Vzdělávací služby

O co jde?

Náš portál je nástroj, ve kterém lze nalézt veškeré potřebné informace z oblastí vzdělávání a trhu práce. Nabízíme nepřeberné množství služeb vedoucích ke zkvalitnění Vašeho vzdělání.

Pro koho to je?

Pro každého, koho zajímá vzdělávání anebo trh práce. Našimi klienty jsou ředitelé škol a jejich zástupci, učitelé, žáci, studenti a jejich rodiče, stejně tak firmy a jejich zaměstnanci.

Proč zrovna my?

Protože u nás naleznete vše, co se vzdělávání a trhu práce týká. Pracujeme systematicky a naše databáze se neustále rozšiřují. Jsme profesionálové, nejen, že víme, co chcete, my víme i co potřebujete.

Chat
Napište nám Váš dotaz Zavřít

Diskuzní fórum

Služba slouží všem osobám, které mají zájem diskutovat na témata z oblastí vzdělávání a školství. Z důvodu lepší orientace v systému diskusního fóra jsou jednotlivé příspěvky členěny na kategorie a podkategorie dle logické struktury.


Nová koaliční vláda nastoupila (3.1.2022-9.1.2022)

Neznámý uživatel2022-01-25 20:38:28
2022-01-20 11:13:08 Jenže přes odvážné učitele cesta ke zlepšení vzdělávacího systému nevede. Pokud má učitel 22 h úvazku (na SŠ 21), na každou se bude další dvě hodiny nadšeně připravovat a přitom ještě provádět další práce související s činností učitele, nebude pak mít čas ani na rodinu ani na relaxaci a odpočinek a po čase z toho bude úplně vyřízený. Proto se celý náš systém pomalu, ale jistě již padesát let postupně hroutí.
Priorita školství je u všech vlád stále jen na papíře, ale pořádný skutek utek.
Dle Ústavy ČR má každý žák právo na řádné vzdělávání, ale když nemá "stěstí na odvážné" a nadšené učitele, tak má prostě smůlu. A to je celé špatně, protože s ním má vlastně smůlu celá naše společnost.
Ale jak toto změnit, nebude jednoduchá záležitost.


Neznámý uživatel2022-01-23 12:16:24
Na střední odborné škole (ne učilišti!), kam by se měli hlásit žáci podle zájmu, jsem se dlouho snažil ukázat žákům, jak mají možnosti díky přístupu k softwarům (i doma!) dalece přesáhnout možnosti standardní výuky a řešit simulacemi pevnostní a deformační analýzy, simulovat proudění, obtékání třeba letadla nebo auta, vyzkoušet si generativní navrhování a následně 3D tisk atd. Po nějaké době jsem si ovšem ve své zaslepenosti uvědomil, že 29 z 30 žáků bohapustě obtěžuji, protože mají představu "vylož, co máš, vypadni a víc neotravuj". Opravdu nevím, jak zaujmout žáky, kteří se na školu přihlásili kdovíproč, a nehodlají do oboru proniknout. Zaplaťbůh za toho jednoho, ale 1 z 30, to je účinnost.... No i starý parní stroj měl větší. Tak mi tu nevykládejte o motivaci. Připomíná mi to výrok jednoho komika: "My bychom je bavili, kdyby bavitelní byli."
Neznámý uživatel2022-01-22 21:06:10
Hlavní města Afriky... kéž by dnes věděli, kde nějaká Afrika vůbec je. K čemu je mu znalost Afriky, kolego pisateli? To se ptáte v současné době, kdy se do Evropy hrnou migranti všeho druhu a bylo by dobré vědět proč se tak děje a zaujmout k tomu nějaké stanovisko, pokud možno nerasistické a nexenofobní? O tom by se nedalo s žáky diskutovat? No a pak je samozřejmě možné diskutovat o tom, že nás banky okrádají, úroky jsou mizivé, naopak úroky z půjček a RPSN by neprošly ani středověkým lichvářům. To by ale chtělo umět počty. Což spočívá v tom, že vypočtete 100 nezábavných rovnic a pak se můžete začít bavit zábavně, protože je prostě budete umět.
Neznámý uživatel2022-01-22 20:58:54
Já pořád slyším "memorování" a "biflování" a nějak nevím, co si pod tím představit. Já bych řekl, že to znamená naučit se něco nazpaměť a pak to odříkat. Jenže mám žáky, kteří si zhusta nejsou s to zapamatovat odbornou terminologii a raději vymýšlejí blbosti, než by se naučili věci správně pojmenovat. Jak je to možné, když údajně na ZŠ "biflovali"? Děsím se, že mě bude léčit doktor, který se sice učil zábavně, ale nepamatuje si kosti v těle. Já už bych opustil věčné lamentování nad "biflováním" a zaměřil bych se na to, jak tedy "moderně" trénovat paměť, protože tu děti ztrácejí, podobně jako ztrácejí dovednost dobře psát. A dobře psát znamená dobře myslet. Šak nám Asiati ukážou, jak se efektivně vzdělávat...

A propos, víte určitě, že ten učitel, který veškerý volný čas věnuje výrobě artefaktů a nádob s pískem, má nějakou manželku, potažmo rodinu? Ve francouzské střední škole měli na přípravu pomůcek asistenty... My pořád žijeme z nadšení národního obrození. Pokud nejste učiteli, představte si analogicky, že ve své profesi pracujete stejně, jako požadujete po učitelích. Bez zázemí, bez podpory, bez asistentů, bez pomůcek, bez odměn. Obklopeni malými lidičkami, které chvilku bavíte, a pak jim to připadne stejné, takže chtějí víc a změnu a ještě větší zábavu. Jak dlouho to vydržíte?
Neznámý uživatel2022-01-20 11:13:08
Naučte žáky vše, co mají umět dle RVP (ŠVP), aniž by se museli memorovat a naopak je to velmi bavilo a škola se jim stala z hlediska vědění krásným místem pro život. Zní to jako trapné nesplnitelné klišé. Ale ono to jde. Je to ale nesmírně, nesmírně, nesmírně pracné (prakticky nestihnutelné za 8. hod. pracovní dobu). Ve schématu FRONŤÁK - ZÁPIS DO SEŠITU - TEST/ZKOUŠENÍ U TABULE (takovou znám školu já) se to nikdy nikomu nepodaří (ale má to výhodu pro učitele - nemusí se na to připravovat ani vteřinu). Jsem rodič a na naší škole jsem nyní nadšeně kvitoval nadšení svého dítěte. Učitel dějepisu přitáhl do hodiny patero malých nádob naplněných pískem a hlínou a děti s pomocí štětečků a lopatek vyhrabávaly zahrabané artefakty a hrály si na archeology a poté s těmi věcmi dál pracovaly. I po čtyřech měsících mé dítě ví a pamatuje si, co to je archeologie a jaké skutečnosti nám umožňují poznání minulosti. Kdyby si to vyslechlo při frontálním výkladu, naučilo na písemku a dostalo jedničku, tak z toho po čtyřech měsících neví vůbec nic. Bohužel takto odvážných učitelů (určitě ten učitel vytočil uklízečku, někoho, kdo mu musel pomoci ty těžké nádoby přinést a odnést, možná manželku, když doma v garáži zahrabával celé odpoledne artefakty a před tím je třeba vyráběl, určitě snášel ironické úsměvy svých kolegů a nakonec dostal poloviční odměny než drsný zasloužilý učitel matematiky) je stále velmi málo.
Neznámý uživatel2022-01-20 10:52:34
To, jaká je nebo bude nová vláda nemá žádnou souvislost s vládou minulou. Musím se smát každému, kdo hodnotí současnou vládu a bývalou opozici vždy odkazem na minulost a na vládu A. Babiše, i když se na to srovnávání nikdo neptá. Klasická otázka "jaká je nová vláda?" a klasická odpověď "Babiš byl skvělý,.......". Proboha jsou tam pár dní. Není co hodnotit.
A ta hodnocení níže. To všichni ti kritici současné situace mají jediné řešení, to jest obhajobu a návrat k biflování ve školách, které mimochodem ještě nikdy neskončilo? Takže se máme vrátit respektive zůstat v systému školství jako v roce 1990? To snad nemyslíte vážně. Po třiceti letech je svět jiný. Tak to prostě je. A za 30 let bude zase jiný. V roce 1925 také nikdo nevracel školství do roku 1895. A v českých školách se dále bifluje (hlavně na gymnáziích), protože je to pro učitele to nejjednodušší. Mají to zažité, mají na to za celý život přípravy a změna je komplikace. Takže ono je to vlastně stejné jako před 30 lety, ale evidentně to nefunguje. Proč? Protože zmizel ten tlak, direktiva a totalita v souvislosti s přijímáním na další školy a ta se v dohlednu snad nevrátí. To je reál. Jinak než tímto tlakem ty našprtané základy nezískáte. Bohužel stát zatím neudělal nic pro to, aby se ve školách učilo "moderně". Na PF mladé učit moderně nikdo neučí, ti mladí do škol nepřicházejí (stále velmi podprůměrná nástupní mzda) a jediný měřitelný výstup v podobě přijímacího řízení je stále v podobě školometského testu (kosmeticky upraveného, tak aby to vypadalo, že je to moderní), který nejlépe zvládnete, když se budete celou ZŠ nebo SŠ biflovat. Často slyším, o čem chtějí ve škole diskutovat, když nic neumí. Já bych položil otázku jinak. K jakému zamýšlení, diskutování, dovednosti a životní kompetenci je žákovi, že umí vyjmenovat hlavní města Afriky či jiného světadílu. To se neustále děje, ano i v dnešní době jsou učitelé, kteří takovou kravinu požadují. Protože ji chtěli před třiceti lety, tak proč by to měnili - nic je nenutí. Pro mnoho učitelů je mantrou třeba to, aby žáci zvládli 2.st. a poté ty státní přijímačky. No tak mají děti místo Vv, Hv, PČ a Tv pořád na 1.st. matematiku nebo Čj a Aj (vždyť jenom v těchto předmětech se něco měří, byť jen u těch, co odcházejí na SŠ s maturitou). Je k pláči, když mé děti donesou za celý rok tři vybarvené omalovánky a umí zazpívat jednu trapnou vánoční odrhovačku. Ale jsou připravené na drsnou matematiku na 2. st., kterou tam učí bývalý středoškolský uč., kterému všichni klepou po zádech uznáním, jaký je drsný a tím skvělý matematikář. Celý tento systém je příšerný, podepisuje se na dětech (generuje děti se SVP), téměř všichni to vědí nebo alespoň tuší, ale žádná vláda, byť to moc dobře ví, s tím stejně nebude nic v praxi dělat (teoreticky jsou ty teorie 2030 a podobné vymyšlené). Myslím, že přesvědčit obrovské množství učitelů o změně, přesvědčit konzervativní rodiče (třeba o úplné pitomosti známkovat výchovy, ale i naukové předměty), že ta škola nemusí být taková, jakou ji oni zažili, a ještě to vše realizovat v jednom volebním období (když jakýkoli dopad reformy se projeví až v dalších čtyřletích), tak to je zhola nemožné a nestane se to. Školství zůstane ve skutečnosti politikem na okraji společnosti, byť bude stále veřejně prezentováno jako priorita.
Neznámý uživatel2022-01-16 12:45:43
2022-01-13 09:36:34 Možná máte pravdu. Premiér Babiš vytáhl z EU takové prachy, že to žádný učitel dějepisu nedokáže. Proto leží Unii v žaludku, ani tak nejde o nějaké Čapí hnízdo, centrum pro vzdělávání, rodiny s dětmi apod., kde nakonec pan Babiš ani nebydlí, jako o ty evropské megaprachy. Zatím z nové vlády lezou jakési kyperské firmy a podobné lahůdky, ještě se dočkámzajímavostí. Co se školství týče, dokud někdo nezruší ptydepe RVP a zodpovědně nedefinuje, jak má být (aspoň co se základních vzdělávání týče) vzdělaný občan tohoto státu, nebude pomoženo. Když už reforma RVP, tak navrhuji redukci na 20 stran textu. To je rámec. 98 stran má blábol. V době, kdy se rodiče rozvádějí jak na běžícím pásu a děti se stěhují, je to klacek pod nohy. Za všechno může ředitel - nic než státní alibismus.
Neznámý uživatel2022-01-13 09:36:34
Tahle vláda v opozici vykřikovala, že má na všechno plán a umí řešit problémy. Ihned po zvolení se ukázalo, že ministři jsou pouze tlučhubové a lháři. Co by tak tato vláda mohla zlepšit? Naopak, bude hůř ve všech směrech.
Neznámý uživatel2022-01-12 14:15:42
Pokud jde o sliby dané voličům, je dobré si přečíst koaliční smlouvu Pir/STAN, kapitolu Povinnosti kandidátů koalice, kde stojí psáno, že zvolený člen sněmovny "bude brát práci poslance, případně člena vlády jako prioritu a zařídí si své ostatní aktivity (práce v samosprávě, studium, podnikání, výuka atd.) tak, aby výkonu funkce mohl věnovat dostatek času; z funkcí zastupitelů na obci či kraji je přijatelný souběh s nejvýše jednou neuvolněnou funkcí".
Tak co, pane Farský, jste podrazák nebo čestný člověk? Jsem velmi zvědav, co na to předsedové příslušných stran.
Neznámý uživatel2022-01-11 07:43:21
Já mám pořád pocit, že mezi pojmy školství a vzdělávání je velký rozdíl. Školství funguje, ale vzdělávání jde do háje. Cílem je výchova žvanilů, kteří žvaní, neví přesně o čem, ale žvaní hodně. Já se ovšem obávám, že se slovní zásobou, kterou mají, toho současné děti mnoho nenažvaní. Přesně jak píše předchozí autor. Pořád mám nějak dojem, že hlavní není vzdělání, ale klid a ticho ze strany rodičovské veřejnosti. Prostě chceme stavět dům bez pevných základů.
Neznámý uživatel2022-01-09 18:17:46
Obávám se, že současné signály - tvrzení o tom, že je špatně, aby se děti něco učily a pak to věděly, ale je dobře aby nevěděly nic, ale uměly se toho hodně a rychle naučit, hovoří o tom, že politikové nové vlády nejsou dobrými pedagogy, aby pochopili, že není možné se naučit něco se učit, aniž by to mělo nějaký konkrétní obsah. Klišé o biflování je ale stále lákavou cestou jak nic neříct a být populární u celých generací těch, kdo chápou pojem všeobecný přehled jako sprosté slovo.
Neznámý uživatel2022-01-09 18:04:49
Nic. Tento stát je malý a potřebuje proto vzdělané a zdravé lidi. O to zatím žádné vládě nejde. Hlavně makat rukama v cizích firmách.
Neznámý uživatel2022-01-04 14:15:25
Celý národ učitele nesnáší, nevím, proč by touha po volebních preferencích ustoupila "vůli lidu". Pro mě je důvěryhodný ministr Baxa, bývalý (a podle mého velmi dobrý) učitel, bohužel je ministrem kultury. Proč by se vůbec nemohlo spojit ministerstvo školství a min. kultury, jako tomu bylo v historii? Obě tyto Popelky by mohly jen získat. Mně nejvíc vadí, když do školního vzdělávání mluví lidé, o nichž tuším, že se jim jako učitelům moc nedařilo. Tak se dali na teorii. Učitelé, kteří kašlali na distanční výuku by za to měli platit, nadělali strašně zle.
Mgr. Dalibor Fusek2022-01-03 18:04:00
Nastoupila nová vláda. Co od ní očekáváte? Jak se bude profilovat v oblasti školství? Na tyto a další otázky spjaté právě s nástupem této nové vlády by nás zajímal Váš názor.
Úterý 17.05.2022, svátek má Aneta


Přihlášení





Zapomněli jste heslo?
Proč se registrovat? Registrovat
Registrací dostanete přístup do všech sekcí portálu. Můžete rovněž objednávat služby v placených sekcích anebo využívat bonusů Systému bonifikace.

jsme vždy ve spojení s Vámi

Facebook Google plus ICQ-671236329 Skype Twitter LinkedIn

Aktuální anketa

Budete mít v příštím školním roce kapacitní problémy ve Vaší škole?

  1. Ano, prakticky neřešitelné (1)
  2. Ano, ale zvládneme je (0)
  3. Ne, problémy neočekáváme (0)
  4. Naopak, budeme mít nedostatek žáků (0)
  5. Ještě netušíme (0)
  6. Na otázku neumíme odpovědět (0)


Další ankety Vložit anketu

Dnešní počasí v krajích ČR

Počasí

Používáním webu souhlasíte s tím, že k poskytování služeb a analýze návštěvnosti používáme soubory cookie.