Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Vyučování i v sobotu, zrušení prázdnin, opakování ročníku (9.11.2020-15.11.2020)

Neznámý uživatel2021-01-08 21:50:00
"Senátorka Miroslava Němcová (ODS) sleduje situaci ve školství ... "
Zajímavé, a že paní senátorka nesledovala situaci a neměla obavy před léty, když i její strana se svým rozhodováním účastnila podfinancování vzdělávacího systému a pokračovala tak v jeho devastaci, kterou zahájili soudruzi svými reformními pokusy již, dejme tomu, co já pamatuji, v 70. a 80. letech minulého století. Že jí není trapně. A ještě navrhovat takové nesmysly.
Neznámý uživatel2020-12-27 12:58:41
2020-12-16 08:54:04 A já bych to zkusil. Dojdou učitelé, nikdo to nebude chtít dělat, staří vymřou, bude to chvíli trvat a pak tento hloupý národ obcházečů, opisovačů a podvodníků začne možná přicházet k rozumu.
Neznámý uživatel2020-12-27 12:56:25
2020-12-07 07:40:23 Nechte nářků, doporučte kolegům, ať shodí pupek, denně posilují a cvičí, předvedou výmyk a přemet, hodí v bráně robinzonádu a můžou se flákat jako tělocvikář. Tohle srovnávání nemá smysl, tak to ve škole prostě je.
Neznámý uživatel2020-12-16 09:15:30
Pokud jde o "rušení" prázdnin: Hezkou řádku let už poslouchám nářky rodičů, že postarat se o děti na celé dva měsíce je pro ně těžký oříšek. Najde se i řada takových, kteří mají řešení - proč by měli učitelé mít 40 dnů dovolené? Vždyť je to nespravedlivé vůči ostatním! Ať tedy školy fungují i v létě a pořádají pro děti různé kurzy, výlety či tábory. Ideálně internátní a s plnou finanční podporou státu! Trochu bych se obával, kdybychom ve své kantorské vstřícnosti zašli tak daleko, že na tuto praxi přistoupíme. A doba je k tomu ideální - distanční výuka sice probíhá, učitele stojí moře sil a ještě více času, ale její výsledky jsou o dost horší než při výuce prezenční, což zjišťujeme po návratu žáků do školy. A zvětšují se rozdíly mezi nimi. Důvodem ale není pouze jejich sociální postavení, jak je často prezentováno. Já bych hledal důvod spíše v jejich návycích a také ve vůli rodičů, do jaké míry se chtějí o vzdělávání svých dětí zajímat. Ti, kteří se svých dětí průběžně, každý den, ptají na jejich aktivitu, obvykle pomáhají svým ratolestem získat správné dovednosti a smysl pro povinnost. A také obvykle lepší výsledky. Pokud někdo spoléhá na to, že dítě dožene ztracený čas a vědomě zanedbanou látku během jakéhokoli prázdninového kurzu, je v zajetí naivních představ. Nepomohli by tomu ani všichni držitelé Zlatého Ámose dohromady. Pokud by se museli učitelé o prázdninách místo potřebného duševního odpočinku povinně věnovat výuce žáků (většinou i nemotivovaných), nedokážu si představit, že by byli schopni na začátku dalšího školního roku v plné síle a s chutí efektivně učit dál...
Neznámý uživatel2020-12-16 08:54:04
Nějak nechápu, proč se tady rozebírá, zda učitelé výchov pracovali méně než učitelé naukových předmětů, nebo jak by si ti poradili na kurzech, kam zase jezdí třeba tělocvikáři. Ono je to spíše o jednotlivých lidech a jejich přístupu k práci, což ale platí pro každou profesi a každý obor. Přestože ministerstvo radilo potlačit výchovy a soustředit se na ostatní předměty, u nás jsme velmi brzy výchovy zase zařazovat začali. Díky nic jsme zvedli děti vždycky aspoň na chvíli od počítačů. A většinou to kvitovali i rodiče, o dětech nemluvě. Naši učitelé výchov si o začlenění do distanční výuky říkali sami. Bylo jim hloupé i před značně vytíženými kolegy, že najednou mají méně práce, kterou prezenčně vykonávali většinou dost svědomitě. Než se mohli znovu zapojit do výuky, pomáhali nám s jinými činnostmi, na které většinou za běžného provozu nezbývá moc času. Nebo pomáhali s přípravou podkladů pro žáky, kteří nepracovali on-line, a drželi služby, kdy tyto podklady předávali. Nenašel se nikdo, kdo by se chtěl práci vyhýbat. Dokonce ani v případě, že mohli být doma na překážce v práci za plný plat! Mrzí mě, že neumíme jako kantorský stav držet pospolu, že na sebe hledíme skrz prsty a dokonce dokážeme mezi sebou (a bohužel i veřejně) kydat špínu. Příkladem by nám mohli být třeba lékaři - u nich jsem si jakékoli vzájemné nevraživosti či řevnivosti nevšiml. Asi také existuje, ale nedělají z ní věc veřejnou. Každá škola má svou největší hodnotu ve svých zaměstnancích. Jsou-li pracovití a pokud dělají svou práci s chutí, je to znát i na výsledku celé školy. Pak je úplně stejně cenný učitel naukových předmětů, učitel výchov, vychovatelka ve školní družině, asistentka pedagoga nebo třeba i školník či uklízečka. A stačí jeden, kdo netáhne za jeden provaz, kdo se flinká, a kredit školy tím významně trpí. Je pak úplně jedno, jestli učí češtinu nebo tělocvik. Takže je to opravdu o jednotlivých lidech, nikoli o jejich oboru.
Neznámý uživatel2020-12-09 09:44:33
Myslím, že pokud na to nahlížím s postojem: žáci pracovali online a offline, pedagogové pracovali online a offline, proč by se mělo rušit prázdniny?
Neznámý uživatel2020-12-07 07:40:23
Musím se smát tomu, když by někdo rád nahnal učitele výchov více do práce, že prý nic nedělali. Proč dotyční nevolají po spravedlnosti během roku, když tělocvikář a výtvárkář odcházejí z práce po 16:00, když jede tělocvikář na 4 týdenní kurzy, kde maká 24 hodin denně, když musí učit předměty, kdy neexistuje tlak na výkon jako v profilových, atd. To jsou všichni ostatní ticho - to je samozřejmost. Já bych na ty vaše příměstské tábory nahnal učitele profilových předmětů, nechť se ukáží, když za nimi nestojí strach žáků ze špatné známky a strach, že neudělám přijímačky. Když tam budou mít děti, které jim prostě řeknou "máš smůlu, já to dělat nebudu"
Neznámý uživatel2020-12-01 09:37:29
2020-11-29 08:54:37 Já bych s vámi do puntíku souhlasil, jen nevím, jestli je nutné se pořád zaměřovat na někoho, kdo nechce. Nechce - zařadí se mezi ty, co nechtějí. U nás pořád nějak ti schopní jedou samospádem a ty líné taháme nahoru. Jiná věc je, kdo chce a nemůže, tak ne pomoc nutná a žádoucí. Ale těch je méně než těch, co nechtějí. Jinak máte pravdu.
Lucie Bucharová2020-11-29 08:54:37
Ano, kašlali na to některé děti i někteří učitelé. Dětem odpadly výchovy - co kdyby, zejména učitelé a ti, co evidentně pracovali méně, vedli prázdninové kurzy pohybu, zpěvu, tance - tak nějak pro ty, co chtějí.Formou příměstských táborů.Co kdyby se doučovalo . dobrovoln . Ti co nechtějí, ať čumí dál do počítačů. Hlavně ať se situace nazývá pravými jmény. Každý učitel rád pomůže, ale pitomce ze sebe dělat nemusí.Ti co chtějí, makat budou, ti co nechtějí, nebudou.Distanc nedistanc. Respektovat výmluvy, rozdávat počítače - odsud až podsud.Chytří. hloupí, mohou, nemmohou - ne, chtějí a nechtějí. Jako společnost se musíme zaměřit na to, co s těmi, co nechtějí.Co jim nabídnout jako alternativu...Sami jako učitelé vidíme, jak ti negativní rozkládají třídy,Jak někteří kvůli nim neradi chodí do školy.Jak distanční výuka z tohoto důvodu některým vyhovovala.Smutné. Holt budeme více negramotní v mezinárodních testech.Ale školství se musí vrátit nějaký respekt. Ne tím, že ti, co to flákají a kazí ostatním, se nám budou donekonečna vysmívat.
Neznámý uživatel2020-11-26 20:37:03
kamŠkolství, přesněji formální vzdělávání, na vlásku skutečně visí, ale je to tím, že dril zmizel už dávno, každý se bojí cokoli nařídit a zavést ve výuce jednoduchý a pochopitelný systém, hlavní je nemít problémy a jako houby po dešti se množí kecálkové, kteří nevědí nic o ničem, samý politolog, zato dobrého konstruktéra aby pohledal. Proboha jen se nehrabat v RVP, ten stostránkový "rámec" je myšlenkově řídkým produktem slovního průjmu úředníků placených od úderu do klávesnice. S demokracií to dopadlo tak, že jeden křičí na druhého a nikdo nikoho neposlouchá. Všichni by chtěli krizového manažera, ale hlavně aby mu do toho mohli kecat. Ano, žáci mají možnost pracovat sami, kdy začnou? On jim v tom ve škole někdo brání? Zatím to vypadá tak, že opisují a podvádějí. Když chci někam dojít, musí nastoupit frontální výklad a zprofanované "biflování" - co to vlastně je? Že by vstřebání základní terminologie oboru, aby člověk vůbec věděl, o čem je řeč? Položím otázku a za chvíli si ji sám zvednu, protože najednou všem nějak vynechaly mikrofony. Distanční vzdělávání na české škole jsou jen oči vytřené stahováním materiálů, zaškrtáváním testů a podváděním žáků na Discordu, nějaké zakazování komunikace v MS Teams je srandovní, žáci mají jiné kanály a herní portály. Nemám objemově víc práce, ale zabírá mi víc času a efektivita je minimální. A první, kdo se postaví proti zkráceným prázdninám, budou rodiče. Aby žáci, kteří kašlali na distanční vzdělávání, na to doplatili, nebude vůbec možné a oni to dobře vědí. Tady není kariéra podmíněna vzděláním, to jen my si namlouváme, jak jsme důležití. Kolikrát já si vyslechl, proč dělám učitele, to se neuživím jinak?
Neznámý uživatel2020-11-25 13:37:15
Má stát na to, aby v sobotu platit učitelům přesčasy ? Má právo vzít jim jejich dovolenou a poslat je místo toho pracovat do neklimatizovaných budov v červenci a srpnu ? U toho začneme a taky skončíme, vážení.Ani náhodou.
Neznámý uživatel2020-11-23 10:41:13
V jednom případě bych zrušení nebo spíš zkrácení prázdnin dal. Ale to je již pryč. Kdyby neprobíhala distanční výuka nyní ten měsíc a daly se dětem prázdniny a poté začal další školní rok 1. srpna místo září, tak by se všem ulevilo a nikomu v srpnu asi nic nestalo. Ale to je již pryč. I když v lednu či únoru až začne další vlna a nemocnice budou kolabovat, tak je to k zamyšlení. Mluvím jen o prohození prázdnin, ne o tom, že se pojede distančně (učitelé budou makat každý den do půlnoci a děti také) a poté jim někdo vezme prázdniny.
Neznámý uživatel2020-11-23 10:29:48
Jen bych chtěl připomenout, že žáci byli na jaře doma (a nemuseli nic dělat)od půlky března do konce června. To 3 a půl měsíce. Z toho to byl červen, kdy se v běžném normálním roce jezdí na kurzy, výlety a klasicky se již nikde moc neučí. Takže když odečteme ten měsíc, tak zůstává 2 a půl měsíce. K tomu pokud přičteme nyní odstávku 4 týdny, tak nám vyjde, že žáci přišli z důvodu nákazy o asi 3 a půl měsíce vyučování (ale oni něco dělali distančně, takže přišli o méně jak 3 měsíce. Proboha to visí školství tak na vlásku, že nelze dohnat 3 měsíce výpadku? To je směšné. Řeči o tom, jak bude postižena celá generace dětí, to jsou neuvěřitelné žvásty. Jak to ti, co to říkají vědí? Přinejmenším to nevědí stejně jako ti, co tvrdí, že se nic nestane. A každý pro média neangažovaný učitel ví, že z hlediska obsahu výuky se dětem při takto krátkém i delším výpadku nestane vůbec nic. Rušit prázdniny je neskutečný nesmysl, ty soboty ještě větší a hlavně to není vůbec potřeba. Jestli tato generace něco potřebuje pro své vzdělání pro život (ne pro vzdělání potřebné k dalšímu studiu), tak to je odlézt od počítače, chodit ven a věnovat se dětství ve svých rodinách. To je ale potíž. Tato nákaza ukázala, jaký problém mají rodiče být se svými dětmi a věnovat se vlastním dětem. My jsme si to s dětmi užili a nikdy s nimi nemohli být tolik, jako za poslední půlrok. A našim dětem vůbec škola nechyběla a nechybí. Myslím, že ten výpadek se dá v pohodě dohnat změnou RVP a metod výuky. Když se přestane ve škole drilovat, tak nebude vadit výpadek, protože dovednosti za tři měsíce neztratíte, vědomosti nadrilované na momentální výkon, ty také neztratíte, protože ty jeden den po výkonu ztratí úplně všichni i při běžné výuce. Ta nákaza tak krásně odkopala zastaralý a na starých mýtech založený systém, že již to ani nejde více dokázat. Ale bohužel se kde kdo zaobírá takovým nesmyslem, jako jsou prázdniny nebo kde kdo přeceňuje to "pitomé" on - line vzdělávání. Konečně měli žáci možnost pracovat sami (alespoň na 2.st.) bez otravování se frontálním výkladem a bez asistence rodičů. A hle, mnoho učitelů to pohřbilo vysíláním on - line frontálního výkladu a mnoho rodičů se zbytečně angažovalo a pořád se do toho dětem pletlo. Myslím, že v porovnání úsilí dětí, rodičů a učitelů a výsledného efektu distančního vzdělávání, je obrovský rozdíl. Úsilí neúměrně vysoké, efekt minimální. Opět je to názor ničím nepodložený, ale stejně nepodložený, jako to, že to bylo úžasné a mělo to smysl.
Neznámý uživatel2020-11-19 19:10:18
2020-11-14 09:52:06 Mě by upřímně zajímalo, jak by se dalo postupovat jinak... Je to naprosto neznámá situace a o viru nevíme o mnoho víc, rozhodně si s ním zatím netykáme. Mám takový dojem, že ani pořádně nevíme, co to viry vlastně jsou. Vláda by byla pod palbou kritiky, ať by udělala, co by udělala. Protože "by se to mohlo udělat jinak". Tyhle obzory začínající v kabinetu a končící ve třídě v životě nepochopím. Jisté je, že každá epidemie dosáhla vrcholu a pak začala odeznívat, odezní i tato. Kdo má ale pocit, že má jakési "právo neonemocnět" a že mu ho má zajistit vláda, myslí jako malé dítě. Možná, že kdyby už dávno nezmizely kapesníky, základní hygienické návyky a společenské chování, by nebyly následky tak velké.

Žáci nic dohánět nebudou, vznešené řeči o důležitosti vzdělání zmizí s nástupem dovolené rodičů. Je úžasné, jak v téhle zaostalé zemi pracují všichni na "plný výkon" a to Německo pořád ne a ne dohnat... Výkon je jedna věc, ale účinnost druhá.
Neznámý uživatel2020-11-14 09:52:06
Kdyby naše vláda nepostupovala stylem pokus - omyl - jiný pokus, nebylo by co dohánět. Školy klidně mohly být otevřené, alespoň na podzim. Na jaře byl vir zcela neznámý, tak jsem to chápala.
Neznámý uživatel2020-11-13 21:35:32
Ani jedno. Všechny děti i kantoři pracují na plný výkon. Je to mnohem náročnější než běžná výuka. Nikdo z nich si nezaslouží krátit prázdniny a jiná volna. A ti co se nezapojují a nepracují, nechť si zopakují ročník! Mgr. Lenka Macků
Neznámý uživatel2020-11-12 21:18:50
Sím, paní senátorko, kolik dětí myslíte, že bude o prázdninách ve třídách, když odjedou ty, které rodiče z důvodu rodinné dovolené uvolní?
Neznámý uživatel2020-11-12 21:16:27
A co takhle šlápnout na krk mobilním operátorům a poskytovatelům internetového připojení, vysavačům rodinných rozpočtů? Nejhorší je, že řada učitelů na to kašle. To se pak těžko vysvětluje, jak je práce náročná. Ještěže není válka, to by všichni místo obrany vlasti chtěli kompenzaci...
BTW Jakéže to vzdělání utrpěla paní senátorka? Pro její politickou kariéru stačila střední zemědělská v Havlíčkově Brodě, no, celkem slušnej oddíl, že, Koudelka... A najednou že znalosti...


Neznámý uživatel2020-11-12 17:15:35
Ale tady v této republice přeci rozumí školství úplně všíchni- nejvíce politici, rodiče a po nich široká veřejnost. A ve školství jsou přeci dle nich ti, co nic neumí! Takže hurá, nechejme si poradit jak učit. A nechejme si diktovat i kdy učit. Nejlépe o těch sobotách a v prázdniny. Teď přeci hongáme všichni doma nohama a online výuka se dělá a připravuje úplně sama.
Neznámý uživatel2020-11-12 10:27:57
Paní senátorku ihned posadit k PC a může si zkusit vysílat v real time, ideálně 5 hodin denně jako to děláme my učitelé.
Ona tomu rozumí, vždyť přeci chodila do školy.
Kdy už konečně budou o školství mluvit pouze odborníci a nikoli politici, kteří se musí zviditelnit???
Neznámý uživatel2020-11-12 10:15:51
Souhlasím, pokud i vláda bude pracovat i v sobotu, zruší si dovolenou a bude opakovat celý letošní rok, ale s lepším výsledkem!
Neznámý uživatel2020-11-10 11:04:39
Děkujeme paní senátorko. Konečně někdo, kdo tomu rozumí a chce činy místo slov. Vláda může zrušit učitelům dovolenou nebo prodloužit 40 hodinový pracovní týden, nebo by i stačilo zvýšit míru přímé pedagogické činnosti na 26-27 hodin týdně - to by mohli individuálně rozhodovat ředitelé, jen jim dát tu pravomoc, jistě by to zvládli. A třeba bychom se v naší nouzi mohli obrátit s prosbou o pomoc na naše zahraniční spojence v EU či NATO (viz výborný příklad sedmi slíbených amerických vojenských lékařů do našich nemocnic).
No a zabývat se tím, že by třeba nemálo rodičů chtělo se svými dětmi strávit dovolenou jinak než jen s výukou, to asi netřeba, jejich dobro jim nařídíme ..
Jo a ještě ta výborná myšlenka - to opakování ročníku všech dětí - to by mělo i další pozitivní efekty - snížilo by jistě nezaměstnanost, vždyť by v jednom roce nenastoupilo cca 150 tis. lidí do práce a na ten jeden rok bychom i mohli zaměstnat o cca 10 % učitelů více, to by bylo přece fajn, nebo ne? Jen už neschopná vládo konečně něco z toho začni realizovat !!
Neznámý uživatel2020-11-09 13:27:46
Ale vždyť ty děti se učí, i když jinak a s nižší produktivitou, ale denně pracují. Stejně tak i učitelé, ne že ne. A samozřejme i rodiče, kteří na výuku dohlížejí a pomáhají.

Mgr. Dalibor Fusek2020-11-08 18:07:37
Senátorka Miroslava Němcová (ODS) sleduje situaci ve školství, kdy kvůli koronakrizi nemohou děti a studenti naštěvovat prezenčně výuku, ale učí se distančně ze svých domovů. Obává se, že bez normálního vyučování se vše podepíše na jejich znalostech a bude se o nich mluvit jako o „odepsané generaci“. Ptá se tedy vážně vlády, jak to bude řešit. A přidává i vlastní „nepopulární návrhy“ jako vyučování i v sobotu, zkrácené nebo zrušené prázdniny. Zajímalo by nás, co si o jejích návrzích myslíte Vy?
Středa 24.04.2024, svátek má Jiří


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Jaký je Váš názor na změny v PHmaxech?

  1. Změny napomůží k optimálnějšímu financování školství (6)
  2. Změny nejsou perfektní, ale je to krok správným směrem (1)
  3. Změny uškodí kvalitě vzdělávání (6)
  4. Změny zásadně likvidují české školství (0)
  5. Nemám na věc jasný názor (2)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.