Neznámý uživatel | 2021-06-04 10:24:12 |  |
---|
Já vůbec nechápu, jak jsme mohli v dávné minulosti zvládnout přijímací zkoušky s pouze jedním pokusem. Nechápu, jak jsme mohli odmaturovat, když nám škola zadala témata a starejte se. Dneska se studentům vše ulehčuje, ale skutečný život jim nikdo neulehčí. Pak mají hodně práce psychologové a psychiatři. |
|
Neznámý uživatel | 2021-05-31 12:08:55 |  |
---|
2021-05-27 10:08:35 To je pravda. Mám obavy, že současný trend nabubřelé bezobsažnosti bude vesele pokračovat. Čím méně konkrétní představa je, tím více slovy je popisována. Dokumentace je zbytnělá, okázalá, "rámce" mají skoro sto stran a žáci toho umějí méně a méně. Místo aby byli motivováni, že mimořádné podmínky vyžadují mimořádné úsilí, vychováváme žáky, že se nemusí bát, umeteme jim cestičku, aby se nemuseli o nic starat. |
|
Neznámý uživatel | 2021-05-27 10:08:35 |  |
---|
Myšlenka to je v základu dobrá, problémem bude její realizace. Učitelé na to nejsou připraveni. Žáci na to nejsou připraveni. Propojení jednotlivých předmětů smysl má, ale tak nějak přirozeně. Tedy zpestření výuky určitě ano, ale jen nahradit současnou často i funkční výuku by to nemělo. Tedy řešit takto projektové dny např. jednou měsíčně? Je to vidět i po distanční výuce. Někteří žáci nyní umí výborně, někteří žáci proplavali a nyní neumí základní věci, ale bohužel i z dřívějších ročníků. Osobní zodpovědnost za vlastní vzdělání se ve společnosti nenosí. Místo základní smysluplné úrovně vzdělání je spíše tendence hledat, jak ulevit a snížit nároky. Přitom nejde o známky, jde o to, co absolventi jednotlivých typů škol umí. |
|
Neznámý uživatel | 2021-05-25 19:49:42 |  |
---|
To ještě nic není proti tomu, čím vyhrožují od roku 2023. Likvidace předmětů, výuka v jakýchsi podivných blocích, kde se bude problém rozebírat z hlediska dějepisu, zeměpisu, přírodopisu a hudební výchovy, tzv. samostatná práce žáků v týmech na projektech a podobné fantasmagorie. To všechno v zemi, kde se ve vzdělávání utíká od osobní odpovědnosti a systémového přístupu, paměť je sprosté slovo, žáci se učit nechtějí, učit může "učitel" bez vzdělání a pedagogické fakulty se "studenty", o které nebyl nikde jinde zájem, opovrhují pedagogickou praxí ve jménu "vědecké činnosti". Jak jsem rád, že už budu stár, až tenhle "materiál" nastoupí na střední školy... |
|
Neznámý uživatel | 2021-05-22 12:40:09 |  |
---|
100% s vámi souhlasím a to jsem ucitel! Sice asi stará struktura, ale cítím to stejně jako neznámý uživatel přede mnou
Mimochodem, není neobvyklé, že dnešní12- letí nejsou schopni jet sami tramvaji, nejsou schopni sami cokoli vyřídit, stále se schovávají za rodice a bohužel, skoly (aby se nedostaly s rodiči do konfliktu ) to podporuji. Proste začarovaný kruh, který se vymstí právě a jen našim dětem
|
|
Neznámý uživatel | 2021-05-21 09:29:04 |  |
---|
Já celý ten systém od začátku nechápu. Za mých mladých let jsme z matiky měli zadané 4 příklady stanovené školou (rozumné, žádné krmení pro koně, to jsem s průmyslovkou v životě neřešil) a poslední měsíce nás v devítce matikářka drilovala po odpolednách. Matematiku jsme navzdory této "zastaralé" přípravě uměli nesrovnatelné lépe, než dnešní absolventi všech možných projektů, jejichž cílem není naučit, ale nemít konflikt s rodiči. Příprava na přijímačky dnes veškerá žádná (mám dítě, naštěstí přijaté). Úlohy jsou pitomé, krkolomné, přitom dnešní deváťáci netuší nic o goniometrických funkcích, logaritmech (na rozdíl od nás) a každou rovnici řeší jako izolovaný složitý problém ("vynalézají" řešení). Z češtiny podobně. Diktát a jazykový rozbor. Dnešní "vzdělaní" redaktoři (viz včerejší noviny) píší běžně "aby jste" a dověděl jsem se, že v Praze mají v triumvirátu ženu. Třebaže máme 64 pohlaví, v triumvirátu nemůže být žena, přeložte si to z latiny, pisálku.
Ono je to ale celkem jasné. V 90. letech vznikl pytel škol s pochybnými obory, snadným přijetím a maturitou zdarma, nikdo si je ovšem netroufne zrušit. Tak to stát komplikuje těmito nesmysly jako jsou "JPZ, RVP, ŠVP". Školy prostě nemají důvěru a jsou nesvéprávné. Toť pokrok.
|
|
Neznámý uživatel | 2021-05-18 15:26:52 |  |
---|
Mnoho povyku pro nic. Testy respektovaly RVP základního vzdělávání. Některé úlohy nutily žáky myslet, což považuji za přínosné. K čemu by bylo, kdyby měli všichni plný počet bodů? Doba byla složitá, ale podmínky byly pro všechny velmi podobné. Testů už je k dispozici dost a přípravné kurzy fungovaly i online. Chápu, že je těžké v nízkém věku přijmout zodpovědnost za vlastní přípravu, ale je to průprava pro život. Obvykle vám nikdo nic zadarmo nedá. Možná tak rouškovné. :-) |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2021-05-16 12:51:43 |  |
---|
Páťáci, sedmáci i deváťáci mají za sebou přijímačkové testy. Především ty z matematiky vzbudily nevoli. Kritizována je především samotná obtížnost těchto testů a nevyrovnanost mezi jednotlivými dny. Zajímalo by nás, co si o tomto myslíte? |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi