Neznámý uživatel | 2021-08-03 15:28:41 |  |
---|
Měl bych tip do diskuse. Podle jednoho článku japonské děti ve škole převážně memorují, jsou vedené k tomu, aby nevyčnívaly, zařadily se a pokud jsou chytřejší než jiné, musejí se stavět hloupějšími, aby ty druhé neuváděly do rozpaků. Dospělý Japonec nejen že se má stavět hloupějším, ale pokud více vyrostl, má se umenšovat, aby neztrapňoval ostatní. Otázka "proč" je v této kultuře pokládána za nemístnou a odpovědí je mnohdy "vždycky to tak bylo". Jak je potom možné, že v japonských montovnách pracují čeští dělníci na japonských vynálezech a ne japonští dělníci v českých montovnách na vynálezech českých? Když učíme děti tak kreativně a progresivně... |
|
Neznámý uživatel | 2021-07-28 19:57:19 |  |
---|
A bude se na těch školách opravdu vzdělávat, nebo jen kasírovat? Mimochodem soukromou průmyslovku znám jednu, zato vím o spoustě hotelových bavičů, cestovních ruchařů a pseudoekonomů. Národ bohužel není veden k tomu, aby SE vzdělával, stále se pěstuje představa, že MÁ BÝT vzděláván. Vzdělání zhusta není umožňováno, ale vnucováno. |
|
Neznámý uživatel | 2021-07-12 10:16:42 |  |
---|
Přijde čas, kdy si rodiče budou muset najít soukromou školu a tvrdě za ní platit, pokud budou chtít, aby jejich dítě neskončilo jako pologramotný jedinec. Vše, co se ve školství děje, směřuje k jedinému cíli - nevzdělanému národu. |
|
Neznámý uživatel | 2021-07-07 11:03:43 |  |
---|
Nejvíc se mi líbí věta, že se odborníci nemohou shodnout, co by se mělo vypustit... To je slabé místo všech RVP - že se v nich v podstatě nikdo nevyzná. "Rámec", který má skoro 100 stran, je nesmysl. Čím méně konkrétní představu o věci kdo má, tím více mluví - a jsou z toho neurčitě užvaněné RVP. Dokládají, že tento stát nemá představu, jak má vypadat jeho vzdělaný občan. Každý ŠVP se dá v podstatě vychválit i roztrhat na kusy. Máte nabouchané požadavky obsahových okruhů, do toho kompetence, průřezová témata (neměřitelná, jako každá motivace a výchova) a na předmět máte dvě hodiny týdně. S dětmi, z nichž se velká část v podstatě učit nechce. |
|
Lucie Bucharová | 2021-07-07 09:56:02 |  |
---|
Redukovat a měnit bychom měli obecně i bez pandemie. Tak často diskutované téma, kterému chybí vždy zásadní rozhodnutí a zůstává u kosmetických úprav. Jako ta poslední - u nás na prvním stupni - řešili jsme Informatiku. Obecně jsem proti, mám pocit, že informatiky máme za poslední roky dost a děti ji mají dost každé odpoledne a večery. Pokud má být přidána a řízena, tak na dobrovolné bázi, učení navíc...Postavila bych vše jinak, na dvě úrovně, zvládneš základ perfektně, jseš dvojkař až trojkař, nezruší-li se známkování úplně, zvládneš- li něco navíc, jseš excelentní, tak jedničky , dvojky... Pokusila bych se rozbořit pravidlo, že jedničky jsou norma...měly by být vzácnější a za odměnu. Nutit polovinu dětí ve třídě, aby se učily , co vůbec nechtějí, je pro učitele tak náročné a nedoceněné. Přemlouváme je po dobrém i po zlém, aby zabraly. Tak větší odpovědnost v tomto rozhodování na ně a na jejich rodiče. Zejména ti odpovídají za výchovu svých dětí, takže za jejich lenost a laxní přístup, si mohou většinou oni.Ať se tito učí míň, aby ve škole neprudily a vymyslí se systém, co s těmi lenochy. Pojem diskriminace bych tady ani neříkala nahlas - máš možnost výběru. |
|
Neznámý uživatel | 2021-07-06 23:00:40 |  |
---|
Myslím si, že uhýbání problémům je cesta do pekel. Mimořádná situace vyžaduje mimořádné nasazení a takhle místo toho vychováváme generaci vymlouvačů a vyhýbačů. Pokud nastane opravdu propad ve vzdělávání, je to doklad toho, že se přestalo pořádně učit. Ve školách se dělají všemožné "zábavné aktivity", "projekty", "týmová práce", aby rodiče neřvali, ale v podstatě nikdo nic opravdu neumí a nic neví. A takhle se to ukáže, protože v distančním vzdělávání je každý sám za sebe a nemá se za koho schovat. Místo mobilizace uhneme. Nu což, česká tradice. |
|
Mgr. Dalibor Fusek | 2021-07-05 09:17:09 |  |
---|
MŠMT mění za účelem zmírnění negativních dopadů na vzdělávání v době pandemie nemoci COVID-19, platná RVP středního vzdělávání. Obsahem změny je možnost upravit ve školním roce 2021/2022 RVP tak, aby bylo odučeno učivo nezbytné pro profil absolventa, a dále pak možnost upravit počet týdenních vyučovacích hodin stanovených v učebním plánu. Zajímalo by nás, co si o tomto kroku myslíte Vy? |
|
jsme vždy ve spojení s Vámi