 3 poslední týdny školního roku: přijímací zkoušky, závěrečné zkoušky, maturitní zkoušky a ještě běžnou výuku včetně ukončení školního roku. Je to na odvoz do léčebny.
Neznámý uživatel2020-04-05 20:34:09
Oprava - spravedliví.
Neznámý uživatel2020-04-05 20:31:36
MŠMT naprosto selhává. Ministr jen žvaní (viz dnes Moravec) a nic neví, nic nerozhodne. Vlastně nám říká učte, ale neučte, známkujte, ale neznámkujte. Všem odpovědím se vyhne. Je to tragédie. Pomoc z MŠMT naprostá nula. Bojí se cokoli rozhodnout, aby politicky neublížil. Vždyť to vzdělávání jede, školy jsou prázdné. Není nic jednoduššího než udělat ústní maturitu. No jo ale ona si to asociace ředitelů gymnázií nepřeje. Ono by to nebylo spravedlivé. Hlavně, že je spravedlivá celá situace, že to je spravedlivé k ostatním maturantům, že jsme spravedlivý k těm deváťákům. Oni totiž gymnázia jsou jediné školy na světě. Děláte z toho na MŠMT kovbojku, vytvářením nejistoty a nulovými řešeními z toho děláte kovbojku i pro rodiče. Při tom to žádná kovbojka není. Učitelé si poradí a školství půlroční výpadek přežije. Úplně v pohodě. To je totiž jedna z malá činností ve společnosti, kde nebudou ekonomické ztráty a kde se díky setrvačnosti nestane vůbec nic a kde se úplně v klidu dá vše vyřešit a dokonce naplánovat. Co je za problém říct "školy se do září neotevřou" a dle toho naplánovat organizaci a termíny všech přijímaček a zároveň hodnocení. No tak budou mít všichni na ZŠ a SŠ doložku - 2. pololetí nehodnoceno - to by byla tragédie. z toho se asi národ a děti neproberou. Bohužel i v této situaci se nejvíce hledí na příští volby a voliče a politikaří se, taktizuje a politikaří. Tolik akcentovaná inkluze. Kde je? Kdo o ní mluví? Koho zajímají ty chudáci ...ektici a autisti? Jak oni to zvládají? Nikoho. A až to skončí zase bude mraky žvejků, jak je inkluze důležitá. Kdyby existovaly zelené osnovy, tak je vše více v pohodě. Vždyť tyto výjimečné okolnosti má vést a být na ně připraveno MŠMT. Ne školy a učitelé. Ne tato krize má měnit vzdělávací systém tak, jak se o tom hovoří. Ten systém má dlouhodobě zlepšovat a měnit MŠMT a ne s pomocí KORONAVIRU. Ach jo.
Neznámý uživatel2020-04-05 11:53:50
Opravdu jsem velmi zvědavý, jak to nyní bude. Nejde jen o obsahu učiva, ale také o kvalitu vstupu a výstupu. Vůbec mi nejde do hlavy, proč stát volí postup, kdy je ochoten uznat maturitní a závěrečné zkoušky, ale nikoliv nechat na ředitelích, ať si vyberou žáky, kteří se jim "hodí do krámu" v přijímačkách. Stát by měl něco garantovat, tedy nějakou úroveň. V oblasti výstupu ze sš rezignoval a vlastně pustí davy nevzdělaných na vš. Naopak, při nedostatku žáků na sš, kdy v podstatě většina stávajících žáků zš splní pšd, by se zase tak moc nestalo, kdyby se využil přijímací proces, který jsme tu měli před pár lety. Opravdu mi to nedává smysl.
Neznámý uživatel2020-04-03 09:56:42
Upřímně, nedokážu si představit,že 1 700 000 dětí a studentů se vrátí do škol.Jakým způsobem se bude zjišťovat, že nepřišel do kontaktu s někým nemocným.Navíc může být přenašeč bez příznaků.Roušky ve škole?
To asi taky není dost dobře proveditelné - svačiny, obědy, na konzervatořích zpěv,hraní na dechové nástroje s rouškou opravdu nejde.
Mám obavu,abychom zase za pár dní ty školy opět nezavírali.Na školách probíhá distanční výuka, takže se ohodnotit žáci a studenti dají.A maturity,závěrečné zkoušky, absolutoria by se daly udělat poslední přípravný týden v srpnu a první týden v září. Teď budou stejně všichni jenom vystresovaní, aby se od někoho nenakazili.Mám někdy pocit, že o těchto věcech rozhodují pouze úředníci, kteří jsou naprosto odtrženi od reality, nevědí, jak to na školách chodí.Navíc pokud se se vše bere jen podle gymnázií, je to taky špatně,máme tady další školy - odborné, konzervatoře a ta mají svá specifika.Věřím, že zdravý rozum zvítězí.
Zdeňka Dočekalová2020-04-03 09:10:23
Ihned po zveřejnění návrhu zákona jsem psala na kancelář ministra školství email, ve kterém jsem se dotazovala na konkrétní termíny a řešení situací, v zákoně neřešených: např. kdy končí 4. ročník studia pro maturanty, jak bude řešena maturita pro studenty, z dřívějších let, kteří ji opakují, atd. ... Bylo mi v podstatě sděleno, že tyto méně podstatné (!) záležitosti nelze řešit zákonem a že máme být trpěliví. Také jsem vyjádřila nespokojenost se způsobem řešení přijímacích zkoušek - nechápu, proč se mají rodiče a deváťáci v této už tak stresující době stresovat jednotnými přijímačkami v neznámém termínu. Pokud si školy mají poradit s maturitami (i tak, že v krajním řešení maturitní vysvědčení "rozdají"), tak by si určitě poradily s přijímáním žáků do prvního ročníku. A také nechápu, proč se má zvyšovat stres i na středních školách. K tomu se mi v odpovědi na e-mail nikdo nevyjádřil. Asi si pan ministr myslí, že máme málo práce a starostí. Nějak mám pocit, že si s námi někdo hraje. Nejen s učiteli a se žáky, ale se všemi občany.
Neznámý uživatel2020-04-01 20:44:39
No jejda. Mnoho vedení škol končí u e-mailu. Jenže ten Váš globální, pokrytecký, líný, umělý, nemocný IT gramotný svět marnící stovky a stovky hodin života na židli s moderními ICT technologiemi, tak tento mně odporný svět jaksi moc dobře nefunguje. Ten produkuje stresované, psychicky labilní chudáčky. Jděte všichni s těmi vašimi videokonferencemi a IT gramotností do háje. Ve vzdělávání dětí na ZŠ je to k ničemu. Umělé zaklínadlo. Je to strašně jednoduché být IT gramotný, ale obdivuji každého, kdo vzdělává děti jinak. Já jsem ředitel, IT gramotný jsem (bohužel musím být), ale deptá mě to.
Neznámý uživatel2020-04-01 12:30:47
Aspoň se konečně ukáže, jak jsou ty třicet let řešené "maduridy" důležité.
Ad 2020-03-29 23:49:17 - ano, ano, ano! O tom by se mělo mluvit, žák napíše, že nemají na počítač a co uděláte? Popřípadě vůbec nekomunikuje. Necháte ho propadnout? Mnoho vedení škol končí, co se týče IT gramotnosti, u e-mailu, takže vzdělávání nikdo nekoordinuje. Napřed hlavně učit, po dvou týdnech hlavně nepřetěžovat, já myslím, že se žáci nedají, nemám o ně strach. Oficiální online "vzdělávání" mnohdy vypadá tak, že za katedrou sedí zavalitá učitelka a plká. Už vidím ty dychtivé žáky, jak jí visí na puse.
Neznámý uživatel2020-03-31 23:57:57
Myslím, že v nouzovém módu jede naše školství už mnoho let, pouze letos to bude v trochu jiném stylu, který možná konečně tu nouzi zviditelní.
Neznámý uživatel2020-03-31 23:38:09
Někteří naši žáci běhají po městě bez roušek, vesele klábosí a srocují se a ti, kteří sedí doma a učí se, aby se báli nastoupit v červnu do školy. V červnu ( a já tomu nevěřím ) se sejdou v lavicích, a co teprve v jídelně po dvaceti u stolu! To bude teprve pandemie - po 15 dnech od nástupu budou učitelé a některé děti stejně v karanteně a bude po přijímacích zkouškách. Dle mého je to hazard. Já být rodičem, dítě do školy nepošlu.
Neznámý uživatel2020-03-31 13:02:41
Jak budou řešeni? Jsou přihlášeni ke zkoušce? Jsou. Tak se na předmět, ze kterého mají odmaturovat, uplatní stejné pravidlo jako u ostatních.
Neznámý uživatel2020-03-30 11:45:34
Dobrý den, jak budou řešení maturanti, kteří opakují maturitní zkoušku? Např. chybí jim napsat písemná práce např. z českého jazyka, příp. některá část profilové zkoušky?
Neznámý uživatel2020-03-29 23:49:17

Neznámý uživatel
2020-03-29 23:40:46

Jak to tedy bude s přijímacím řízením na SŠ, pokud se školy do konce června neotevřou (myslím, že je to v tuto chvíli jasná věc a jestli je otevřou na červen a s nošením roušek, tak to je idiotismus)? V jakékoli debatě v médiích kdykoliv padla tato otázka, vždy se jí diskutéři vyhnuli a redaktor už tuto otázku neopakoval. Nechápu, že varianta v případě maturit je vyřčena (to jsou dospělí lidé), ale varianta v případě chudáků - dětí z 9.tř. ZŠ sdělena nebyla. Tomu nerozumím.
A druhá otázka, nevíte náhodou, jak děti známkovat? Je dovoleno jim vůbec za práci doma dávat známky (kolem DÚ byla nedávno pěkná aféra)? Je to relevantní? A na základě těchto známek těm dětem poté namastíme na konci června vysvědčení? Jak je možné, že žáci ani učitelé nevědí postup v případě takto závažných věcí? Vždyť od těch odpovědí se přeci má odvíjet to, jak ty děti doma vzdělávat. Jak si to má člověk naplánovat? Ať mně nikdo nevykládá, že pustíme děti (vzhledem k situaci) na konci května do školy. Já vím, že nikdo neví, jak se to bude vyvíjet, ale v jiných oblastech se předpovídá úplně vše a neustále se o tom "mele". Jen školství opět mlčí. A aby toho nebylo málo, tak bylo potřeba v médiích naprosto mimo všechna zásadní témata upozornit rychle na to, jak rostl učitelům za poslední rok plat. To je k nevíře.
Mgr. Dalibor Fusek2020-03-29 20:54:46
Ministerstvo školství v souvislosti s aktuální situací okolo šíření koronaviru připravilo plán, jak proběhnou jednotné přijímací zkoušky na střední školy, závěrečné zkoušky a maturita. Hlavní informací je, že termín výše uvedených zkoušek se bude odvíjet od data, kdy bude zrušeno krizové opatření vlády ohledně uzavření základních a středních škol. Zajímalo by nás, jak se na tento plán díváte Vy?
Pátek 19.04.2024, svátek má Rostislav


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (5)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.